Auteur Topic: [NB] SVZW - GBA  (gelezen 16823 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #60 Gepost op: november 16, 2008, 08:34:18 pm »
volgens mij is er een verschil tussen kritiek hebben op dury en te roepen dury buiten.

kritiek is gemaakt om bij te sturen dachtik

stel jij maakt soep, en ik kritiekeer door te zeggen daje teveel zout hebt gebruikt. dat is kritiek.
stel jij maakt soep, en ik roep bollet maar af, dan zie ik niet in welke mate de soep of jij zal verbeteren.

:p kweet et voorbeeld slaat nergens naar maar mss snap je wel wat ik bedoel.

kritiek is goed zolang deze gegrond is

Als er geroepen word dat dury buiten moet, ok , maar zeg er ook bij waarom, en hoe het beter zou kunnen.

(begrijp me niet verkeerd, een trainer wissel kan der mss voor zorgen dat we voor de volgende 20j 8 keer landskampioen worden , 6 keer de champions league winnen enzo meer. Maar dat denk ik niet, volgens mij is dury goed bezig, met een zeer jonge kern en daar plukken we later mss de vruchten van (later hopelijk nog dit jaar:) ) en ik vind het nu zo slecht niet gaan, we spelen beter dan vorig jaar, maar dat weerspiegeld zich niet in de resultaten. Maar dat komt nog wel)

Offline Famous Essevee

  • Leden
  • Berichten: 317
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #61 Gepost op: november 16, 2008, 08:56:04 pm »
de match kantelde na de inbreng van Coppin, en waarom? omdat dury dan voor het eerst (!) met 3 man achteraan speelde! chapeau!

Ik zou dan toch nog eens kijken naar de opstellingen van de vorige matchen. De laatste matchen zijn we bijna altijd met 3 verdedigers geeindigd.
idd, maar wanneer gebeurde dit meestal, op het einde. Nu was het toch een 20 tal minuten voor het einde...

Trouwens door al die discussies op het forum zitten die van kortrijk hun waarschijnlijk krom te lachen.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #62 Gepost op: november 16, 2008, 08:59:58 pm »
als terwijl jullie ruzie maken zit ik met deze vraag :

iemand naar de afterparty geweest ?

aan onze kant (kantine vak T) liep alles leeg in ong een kwartiertje na de match,
toch maar triestig hoor, normaal word daar nog een beetje nagekaart maar nu was er een nooit geziene leegloop,
kan moeilijk geloven dat iedereen al naar huis was.

Ik heb geen idee, misschien iemand anders wel...

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #63 Gepost op: november 16, 2008, 09:18:52 pm »
Ik ben nog even langsgeweest (GREEN VIP rond 23.30u.) en er was bijna geen kat (lees: 30 - 35 man ofzo, waaronder dan nog vijf personeelsleden en de DJ). Mijns insziens gewoon verkeerd aagepakt. Hadden ze voor die eerste keer geflyerd en bijvoorbeeld iedereen een gratis consumptie aangeboden, hadden ze wellicht voor de eerste keer - en de keren daarna - een pak meer volk gehad. Daarenboven moest men dan ook nog een bonnekesblad van minstens 20 euro (5 consumpties + 1 gratis consumptie) per keer kopen. Hallooooo  ::) 
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #64 Gepost op: november 16, 2008, 09:21:17 pm »
Triestig voorval in de kantine. De bonnetjes zijn weeral 10cent opgeslagen. Maar ik had er nog van het begin van DIT seizoen. Moest ik wel 10cent opleggen per consumptie. TRIESTIG.

Rafa

  • Gast
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #65 Gepost op: november 16, 2008, 09:33:00 pm »
Triestig voorval in de kantine. De bonnetjes zijn weeral 10cent opgeslagen. Maar ik had er nog van het begin van DIT seizoen. Moest ik wel 10cent opleggen per consumptie. TRIESTIG.

Gisteren iemand in discussie gezien met een dagelijkse medewerker (J. D.) over de bonnetjes en de opslag van een consumptie... Ongelooflijk wat een zever die (ook ?) uitkraamde, hij had het over de 'prijs van goederen' en hoe oneerlijk dat was.

Een 'bonske' is een waardebon. Je geeft geld aan de kassa en krijgt zulke waardebonnetjes om de transactie aan den toog te vergemakkelijken. Echt zo moeilijk voor sommige mensen ? ???

sv74

  • Gast
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #66 Gepost op: november 16, 2008, 10:00:52 pm »
de match kantelde na de inbreng van Coppin, en waarom? omdat dury dan voor het eerst (!) met 3 man achteraan speelde! chapeau!

Ik zou dan toch nog eens kijken naar de opstellingen van de vorige matchen. De laatste matchen zijn we bijna altijd met 3 verdedigers geeindigd.
idd, maar wanneer gebeurde dit meestal, op het einde. Nu was het toch een 20 tal minuten voor het einde...

Trouwens door al die discussies op het forum zitten die van kortrijk hun waarschijnlijk krom te lachen.

Een forum dient om discussies te hebben, om verschillende ideeen te hebben, om het een keer eens te zijn en een keer oneens, dat is juist de 'fun' van een forum.  Na de nederlaag van scumcity op Dender zullen er daar ook wel discussies zijn op hun forum.
Voor velen onder ons is Dury blijkbaar een oppergod (dat mag van mij gerust) maar voor vele anderen is hij dat duidelijk niet, leer dat eens te accepteren.  Van zodra er negatieve kritiek komt op de trainer is het hier direct van 'je bent geen supporter' of 'blijf dan weg' , dat slaat nergens op.
Als jullie  willen dat er hier geen kritiek(positief of negatief) meer mag gegeven worden op de club, spelers en vooral de trainer of er andere opinies zijn dan de uwe, waarom uberhaupt nog een forum lezen, een forum maken? 

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #67 Gepost op: november 16, 2008, 10:35:47 pm »
bij mij heerst toch opluchting om na 0-2 toch nog 2-2 gelijk te komen. oa dankzij sammy wordt het niet 0-3 of 1-3 .

matthys vond ik ZEKER niet slecht spelen, wat de mensen in de tribune erook van vonden ...

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #68 Gepost op: november 16, 2008, 10:56:27 pm »
als je 0-2 achter staat tegen GB die heel slecht speelt en je op een 0/12 aan het afstevenen bent  maakje plezier enzo ::)

idd. heel terechte opmerking.
vraag me af hoeveel er hier (betalend) mee waren naar cercle van de megapositivo's... (zeker als ge nu ziet dat ze met de billen bloot gingen in tubize)

wat echter wel in Dury zijn voordeel pleit:
- hij zag dat gba hun pressing nooit meer dan 50 min kon vol houden
- gezien deze pressing te verwachten was, was de 4-5-1 opstelling misschiens de beste, en is zerdab de enigste met pivotmogelijkheden
- Berrier zat terecht op bank: match op cercle trok op nieten
- hij had gelijk dat hij Colpaert er afhaalde: maakte enkele cruciale fouten.

Echter waarom zwakkere ploegen niet met 2 spitsen worden bestookt, is mij een raadsel. Zeker Coppin rendeert in dit systeem. zeker als ze achteraan zwakker voetballend zijn (gba en cercle)

al? chapeau voor de vechtlust in de 2de helft!
er zal nog veel meer vechtlust, fysiek en intelligenter voetbal nodig zijn  volgende zondag... hopelijk heeft gans de staf, bestuurstop en spelersgroep dit begrepen!!! wat blijkbaar vorig jaar niet zo was (zie radio-interview Dury), ridiculous!!!

Flandria

  • Gast
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #69 Gepost op: november 17, 2008, 08:11:56 am »
Ik ben nog even langsgeweest (GREEN VIP rond 23.30u.) en er was bijna geen kat (lees: 30 - 35 man ofzo, waaronder dan nog vijf personeelsleden en de DJ). Mijns insziens gewoon verkeerd aagepakt. Hadden ze voor die eerste keer geflyerd en bijvoorbeeld iedereen een gratis consumptie aangeboden, hadden ze wellicht voor de eerste keer - en de keren daarna - een pak meer volk gehad. Daarenboven moest men dan ook nog een bonnekesblad van minstens 20 euro (5 consumpties + 1 gratis consumptie) per keer kopen. Hallooooo  ::) 

Is toch niet verwonderlijk dat er geen kat meer blijft plakken in het stadion? De prijs werd nogmaals opgeslagen en in de green vip ben je verplicht een kaart van 20 euro ineens te kopen.
Om dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze Duvel verkopen aan vier euro en nog niets eens glazen van Duvel hebben.
Na tien minuten in de green VIP zijn we het afgetrapt naar het stadscentrum waar het bier wel nog rijkelijk vloeide.
Als ze het volk willen langer in het stadion houden, geef dan aub niet de indruk dat men enkel op de centen uit is.

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #70 Gepost op: november 17, 2008, 08:53:38 am »
[] AAN JSPR G   -Als dit forum je niet aanstaat, maak dan een ergens anders een anti-Dury forum ofzo, maar nu verziek je (en nog enkele anderen) heel dit forum..
[/i][/b]


Wel maak eens een lijst van de negatievelingen die uw forum verpesten. Als je goed luistert zijn er veel die het
forum verlaten en zich dan later eens opnieuw registreren, wat ondertussen gebeurd is slaat hun dan met verbijstering. Het is nu nog de schuld van degenen die op dit forum niet aangesloten zijn.(degenen die het verstand hebben van zich te onthouden) En ik denk niet dat het overgrote publiek die gisteren boe en meer psychologie naar Dury riepen forumleden zijn, zijn veelal een pak oudere mensen tussen en middenleeftijd. En veel vrouwen. Die zijn nog van de kalmsten. (uiterlijk) Dat er een complot is van nieuwelingen is pure achtervolgingswaanzin. In een andere club gebeurd juist hetzelfde t.o.v. trainers en vroeg of laat vliegen die buiten, alleen hier mag geen woord van kritiek op de trainer. Hou dan eens tegen, het wordt dubbel erg...
[/quote]

Inderdaad allemaal kenners van de puurste soort. 
Zij zouden het allemaal zoveel beter doen.  Met een budget van 5 miljoen ? moet je inderaad vele beter kunnen! Top 5 moet haalbaar zijn.  Trainer moet buiten.  We nemen er een andere.  Met zo een budget halen we direct Brys, Ernie Brandt of Broos binnen! Makkie toch.  Dat zijn trainers!  Iedere match met 3 spitsen! De spaanders vliegen eraf!

En nu de waarheid : we hebben een goede spelersgroep die rustig in de middenmoot kan meedraaien.  Een schitterende trainer en entourage. Na 10 jaar gezwalp in lagere klassen horen we er terug bij in de hoogste klasse!  Dat er af en toe kritiek komt is normaal.  Er zijn 20 spelers die telkens op het terrein willen staan.  Iedere supporter heeft zijn eigen voorkeuren.  Maar laat de mensen hun job doen aub!  Of willen jullie een situatie scheppen zoals nu in Mechelen bvb. ?  Daar zijn ook al een paar heethoofden de sfeer om zeep aan het helpen!  En wie heeft daar baat bij ?  Niemand!  Integendeel : het vertrouwen van de spelers wordt ondermijnd! En iedereen weet wat het gevolg daarvan is.
[/quote]

Couldn't agree more!!! Afbrekende kritiek hebben ze te over, maar opbouwende kritiek... None!


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

fox

  • Gast
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #71 Gepost op: november 17, 2008, 09:53:32 am »
Men mag niet naar het verleden kijken hoor ik de kritikasters hier zeggen. Maar ironisch genoeg is dat wat ze zelf continu doen. Ze zijn niet eens meer content met een 11e plaats in eerste klasse, terwijl wel daar duidelijk op ons waarde staan. En waarom zijn de kritikasters niet tevreden? Wel, omdat ze in het verleden teveel verwend geweest zijn door Dury en de zijnen.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #72 Gepost op: november 17, 2008, 10:28:45 am »
We spelen een ongelukkige eerste helft. Zonder echt te imponeren krijgen we toch 2 zeer goeie mogelijkheden maar het is GBA die na anderhalve kans 0-2 voor staat. Ik had trouwens de indruk dat Dury met een 4-4-2 speelde met als spitsen Zerdab en Matthys, zodoende dat deze laatste wat meer steun kreeg. Of zag ik dit verkeerd?
De tweede helft toch wat meer vechtlust gezien onder impuls van een sterke Berrier. Ik vond het raar dat hij niet mocht starten maar heb de match op cercle ook niet gezien. Volgens wat ik hier gelezen heb was hij daar heel zwak, dus mss was de keuze van Dury nog niet zo eigenaardig. Trouwens de volgende match zal Berrier wel aan de aftrap verschijnen want hij heeft geantwoord op het veld zoals het hoort!
Over GBA kunnen we kort zijn. Vorig jaar moord en brand schreeuwen dat we betonvoetbal kwamen spelen op hun ijspiste maar de pot verwijt de ketel hier toch wel. Ah ja, Anheunis heeft waarschijnlijk nog dat charter niet ondertekend...
Dan de heisa rond Dury! Ik hou mijn hart al vast voor als het volgende week mocht fout lopen. Dury buiten! net als op 12 januari? Anyway misschien moeten we met zijn allen eens een hartverwarmende 'Merci Franky' roepen als tegenreactie. Nog kandidaten?   

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #73 Gepost op: november 17, 2008, 12:29:23 pm »
We spelen een ongelukkige eerste helft. Zonder echt te imponeren krijgen we toch 2 zeer goeie mogelijkheden maar het is GBA die na anderhalve kans 0-2 voor staat. Ik had trouwens de indruk dat Dury met een 4-4-2 speelde met als spitsen Zerdab en Matthys, zodoende dat deze laatste wat meer steun kreeg. Of zag ik dit verkeerd?
De tweede helft toch wat meer vechtlust gezien onder impuls van een sterke Berrier. Ik vond het raar dat hij niet mocht starten maar heb de match op cercle ook niet gezien. Volgens wat ik hier gelezen heb was hij daar heel zwak, dus mss was de keuze van Dury nog niet zo eigenaardig. Trouwens de volgende match zal Berrier wel aan de aftrap verschijnen want hij heeft geantwoord op het veld zoals het hoort!Over GBA kunnen we kort zijn. Vorig jaar moord en brand schreeuwen dat we betonvoetbal kwamen spelen op hun ijspiste maar de pot verwijt de ketel hier toch wel. Ah ja, Anheunis heeft waarschijnlijk nog dat charter niet ondertekend...
Dan de heisa rond Dury! Ik hou mijn hart al vast voor als het volgende week mocht fout lopen. Dury buiten! net als op 12 januari? Anyway misschien moeten we met zijn allen eens een hartverwarmende 'Merci Franky' roepen als tegenreactie. Nog kandidaten?   

Zeer correcte commentaar over Berrier !
Kandidaten pro Dury : 't Zal wel zijn ! Wat er volgende week ook gebeurt !!
Hopelijk zijn er volgende week enkel echte trouwe supporters aanwezig in het bezoekersvak zodat nog eens op een positieve manier sfeer gemaakt kan worden.
Anti-dit-en-datters horen daar niet thuis!

Jammer, ik ben nochtans anti-Kortrijk!  :P

Offline den yslandvoarder

  • Leden
  • Berichten: 200
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #74 Gepost op: november 17, 2008, 12:33:00 pm »
We mogen toch eens laten horen zeker dat ze niet goed bezig zijn!! Je moet ze niet altijd aanmoedigen als ze het niet goed doen. Ze moeten doorhebben dat we er niet mee akkoord gaan zodat ze zich kunnen herpakken. Als jij iedere keer tegen u kinderen ofzo zegt goed gedaan terwijl ze nie goed bezig zijn. Zal je kind er niets uitleren. ( als voorbeeld dan ?)
VOLLEDIG MEE EENS!
Van tegen zee, voor de Essevee

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #75 Gepost op: november 17, 2008, 12:46:42 pm »
De discussie wordt in ieder geval wat beschaafder. En er worden hier en daar al wat argumenten aangehaald zonder elkaar voor kieken te verwijten.
Mijn idee is dat er een keuze gemaakt moet worden. Ofwel laat je (zelfs ongegronde) kritiek toe en discussieer hierover op een beschaafde manier, ofwel laat je geen kritiek toe. In dat laatste geval moet dit principe ook doorgetrokken worden tot kritiek op spelers.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #76 Gepost op: november 17, 2008, 01:04:21 pm »
tegen GBA geef ik buiten de verdedigers en doelman iedereen een voldoende. bij zowel de eerste als tweede goal gaat de volledige verdediging of keeper in de fout. Meert, Roelandts, Lutte veel gewerkt maar Roelandts niet gelukkig in de afwerking. Berrier, Matthys en Coppin vond ik goed spelen.
en over Dury...ja, hij heeft soms rare hersenkronkels en zag hem tegen GBA liever eens met twee spitsen starten zodat ze meteen onder druk kwamen te staan. Maar hij zal er wel zijn redenen voor gehad hebben.
Maar ik blijf (net zoals de meesten) achter hem staan. In plaats van te roepen Dury buiten kan er beter iets positief naar de spelers worden geroepen zodat ze horen dat we achter hen staan

fox

  • Gast
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #77 Gepost op: november 17, 2008, 01:23:56 pm »
tegen GBA geef ik buiten de verdedigers en doelman iedereen een voldoende. bij zowel de eerste als tweede goal gaat de volledige verdediging of keeper in de fout. Meert, Roelandts, Lutte veel gewerkt maar Roelandts niet gelukkig in de afwerking. Berrier, Matthys en Coppin vond ik goed spelen.
en over Dury...ja, hij heeft soms rare hersenkronkels en zag hem tegen GBA liever eens met twee spitsen starten zodat ze meteen onder druk kwamen te staan. Maar hij zal er wel zijn redenen voor gehad hebben.
Maar ik blijf (net zoals de meesten) achter hem staan. In plaats van te roepen Dury buiten kan er beter iets positief naar de spelers worden geroepen zodat ze horen dat we achter hen staan

Dury speelde deze keer met 2 spitsen. matthys speelde volledig in steun van Zerdab. Beerschot stond dus ook van in het begin onder druk. Na een half uur komen ze er dan eindelijk eens door en bam 0-2. uiteraard moet je dan een kwartiertje bekomen van zo een uppercut.

De enige kritiek die ik kan begrijpen en die dan ook deels terecht is, is misschien het feit dat Berrier altijd zou moeten starten. Dury heeft dit nu denk ik ook wel gezien en vanaf nu zal hij volgens mij ook elke keer starten. Mutombo heeft het zaterdag volledig verprutst en Berrier was DE held.

Tactisch klopte het plaatje volledig, alleen jammer dat er 1 verkeerde speler op het veld stond.  En uiteraard staren de kiekens zonder kop naast het veld zich juist daar weer volledig blind op. Typisch!

En zoals Dury ook wist te vertellen. In de eerste helft staat onze verdediging niet onder druk en laten ze zich 2 keer in de luren leggen door puur concentratieverlies en in de 2e helft staan ze door de countermogelijkheden veel vaker onder druk en dan staan ze subliem te verdedigen. Dat is niet de schuld van Dury want iedereen weet dat zoiets 1 van zijn stokpaardjes is. Dat zijn de spelers die ten alle tijde geconcentreerd moet blijven achterin.  Ik verwijt niemand iets, zolang ze nu maar die belangrijke les geleerd hebben.

Tactisch perfect gespeeld, 89 minuten aan een stuk ook perfect uitgevoerd en 2 momenten van onoplettendheid. Dat doet ons de das om, niets anders. Te lachwekkend voor woorden om de zwarte piet hier weeral door te schuiven naar de trainer.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #78 Gepost op: november 17, 2008, 02:11:25 pm »
tegen GBA geef ik buiten de verdedigers en doelman iedereen een voldoende. bij zowel de eerste als tweede goal gaat de volledige verdediging of keeper in de fout. Meert, Roelandts, Lutte veel gewerkt maar Roelandts niet gelukkig in de afwerking. Berrier, Matthys en Coppin vond ik goed spelen.
en over Dury...ja, hij heeft soms rare hersenkronkels en zag hem tegen GBA liever eens met twee spitsen starten zodat ze meteen onder druk kwamen te staan. Maar hij zal er wel zijn redenen voor gehad hebben.
Maar ik blijf (net zoals de meesten) achter hem staan. In plaats van te roepen Dury buiten kan er beter iets positief naar de spelers worden geroepen zodat ze horen dat we achter hen staan

Dury speelde deze keer met 2 spitsen. matthys speelde volledig in steun van Zerdab. Beerschot stond dus ook van in het begin onder druk. Na een half uur komen ze er dan eindelijk eens door en bam 0-2. uiteraard moet je dan een kwartiertje bekomen van zo een uppercut.

De enige kritiek die ik kan begrijpen en die dan ook deels terecht is, is misschien het feit dat Berrier altijd zou moeten starten. Dury heeft dit nu denk ik ook wel gezien en vanaf nu zal hij volgens mij ook elke keer starten. Mutombo heeft het zaterdag volledig verprutst en Berrier was DE held.

Tactisch klopte het plaatje volledig, alleen jammer dat er 1 verkeerde speler op het veld stond.  En uiteraard staren de kiekens zonder kop naast het veld zich juist daar weer volledig blind op. Typisch!

En zoals Dury ook wist te vertellen. In de eerste helft staat onze verdediging niet onder druk en laten ze zich 2 keer in de luren leggen door puur concentratieverlies en in de 2e helft staan ze door de countermogelijkheden veel vaker onder druk en dan staan ze subliem te verdedigen. Dat is niet de schuld van Dury want iedereen weet dat zoiets 1 van zijn stokpaardjes is. Dat zijn de spelers die ten alle tijde geconcentreerd moet blijven achterin.  Ik verwijt niemand iets, zolang ze nu maar die belangrijke les geleerd hebben.

Tactisch perfect gespeeld, 89 minuten aan een stuk ook perfect uitgevoerd en 2 momenten van onoplettendheid. Dat doet ons de das om, niets anders. Te lachwekkend voor woorden om de zwarte piet hier weeral door te schuiven naar de trainer.
Zeer juist!

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: [NB] SVZW - GBA
« Reactie #79 Gepost op: november 17, 2008, 03:21:34 pm »
Topic sluiten en aftellen naar...