Auteur Topic: Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"  (gelezen 29179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #100 Gepost op: juni 01, 2011, 11:21:11 pm »
MIsschien moet dat dan maar duidelijk gemaakt worden aan de politiekers dat ook de supporters dit liever niet hebben.
ik denk dat het eerder 50/50 is. Ik ben wel voorstander van het plan. hoe je het ook draait en keert sry maar de naam zulte waregem dat is gewoon geen naam van een voetbalploeg. En waar je ook kijkt het is altijd de grootste ploeg in het verleden die de naam terug overpakt. kijk maar naar ingelmunster het is nu ook terug harelbeke. Jammer voor de zulte supporters maar dat is nu eenmaal zo. Ik zat in de jeugd van ingelmunster toen de fusie gebeurde en ik was er radicaal tegen. Maar je moet je er nu eenmaal bij neerleggen.  :)

Dat is waar Deltas, maar je zou het toch ook niet erg vinden indien Zulte Waregem blijft zoals het is denk ik? Of anders gezegd, ik denk dat als je zou kunnen kiezen voor het behoud van de naam en wrevel tussen de supporters, dat de meeste supporters kiezen voor het behoud van de naam.

Sorry maar vroeger was er discussie over de kleuren en de naam. toen was er ook wrevel en moesten wij ons er bij neerleggen. En kijk nu die wrevel was over. En ook met deze naamsverandering zal dat met tijd wel bekoelen. Net als de Zulte supporters heb ik mijn mening als een Waregem supporter die liever waregem hoord in plaats van zulte waregem. En dit is tegen niemand persoonlijk maar dat is mijn mening en mijn standpunt.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2011, 11:25:46 pm door Breeza »

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #101 Gepost op: juni 01, 2011, 11:28:36 pm »
Wat zijn de scenario's?
De stad zegt ok, maar de club kan weigeren en moet zo zoeken achter die 20% ( of was het een ander getal ) van de som ?!


Ik denk dat er geen andere scenario's zijn dan de naamsverandering. Wat wij, supporters, ook doen of zeggen. De club kan financieel gezond blijven door de hulp van Waregem, dus de beheerraad zal hoogstwaarschijnlijk niet lang twijfelen.

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #102 Gepost op: juni 01, 2011, 11:51:11 pm »
Zucht... Sommige reacties zijn echt niet om over naar huis te schrijven. Van enkele leden zou je denken dat het hun hobby is om het niveau steeds naar omlaag te halen.

On-topic dan maar: Toen ik het nieuws vernam wist ik toch ook even niet wat er gebeurde. Donderslag bij heldere hemel. Net als je denkt dat de rust is teruggekeerd, komen ze met zoiets af. Door het forum er even op na te lezen weet je meteen dat dit geen goed nieuws is voor de stabiliteit die onze club had. Plots gaat alles een versnelling sneller, wat goed is voor de toekomst. Maar voor mij stopte toch even de goed-nieuws-show. Ook al ligt mijn hart in Waregem, voor mij mag het blijven zoals het is. Het is Zulte Waregem en onder die naam hebben we ook geschiedenis geschreven. De "politici" weten gewoon niet waar ze aan beginnen. Voor hen zijn het slechts enkele letters, voor ons is het de naam van onze club! Als je zomaar iets kan eisen omdat je iets aanbied (ruimte, geld,...) dan vind ik het behoorlijk zwak. De 'voor wat, hoort wat' mentaliteit staat mij alles behalve aan.

En ja, natuurlijk zijn er heel wat supporters tevreden. Hun volste recht, maar laat het toch blijven zoals het was. Maar ja, wie ben ik.

? Exact mijn mening.

Stop nu eens die discussie. Hier heeft niemand wat aan. Doe het via pm, op caf? of waar dan ook. Maar hier niet!

?

Offline rieno

  • Leden
  • Berichten: 68
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #103 Gepost op: juni 01, 2011, 11:53:46 pm »
Wat zijn de scenario's?
De stad zegt ok, maar de club kan weigeren en moet zo zoeken achter die 20% ( of was het een ander getal ) van de som ?!


Ik denk dat er geen andere scenario's zijn dan de naamsverandering. Wat wij, supporters, ook doen of zeggen. De club kan financieel gezond blijven door de hulp van Waregem, dus de beheerraad zal hoogstwaarschijnlijk niet lang twijfelen.

Dit heeft op lange termijn enkel maar voordelen voor de club. Volgens mij krijg je zeker 1000 abbonees extra als je de naam verandert in svz waregem. En ja na een bepaalde tijd kunnen we die z en dat afgrijselijk groen ook wel schrappen.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #104 Gepost op: juni 02, 2011, 12:02:12 am »
is het eigenlijk ook niet zo  dat willy's macht toch serieus aan het verminderen is met mannen als dhondt en decuyper bij de club en ook dury die weg is  ? of zie ik dat verkeerd ? en dat daarom ook de "waregemse invloed" wat aan belang wint ?

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #105 Gepost op: juni 02, 2011, 12:28:13 am »
Zulte-Waregem is een begrip en die club speelt in Waregem en iedereen weet dat in ons land,die zever over naambekendheid is politieke receptiepraat,in stilte verder bouwen aan de club zal 't beste zijn me dunkt, nu onrust zaaien is te vermijden en maakt onze club niet aantrekkelijker :-*

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.716
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #106 Gepost op: juni 02, 2011, 12:30:07 am »
Vraag me af wat al die voorstanders gaan doen als RedBull hier komt aankloppen.. Zij geld op tafel maar het moet RedBull Waregem worden, kleuren mogen roodwit maar logo moet met de RedBullstieren zijnOok allemaal spontaan klaarkomen ???
Hou voetbal en politiek gescheiden, deze horen niet samen..
Doet me denken aan Molecule die niet wilde weten van Rood/Groen, zij geld op tafel maar het moest geel/groen zijn.
Eerst en vooral, voor mij is het niet nodig om een melagomaan stadion te zetten,als ik mij niet vergis zijn het vooral Willy Naessens en Franky Dury die die plannen wilden, lang voordat de zonnekoning hier was.  De club verlangt dat Waregem, en dus ook zijn bevolking, een enorme financiele inspanning  moet leveren om het poject te financieren.  En wat krijgt Waregem en zijn bevolking daar voor terug?  Dat men voordurend spreekt over Zulte, trainers,spelers,journalisten hebben het heel vaak, te vaak over Zulte en niet over Essevee of over Zulte Waregem.  M.a.w.  Zulte krijgt enorme publiciteit met een heel beperkte inbreng (130000 euro) en Waregem krijgt niks en draait op voor alle kosten, logisch dus dat ze dit willen veranderen, heeft dus niks te maken met geen respect tegen over Zulte.  Als de voetbal(SVZW) zelf de politiek opzoekt, dan moeten ze niet klagen dat de politiek zich ermee moeit.
Over de houding van de club kan men wel discussieren.  Net zoals met Molecule zal de club nu ook zwichten voor het geld en veranderen van naam.   Dat is natuurlijk een klap voor de Zultesupporters, maar het was voor de Waregemsupporters ook een klap om hun kleuren,naam en nummer te verliezen.  Deal with it.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #107 Gepost op: juni 02, 2011, 12:32:59 am »
Wat zijn de scenario's?
De stad zegt ok, maar de club kan weigeren en moet zo zoeken achter die 20% ( of was het een ander getal ) van de som ?!


Ik denk dat er geen andere scenario's zijn dan de naamsverandering. Wat wij, supporters, ook doen of zeggen. De club kan financieel gezond blijven door de hulp van Waregem, dus de beheerraad zal hoogstwaarschijnlijk niet lang twijfelen.

Dit heeft op lange termijn enkel maar voordelen voor de club. Volgens mij krijg je zeker 1000 abbonees extra als je de naam verandert in svz waregem. En ja na een bepaalde tijd kunnen we die z en dat afgrijselijk groen ook wel schrappen.

Waarop is dit dan gebaseerd? Denk je dat supporters van het vroegere SV Waregem nu plots wel gaan komen kijken omdat er 4 letters uit de naam zijn geschrapt?
Voor hetzelfde geld verliezen we 100 abonnees... De truitjes waren dit jaar trouwens 95% rood, dus op dat vlak heb je ook al niet te klagen toch?.

Offline Bartez

  • Leden
  • Berichten: 19
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #108 Gepost op: juni 02, 2011, 07:43:45 am »
Dit heeft op lange termijn enkel maar voordelen voor de club. Volgens mij krijg je zeker 1000 abbonees extra als je de naam verandert in svz waregem. En ja na een bepaalde tijd kunnen we die z en dat afgrijselijk groen ook wel schrappen.
Deze krijgt voor mij de prijs van MEEST IDIOTE QUOTE van dit topic !  Als bewoner van 50 km buiten Waregem maar toch trouw jarenlang abonnee zit ik meewarig te staren naar die hoop bullshit die meneer de burgervader gelanceerd heeft. Goedkope dorpspolitiek te gek om los te lopen, caf?praat bedoeld om de gemoederen op te hitsen, om zieltjes aan zijn kant te krijgen! Driewerf BACH!  Hetgeen de laatste 3 weken de pers haalt zijn stuk voor stuk zaken waarin ik de ploeg niet meer herken!  Tijden zullen altijd veranderen, ambitie moet er zijn maar ik mis nu al de stabiele REALISTISCHE periode onder Mannaert, Dury, Naessens waarin we prachtige resultaten haalden met bijwijlen schitterend voetbal. Als ik tussen de regels lees vermoed ik dat de rol van meneer Naessens ook aan het tanen is. Et alors, zullen sommigen zeggen. Ik vrees voor de toekomst, hoop dat dat stadion er ooit komt, zou schitterend zijn.  Maar ik hoop dat we dan nog steeds in de hoogste klasse zullen spelen.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #109 Gepost op: juni 02, 2011, 08:57:16 am »
Dit heeft op lange termijn enkel maar voordelen voor de club. Volgens mij krijg je zeker 1000 abbonees extra als je de naam verandert in svz waregem. En ja na een bepaalde tijd kunnen we die z en dat afgrijselijk groen ook wel schrappen.
Deze krijgt voor mij de prijs van MEEST IDIOTE QUOTE van dit topic !  Als bewoner van 50 km buiten Waregem maar toch trouw jarenlang abonnee zit ik meewarig te staren naar die hoop bullshit die meneer de burgervader gelanceerd heeft. Goedkope dorpspolitiek te gek om los te lopen, caf?praat bedoeld om de gemoederen op te hitsen, om zieltjes aan zijn kant te krijgen! Driewerf BACH!  Hetgeen de laatste 3 weken de pers haalt zijn stuk voor stuk zaken waarin ik de ploeg niet meer herken!  Tijden zullen altijd veranderen, ambitie moet er zijn maar ik mis nu al de stabiele REALISTISCHE periode onder Mannaert, Dury, Naessens waarin we prachtige resultaten haalden met bijwijlen schitterend voetbal. Als ik tussen de regels lees vermoed ik dat de rol van meneer Naessens ook aan het tanen is. Et alors, zullen sommigen zeggen. Ik vrees voor de toekomst, hoop dat dat stadion er ooit komt, zou schitterend zijn.  Maar ik hoop dat we dan nog steeds in de hoogste klasse zullen spelen.

bach de componist?  ;D     en ik die dacht dat de club de stad niet meer ging nodig hebben met al die grote (internationale) sponsors die staan te drummen...   vanuit oogpunt van de stad kan ik de vraag begrijpen maar leg dat maar eens uit aan de mensen die meegekomen zijn met het vroegere zulte. of ze nu nog veel bijdragen of niet het is en blijft een mes in de rug.

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 528
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #110 Gepost op: juni 02, 2011, 10:03:06 am »
Wa een idiote discussie is me dat hier....Dat er iets meer respect mag zijn voor de zulte supporter mag wel in mijn ogen.Maar als je dit puur commercieel bekijkt is dit niet meer dan normaal.Als je als stad inspanningn doet voor uw voetbalclub,heeft dit te maken met de naamgekendheid die het met zich meebrengt.Als er constant verwezen wordt in de media naar zulte(en niet zulte-waregem) kan ik deze actie wel begrijpen...
Daarbij,wat gaat er op zich veranderen...
Ik heb speciaal gisteren niet gereageerd en dit even laten bezinken zodoende ik met een klare kijk kon reageren...
Hoorde gisteren al dat er sommige "acties" gingen ondernemen,dan denk ik in mijn eigen.....
zucht,get a life en doe niet belachelijk...We hebben er toch niets op te zeggen...

een verstaanbare zulte waregem supporter.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.268
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #111 Gepost op: juni 02, 2011, 10:13:47 am »
Man man man...wat is me dat hier? Ik was vroeger SVW-fan in hart en nieren, nu SVZW-fan, straks BLIJF ik bovenal Essevee-fan! Ik vind de vraag van het stadsbestuur niet onlogisch, eerlijk gezegd. En ik zie de ploeg op termijn ook terugkeren in een volledig rode uitrusting (afgewerkt met een groen/wit streepje...). So what? Ik vond indertijd, in 4de klasse, dat geel/groen van Molecule ronduit belachelijk! In rood-groen kon ik me vinden, maar ik geloof niet dat veel ex-Waregemfans het erg vinden dat het SVZ Waregem wordt, hoor! En voor de "nieuwe supporters", die er kwamen na de fusie, ook niet! Zij supporteren voor Essevee, en dit zal blijven (de roepnaam). Met heel veel respect, maar vooral de ex-Zultenaars zullen het hier lastig mee hebben! (en dat begrijp ik). Maar ook dat zal overwaaien...en wat de sfeer in vak X betreft: de naamsverandering komt er pas binnen een goed jaar en...ik vraag me af wat dit in wezen zal veranderen aan het gevoel om de spelers tijdens de match vooruit te schreeuwen...niks toch? Forza ESSEVEE!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #112 Gepost op: juni 02, 2011, 10:37:52 am »
Dat de stad Waregem de naam wil veranderen in SVZ Waregem is toch de normaalste zaak van de wereld ? Waregem doet serieuze inspanningen en wat krijgt het in de plaats ? Spelers, trainers, zelfs media die altijd maar weer over Zulte spreken. Mocht ik Vanryckeghem zijn, ik zou juist hetzelfde doen.
Zulte kan zich er nog wel een beetje uitpraten door " Zonder Zulte was er geen voetbal meer in Waregem ". Dit is waar, maar commercieel gezien is SVZ Waregem gewoon beter.

Offline rieno

  • Leden
  • Berichten: 68
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #113 Gepost op: juni 02, 2011, 11:01:57 am »
Dit heeft op lange termijn enkel maar voordelen voor de club. Volgens mij krijg je zeker 1000 abbonees extra als je de naam verandert in svz waregem. En ja na een bepaalde tijd kunnen we die z en dat afgrijselijk groen ook wel schrappen.
Deze krijgt voor mij de prijs van MEEST IDIOTE QUOTE van dit topic !  Als bewoner van 50 km buiten Waregem maar toch trouw jarenlang abonnee zit ik meewarig te staren naar die hoop bullshit die meneer de burgervader gelanceerd heeft.

Als je dan toch al jarenlang abbonee bent heb je ook de evolutie van de voorbije jaren qua sfeer in het stadion gezien.
Je moet de sfeer die er nu heerst vergelijken die van pakweg 5-6-7 jaar geleden.
Het lijkt nu wel de sfeer van een begrafenis, zo doods. En dit is vooral door de afwezigheid van welke groep supporters?
Een naamsverandering zou de club ook op het gebied van ambiance in het stadion enkel maar ten goede komen.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #114 Gepost op: juni 02, 2011, 11:02:19 am »
Zulte-Waregem is een begrip en die club speelt in Waregem en iedereen weet dat in ons land,die zever over naambekendheid is politieke receptiepraat,in stilte verder bouwen aan de club zal 't beste zijn me dunkt, nu onrust zaaien is te vermijden en maakt onze club niet aantrekkelijker :-*
Dikke 2

En toch.....gisteren 10 bussen chinezen in Zulte zien staan.... ;D ;)

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #115 Gepost op: juni 02, 2011, 11:02:55 am »
Kan iemand eens deftige bewijzen geven van wat de stad doet voor Essevee ?

Offline edouard

  • Leden
  • Berichten: 123
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #116 Gepost op: juni 02, 2011, 11:03:51 am »
Dat de stad Waregem de naam wil veranderen in SVZ Waregem is toch de normaalste zaak van de wereld ? Waregem doet serieuze inspanningen en wat krijgt het in de plaats ? Spelers, trainers, zelfs media die altijd maar weer over Zulte spreken. Mocht ik Vanryckeghem zijn, ik zou juist hetzelfde doen.
Zulte kan zich er nog wel een beetje uitpraten door " Zonder Zulte was er geen voetbal meer in Waregem ". Dit is waar, maar commercieel gezien is SVZ Waregem gewoon beter.
Zou de stad dan ook geen deel van de opbrengsten krijgen net als die holdings die investeren? Volgens mij kan iedereen zich ook het best vinden in de roepnaam, maar dit verandert natuurlijk niks aan het probleem aangezien waregem noch zulte dan erkenning krijgt ( of toch in mindere mate ) . Volgens mij mag dit topic gesloten worden aangezien er niets meer in onze handen ligt en het gewoon een eindloze discussie is.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #117 Gepost op: juni 02, 2011, 11:09:36 am »
Kan iemand eens deftige bewijzen geven van wat de stad doet voor Essevee ?

Inderdaad... Het enige dat ze moeten doen is zeggen: oke, het stadion mag blijven staan waar het nu staat.

Soit, antwoord op de vraag van M. alstublieft.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #118 Gepost op: juni 02, 2011, 11:15:51 am »
Ik zeg maar 1 grote troef van de stad: Veiligheid.
Rondom het stadion.

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 528
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #119 Gepost op: juni 02, 2011, 11:18:51 am »
het zal mij worst wezen als er een verandering komt.....echt....Ik blijf achter essevee staan....als we nu sv zulte waregem noemen of svz waregem of sv zazawie....(mm bekt wel lekker)   :) ;D      beste is deze topic te begraven.....het is zinloos,want we hebben er toch niets op te zeggen me dunkt....politiek....