Auteur Topic: Speeldag 1 : 30/07/2016 20.00u Essevee - KAS Eupen  (gelezen 27456 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #20 Gepost op: juli 26, 2016, 12:21:13 pm »
Zag ooit een speler tijdens een match op een halve meter van het doel er alleen voorstaan en de bal over trappen. Het was tegen Bayeren Munchen en hij speelde bij Wolfsburg. Ik zal jullie de naam laten raden...

Als we al spelers gaan afbreken nog voor ze iets bewezen hebben zouden of nog moeten zich beginnen bewijzen zijn we erg goed bezig. Ik vond Brebels een erg sterke wedstrijd spelen, overal aanwezig, alleen jammer dat hij die goal miste. Maar goed een jonge belgische aanvaller kan maar beter zijn kans niet krijgen zeker.

Dat Kaya zou starten zou me een klein beetje verbazen omdat hij toch heel erg weinig matchritme heeft. Maar als je zag hoe gretig hij inviel weet je wel dat hij anders perfect in orde is. De plaatsen zullen idd duur zijn.

Over Eupen is het moeilijk iets te zeggen vind ik, we gaan met dezelfde mentaliteit op het veld moeten staan als tegen NEC want die was wel uitstekend, ik voelde een echte drang om te winnen. Na de match zullen we al kunnen oordelen over spelers, tegenstander, posities...

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #21 Gepost op: juli 26, 2016, 12:51:09 pm »
Kaya zal wel starten he in plaats van Brebels.

1e wedstrijd van het seizoen. Dury zal wel met zijn sterkste equipe willen beginnen. Weet als geen ander hoe moeilijk het is om een slechte start weg te werken, zie 2 seizoenen geleden.
Al hoor ik die verhaaltjes niet graag over "belangrijk een goede start te nemen".
Het belangrijkste is dat je kwaliteit hebt, en dan neem je automatisch wel een goede start.

Die opgelegde kans die Brebels daar miste tegen NEC... Meer kan je al niet mis doen bij mij.
Dat was gewoon ?cht het abc van het voetbal. Het enige wat hij moest doen was gewoon r?stig die bal binnenkant voetje aan de 1e paal binnenleggen. (zoals Trajkovski op aangegeven van Rossini zo eens mooi een goal maakte thuis tegen OH Leuven, 1e match vh seizoen toen onder Kalezic) Ipv daarvan schoot hij hem een huis over.
Ik hoop echt dat Dury hem daarop attent gemaakt heeft, al moet Brebels dat in de eerste plaats gewoon zelf beseffen hoe hij moet ageren in zo'n situatie.
Al zie ik Brebels natuurlijk veel liever bezig dan De Ridder.  ;)

Los daarvan opletten van Eupen. Tonen zich toch vlotscorend tegen serieuze tegenstanders (Malaga en Bochum oa) in de voorbereiding. Sowieso stond Eupen de laatste jaren bekend voor hun technische voetballers. En we weten allemaal dat die goed zijn in het begin van het seizoen als het zonnetje schijnt en de velden er als biljartlakens bijliggen.

Ik kom inderdaad ook liever tegen Eupen uit in een koude natte wintermatch op een lastig veld dan op een zonnige zaterdag. Een beetje zoals de Suarez, Gedoz en Canesins altijd goeie competitiestart maken en dan wegkwijnen in de winter.

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 553
  • Superboeren
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #22 Gepost op: juli 26, 2016, 06:58:24 pm »
Hoe gaan ze het nu regelen met het sfeervak in de nieuwe tribune? Wordt er gecontroleerd wie er centraal mag staan en zoja: hoe?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #23 Gepost op: juli 26, 2016, 07:31:59 pm »
Hoe gaan ze het nu regelen met het sfeervak in de nieuwe tribune? Wordt er gecontroleerd wie er centraal mag staan en zoja: hoe?

met vouchers ...

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #24 Gepost op: juli 27, 2016, 12:37:28 pm »
Zag ooit een speler tijdens een match op een halve meter van het doel er alleen voorstaan en de bal over trappen. Het was tegen Bayeren Munchen en hij speelde bij Wolfsburg. Ik zal jullie de naam laten raden...

Maar goed een jonge belgische aanvaller kan maar beter zijn kans niet krijgen zeker.
Typisch De Bruyne hoor. Wordt in Vlaanderen neergezet als een halfgod, maar altijd bijzonder veel afval in het spel.

"Maar goed een jonge belgische aanvaller kan maar beter zijn kans niet krijgen zeker."

Net wel. Als ze de kwaliteiten hebben spelen we van mij desnoods met 11 zo'n types. Kunnen namelijk allemaal (veel) geld opbrengen. Itt een 40 jarige Cordaro die z'n man niet meer voorbij kan.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #25 Gepost op: juli 27, 2016, 01:04:43 pm »
Typisch De Bruyne hoor. Wordt in Vlaanderen neergezet als een halfgod, maar altijd bijzonder veel afval in het spel.

"Maar goed een jonge belgische aanvaller kan maar beter zijn kans niet krijgen zeker."

Net wel. Als ze de kwaliteiten hebben spelen we van mij desnoods met 11 zo'n types. Kunnen namelijk allemaal (veel) geld opbrengen. Itt een 40 jarige Cordaro die z'n man niet meer voorbij kan.

Het was niet De Bruyne. Het was Malanda. Daar sta je dan met je voetbalkennis :)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.238
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #26 Gepost op: juli 27, 2016, 04:53:06 pm »
Oulare is dus in orde.
En wat doet Dury altijd met nieuwe spelers die bijna niet trainden? Meestal laten starten...

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #27 Gepost op: juli 27, 2016, 05:04:04 pm »
Oulare is dus in orde.
En wat doet Dury altijd met nieuwe spelers die bijna niet trainden? Meestal laten starten...

Nu zou het echt wel vrij extreem zijn.  :P Meestal doet hij dat met augustus- en wintertransfers.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #28 Gepost op: juli 27, 2016, 07:49:12 pm »
Oulare is dus in orde.
En wat doet Dury altijd met nieuwe spelers die bijna niet trainden? Meestal laten starten...
Ik denk niet dat Oulare in de plaats van Leye zal starten.
SV TILL I DIE

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.934
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #29 Gepost op: juli 27, 2016, 08:24:59 pm »
Ik denk niet dat Oulare in de plaats van Leye zal starten.

Of Leye op de 10 en oulare diep

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #30 Gepost op: juli 27, 2016, 08:34:51 pm »
Kan Oular? ook niet als rechterflankaanvaller uit de voeten?

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #31 Gepost op: juli 27, 2016, 08:49:32 pm »
Kan Oular? ook niet als rechterflankaanvaller uit de voeten?
Kan enkel centraal uit de voeten naar mijn weten...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #32 Gepost op: juli 27, 2016, 08:52:47 pm »
Essevee verpulverde NEC, maar ...
27 juli 2016 09:57 via voetbalkrant.com

Tegen NEC Nijmegen liep het voor Zulte Waregem bijzonder goed. En toch: daar wil Essevee niet al te veel belang aan hechten. "Eupen zal veel geslotener voor de dag komen."

Igor Vetokele kende een goede voorbereiding en scoorde geregeld: "Ja, het loopt wel goed met het hele team. We hebben ook tegen NEC veel kansen weten af te dwingen. Maar goed: we mogen het belang van oefenmatchen niet overschatten, tegen Eupen wordt het andere koek."

"Dan gaan we niet zelf de ruimte krijgen en is het aan ons om een gaatje te vinden. Maar het draait collectief goed en er is veel beweging aan en voor de bal, dat maakt het voor iedereen wel wat makkelijker voetballen. De wisselwerking met Hamalainen? Die draaide goed op de linkerflank, maar ik vond het ook op rechts goed draaien."

"NEC was wel degelijk een waardemeter", pikt Sebastiaan Brebels in. "Het blijft een club uit de Nederlandse eerste klasse. Maar het zal zeker niet te vergelijken zijn met de manier waarop Eupen ons vermoedelijk zal aanpakken. Voor ons is het een onbekende factor, ze zijn stevig in duel en kunnen voetballen. Maar op Antwerp of Cercle Brugge hadden we ons misschien beter kunnen voorbereiden."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-07-27/igor-vetokele-en-sebastiaan-brebels-reageren-tussen-nec-en-eupen

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #33 Gepost op: juli 27, 2016, 10:38:31 pm »
Typisch De Bruyne hoor. Wordt in Vlaanderen neergezet als een halfgod, maar altijd bijzonder veel afval in het spel.

"Maar goed een jonge belgische aanvaller kan maar beter zijn kans niet krijgen zeker."

Net wel. Als ze de kwaliteiten hebben spelen we van mij desnoods met 11 zo'n types. Kunnen namelijk allemaal (veel) geld opbrengen. Itt een 40 jarige Cordaro die z'n man niet meer voorbij kan.

[youtube]e5Vi5noWuTg[/youtube]

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.753
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #34 Gepost op: juli 29, 2016, 01:58:46 pm »
Ben zeer benieuwd naar de sfeer op de nieuwe tribune en hoe luid dit zal klinken, nu er een tribune staat aan iedere zijde van het veld.

Kan niet wachten!  8)
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2016, 03:40:24 pm door Vidmar »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #35 Gepost op: juli 29, 2016, 03:01:20 pm »
-knip-
Kan niet wachten!  8)
Hier van hetzelfde... De zenuwen nemen toe...  :-[  ;D

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #36 Gepost op: juli 29, 2016, 03:05:37 pm »
Idem.

 :D

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #37 Gepost op: juli 29, 2016, 06:13:49 pm »
Het Nieuwsblad 29/07/2016
Via Joost M


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #38 Gepost op: juli 29, 2016, 06:17:19 pm »
De premi?re 2016-2017, Essevee vs. KAS Eupen

Beste Frederik,

Na een meer dan geslaagde avant-premi?re tegen het Nederlandse NEC Nijmegen, 5-1 overwinning met onze kapitein Mbaye Leye in een glansrol, is Essevee volledig klaar voor een nieuw seizoen in de Jupiler Pro League. De eerste tegenstander in het Regenboogstadion met de nieuwe sfeertribune achter doel is promovendus KAS Eupen. Morgen wordt deze eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2016-2017 afgetrapt om 20u.

?We hebben een goede voorbereiding achter de rug?, aldus coach Francky Dury. ?Maar Eupen heeft een goede ploeg. Het is een verraderlijke tegenstander met een sterk collectief. Ze hebben ook heel wat individuele kwaliteiten, denk maar aan Garcia en Sylla.?

Henrik Dalsgaard (heup) werd vandaag geopereerd en zal enkele maanden moeten revalideren. Obbi Oulare volgt een individueel programma.

De selectie: Bossut, De fauw, Baudry, Verboom, Derijck, Vetokele, Lerager, Leye, Kaya, Naessens, Benteke, Me?t?, Steppe, Lepoint, Bostyn, Cordaro, Hamalainen, Brebels, Essikal en Coopman.

Bron: Essevee mailing

Wie die ook wil ontvangen kan inschrijven via de website www.essevee.be (rechts - ongeveer in het midden)


Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #39 Gepost op: juli 29, 2016, 10:51:54 pm »
We zijn toch al weg van de laatste plaats  :D
SV TILL I DIE