Auteur Topic: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 9895 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Gepost op: oktober 11, 2022, 10:41:10 pm »
Met 5 nederlagen op een rij, en amper 5 op 33, trekken we zaterdag naar Kortrijk voor DE derby...
Gaan we de zoveelste vernedering tegemoet of maken we van hen de ideale sparringspartner om ons opnieuw te lanceren richting de redding?

Wat moet Mbaye veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Hoe moeten ze de match aanpakken?

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2022, 10:43:41 pm »
De scheidsrechters, die de match in goede banen gaan proberen leiden, zijn:

Scheidsrechter: Bert Put
1ste ass.-scheids.: Matthias Massa
2de ass.-scheids.: Jeroen Walschap
4de scheidsrechter: Matonga Simonini

+ VAR

Offline serowy

  • Leden
  • Berichten: 16
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2022, 11:19:33 pm »
Iemand die nog aan tickets kan raken/weet waar er nog tickets over zijn aub?
Ik zoek er nog... alvast merci

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2022, 11:49:41 pm »
Graag zonder Bossut, Vossen en Ghano!

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 959
  • 4451
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #4 Gepost op: oktober 12, 2022, 12:10:40 am »
Bossut thuislaten

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2022, 09:08:13 am »
Selemani geblesseerd!

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2022, 09:53:23 am »
Selemani geblesseerd!

Dat is zeer goed nieuws voor ons!
C'mon Essevee!

Online den danny

  • Leden
  • Berichten: 47
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2022, 11:16:45 am »
Selemani geblesseerd!

Dat is zeer goed nieuws voor ons!
C'mon Essevee!
Afwachten! Voor hetzelfde geld scoort zijne vervanger tegen ons!

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #8 Gepost op: oktober 12, 2022, 11:43:34 am »
Kortrijk heeft meer kwaliteit dan wij. Vooral op het middenveld mag een Vandendriessche vb direct oversteken. Met de fighting spirit van de eerste 3 speeldagen kan er iets geraapt worden, anders niks. Gano is nog lang niet speelkaar. Vossen is de enige met een neus voor goals, dus ik weet niet waarom hij hier de pineut moet zijn...of toch: omdat een pineut zoeken waarschijnlijk ergens voor opluchting zorgt, maar helaas nooit soelaas brengt...Bossut was toch ook goed, de eerste 3 matchen? En nu kan hij niks meer...op KVK zette men er vorig jaar Bostyn voor het eerst in. Hij slikte 5 goals, is dat dan zoveel beter? Pas op...Sammy is niet goed bezig, maar de rest van het team ook niet (en bij Sammy valt het nu net meer op). Als je op Brugge gelijk kan spelen, dan moet je een nederlaag op Kortrijk ook kunnen vermijden. Mij lijkt dat logisch...alleszins present, zoals elk jaar. Maar zeer realistisch en vol twijfels. Benieuwd of een Vossen en een Bossut (jawel!!!) de "vreemdelingen" kunnen motiveren over het belang van deze wedstrijd. Dubbel belang: zowel het prestige, maar nu toch ook de punten ! Idem voor Kortrijk, want die gaan ook moeten strijden om plaats 16 te vermijden !

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #9 Gepost op: oktober 12, 2022, 11:53:33 am »
Ik vind nu ook wel dat er veel commentaar op Vossen gegeven wordt, terwijl die echt wel veel loopt, meer dan Gano die nu als de verlosser teruggehaald wordt... we hebben gewoon te weinig kwaliteit, ze kunnen het allemaal niet...

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.654
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #10 Gepost op: oktober 12, 2022, 12:04:47 pm »
Ik vind nu ook wel dat er veel commentaar op Vossen gegeven wordt, terwijl die echt wel veel loopt, meer dan Gano die nu als de verlosser teruggehaald wordt... we hebben gewoon te weinig kwaliteit, ze kunnen het allemaal niet...

Vossen loopt veel, klopt.
Echter zie ik geen toegevoegde waarde in dat vele loopwerk.

Offline Essevee 3.0

  • Leden
  • Berichten: 316
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #11 Gepost op: oktober 12, 2022, 12:31:11 pm »
Ik vind nu ook wel dat er veel commentaar op Vossen gegeven wordt, terwijl die echt wel veel loopt, meer dan Gano die nu als de verlosser teruggehaald wordt... we hebben gewoon te weinig kwaliteit, ze kunnen het allemaal niet...

Vossen loopt veel, klopt.
Echter zie ik geen toegevoegde waarde in dat vele loopwerk.

Ze kunnen hem beter gebruiken in de atletiek

Offline pet1

  • Leden
  • Berichten: 110
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #12 Gepost op: oktober 12, 2022, 01:34:15 pm »
Vossen loopt veel maar loopt vooral verloren... geen meerwaarde buiten de 16 meter.
Bossut is al 3 jaar over zijn houdbaarheidsdatum....   Graag een extra keeper aantrekken deze winter.



Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #13 Gepost op: oktober 12, 2022, 01:48:05 pm »
Benieuwd wat er gaat gebeuren indien we verliezen ... Al schat ik onze kansen bijzonder laag in.
SV TILL I DIE

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #14 Gepost op: oktober 12, 2022, 02:00:05 pm »
We grijpen al te graag terug naar die 3 "goede" matchen. Tegen Seraing maakten we 2 doelpunten op corner. Brugge en Antwerp gaven niet thuis. Ik zou daar niet meer naar verwijzen, het is nu te doen en ik vrees ervoor tegen KVK. Hadden we die Lamkel Ze toch maar gehaald. Die man gaat KVK in 1A houden, geloof me. We hadden ook Avenatti, Van den Driesche kunnen halen, maar neen, die waren niet goed genoeg zeker voor onze ploeg. En de boer, hij ploegde voort ...

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 959
  • 4451
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #15 Gepost op: oktober 12, 2022, 02:00:28 pm »
Kortrijk heeft meer kwaliteit dan wij. Vooral op het middenveld mag een Vandendriessche vb direct oversteken. Met de fighting spirit van de eerste 3 speeldagen kan er iets geraapt worden, anders niks. Gano is nog lang niet speelkaar. Vossen is de enige met een neus voor goals, dus ik weet niet waarom hij hier de pineut moet zijn...of toch: omdat een pineut zoeken waarschijnlijk ergens voor opluchting zorgt, maar helaas nooit soelaas brengt...Bossut was toch ook goed, de eerste 3 matchen? En nu kan hij niks meer...op KVK zette men er vorig jaar Bostyn voor het eerst in. Hij slikte 5 goals, is dat dan zoveel beter? Pas op...Sammy is niet goed bezig, maar de rest van het team ook niet (en bij Sammy valt het nu net meer op). Als je op Brugge gelijk kan spelen, dan moet je een nederlaag op Kortrijk ook kunnen vermijden. Mij lijkt dat logisch...alleszins present, zoals elk jaar. Maar zeer realistisch en vol twijfels. Benieuwd of een Vossen en een Bossut (jawel!!!) de "vreemdelingen" kunnen motiveren over het belang van deze wedstrijd. Dubbel belang: zowel het prestige, maar nu toch ook de punten ! Idem voor Kortrijk, want die gaan ook moeten strijden om plaats 16 te vermijden !
Stop toch eens met dat verdedigen van Bossut.

Online Windraider

  • Leden
  • Berichten: 548
  • Superboeren
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #16 Gepost op: oktober 12, 2022, 02:41:47 pm »
Gano speelt alleszins nog niet, heeft nog lang nodig om klaar te geraken.

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #17 Gepost op: oktober 12, 2022, 02:43:14 pm »
Iemand die nog aan tickets kan raken/weet waar er nog tickets over zijn aub?
Ik zoek er nog... alvast merci

Maar 600 kaarten blijkbaar.  Kennissen hebben er reeds al gaan halen in het thuisvak. ze zijn dan verwonderd dat er miserie zal zijn. verkoop dan toch de volle capaciteit.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #18 Gepost op: oktober 12, 2022, 02:53:45 pm »
We grijpen al te graag terug naar die 3 "goede" matchen. Tegen Seraing maakten we 2 doelpunten op corner. Brugge en Antwerp gaven niet thuis. Ik zou daar niet meer naar verwijzen, het is nu te doen en ik vrees ervoor tegen KVK. Hadden we die Lamkel Ze toch maar gehaald. Die man gaat KVK in 1A houden, geloof me. We hadden ook Avenatti, Van den Driesche kunnen halen, maar neen, die waren niet goed genoeg zeker voor onze ploeg. En de boer, hij ploegde voort ...
Het klopt dat we daar zeker niet meer moeten mee afkomen, we hadden toen ook een Dompé lopen, zo'n speler hebben we nu niet meer en dat kan enorm veel veranderen.
Bij KVK zit er een Selemani en een Lamkel Ze, twee spelers die naast een moeilijke karakter vooral kwaliteit kunnen brengen, ze hebben ook een betere keeper!
Iedereen, toch bijna iedereen, wist na de transferperiode dat er te weinig spelers bij waren die direct een meerwaarde konden brengen, dat moest daarvoor niet Lamkel Ze zijn, dat kon ook een Bernier of een goed gescoute speler uit een deftige competitie(de onze of een andere)zijn, en dat mocht ook huren zijn, maar nee, zo slim waren ze niet.
Het zou onbegrijpelijk zijn moest Bossut er terug in staat tegen KVK. 

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Speeldag 12 : zaterdag 15/10/2022 - 16.00u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #19 Gepost op: oktober 12, 2022, 03:06:21 pm »
We grijpen al te graag terug naar die 3 "goede" matchen. Tegen Seraing maakten we 2 doelpunten op corner. Brugge en Antwerp gaven niet thuis. Ik zou daar niet meer naar verwijzen, het is nu te doen en ik vrees ervoor tegen KVK. Hadden we die Lamkel Ze toch maar gehaald. Die man gaat KVK in 1A houden, geloof me. We hadden ook Avenatti, Van den Driesche kunnen halen, maar neen, die waren niet goed genoeg zeker voor onze ploeg. En de boer, hij ploegde voort ...
Het klopt dat we daar zeker niet meer moeten mee afkomen, we hadden toen ook een Dompé lopen, zo'n speler hebben we nu niet meer en dat kan enorm veel veranderen.
Bij KVK zit er een Selemani en een Lamkel Ze, twee spelers die naast een moeilijke karakter vooral kwaliteit kunnen brengen, ze hebben ook een betere keeper!
Iedereen, toch bijna iedereen, wist na de transferperiode dat er te weinig spelers bij waren die direct een meerwaarde konden brengen, dat moest daarvoor niet Lamkel Ze zijn, dat kon ook een Bernier of een goed gescoute speler uit een deftige competitie(de onze of een andere)zijn, en dat mocht ook huren zijn, maar nee, zo slim waren ze niet.
Het zou onbegrijpelijk zijn moest Bossut er terug in staat tegen KVK.

Dat wijzen naar Dompe, oke, belangrijke speler, ook Leye wijst naar hem.
Maar hoe makkelijk kan het zijn.
Aja we zijn Dompé kwijt, nu is het minder?
Hebben we geen looplijnen meer? Nee al 3 jaar niet meer. De taak was, geef de ballen aan Dompe en die lost het op. Precies Wilmots in 2016.
Waar is den tijd van de driehoeken op de flank?
Leye of Berrier die uitzakte naar de flank, De fauw die overlapte en dan diepgestoken werd met een kaats.

Of de 2backs die tegelijk hoog staan, maar Dhaene, Colpaert, Malanda en Delaplace in positie bleven.

Dat soort dingen met je toch trainen?
Zelf oo provinciaal niveau wordt er wekelijks op datzelfde patroon getraind en zie ka dat terug in een match.
Hier is het precies van, ja, doe maar wat

Het enige wat ze hier deden, maar wat andere ploegen ondertussen al door hebben.
Rommens dienzich laat uitzakken en probeert een diepgaande Cirrani of Drambaiev te vinden.