Auteur Topic: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren  (gelezen 27621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #100 Gepost op: december 16, 2015, 01:28:37 pm »
misschien plaatnemen net naast het bezoekersvak, sowieso betere plaats qua akoestiek en interactie met bezoekers kan volume alleen maar de hoogte in sturen... maar, zal wel niet mogen voor de veiligheid zeker ????

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #101 Gepost op: december 16, 2015, 05:25:46 pm »
Vak x was sympathiek,iedereen door elkaar op een willekeurige plaats.
Volgens mij,en hetgeen ik hoor, is er met slc een soort "ubersupps" gekomen,die op een vaste plaats staan en zich onderscheiden van de rest(oa t shirt)Er zitten er dan nog enkele tussen die denken dat de Greenwich merediaan door hun achterste passeert.Bij goede sfeer pluimen int eigen g*t,bij slechte/mindere sfeer ist de schuld van de rest...

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.669
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #102 Gepost op: december 16, 2015, 05:28:52 pm »
Vak x was sympathiek,iedereen door elkaar op een willekeurige plaats.
Volgens mij,en hetgeen ik hoor, is er met slc een soort "ubersupps" gekomen,die op een vaste plaats staan en zich onderscheiden van de rest(oa t shirt)Er zitten er dan nog enkele tussen die denken dat de Greenwich merediaan door hun achterste passeert.Bij goede sfeer pluimen int eigen g*t,bij slechte/mindere sfeer ist de schuld van de rest...

Onderschat ook niet de impact van de stoeltjes... Als mensen kunnen zitten, gaan ze minder snel meezingen.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #103 Gepost op: december 16, 2015, 05:33:06 pm »
Onderschat ook niet de impact van de stoeltjes... Als mensen kunnen zitten, gaan ze minder snel meezingen.
Idd,samen met een slechte akoestiek op die plaats natuurlijk.

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 553
  • Superboeren
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #104 Gepost op: december 16, 2015, 06:11:35 pm »
Vak x was sympathiek,iedereen door elkaar op een willekeurige plaats.
Volgens mij,en hetgeen ik hoor, is er met slc een soort "ubersupps" gekomen,die op een vaste plaats staan en zich onderscheiden van de rest(oa t shirt)Er zitten er dan nog enkele tussen die denken dat de Greenwich merediaan door hun achterste passeert.Bij goede sfeer pluimen int eigen g*t,bij slechte/mindere sfeer ist de schuld van de rest...
Wij waren ooit eens plaats aan het houden voor een van onze maten. Toen er iemand vroeg of ze daar mochten staan kregen we even snel een reactie; "gij zijt wel van SLC h?, ge moogt hier staan". Toen het sfeervak daar werd ingericht dacht ik dat iedereen mocht staan waar hij wou? Of ben ik nu verkeerd...

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #105 Gepost op: december 16, 2015, 09:18:17 pm »
Ik begrijp eigenlijk ook nog steeds niet waarom men helemaal links is moeten plaatsnemen ipv gewoon knal achter het doel. Die 20m kortere afstand met het uitvak gaat niet opeens voor Heizeldrama-fenomenen zorgen.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #106 Gepost op: december 16, 2015, 09:28:26 pm »
bureaucraten h?

factor A : supporters tegenparij
factor B : spionkop/sfeergroep thuisploef

= zo ver mogelijk van elkaar.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #107 Gepost op: december 16, 2015, 10:01:44 pm »
Plief ploef plaf

Ook van mening dat achter de goal wel zou mogen. Voldoende afstand naar mijn mening.

Maar ja, regeltjes e.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #108 Gepost op: december 16, 2015, 10:36:46 pm »
Wij waren ooit eens plaats aan het houden voor een van onze maten. Toen er iemand vroeg of ze daar mochten staan kregen we even snel een reactie; "gij zijt wel van SLC h?, ge moogt hier staan". Toen het sfeervak daar werd ingericht dacht ik dat iedereen mocht staan waar hij wou? Of ben ik nu verkeerd...
Vak x was sympathiek,iedereen door elkaar op een willekeurige plaats.
Volgens mij,en hetgeen ik hoor, is er met slc een soort "ubersupps" gekomen,die op een vaste plaats staan en zich onderscheiden van de rest(oa t shirt)Er zitten er dan nog enkele tussen die denken dat de Greenwich merediaan door hun achterste passeert.Bij goede sfeer pluimen int eigen g*t,bij slechte/mindere sfeer ist de schuld van de rest...

Heren, laat ons duidelijk zijn: in het SFEERVAK, neemt iedereen plaats waar hij wil. We proberen enkel met trommel en megafoon ongeveer op dezelfde plaats te staan, bij gebrek aan toren. Verder is iedereen die sfeer wil maken en zijn ploeg vooruit wil roepen, welkom rondom de trommel. Die taboe van "Bij den SLC moogt ge niet staan" is zever. In tegendeel, zo leren wij de mensen kennen in ons vak en hoe meer volk aan't zelfde zeil trekt, hoe liever. En oja, T-shirts zijn VRIJ VERKOCHT geweest. Dus van onderscheiding is geen sprake.(toch niet ten opzichte van andere supporters. Dat men als groep naar buiten komt, zie ik niet als onderscheiding.). Dat er bij zijn die denken dat de evznaar door hun gat loopt, kan ik niet ontkennen. Maar, ik denk dat zo'n mensen in elke categorie supporters zitten. 'T is trouwens niet omdat 1 iemand zo is, dat we of ze allemaal zo zijn he. Iedere persoon aard goed of niet goed met een ander persoon. Dit geheel terzijde.
Geloof het of niet maar of men nu rood/groen, rood/wit of geel/groen denkt, of men nu zwart of wit is, of zelfs appel-blauw-zeegroen, als ge achter uw ploeg staat, zijt ge welkom. Ge kunt ons wel nie kwalijk nemen dat we graag eerst mensen leren kennen en graag meerdere matchen actief bezig zien, alvorens die te gaan aanspreken en/of toe te voegen aan ons "clubje"...
Ik vraag mij soms echt af of wij zo schrikwekkend zijn... Ga met ons, of mensen van ons in gesprek. Je zal zien, we zijn maar supporters zoals iedereen. Alleen met dat extra tikkeltje emotie en dat extra tikkeltje "zot in onze kop", als den Essevee speelt. Voetbal is emotie en wij lopen er van over. Iedereen kent dat gevoel wel.
Dus onthouden: IEDEREEN DIE ACHTER DEN ESSEVZE STAAT EN ZIJN CLUB VOORUIT WIL ROEPEN, IS WELKOM.

Ivm plaatsing in nieuwe tribune:
Toen de verhuis gemaakt is van Vak X naar tribune 4, is ons vak 408/409 aangeboden omdat in vak 407 al reeds een heel aantal abonnees zat. En wij wouden die mensen hun plaats niet afnemen. Vandaar vak 408/409. Waarom niet dichter naar de glaswand: simpel.. Tegenwoordig krijg je al een stadionverbod als je zelfs al zwaait naar 't bezoekersvak. Dus om dergelijke dingen te vermijden, kozen we voor de andere kant. Hopelijk is dat een beetje duidelijk.
« Laatst bewerkt op: december 16, 2015, 10:51:04 pm door tappi »
No pain, no gain.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #109 Gepost op: december 17, 2015, 12:17:29 am »
De supporters zijn imo veel afstandelijker geworden in de nieuwe tribune, waardoor de sfeer meer en meer aan het verwateren is.

- De ruimtes zijn veel groter tussen de rijen waardoor men zich minder betrokken voelt.
- Iedere match veel 'nieuw' volk heb ik de indruk.
- Dat het sfeervak in het uiterste hoekje van de tribune zit is ook rampzalig, geen kat doet zijn mond open in de andere vakken omdat men wss niet hoort of verstaat wat de rest zingt.
- Megafoon moet mss ook eens bijgesteld worden, 5-10 meter verder hoort ge er al niets meer van.
- Misschien moet er eens geprobeerd worden om er wat sfeer te brengen voor de match start en als de namen van de spelers worden afgeroepen. Tegenwoordig ook nog 4 man en ne paardekop die meedoet, dan is de goesting ook rap over.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.717
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #110 Gepost op: december 17, 2015, 04:16:35 am »
De sfeer is minder omdat de gemiddelde Essevee-supporter enkel te horen is wanneer zijn ploeg goede resultaten koppelt met aanvallend voetbal.   Dat is al 30jaar zo,ik erger mij er ook aan maar dat helpt geen zoden aan de dijk.
Het is aan ons (diegene die wel 'aktief'suppoteren) om onze ploeg te blijven steunen,vooral wanneer de prestaties tegenvallen en vooral geen verloren energie te steken in die andere supporters.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #111 Gepost op: december 17, 2015, 06:45:55 am »
De sfeer is minder omdat de gemiddelde Essevee-supporter enkel te horen is wanneer zijn ploeg goede resultaten koppelt met aanvallend voetbal.   Dat is al 30jaar zo,ik erger mij er ook aan maar dat helpt geen zoden aan de dijk.
Het is aan ons (diegene die wel 'aktief'suppoteren) om onze ploeg te blijven steunen,vooral wanneer de prestaties tegenvallen en vooral geen verloren energie te steken in die andere supporters.

Volledig akkoord hiermee.!
No pain, no gain.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #112 Gepost op: december 17, 2015, 11:29:22 am »
De supporters zijn imo veel afstandelijker geworden in de nieuwe tribune, waardoor de sfeer meer en meer aan het verwateren is.

- De ruimtes zijn veel groter tussen de rijen waardoor men zich minder betrokken voelt.
- Iedere match veel 'nieuw' volk heb ik de indruk.
- Dat het sfeervak in het uiterste hoekje van de tribune zit is ook rampzalig, geen kat doet zijn mond open in de andere vakken omdat men wss niet hoort of verstaat wat de rest zingt.
- Megafoon moet mss ook eens bijgesteld worden, 5-10 meter verder hoort ge er al niets meer van.
- Misschien moet er eens geprobeerd worden om er wat sfeer te brengen voor de match start en als de namen van de spelers worden afgeroepen. Tegenwoordig ook nog 4 man en ne paardekop die meedoet, dan is de goesting ook rap over.
Sorry hoor, maar die megafoon is zo fake als maar kan zijn.
Op Real Madrid zit er daar ene 90' aan een stuk door te brallen, om ziek van te worden.

Een lied aanzetten en gedaan, daar kan ik mee leven.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #113 Gepost op: december 17, 2015, 12:20:19 pm »
...Een lied aanzetten en gedaan, daar kan ik mee leven.
Daarvoor gebruiken we hem ook. Vroeger kregen we klachten dat we niet te horen waren, bij het inzetten van een song. Dat hebben we zo trachten op te lossen. 90' daar in zitten brabbelen, is idd niet nodig.
No pain, no gain.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #114 Gepost op: december 17, 2015, 11:45:37 pm »
De tribune kant vijvers heeft ook last van die ziekte om de ploeg vooruit te schreeuwen. Bij een cmon sv doet 1/5 nog maar mee. Begin dit seizoen zat dit nog goed, maar de laatste matchen ook heel mager.
SV TILL I DIE

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #115 Gepost op: december 18, 2015, 07:30:19 am »
De tribune kant vijvers heeft ook last van die ziekte om de ploeg vooruit te schreeuwen. Bij een cmon sv doet 1/5 nog maar mee. Begin dit seizoen zat dit nog goed, maar de laatste matchen ook heel mager.
ge moet ne x proberen om in de tribune kant vijvers een liedje in gang te krijgen!
enkel alst plots super gaat zoen der ne x een deel mee doen, en al de rest zit er bij gelijk da ze thuis in uldere sofa zoen zitten!
tenige wat ze daar vree goe kunnen is zagen, fretten, morren en klagen! daar hebben ze blijkbaar wel stembanden gekregen!
tegen oostende hou ik ook ne x mijn bakkes (a mij da ga lukken), es zien hoeveel sfeer er dan nog zal zijn.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #116 Gepost op: december 18, 2015, 08:45:53 am »
ge moet ne x proberen om in de tribune kant vijvers een liedje in gang te krijgen!
enkel alst plots super gaat zoen der ne x een deel mee doen, en al de rest zit er bij gelijk da ze thuis in uldere sofa zoen zitten!
tenige wat ze daar vree goe kunnen is zagen, fretten, morren en klagen! daar hebben ze blijkbaar wel stembanden gekregen!
tegen oostende hou ik ook ne x mijn bakkes (a mij da ga lukken), es zien hoeveel sfeer er dan nog zal zijn.

Als iedereen zo denkt. ;)

Misschien es vanuit SLC wat gangmakers sturen of aanspreken in andere tribunes?
Heb dat idee al es opgegooid ...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #117 Gepost op: december 18, 2015, 09:01:53 am »
ge moet ne x proberen om in de tribune kant vijvers een liedje in gang te krijgen!
enkel alst plots super gaat zoen der ne x een deel mee doen, en al de rest zit er bij gelijk da ze thuis in uldere sofa zoen zitten!
tenige wat ze daar vree goe kunnen is zagen, fretten, morren en klagen! daar hebben ze blijkbaar wel stembanden gekregen!
tegen oostende hou ik ook ne x mijn bakkes (a mij da ga lukken), es zien hoeveel sfeer er dan nog zal zijn.
Ja ik weet het, ik probeer ook af en toe toch eens mee te doen, maar na 2x roepen valt het toch al weer stil. Spijtige zaak..
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.669
  • Essevee!
Re: Speeldag 19 : 12/12/2015 20:00 : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #118 Gepost op: december 18, 2015, 09:14:26 am »
Tgoja, da's niet iets typisch essevee supporters hoor. Da's echt in ieder stadion. Je hebt nu ook eenmaal mensen die graag op hun gemak naar de voetbal komen kijken. Die zitten er al jaren zijn misschien zelf nog de trouwste supporters. Kvind dat je die mensen weinig kan verwijten. De kant van de vijvers is ook niet de tribune die sfeer moet maken. In anderlecht is de sfeer ook maar matig hoor, gent idem... Al begrijp ik jullie frustraties. En nog nooit eens aan gedacht om misschien in de nieuwe tribune ofzo plaats te nemen om daar wat mee te zingen?