Auteur Topic: Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"  (gelezen 28878 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rik de Flik

  • Gast
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #140 Gepost op: juni 02, 2011, 02:59:30 pm »
Ik ben niet pro en niet contra maar we mogen in geen geval vergeten wat Zulte voor Waregem heeft betekend. Zonder hen nu geen eersteklassevoetbal, all? ik bedoel in 1e divisie over het niveau valt nog te spreken.

Kleuren mogen wel dezelfde blijven maar dat logo mag wel eens veranderen, ik heb het altijd als afschuwelijk gevonden. Het is een "open" logo, ik ben meer voor een gesloten logo waar geen witte omranding bijhoort om er een logo van te maken.

Logisch van stad Waregem, maar waarom nu plotseling? Welke meerwaarde heeft het voor stad Waregem als het SVZ Waregem wordt in vergelijking met SV Zulte Waregem?

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #141 Gepost op: juni 02, 2011, 03:22:47 pm »
Ik ben niet pro en niet contra maar we mogen in geen geval vergeten wat Zulte voor Waregem heeft betekend. Zonder hen nu geen eersteklassevoetbal, all? ik bedoel in 1e divisie over het niveau valt nog te spreken.

Kleuren mogen wel dezelfde blijven maar dat logo mag wel eens veranderen, ik heb het altijd als afschuwelijk gevonden. Het is een "open" logo, ik ben meer voor een gesloten logo waar geen witte omranding bijhoort om er een logo van te maken.

Logisch van stad Waregem, maar waarom nu plotseling? Welke meerwaarde heeft het voor stad Waregem als het SVZ Waregem wordt in vergelijking met SV Zulte Waregem?
Dat iedereen (media, supporters andere ploegen, trainer, jan met de pet) dan misschien gaan spreken over 'Waregem' ipv 'Zuulte'... Marketing voor stad Waregem...

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #142 Gepost op: juni 02, 2011, 03:30:13 pm »
Ik heb mij de laatste jaren wel vaak ge?rgerd aan spelers, supporters, pers, trainers, ... die het altijd over 'zulte' hadden, dat kwam altijd wat kleinerend en respectloos over vond ik. Geef mij maar waregem of zulte waregem.

Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #143 Gepost op: juni 02, 2011, 06:24:05 pm »
Ik ben niet pro en niet contra maar we mogen in geen geval vergeten wat Zulte voor Waregem heeft betekend. Zonder hen nu geen eersteklassevoetbal, all? ik bedoel in 1e divisie over het niveau valt nog te spreken.

Zo denk ik er ook over. Ik vrees gewoon dat er een kleine clash tussen de supporters van Zulte en Waregem zal komen..

Offline Nonkel Bernie

  • Leden
  • Berichten: 143
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #144 Gepost op: juni 02, 2011, 06:28:20 pm »
Ik ben niet pro en niet contra maar we mogen in geen geval vergeten wat Zulte voor Waregem heeft betekend. Zonder hen nu geen eersteklassevoetbal, all? ik bedoel in 1e divisie over het niveau valt nog te spreken.


Zo denk ik er ook over. Ik vrees gewoon dat er een kleine clash tussen de supporters van Zulte en Waregem zal komen..


Over een ongelijke strijd gesproken...  :)
Toch ??n opmerkingske. Ik kan er gerust inkomen dat de Zultenaren (met burgemeester Heyerick op kop) het een gebrek aan respect vinden dat Zulte in de naam van de ploeg ZOU afgekort worden tot Z. Getuigt het echter van respect voor de fusieploeg als je in Zulte na ??n jaar al met een nieuwe ploeg herbegint, m.n. Jong Zulte ?

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #145 Gepost op: juni 02, 2011, 08:26:28 pm »
Getuigt het echter van respect voor de fusieploeg als je in Zulte na ??n jaar al met een nieuwe ploeg herbegint, m.n. Jong Zulte ?

Bernard, ik zie niet meteen de link tussen gebrek aan respect voor de fusieploeg en de oprichting van een provinciale club? De twee staan volgens mij los van elkaar, want ze varen in geen 100 jaar in hetzelfde vaarwater?

Trouwens, zeg volgende keer verschiet niet he als WTV is komen filmen!? Mijn tv toonde plots Nonkel Bernie met een of ander supporterslokaal waarvan de naam mij nu net jammerlijk ontglipt...... ;)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline geert

  • Leden
  • Berichten: 449
  • Live the moment
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #146 Gepost op: juni 02, 2011, 09:19:25 pm »
Alles laten zoals het was aub !!!
En Essevee is de roepnaam !
Ik ben/was SV Waregem-man in hart en nieren, maar zonder Zulte was er geen Essevee meer...
so ?!

Offline casper

  • Leden
  • Berichten: 186
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #147 Gepost op: juni 02, 2011, 10:19:26 pm »
Goede raad van het bestuur.Zo rap mogelijk weg uit het regenboogstadion en op een andere locatie opnieuw beginnen.gedaan met dienen zever.De burgemeester kan dan wat rondjes lopen in zijn stadion.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #148 Gepost op: juni 02, 2011, 10:22:16 pm »
Het heilige regenboogstadion verlaten, wat een oplossing. Zucht. En op welk grondgebied denk je uw nieuwe tempel te zetten? Zulte? Er zal veel volk komen kijken. Ja eindeloze nutteloze discussie, slotje voor mijn part.

Offline casper

  • Leden
  • Berichten: 186
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #149 Gepost op: juni 02, 2011, 10:50:31 pm »
Zie daar.sup van stad iplv de club.

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #150 Gepost op: juni 02, 2011, 11:26:46 pm »
Zie daar.sup van stad iplv de club.
Hoe je het ook draait of keert als essevee in zulte zou gaan spelen verlies je meer volk dan je zou denken. gewoon al het gemak voor 70 % van de supporters die te voet of met de fiets of gewoonweg maar 5 min. moet rijden zou dat een grote handicap zijn. Mocht zulte-waregem al vanaf de begin jaren in zulte spelen ging er nu geen 5500 supporters zitten. Geloof wat je wil maar dat zijn de feiten.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #151 Gepost op: juni 03, 2011, 12:10:17 am »
Zie daar.sup van stad iplv de club.
Hoe je het ook draait of keert als essevee in zulte zou gaan spelen verlies je meer volk dan je zou denken. gewoon al het gemak voor 70 % van de supporters die te voet of met de fiets of gewoonweg maar 5 min. moet rijden zou dat een grote handicap zijn. Mocht zulte-waregem al vanaf de begin jaren in zulte spelen ging er nu geen 5500 supporters zitten. Geloof wat je wil maar dat zijn de feiten.
Even ter info: "Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen hetzij instrumenteel gemeten. Een feit moet met objectieve waarnemingen vastgesteld en getoetst kunnen worden."
Velen zitten hier vootdurend dingen uit hun duim te zuigen die ze dan als zekerheid zitten te verkondigen...
Ik denk dat er redelijk wat supporters van buiten groot-Waregem komen ook.
Trouwens, om van de lichten aan de expresweg naar het stadion te rijden, heb je al snel 15min nodig :)

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #152 Gepost op: juni 03, 2011, 07:57:10 am »
Goede raad van het bestuur.Zo rap mogelijk weg uit het regenboogstadion en op een andere locatie opnieuw beginnen.gedaan met dienen zever.De burgemeester kan dan wat rondjes lopen in zijn stadion.

Dat hadden ze 3 jaar terug inderdaad moeten beslissen! Daar is het nu spijtig genoeg te laat voor anders is er binnen 10 jaar nog niets veranderd.  In het verleden zijn er in de streek een resem aan blunders begaan en werden mooie kansen nooit gegrepen. Waarom niet : omwille van KLEINZIELIGE dorpspolitiek, die wonder boven wonder ook nu weer de kop opsteekt...  We hadden in de streek al lang een stadion en ploeg de grootte van Racing Genk KUNNEN hebben.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #153 Gepost op: juni 03, 2011, 08:52:02 am »
Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat ons stadsbestuur zo goed meewerkt voor ons stadion. Als ge kijkt naar andere clubs in eerste die proberen een stadion te zetten... Het stadsbestuur afbreken heeft dus ook weinig zin denk ik.

Offline edouard

  • Leden
  • Berichten: 123
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #154 Gepost op: juni 03, 2011, 08:54:44 am »
Ik denk dat we ook blij mogen zijn dat ons stadsbestuur zo goed meewerkt voor ons stadion. Als ge kijkt naar andere clubs in eerste die proberen een stadion te zetten... Het stadsbestuur afbreken heeft dus ook weinig zin denk ik.
Ze dwingen ons de clubnaam te veranderen... Maar ja op andere vlakken gaat het waarschijnlijk vlotter dan bij andere clubs.

Offline Standje

  • Leden
  • Berichten: 9
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #155 Gepost op: juni 03, 2011, 09:44:05 am »
Was gisteren aanwezig bij de spelersvoorstelling van Olsene Sportief voor komend seizoen en daar waren ook enkele gemeenteraadsleden van Zulte (burgemeester Heyerick, Millecamps, ...) en die lagen nog absoluut niet wakker van deze naamsverandering -waarover ze uiteraard meermaals aangesproken werden-.

Letterlijke reactie: "Er is nog niks veranderd, voorlopig blijft alles bij het oude en wees er maar zeker van dat er nog heel veel kan gebeuren in tussentijd!"

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #156 Gepost op: juni 03, 2011, 02:48:25 pm »
Als er geen naamsverandering komt dan komt er gewoonweg geen nieuw stadion!! Tenzij zulte plots 3 miljoen euro vind om de helft te betalen.  :)
Je kan er over zagen en klagen, maar alles draait uiteindelijk om geld en macht. Dus als waregem dat wil komt die naamsverandering er. En dan nog het feit als de supporters van zulte niet tevreden zijn ga dan naar jullie nieuwe ploeg jong zulte gaan supporteren. Het is maar een B-optie voor mocht je niet akkoord gaan. ;)

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #157 Gepost op: juni 03, 2011, 07:48:07 pm »
Doe wat ge wilt maar als er misplaatste politieke arrogantie en chantage wordt gebruikt koop ik mij een groen-gele sjaal om naar de thuismatchen te komen !  En nee, ik heb in de verste verte nooit iets met zulte te maken gehad!  Gewoon uit respect voor het mogen overnemen van hun stamnummer indertijd en uit respect voor het bekende triumviraat die ons ettelijke mirakels bezorgd hebben!

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #158 Gepost op: juni 03, 2011, 07:57:48 pm »
Doe wat ge wilt maar als er misplaatste politieke arrogantie en chantage wordt gebruikt koop ik mij een groen-gele sjaal om naar de thuismatchen te komen !  En nee, ik heb in de verste verte nooit iets met zulte te maken gehad!  Gewoon uit respect voor het mogen overnemen van hun stamnummer indertijd en uit respect voor het bekende triumviraat die ons ettelijke mirakels bezorgd hebben!
Doe wat ge niet laten kunt

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #159 Gepost op: juni 03, 2011, 08:34:31 pm »
Doe wat ge wilt maar als er misplaatste politieke arrogantie en chantage wordt gebruikt koop ik mij een groen-gele sjaal om naar de thuismatchen te komen !  En nee, ik heb in de verste verte nooit iets met zulte te maken gehad!  Gewoon uit respect voor het mogen overnemen van hun stamnummer indertijd en uit respect voor het bekende triumviraat die ons ettelijke mirakels bezorgd hebben!

Welke groen gele sjaal? :)