Auteur Topic: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School  (gelezen 84678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.717
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #240 Gepost op: mei 05, 2024, 06:20:45 pm »
Jong Essevee live te volgen op HLN met beelden
0-2 achter aan de rust tegen Harelbeke

Enige die ietwat kan vandaag is El Boutaibe, de andere bezig aan zwakke 1ste helft.
Typische einde seizoensmatch
Maar spelen dus nog eindronde heb ik begrepen
Er zitten ex Zulte Waregem spelers bij Harelbeke, ook Sammy zit er.  Indien Harelbeke verliest zakken ze.  Dus wij gaan niet voluit gaan.  Tegen Oudenaarde zijn die jonge gasten ook altijd 'minder'.  Maar dit jaar heb ik de u23 niet gevolgd, vorig jaar wel.  Wulleman vond ik vorig jaar niet slecht.  Maar het is inderdaad 2 klassen lager, Demuynck was vorig jaar een klasse beter dan de rest.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.935
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #241 Gepost op: mei 05, 2024, 06:41:53 pm »
Was een vriendendienst vandaag. Wees maar zeker!

Op de beelden van wtv..
Die agnikoi zag er niet goed uit 2e goal.

Iemand die die donkere jongen kent? Bokanya ofzo?


EdIT : is wukanya blijkbaar. Uit de jeugd
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2024, 06:56:46 pm door Porky »

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #242 Gepost op: mei 05, 2024, 06:53:49 pm »
Was een vriendendienst vandaag. Wees maar zeker!

Ja, dat zei ik ook al een week, maar je weet dat natuurlijk nooit
Wulleman laatste weken uit de ploeg (blessure?)
Is toch kapitein dacht ik.

El Boutaibe is van vandaag de enige die mss kans kan krijgen
Die Kotcharov ofzoiets vind ik ook niet slecht, maar is CV zijn positie? Ik denk eerder aan 6

Offline cb_simon

  • Leden
  • Berichten: 178
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #243 Gepost op: mei 05, 2024, 07:31:31 pm »
Was een vriendendienst vandaag. Wees maar zeker!

Ja, dat zei ik ook al een week, maar je weet dat natuurlijk nooit
Wulleman laatste weken uit de ploeg (blessure?)
Is toch kapitein dacht ik.

El Boutaibe is van vandaag de enige die mss kans kan krijgen
Die Kotcharov ofzoiets vind ik ook niet slecht, maar is CV zijn positie? Ik denk eerder aan 6
Wulleman heeft een blessure gehad denk ik want hij speelde een tijdje niet mee

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.386
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #244 Gepost op: mei 05, 2024, 07:32:33 pm »
Spelen blijkbaar wel de eindronde. Benieuwd!

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #245 Gepost op: mei 05, 2024, 07:52:40 pm »
Spelen blijkbaar wel de eindronde. Benieuwd!

Je kan “zeuren” ook in die eindronde
Palumets, Demuynck, Labie.
Allee, die 3 doen nu nog regelmatig mee

Maar je kan bvb iedereen zetten van Willen, Tambedou, Gavriel, Nnadi, Diop, Machado, Traore en Bagan


Of toch 3 van die mannen wil ik zeggen

Of zijn die regels daar anders?

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 945
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #246 Gepost op: mei 05, 2024, 08:14:09 pm »
Spelen blijkbaar wel de eindronde. Benieuwd!

Je kan “zeuren” ook in die eindronde
Palumets, Demuynck, Labie.
Allee, die 3 doen nu nog regelmatig mee

Maar je kan bvb iedereen zetten van Willen, Tambedou, Gavriel, Nnadi, Diop, Machado, Traore en Bagan


Of toch 3 van die mannen wil ik zeggen

Of zijn die regels daar anders?
Waarom zou je dat doen?
Dan heb je inderdaad een grotere kans om de eindronde te winnen, maar dan heb je volgend jaar een beloftekern die mogelijk het niveau hoger niet aankan.
Hiervan gaan ze minder leren dan te blijven hangen op het huidige niveau en matchen te hebben waarin ze kunnen domineren en ook waarbij ze onder liggen.

Bijkomend argument is dat de huidige kern deze eindronde heeft afgedwongen. Het is hun beloning na een seizoen, dit moet je hen nu niet afnemen.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #247 Gepost op: mei 05, 2024, 08:29:14 pm »
Spelen blijkbaar wel de eindronde. Benieuwd!

Je kan “zeuren” ook in die eindronde
Palumets, Demuynck, Labie.
Allee, die 3 doen nu nog regelmatig mee

Maar je kan bvb iedereen zetten van Willen, Tambedou, Gavriel, Nnadi, Diop, Machado, Traore en Bagan


Of toch 3 van die mannen wil ik zeggen

Of zijn die regels daar anders?
Waarom zou je dat doen?
Dan heb je inderdaad een grotere kans om de eindronde te winnen, maar dan heb je volgend jaar een beloftekern die mogelijk het niveau hoger niet aankan.
Hiervan gaan ze minder leren dan te blijven hangen op het huidige niveau en matchen te hebben waarin ze kunnen domineren en ook waarbij ze onder liggen.

Bijkomend argument is dat de huidige kern deze eindronde heeft afgedwongen. Het is hun beloning na een seizoen, dit moet je hen nu niet afnemen.

Voor alle duidelijkheid, ik zeg gewoon dat het kan
Ik zou het ook niet doen! Maar de mogelijkheid is er
De doelstelling is ook wel promotie naar wat ik vernomen heb

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #248 Gepost op: mei 06, 2024, 04:57:23 pm »
1ste eindrondematch op KFC Merelbeke (reeksgenoot)

Hoeveel ploegen stijgen nu naar 1ste amateur?
Men maakt volgend seizoen een Vlaamse en Waalse reeks, dus redelijk wat promovendi denk ik dan nee?

Online Windraider

  • Leden
  • Berichten: 553
  • Superboeren
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #249 Gepost op: mei 06, 2024, 05:39:40 pm »
1ste eindrondematch op KFC Merelbeke (reeksgenoot)

Hoeveel ploegen stijgen nu naar 1ste amateur?
Men maakt volgend seizoen een Vlaamse en Waalse reeks, dus redelijk wat promovendi denk ik dan nee?
4 normaal gezien, maar indien Patro en Oostende hun licentie niet halen, gaan ze naar 1e amateur en zijn er maar 2 Vlaamse stijgers. Uitspraak daarin zal eind mei zijn normaal gezien. Dus typisch België: het kan nog alle kanten op. Als wij 2 wedstrijden winnen, zitten we wel zeker in de finale en zijn we zeker van het ticket.

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 790
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #250 Gepost op: mei 07, 2024, 08:50:37 am »
1ste eindrondematch op KFC Merelbeke (reeksgenoot)

Hoeveel ploegen stijgen nu naar 1ste amateur?
Men maakt volgend seizoen een Vlaamse en Waalse reeks, dus redelijk wat promovendi denk ik dan nee?
4 normaal gezien, maar indien Patro en Oostende hun licentie niet halen, gaan ze naar 1e amateur en zijn er maar 2 Vlaamse stijgers. Uitspraak daarin zal eind mei zijn normaal gezien. Dus typisch België: het kan nog alle kanten op. Als wij 2 wedstrijden winnen, zitten we wel zeker in de finale en zijn we zeker van het ticket.
Naar wat ik heb gehoord, moet er sowieso één jeugdploeg stijgen naar 1ste amateur.

Online Windraider

  • Leden
  • Berichten: 553
  • Superboeren
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #251 Gepost op: mei 07, 2024, 09:29:01 am »
1ste eindrondematch op KFC Merelbeke (reeksgenoot)

Hoeveel ploegen stijgen nu naar 1ste amateur?
Men maakt volgend seizoen een Vlaamse en Waalse reeks, dus redelijk wat promovendi denk ik dan nee?
4 normaal gezien, maar indien Patro en Oostende hun licentie niet halen, gaan ze naar 1e amateur en zijn er maar 2 Vlaamse stijgers. Uitspraak daarin zal eind mei zijn normaal gezien. Dus typisch België: het kan nog alle kanten op. Als wij 2 wedstrijden winnen, zitten we wel zeker in de finale en zijn we zeker van het ticket.
Naar wat ik heb gehoord, moet er sowieso één jeugdploeg stijgen naar 1ste amateur.
Kan inderdaad kloppen, dus Jong Cercle, Jong Mechelen en Jong Essevee komen hiervoor in aanmerking. Als zij in de eindronde niet doorgaan is er onderling nog een wedstrijd, maar hoe dat dan in elkaar zit... Denk dat zelfs de staff het soms niet meer weet. Enige waar we moeten naar kijken is de eerstvolgende winnen, anders is het sowieso gepasseerd.

Offline essevee;)

  • Leden
  • Berichten: 68
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #252 Gepost op: mei 07, 2024, 02:17:38 pm »
Vond de uitleg van Lyra Lierse wel nog duidelijk:

DEELNEMENDE CLUBS AAN DE EINDRONDE
Aan de eindronde nemen 8 clubs deel: 4 uit 2e Afdeling A en 4 uit 2e Afdeling B. Enkel clubs die over een licentie (of nog lopende licentieaanvraag) beschikken, mogen aan de eindronde deelnemen. Alle clubs kunnen tegen elkaar uitgeloot worden, ongeacht de reeks waarin ze dit seizoen uitkwamen. Zoals de kaarten momenteel liggen, zullen er 4 clubs promoveren naar 1e Nationale.

A-reeks*:

KVK Ninove (#3)
KFC Merelbeke (#4) – licentieprocedure nog lopende
Jong Cercle (#5)
Jong Essevee (#7)
* In de A-reeks pakte kampioen Eendracht Aalst alvast een periodetitel. De laatste periodetitel gaat opnieuw tussen Aalst en Merelbeke. De derde periodekampioen Oostkamp, #2 Dikkelvenne en #6 Voorde-Appelterre vroegen geen licentie aan voor 1e Nationale en kunnen dus niet deelnemen aan de eindronde.

B-reeks**:

Jong KV (periodekampioen 1)
Sporting Hasselt (periodekampioen 2)
K. Lyra-Lierse (#3/#4 of periodekampioen 3)
Rupel Boom of Racing Mechelen (#3/#4 of periodekampioen 3) – beslissing op de laatste speeldag
** In de B-reeks kunnen kampioen Belisia, Lyra-Lierse of Rupel Boom de derde periodetitel nog pakken. Lyra-Lierse eindigt altijd minstens op plaats 4 en is dus al zeker van deelname aan de eindronde. Alle clubs in de top 7 van de B-reeks verkregen trouwens een licentie voor 1e Nationale.

VERLOOP VAN DE EINDRONDE
Omdat we als club heel wat vragen kregen over het verloop van de eindronde, willen we graag de info die onze club tot nu toe al bereikte even uiteenzetten.

De eindronde wordt gespeeld via het systeem van directe knock-out: de beslissing valt dus steeds in één wedstrijd. Bij gelijke stand na 90 minuten volgen 2 x 15 minuten verlengingen en eventueel strafschoppen.

Er zijn momenteel 4 clubs die kunnen promoveren via de eindronde. Door de competitiehervorming dient er (cfr. afspraken tussen de Pro League en Voetbal Vlaanderen) minstens één U23-ploeg te stijgen naar 1e Nationale. Hierbij wordt eerst voorrang gegeven aan de uitkomst van de eindronde.

De loting op 6 mei zal dus al een eerste indicatie geven of er nog extra speeldagen nodig zullen zijn. Wanneer twee U23-ploegen elkaar loten, komt er via de eindronde al zeker één U23-ploeg als winnaar uit de bus en promoveren ook de winnaars uit de andere 3 wedstrijden rechtstreeks naar 1e Nationale.

In het geval de U23-ploegen elkaar niet treffen, dient het resultaat van de wedstrijden op zondag 12 mei afgewacht te worden.

Slaagt een U23-ploeg erin om zijn match te winnen, dan blijft hetzelfde principe gelden: de winnaars uit alle andere wedstrijden promoveren rechtstreeks.

Enkel als alle U23-ploegen op zondag 12 mei hun wedstrijd verliezen, blijven er in de eindronde nog 4 clubs over voor 3 beschikbare plaatsen. In dat scenario spelen de 4 winnaars verder een finale (speeldag 2 op zondag 19 mei) en herkansing (speeldag 3 op zondag 26 mei) om uit te maken welke 3 clubs naar 1e Nationale promoveren. De U23-ploegen dienen via een barragewedstrijd onderling uit te maken wie mee promoveert.

Tenslotte bestaat er nog de mogelijkheid dat Voetbal Vlaanderen in alle scenario’s de winnende én verliezende clubs onderling nog verder zal laten spelen. Zowel Eendracht Aalst (kampioen in 2A) als KFC Merelbeke (deelnemer eindronde) beschikken op dit moment nog niet over een licentie voor 1e Nationale. Deze clubs hebben de mogelijkheid om in beroep (en eventueel hoger beroep) hun licentiedossier alsnog in orde te brengen. Stel dat Eendracht Aalst en/of KFC Merelbeke hun licentie finaal niet behalen, dienen er extra promotieplaatsen ingevuld te worden.

UPDATE: Ook kregen Patro Eisden (CPL) en KV Oostende (CPL) nog geen licentie voor profvoetbal volgend seizoen. Indien zij geen licentie voor de Challenger Pro League krijgen, maar wel voor 1e Nationale, heeft dit ook impact en zullen er minder stijgers via de eindronde naar 1e Nationale kunnen gaan.

Alle info over het verloop van de eindronde wordt door Voetbal Vlaanderen verder verduidelijkt bij de loting op 6 mei. Deze zal live te volgen zijn om 14u00 via de facebookpagina van Voetbal Vlaanderen.

Bron: https://lyralierse.be/nieuws/nieuws/eindronde-wordt-gespeeld-op-zondag-12-mei-info-verloop/

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.122
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #253 Gepost op: mei 07, 2024, 02:31:00 pm »
1ste eindrondematch op KFC Merelbeke (reeksgenoot)

Hoeveel ploegen stijgen nu naar 1ste amateur?
Men maakt volgend seizoen een Vlaamse en Waalse reeks, dus redelijk wat promovendi denk ik dan nee?
4 normaal gezien, maar indien Patro en Oostende hun licentie niet halen, gaan ze naar 1e amateur en zijn er maar 2 Vlaamse stijgers. Uitspraak daarin zal eind mei zijn normaal gezien. Dus typisch België: het kan nog alle kanten op. Als wij 2 wedstrijden winnen, zitten we wel zeker in de finale en zijn we zeker van het ticket.
Naar wat ik heb gehoord, moet er sowieso één jeugdploeg stijgen naar 1ste amateur.

Klopt

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.294
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #254 Gepost op: mei 12, 2024, 07:11:28 pm »
Na verlengingen met 2 - 1 verloren...

Online Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 757
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #255 Gepost op: mei 12, 2024, 07:24:10 pm »
Na verlengingen met 2 - 1 verloren...

Verdiend verloren, Merelbeke was veel beter.
Diabete is enigste waar iets in zit.
Palumet mogen ze gerust verkopen …

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 945
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #256 Gepost op: mei 15, 2024, 10:54:37 pm »
Na verlengingen met 2 - 1 verloren...

Verdiend verloren, Merelbeke was veel beter.
Diabete is enigste waar iets in zit.
Palumet mogen ze gerust verkopen …
Iemand een idee of promotie terug mogelijk is door het faillisement van Oostende?