Auteur Topic: Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"  (gelezen 28667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Gepost op: mei 31, 2011, 10:28:50 pm »
Als het van burgemeester Kurt Vanryckeghem en het stadsbestuur van Waregem afhangt, gaat SV Zulte Waregem in de toekomst verder onder de naam SVZ Waregem.

Het bestek voor de bouw van een nieuw stadion wordt volgende week voorgelegd aan de gemeenteraad. Stad Waregem wil aan de goedkeuring van dat bestek nu een wijziging van de clubnaam binden. Enkel Waregem zou nog voluit mogen voorkomen in de naam.

De mogelijke wijziging zou pas doorgevoerd worden als Essevee het nieuwe stadion in gebruik neemt.

Citaat
De gemeenteraadscommissie van het Waregemse stadsbestuur heeft vandaag beslist om op de gemeenteraad van volgende week een naamsverandering van voor te stellen.

Burgemeester Kurt Vanryckegem: ?Het stadbestuur wil zich ten volle engageren voor het stadionproject. Dat behelst onder meer dat alle opbrengsten die gegenereerd worden uit de verkoop van bijvoorbeeld de appartementen of het hotel rechtstreeks mogen terugvloeien naar de renovatie van het stadion. Daarnaast stellen wij de gronden ter beschikking en zal de stad instaan voor de financiering van de verhuis van de camping en de atletiekpiste, die een plaats krijgt aan overkant van de Zuiderlaan.?

?Daartegenover staat dat wij vinden dat die inspanningen weerspiegeld mogen worden in de naam van de voetbalclub. Vandaar dat volgende week een naamswijziging van SV Zulte Waregem naar SVZ Waregem aan bod zal komen tijdens de gemeenteraad.?

Die uitdrukkelijke vraag van het stadsbestuur zal pas ingewilligd worden door de club indien de effectieve ingebruikname van het vernieuwde stadion gerealiseerd wordt.

Binnen de club is het voorstel van het stadsbestuur vorige week aan bod gekomen tijdens de Raad van Bestuur. SV Zulte Waregem wil benadrukken dat de club hoopt dat de burgemeester en het stadsbestuur naast de reeds aangegane engagementen er in de toekomst op alle vlakken alles zal aan doen wat binnen hun mogelijkheden ligt om ervoor te zorgen dat het stadionproject er komt.

Bron: www.essevee.be
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2011, 10:33:03 pm »
Ik ben pro:D Ik vond al dat zulte waregem te lang is en wat hebben we aan zulte? Alles komt van stad Waregem. Er zal waarschijnlijk wel kritiek zijn op het gene wat ik zeg  :)

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2011, 10:35:44 pm »
Ik ben pro:D Ik vond al dat zulte waregem te lang is en wat hebben we aan zulte? Alles komt van stad Waregem. Er zal waarschijnlijk wel kritiek zijn op het gene wat ik zeg  :)

Een bestaan?

Offline vazz

  • Leden
  • Berichten: 215
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #3 Gepost op: mei 31, 2011, 10:36:24 pm »
Klopt dat het vooral Waregem is die er nu achter staat, maar dat betekent niet dat we moeten vergeten wat in het verleden is gebeurd. Respect aub  :)

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2011, 10:45:14 pm »
Met alle respect we zijn in eerste gekomen dankzij zulte maar ik versta stad waregem wel. Meestal wordt er gesproken over Zulte terwijl het stadion volledig onderhouden word door stad Waregem. Ook het nieuwe stadion financieren ze voor een deel dan vind ik het normaal dat ze wat erkenning krijgen hiervoor.
svz waregem die z is toch van zulte? veel veranderd er niet  :)

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2011, 10:48:59 pm »
Klopt dat het vooral Waregem is die er nu achter staat, maar dat betekent niet dat we moeten vergeten wat in het verleden is gebeurd. Respect aub  :)

Inderdaad, al kon de stad net zo goed gevraagd hebben om enkel SV Waregem te nemen, maar ze houden ook rekening met Zulte. De naam van Zulte verdwijnt uiteindelijk niet.

Boer Boerie

  • Gast
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2011, 10:56:36 pm »
Zoutie em ni bezig houden met belangrijkere zaken nee?
Of gatie al beginnen aan zijne propaganda voor de verkiezingen?
ALS men in het bestuur zegt SV Zulte Waregem dan geen fiat van "HET STAD"???

Kvond Van Noppen van GBA nen aap mo onzen burgemeester ist toch ne groteren zulle.

Der was nu rust en eensgezindheid, gatie em nu terug ne stok in het kiekekot gooien....

Online edouard

  • Leden
  • Berichten: 123
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2011, 10:59:40 pm »
dus mocht de gemeente zulte en nieuw stadion zetten in zulte, onder voorwaarde dat de naam dan svw Zulte noemt of iets in die aard, dan was er ook geen probleem omdat zulte het dan betaalt?

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2011, 11:03:00 pm »
T'stad heeft groot gelijk! Alleen zouden ze voor de naam bekendheid echt voor sv waregem gaan. Met gewoon die die z af te korten veranderd er uiteindelijk voor de buitenwereld nie zoveel vindt ik. Maar voor ons als supporters wel. Maar toch merci WAREGEM. Ze hebben groot gelijk dat ze de naam waar er gespeeld word, waar er getraind word, waar er achter de match in het centrum gedronken wordt, terug meer in de belangstelling willen!! Buiten het verleden en 60 tal zulte supporters heeft de gemeente zulte Nu echt niets meer met essevee te maken.


Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2011, 11:05:18 pm »
dus mocht de gemeente zulte en nieuw stadion zetten in zulte, onder voorwaarde dat de naam dan svw Zulte noemt of iets in die aard, dan was er ook geen probleem omdat zulte het dan betaalt?

Je vergeet wel dat het groot aantal deel supporters zijn van het vroegere waregem, uit waregem zelf komen. En niet vergeten dat zulte geen verleden heeft, en waregem wel. Dus om een naam weg te laten is het maar logisch dat het zulte is en niet waregem. En zulte is nog niet weg er staat nog een Z in svz waregem.

(btw het is nog niet officieel he mensen.)

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2011, 11:09:36 pm »
Zoutie em ni bezig houden met belangrijkere zaken nee?
Of gatie al beginnen aan zijne propaganda voor de verkiezingen?
ALS men in het bestuur zegt SV Zulte Waregem dan geen fiat van "HET STAD"???

Kvond Van Noppen van GBA nen aap mo onzen burgemeester ist toch ne groteren zulle.

Der was nu rust en eensgezindheid, gatie em nu terug ne stok in het kiekekot gooien....

Dat zou ik nu ook niet zeggen. Van Noppen provoceert tot en met en gooit zelfs elke herinnering buiten. Hier niet.

Eigenlijk verandert er niet veel. De naam blijft in principe hetzelfde: Sportvereniging Zulte Waregem.

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2011, 11:20:03 pm »
'like'

Offline tranti

  • Leden
  • Berichten: 52
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2011, 11:28:20 pm »
Wat een ongelofelijk onrespectvolle en laaghartige actie  :(
Zonder Zulte was er heden uberhaupt geen voetbalploeg om een nieuw stadion voor te bouwen.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Willy hier nooit akkoord mee zal gaan.

Online edouard

  • Leden
  • Berichten: 123
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2011, 11:30:43 pm »
dus mocht de gemeente zulte en nieuw stadion zetten in zulte, onder voorwaarde dat de naam dan svw Zulte noemt of iets in die aard, dan was er ook geen probleem omdat zulte het dan betaalt?

Je vergeet wel dat het groot aantal deel supporters zijn van het vroegere waregem, uit waregem zelf komen. En niet vergeten dat zulte geen verleden heeft, en waregem wel. Dus om een naam weg te laten is het maar logisch dat het zulte is en niet waregem. En zulte is nog niet weg er staat nog een Z in svz waregem.

(btw het is nog niet officieel he mensen.)
ja ok een groot deel van de supporters waren van sv waregem. en zulte heeft misschien geen verleden, maar waregem was nu eenmaal failliet en zulte heeft dan geholpen, ma da wilt nu nie zeggen dat ge zomaar die naam der uit mag gooien eh ( je mag zeggen wat je wilt maar een z ipv zulte is zo goed als het eruit gooien) voor mij is het niet waregem of zulte, maar sv zulte waregem. dit is nu eenmaal geschiedenis en geschiedenis moet je accepteren

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2011, 11:37:13 pm »
T'stad heeft groot gelijk! Alleen zouden ze voor de naam bekendheid echt voor sv waregem gaan. Met gewoon die die z af te korten veranderd er uiteindelijk voor de buitenwereld nie zoveel vindt ik. Maar voor ons als supporters wel. Maar toch merci WAREGEM. Ze hebben groot gelijk dat ze de naam waar er gespeeld word, waar er getraind word, waar er achter de match in het centrum gedronken wordt, terug meer in de belangstelling willen!! Buiten het verleden en 60 tal zulte supporters heeft de gemeente zulte Nu echt niets meer met essevee te maken.



Wordt het ook geen tijd om 'Grensverleggend' te veranderen in 'D? ploeg van West-Vlaanderen'?

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #15 Gepost op: mei 31, 2011, 11:44:33 pm »
T'stad heeft groot gelijk! Alleen zouden ze voor de naam bekendheid echt voor sv waregem gaan. Met gewoon die die z af te korten veranderd er uiteindelijk voor de buitenwereld nie zoveel vindt ik. Maar voor ons als supporters wel. Maar toch merci WAREGEM. Ze hebben groot gelijk dat ze de naam waar er gespeeld word, waar er getraind word, waar er achter de match in het centrum gedronken wordt, terug meer in de belangstelling willen!! Buiten het verleden en 60 tal zulte supporters heeft de gemeente zulte Nu echt niets meer met essevee te maken.



Een 60-tal Zulte supporters... :o man man man

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #16 Gepost op: mei 31, 2011, 11:56:33 pm »
T'stad heeft groot gelijk! Alleen zouden ze voor de naam bekendheid echt voor sv waregem gaan. Met gewoon die die z af te korten veranderd er uiteindelijk voor de buitenwereld nie zoveel vindt ik. Maar voor ons als supporters wel. Maar toch merci WAREGEM. Ze hebben groot gelijk dat ze de naam waar er gespeeld word, waar er getraind word, waar er achter de match in het centrum gedronken wordt, terug meer in de belangstelling willen!! Buiten het verleden en 60 tal zulte supporters heeft de gemeente zulte Nu echt niets meer met essevee te maken.



Een 60-tal Zulte supporters... :o man man man

Het is niet de enige fout in zijn tekstje...

Offline phill

  • Leden
  • Berichten: 74
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #17 Gepost op: mei 31, 2011, 11:57:55 pm »
Waar zijn ze in godsnaam met bezig...

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #18 Gepost op: juni 01, 2011, 12:03:29 am »
Wij begeven ons op glad ijs. Natuurlijk heeft Zulte een grote verdienste dat er in Waregem terug een voetbalploeg in eerste afdeling speelt. Voor de fusie speelden we in vierde afdeling en konden we onze spelers niet meer betalen. Als oud ksv Waregem supporter heb ik het altijd zo bekeken dat het Zulte was die op het plein van Waregem speelde. Het was tenslotte het stamnummer van Zulte, de voorzitter, het bestuur, de sponsors en de meeste spelers (uitgezonderd D'Haemers, Boll? en Merlier). Ondertussen zijn we natuurlijk 10 jaar verder.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #19 Gepost op: juni 01, 2011, 12:08:30 am »
slotje?  8)