Auteur Topic: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion  (gelezen 110740 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #40 Gepost op: mei 18, 2016, 10:19:35 am »
Een hotel zonder restaurant in, daar gaat nogal volk op afkomen zeker.. :-\
Of is er een achterliggende reden hiervoor?

Het is ook niet bedoel voor toeristen maar zakenlui die meestal gaan lunchen op restaurant. + genoeg eetgelegenheden in Waregem die op wandelafstand te bereiken zijn.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #41 Gepost op: mei 18, 2016, 10:44:22 am »
Een hotel zonder restaurant in, daar gaat nogal volk op afkomen zeker.. :-\
Of is er een achterliggende reden hiervoor?

Tegenwoordig zijn er toch heel veel hotels zonder restaurant. Veel hotels bieden enkel kamer en ontbijt aan omdat hun doelgroep geen toeristen zijn maar zakenlui.
Er staat als alles loopt zoals gepland blijkbaar nog heel wat te gebeuren voor de nieuwsgierigen die alles op de voet en ter plaatse volgen.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #42 Gepost op: mei 18, 2016, 01:38:51 pm »
Een hotel zonder restaurant in, daar gaat nogal volk op afkomen zeker.. :-\
Of is er een achterliggende reden hiervoor?

Los daarvan ... denk ik niet dat je aan 4 sterren komt als er geen restaurant is.
Ik zou het es moeten opzoeken, iemand op de hoogte van deze materie?

EDIT: Blue Woods in Deerlijk heeft blijkbaar ook 4 sterren en geen restaurant? Ernaast is er wel een Bistro (Bistro Blue Origin) natuurlijk, wat duidelijk binnen het concept van het Hotel-Bistro-concept ligt.

Als ik me niet vergis was het eerst 3 sterren, tot de bistro opende.

Kan iemand dat bevestigen?
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2016, 01:46:54 pm door Frederik »

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #43 Gepost op: mei 18, 2016, 02:27:48 pm »
Volgens wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Hotel_rating)

Er zijn een hoop criteria waar je kan aan voldoen maar ze hoeven niet allemaal voldaan te zijn voor sterren te behalen. Sommige zijn optioneel andere dan weer verplicht.
Wel staat er al vroeg bij dat je ontbijtbuffet moet hebben maar dat betekend nog geen restaurant. Bij 3 sterren staat er dan weer bij dat ontbijt ook op kamer ook moet kunnen. Dus dat lijkt me wel belangrijk.

4 sterren zou restaurant a la carte vereisen maar denk niet dat dit altijd het verplicht zal zijn. Naar alle waarschijnlijkheid kom je met room-service ook al in de buurt.

Ze wilden 3-4 sterren hotel wat volgens mij niet echt een probleem mag zijn.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #44 Gepost op: mei 18, 2016, 03:58:45 pm »
Ben ook even aan het informeren geweest :)
Wikipedia maakte me niet erg wijzer ... blijkbaar wijken de criteria af per land, zelfs per gemeente.
Lees: die sterren stellen maar weinig voor.

Via Vlaanderen Dienst Toeristische Vergunningen kreeg ik dit:

De comfortclassificatie voor hotels (in het Vlaamse Gewest) kan u terugvinden via de volgende link naar onze website: http://www.vlaanderen.be/int/sites/iv.devlh.vlaanderen.be.int/files/documenten/comfortclassificatie_hotels_0.pdf

De classificatie 3* vindt u bijvoorbeeld terug onder de kolom H3.
U dient voor 3* te voldoen aan alle verplichte normen (aangeduid met een x) in die kolom en daarnaast 67 punten te scoren uit de keuzenormen in diezelfde kolom. 

Vriendelijke groeten,

Dienst Toeristische Vergunningen
 
Vlaamse overheid
DEPARTEMENT INTERNATIONAAL VLAANDEREN


Vrij ingewikkelde materie dus :)
Maar ga toch es dieper bekijken, ben geprikkeld.

EDIT:

Een "a la carte restaurant" is blijkbaar pas verplicht vanaf 5 sterren al moet er wel voldoende andere punten gescoord worden. Het zal dus een vrij luxueus en modern hotel worden ...

« Laatst bewerkt op: mei 18, 2016, 04:03:29 pm door Frederik »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #45 Gepost op: mei 19, 2016, 12:47:23 am »
Los daarvan ... denk ik niet dat je aan 4 sterren komt als er geen restaurant is.
Ik zou het es moeten opzoeken, iemand op de hoogte van deze materie?

EDIT: Blue Woods in Deerlijk heeft blijkbaar ook 4 sterren en geen restaurant? Ernaast is er wel een Bistro (Bistro Blue Origin) natuurlijk, wat duidelijk binnen het concept van het Hotel-Bistro-concept ligt.

Als ik me niet vergis was het eerst 3 sterren, tot de bistro opende.

Kan iemand dat bevestigen?

Ze zullen in ieder geval serieus uit hun pijp mogen komen om aan 4 sterren te geraken.
Er is zelfs een verwarmd buitenzwembad, een fitness en een sauna in die Blue Woods.

En de Blue Origin er vlak naast is ook meer (klasse)restaurant dan bistro hoor, voor een croque of een spaghetti ben je daar aan het verkeerde adres.

Ik had het gewoon logischer gevonden met een restaurant bij, puur voor het gemak en om klanten/zakenmensen te lokken, in plaats van 'op zoek' te moeten gaan naar een eetgelegenheid, al dan niet te voet of met de auto, als je niet van de streek bent.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #46 Gepost op: mei 19, 2016, 08:40:28 am »
Ze zullen in ieder geval serieus uit hun pijp mogen komen om aan 4 sterren te geraken.
Er is zelfs een verwarmd buitenzwembad, een fitness en een sauna in die Blue Woods.

En de Blue Origin er vlak naast is ook meer (klasse)restaurant dan bistro hoor, voor een croque of een spaghetti ben je daar aan het verkeerde adres.

Ik had het gewoon logischer gevonden met een restaurant bij, puur voor het gemak en om klanten/zakenmensen te lokken, in plaats van 'op zoek' te moeten gaan naar een eetgelegenheid, al dan niet te voet of met de auto, als je niet van de streek bent.

Klanten gaan daar toch gewoon terechtkomen door bedrijven als Renson, TVH en consoorten. Een restaurant is irrelevant aangezien die bedrijven nu toch al x aantal vaste restaurants hebben om te gaan dineren. In de tijd dat ik vaak moest reizen voor het werk heb ik misschien 2 keer in het restaurant van het hotel gegeten.

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #47 Gepost op: mei 19, 2016, 09:38:14 am »
Denk ik ook... een goeie bar die lang genoeg open blijft is VEEL belangrijker imho
En zwembad edm. zijn geen voorwaarde om 4* te worden.
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #48 Gepost op: mei 19, 2016, 01:01:29 pm »
Klanten gaan daar toch gewoon terechtkomen door bedrijven als Renson, TVH en consoorten. Een restaurant is irrelevant aangezien die bedrijven nu toch al x aantal vaste restaurants hebben om te gaan dineren. In de tijd dat ik vaak moest reizen voor het werk heb ik misschien 2 keer in het restaurant van het hotel gegeten.
Klopt volledig, maar denk ook dat het stadbestuur een beetje aan zijn middenstand(restaurants) denkt.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #49 Gepost op: mei 20, 2016, 06:12:57 pm »
Klanten gaan daar toch gewoon terechtkomen door bedrijven als Renson, TVH en consoorten. Een restaurant is irrelevant aangezien die bedrijven nu toch al x aantal vaste restaurants hebben om te gaan dineren. In de tijd dat ik vaak moest reizen voor het werk heb ik misschien 2 keer in het restaurant van het hotel gegeten.

De opgelegde beperkingen kunnen een belemmering zijn voor de kandidaatinvesteerders.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #50 Gepost op: april 26, 2017, 03:16:56 pm »
Parking stadion Essevee wordt indrukwekkend stadsproject
26/04/2017 om 12:42 via nieuwsbelad.be

WAREGEM / ZULTE - Op de parking rond het Regenboogstadion in Waregem zullen binnenkort twee woontorens, een hotel, een kantoor- en retailgebouw en een parkeertoren rijzen. Dat is woensdag bekendgemaakt door projectontwikkelaars ION, Alheembouw en De Steenoven. Het geheel zal in relatie staan met het Regenboogstadion van Zulte-Waregem.

De stad Waregem besliste de gronden rond het Regenboogstadion, tot op heden een parkeerzone, te verkopen aan een derde partij. De stad wou dat de site een belangrijke toegangspoort zou worden tot het centrum op een doordachte, kwalitatieve, duurzam en innovatieve manier, door een mix van wonen, werken, verblijven en recreatie. Die plannen zijn er nu.

Woontorens
Concreet komen er aan de binnenstedelijke ring van Waregem-Zuid twee woontorens met dertien bouwlagen, goed voor 112 appartementen, een Parkhotel met 60 kamers, een kantoor- en retailgebouw en een apart parkeergebouw. Zo zal er enerzijds een levendige stedelijke publieke ruimte ontstaan met een grote vari?teit aan functies: retail, kantoren, horeca, vergaderruimtes, sportfaciliteiten. Anderzijds komt er een duidelijke afbakening van het meer privatieve karakter rond de woontorens. De nieuwbouw moet in relatie staan met de bestaande omgeving en het stadion.

Om het verdwijnen van de parkeerzone te compenseren komt er een gebouw met drie verdiepingen voor ongeveer 300 wagens. ?Als stadsbestuur zijn we opgetogen met de plannen van het consortium. De voormalige stedelijke gronden rond het Regenboogstadion in Waregem krijgen hun langverwachte multifunctionele invulling van wonen, werken, verblijven en recreatie. Het project is een belangrijk speerpunt in onze beleidsvisie rond de vernieuwing van de stad Waregem, met tevens een positieve impact op de lokale middenstand?, aldus burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V).

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170426_02852528
Foto: RR

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #51 Gepost op: april 26, 2017, 03:43:52 pm »
De high-res picts :)
(je moet ingelogd zijn om de afbeeldingen te zien)
(forum account is GRATIS en kan je hier aanmaken)


« Laatst bewerkt op: april 26, 2017, 03:48:07 pm door Frederik »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #52 Gepost op: april 26, 2017, 05:03:44 pm »
Zotte dingen!!  Kurt Beton is echt wel de juiste bijnaam (is niet negatief te interpreteren ).
Maar indien die gronden verkocht zijn dan staat niks de vervolmaking van ons stadion in de weg!

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #53 Gepost op: april 26, 2017, 06:16:39 pm »
Zotte dingen!!  Kurt Beton is echt wel de juiste bijnaam (is niet negatief te interpreteren ).
Maar indien die gronden verkocht zijn dan staat niks de vervolmaking van ons stadion in de weg!

Kzou die grondprijs toch verdubbelen ;)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.064
  • Voice of the voiceless!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #54 Gepost op: april 26, 2017, 08:31:09 pm »
Indrukwekkend, zeker voor een klein stadje als Waregem!

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #55 Gepost op: april 26, 2017, 10:37:07 pm »
Ons stadion verdwijnt op die manier wat naar de achtergond vind ik. Spijtig...

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #56 Gepost op: april 26, 2017, 11:11:34 pm »
Ons stadion verdwijnt op die manier wat naar de achtergond vind ik. Spijtig...


Chance dat het toch een mooi en trendy design wordt, en niet een klassiek torengebouw.  Eens de hoofdtribune gezet en de esplanade ervoor zal dit wel meevallen.  Alleen vraag ik mij af of er al geen overaanbod aan dure appartementen is tov betaalbaar wonen, zeker voor jongeren. 

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #57 Gepost op: april 27, 2017, 07:36:17 am »
Via Joost M. uit Het Laatste Nieuws
27 april 2017

Offline Capino

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #58 Gepost op: april 27, 2017, 08:10:02 am »
Ik hoop dat ze eindelijk ook eens de brug (die toegang geeft aan de bezoekende supporters) aanpakken.  Jammer dat die er zo ermbarmelijk bijligt en afsteekt tegen het reeds vernieuwde deel van het stadion.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Vastgoedprojecten rond het (vernieuw(d)e) stadion
« Reactie #59 Gepost op: april 27, 2017, 09:21:32 am »
Ik hoop dat ze eindelijk ook eens de brug (die toegang geeft aan de bezoekende supporters) aanpakken.  Jammer dat die er zo ermbarmelijk bijligt en afsteekt tegen het reeds vernieuwde deel van het stadion.
Mogen ze van mij zo laten. Straalt zoveel authentiek uit, heel veel mensen hebben vele herinneringen aan die brug.
South Lane Crew.