Auteur Topic: [20] DOUMBIA Idrissa  (gelezen 15383 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
[20] DOUMBIA Idrissa
« Gepost op: augustus 04, 2017, 12:05:17 pm »
DOUMBIA Idrissa 20j (2017)
Positie: Defensieve middenvelder
Bij ons sinds: 07/2017
Status: actief

Profiel op Transfermarkt https://www.transfermarkt.nl/idrissa-doumbia/profil/spieler/430579

Profiel op Facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100007410585891
Profiel op Twitter -iemand?-
Profiel op Instagram https://www.instagram.com/idrixdoumbia

Gehaald van Anderlecht (huur met optie voor een tweede jaar) in de zomertransferperiode 2007 (als mogelijke vervanger van Soualiho Me?t??).

« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2017, 12:37:39 pm door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2017, 12:07:12 pm »
Daarom stuurde Anderlecht Doumbia naar Zulte Waregem
04 Augustus 2017 11:30 via voetbalnieuws.be

Idrissa Doumbia werd door Anderlecht dit seizoen uitgeleend aan Zulte Waregem. Toch scheelde het niet veel of Franky Dury greep naast de Ivoriaan. Doumbia stond namelijk ook in de belangstelling bij Lille.

Volgens Eddy Cordier, de manager van Zulte Waregem stond Doumbia erg dicht bij een transfer naar Lille. Dat vertelt hij in de Krant van West-Vlaanderen. Anderlecht kon zelfs een mooie transfersom voor hem vangen.

Toch besloten ze bij Anderlecht om Doumbia door te sturen naar Zulte Waregem. De club opteerde namelijk voor een uitleenbeurt aangezien ze een mooie toekomst in het Astridpark voorzien voor de middenvelder. "Als Anderlecht hem dan naar ons laat komen, vind ik het niet onlogisch dat ze niet verder gaan dan een uitleenbeurt zonder aankoopoptie", aldus Cordier.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/253465/Daarom_stuurde_Anderlecht_Doumbia_naar_Zulte-Waregem
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2017, 12:36:37 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2017, 12:37:30 pm »
Doumbia zal met het rugnummer 20 spelen... ;)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #3 Gepost op: oktober 27, 2017, 11:58:20 am »
Via Ludwig V. uit Krant van West-Vlaanderen
27 oktober 2017

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2017, 02:13:15 pm »
Verheyen: "Voor mij is Doumbia geen goede voetballer"
VRIJDAG, 8 DECEMBER 2017, 13:29 via anderlecht-online.be

Idrissa Doumbia is ??n van de talenten van wie de Anderlecht-familie veel verwacht. Dit seizoen speelt hij op uitleenbasis voor Zulte Waregem en daarmee speelde hij gisteren Europees tegen Lazio. Tijdens de rust toonde Gert Verheyen, bondscoach van de Belgische U19, zich erg kritisch voor Doumbia.

In eerste instantie haalde Verheyen een voorbeeld aan van een foute looplijn van Doumbia. Hij toonde een beeld waarbij de middenvelder helemaal vrij staat, maar dan in de bal loopt en zichzelf zo onaanspeelbaar maakt. "Zijn positie was uitstekend, maar door zo te lopen, biedt hij zijn medespeler geen oplossing", zegt Verheyen. Doumbia was echter niet de enige Zulte-speler die zich hieraan bezondigde.

Mede-analist Franky Van der Elst merkte op dat Doumbia vaak achteruit draait in plaats van vooruit en dan ook achteruit of lateraal een pass geeft. "Zelfs al ligt er voor hem ruimte", aldus de voormalige verdedigende middenvelder. "Dat is een kwestie van aanvoelen en voetbalintelligentie. Dat kan worden aangeleerd, maar dan moet er dagelijks op getraind worden."

"Dat moet je er echt proberen uit te krijgen. Doumbia heeft de neiging om dat altijd te doen. Vooral om verkeerd te draaien", pikte Verheyen in. "Dat aanleren wordt enorm moeilijk. Je moet het er bijna uit kloppen. In elke wedstrijdje of elke oefenvorm zou je moeten zeggen 'jij mag niet naar achter draaien'. Of je verbiedt hem achteruit te spelen en verplicht hem om altijd vooruit te spelen. Doet hij het toch, is de bal voor de tegenpartij."

"Het is de enige manier om het te leren en het zal niet gemakkelijk zijn", aldus Verheyen, die hamert op het belang ervan. "Als je op die positie speelt en dat telkens doet, dan ben je voor mij geen goede speler. Hoe goed je voeten ook zijn."

Bron: https://www.anderlecht-online.be/nl/article/162689
« Laatst bewerkt op: december 08, 2017, 02:59:08 pm door svennay »

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #5 Gepost op: december 08, 2017, 06:18:18 pm »
Ben ik wel helemaal mee akkoord. Ferme tegenvaller voor mij

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #6 Gepost op: december 08, 2017, 07:56:38 pm »
Da Sart was niet veel beter.
4 spelers die gehaald werden voor ?6? en ?8? zijn 4 tegenvallers.
Doumbia, De Sart, De Mets en Jensen.
En eigenlijk is ook Kastanos een ?8?

Al kun je over Jensen en Kastanos eigenlijk niet oordelen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #7 Gepost op: december 09, 2017, 12:12:12 am »
Het helpt niet om Doumbia zo veel te wisselen.  Het klopt wat Verheven zegt maar in defensief opzicht is Doumbia diegene die nog een beetje 'body' heeft en in het middenveld al eens een foutje maakt (nog te weinig).  Indien je alle opties bekijkt is Doumbia onze beste keuze om op de 6 te spelen, en zeker daar geen Walsh te zetten,Walsh is goed op de rechterflank of centraal achterin maar zeker niet op de 6.  Kritiek is terecht,maar dat neemt niet weg dat Doumbia onze beste keuze is op die plek.  Altijd laten staan.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #8 Gepost op: december 09, 2017, 10:23:44 am »
Het helpt niet om Doumbia zo veel te wisselen.  Het klopt wat Verheven zegt maar in defensief opzicht is Doumbia diegene die nog een beetje 'body' heeft en in het middenveld al eens een foutje maakt (nog te weinig).  Indien je alle opties bekijkt is Doumbia onze beste keuze om op de 6 te spelen, en zeker daar geen Walsh te zetten,Walsh is goed op de rechterflank of centraal achterin maar zeker niet op de 6.  Kritiek is terecht,maar dat neemt niet weg dat Doumbia onze beste keuze is op die plek.  Altijd laten staan.

Yup, ben het wel met je eens, we moeten het voorlopig doen met wat we hebben.
Enige nadeel is dat hij nog jong en wat onervaren is, zit groeimarge op, maar die mag es beginnen komen.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #9 Gepost op: december 11, 2017, 10:29:25 pm »
Je maakt hem ook niet beter door hem te laten invallen
in minuut 43 en terug uit te halen na 80min.

Dury deed dit ooit met Severin ook,
om hel tegen zichzelf te beschermen
maar we zagen hem nooit meer terug...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #10 Gepost op: maart 03, 2018, 10:32:54 am »
HLN en HNB 03/03/2018


Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.693
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #11 Gepost op: januari 10, 2019, 09:09:07 pm »
Doumbia in belangstelling Sporting Lissabon. Hadden we deze nu eens gekocht...

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2019, 07:10:13 am »
nope was niet nodig
kwam ier zelfs niet meer van de bank....

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2019, 08:44:58 am »
nope was niet nodig
kwam ier zelfs niet meer van de bank....

Had duidelijk veel potentieel. Had hem hier ook nog altijd graag zien spelen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #14 Gepost op: januari 11, 2019, 11:51:20 am »
Als er een bepaald persoon niet dom had gedaan, dan liepen we hier nog met Doumbia en De Sart voor de defensie. Ik denk dat we niet in degradatiegevaar zouden zitten.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2019, 12:56:04 pm »
... en als mijn tante kloten had, dan was ze mijn nonkel.

Allezja ik wil alleen maar zeggen, 't is achteraf makkelijk praten.
Moesten we alles op voorhand weten, 't waren allemaal schoten in de roos en transfers die ontploften en onze clubkas spijzen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet kritisch mogen zijn, maar we kunnen toch niet ontkennen we over de jaren heen ook wel goeie transfers hebben gedaan.

De vijver waarin wij kunnen vissen blijft zeer beperkt en overbevist door andere clubs van ons niveau.




Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2019, 01:56:17 pm »
... en als mijn tante kloten had, dan was ze mijn nonkel.

Allezja ik wil alleen maar zeggen, 't is achteraf makkelijk praten.
Moesten we alles op voorhand weten, 't waren allemaal schoten in de roos en transfers die ontploften en onze clubkas spijzen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet kritisch mogen zijn, maar we kunnen toch niet ontkennen we over de jaren heen ook wel goeie transfers hebben gedaan.

De vijver waarin wij kunnen vissen blijft zeer beperkt en overbevist door andere clubs van ons niveau.
Ik wil maar zeggen.
Die jongens werder eerst afgeschreven, en plots vond men het raar dat hj wel bij een andere ploeg aan de slag kon en niet bij hen...
Neenee, we hebben er zo al veel verkloot.

Achteraf is het idd makkelijk.
Maar men moet achteraf ook niet klagen dat ze ergens anders zitten terwijl je ze zelf niet meer moest hebben


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2019, 12:02:51 pm »
... en als mijn tante kloten had, dan was ze mijn nonkel.

Allezja ik wil alleen maar zeggen, 't is achteraf makkelijk praten.
Moesten we alles op voorhand weten, 't waren allemaal schoten in de roos en transfers die ontploften en onze clubkas spijzen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet kritisch mogen zijn, maar we kunnen toch niet ontkennen we over de jaren heen ook wel goeie transfers hebben gedaan.

De vijver waarin wij kunnen vissen blijft zeer beperkt en overbevist door andere clubs van ons niveau.
Ik wil maar zeggen.
Die jongens werder eerst afgeschreven, en plots vond men het raar dat hj wel bij een andere ploeg aan de slag kon en niet bij hen...
Neenee, we hebben er zo al veel verkloot.

Achteraf is het idd makkelijk.
Maar men moet achteraf ook niet klagen dat ze ergens anders zitten terwijl je ze zelf niet meer moest hebben

Akkoord, maar er spelen zoveel factoren een rol.

Voelt de speler zich thuis? (verhuizen, vrienden, regio, omgeving, ontvangst, heimwee)
Heeft de speler wel de juiste motivatie en inzet of komt hij gewoon effe cashen?
Past de speler in het systeem?
Doet de speler wat de trainer hem oplegt?
Snapt de speler wat er van hem verwacht wordt?
Heeft de speler nog groeimarge of is hij op terugweg in zijn carrière?
Blijft/is de speler fit? (blessures)
Klikt het met de sportieve cel van de club?
Klikt het met de andere spelers (als persoon)
Klikt het met de andere spelers (sportief)
Kan de speler mee met ons niveau (van de club, de jpl ...)
Speelt hij op een eiland of heeft hij goede spelers rond zich? (vb. Theo rendeert ook veel beter met een beter ploeg rond hem)
Is zijn entourage nuchter?
...

Zoveel factoren die meespelen of een transfer slaagt of niet.
Daarvan is de trainer maar een onderdeel.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2019, 03:00:49 pm »
... en als mijn tante kloten had, dan was ze mijn nonkel.

Allezja ik wil alleen maar zeggen, 't is achteraf makkelijk praten.
Moesten we alles op voorhand weten, 't waren allemaal schoten in de roos en transfers die ontploften en onze clubkas spijzen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet kritisch mogen zijn, maar we kunnen toch niet ontkennen we over de jaren heen ook wel goeie transfers hebben gedaan.

De vijver waarin wij kunnen vissen blijft zeer beperkt en overbevist door andere clubs van ons niveau.
Ik wil maar zeggen.
Die jongens werder eerst afgeschreven, en plots vond men het raar dat hj wel bij een andere ploeg aan de slag kon en niet bij hen...
Neenee, we hebben er zo al veel verkloot.

Achteraf is het idd makkelijk.
Maar men moet achteraf ook niet klagen dat ze ergens anders zitten terwijl je ze zelf niet meer moest hebben

Akkoord, maar er spelen zoveel factoren een rol.

Voelt de speler zich thuis? (verhuizen, vrienden, regio, omgeving, ontvangst, heimwee)
Heeft de speler wel de juiste motivatie en inzet of komt hij gewoon effe cashen?
Past de speler in het systeem?
Doet de speler wat de trainer hem oplegt?
Snapt de speler wat er van hem verwacht wordt?
Heeft de speler nog groeimarge of is hij op terugweg in zijn carrière?
Blijft/is de speler fit? (blessures)
Klikt het met de sportieve cel van de club?
Klikt het met de andere spelers (als persoon)
Klikt het met de andere spelers (sportief)
Kan de speler mee met ons niveau (van de club, de jpl ...)
Speelt hij op een eiland of heeft hij goede spelers rond zich? (vb. Theo rendeert ook veel beter met een beter ploeg rond hem)
Is zijn entourage nuchter?
...

Zoveel factoren die meespelen of een transfer slaagt of niet.
Daarvan is de trainer maar een onderdeel.
Ook weeral onzin,de trainer is niet 'maar' een onderdeel maar de belangrijkste factor!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [20] DOUMBIA Idrissa
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2019, 03:40:35 pm »
... en als mijn tante kloten had, dan was ze mijn nonkel.

Allezja ik wil alleen maar zeggen, 't is achteraf makkelijk praten.
Moesten we alles op voorhand weten, 't waren allemaal schoten in de roos en transfers die ontploften en onze clubkas spijzen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we niet kritisch mogen zijn, maar we kunnen toch niet ontkennen we over de jaren heen ook wel goeie transfers hebben gedaan.

De vijver waarin wij kunnen vissen blijft zeer beperkt en overbevist door andere clubs van ons niveau.
Ik wil maar zeggen.
Die jongens werder eerst afgeschreven, en plots vond men het raar dat hj wel bij een andere ploeg aan de slag kon en niet bij hen...
Neenee, we hebben er zo al veel verkloot.

Achteraf is het idd makkelijk.
Maar men moet achteraf ook niet klagen dat ze ergens anders zitten terwijl je ze zelf niet meer moest hebben

Akkoord, maar er spelen zoveel factoren een rol.

Voelt de speler zich thuis? (verhuizen, vrienden, regio, omgeving, ontvangst, heimwee)
Heeft de speler wel de juiste motivatie en inzet of komt hij gewoon effe cashen?
Past de speler in het systeem?
Doet de speler wat de trainer hem oplegt?
Snapt de speler wat er van hem verwacht wordt?
Heeft de speler nog groeimarge of is hij op terugweg in zijn carrière?
Blijft/is de speler fit? (blessures)
Klikt het met de sportieve cel van de club?
Klikt het met de andere spelers (als persoon)
Klikt het met de andere spelers (sportief)
Kan de speler mee met ons niveau (van de club, de jpl ...)
Speelt hij op een eiland of heeft hij goede spelers rond zich? (vb. Theo rendeert ook veel beter met een beter ploeg rond hem)
Is zijn entourage nuchter?
...

Zoveel factoren die meespelen of een transfer slaagt of niet.
Daarvan is de trainer maar een onderdeel.

Ook weeral onzin,de trainer is niet 'maar' een onderdeel maar de belangrijkste factor!

Daarom staan er ook een REEKS factoren  ::)