Auteur Topic: Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"  (gelezen 28865 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #160 Gepost op: juni 03, 2011, 11:54:24 pm »
van fc de kampioenen misschien dan  :)

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #161 Gepost op: juni 04, 2011, 12:04:20 am »
http://www.sporza.be/cm/1.1037928?view=popupPlayer

Commotie in Zulte en Waregem over naamsverandering

Offline rieno

  • Leden
  • Berichten: 68
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #162 Gepost op: juni 04, 2011, 01:42:40 pm »
Doe wat ge wilt maar als er misplaatste politieke arrogantie en chantage wordt gebruikt koop ik mij een groen-gele sjaal om naar de thuismatchen te komen !  En nee, ik heb in de verste verte nooit iets met zulte te maken gehad!  Gewoon uit respect voor het mogen overnemen van hun stamnummer indertijd en uit respect voor het bekende triumviraat die ons ettelijke mirakels bezorgd hebben!

Amai!

Boer Boerie

  • Gast
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #163 Gepost op: juni 04, 2011, 01:52:08 pm »
arrogantie, na het verwijten van DC zijn er hier toch veel die zich er aan bezondigen.....
Is da besmettelijk mss?

Als burgervader wordt ge geacht de kerk in het midden te houden en niet zelf voor
opschudding te zorgen.  WAT als het bestuur zegt GEEN verandering van naam?
En Kurtje dan zegt GEEN stadion?  Kzou die reacties dan wel keer willen zien :s

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #164 Gepost op: juni 04, 2011, 02:17:52 pm »
Zie daar.sup van stad iplv de club.
Hoe je het ook draait of keert als essevee in zulte zou gaan spelen verlies je meer volk dan je zou denken. gewoon al het gemak voor 70 % van de supporters die te voet of met de fiets of gewoonweg maar 5 min. moet rijden zou dat een grote handicap zijn. Mocht zulte-waregem al vanaf de begin jaren in zulte spelen ging er nu geen 5500 supporters zitten. Geloof wat je wil maar dat zijn de feiten.
Dit zijn zaken die jij aanneemt als feiten, groot verschil...

Offline casper

  • Leden
  • Berichten: 186
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #165 Gepost op: juni 04, 2011, 06:00:12 pm »
ZULTE - Het bericht dat de Waregemse burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V) de naam van voetbalclub Zulte Waregem wil veranderen in SVZ Waregem zet in Zulte kwaad bloed. De telefoon van schepen van Sport Luc Millecamps (CD&V) van Zulte stond in de voorbije 48 uur roodgloeiend.



ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Alles over

Zulte
ADHESE - 3K - ban.third'Het is duidelijk dat niemand achter het idee staat', zegt Luc Millecamps.

De burgemeester van Zulte, Henk Heyerick (CD&V), beaamt. 'Het is niet omdat de stad Waregem inspanningen levert voor een nieuw stadion dat er geen respect meer moet zijn voor de ploeg die in feite over het voortbestaan van Waregem heeft beslist. Wij zijn maar een gemeente en zij een stad, maar dat wil niets zeggen. Zowel sportief als politiek heeft Zultse VV zich tien jaar geleden opgeofferd om Waregem te redden.'

'Zonder Zulte zou Waregem niet meer bestaan', benadrukt Luc Millecamps die van zijn twaalfde tot zijn 35 jaar als prof bij Waregem voetbalde. Hij woont nu in Zulte, waar hij zes jaar lang voorzitter van het OCMW was en al bijna even lang schepen van Sport. 'Ik versta de burgemeester van Waregem, maar hij mag niet vergeten dat de club sedert de fusie in 2001 nog altijd ons stamnummer (5381) draagt. Het stamnummer van Waregem werd toen definitief geschrapt. Het betekent dat zonder Zulte er geen sprake meer zou zijn van het eens zo roemruchte Waregem. Na een lange reeks besprekingen besloot men bij de promotie naar eerste klasse in 2005 de naam SV Zulte-Waregem lichtjes te veranderen in SV Zulte Waregem, zonder verbindingsteken. Het weglaten van de volledige naam Zulte is echter een stap te ver. Bovendien mogen we niet vergeten dat wij een aantal terreinen hebben aangelegd voor de beloften en jeugd van Waregem. Ook wij leveren inspanningen. Dat het stadsbestuur een nieuw stadion wil bouwen dat moet klaar zijn in 2013-2014 begrijpen we maar dat mag niet ten koste van alles zijn. Dat is ook de mening van voorzitter Willy Naessens. Hij was vroeger voorzitter van Zultse VV. Volgens Willy moeten we ons de eerste vijf jaar geen zorgen maken. Ik hoop dat we als gemeente van de verdere ontwikkelingen en van de beslissing van volgende week in de Waregemse gemeenteraad zullen op de hoogte gebracht worden.'


Offline moi

  • Leden
  • Berichten: 271
    • essevee.com
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #166 Gepost op: juni 04, 2011, 06:47:37 pm »
Beetje overbodige discussie imho maar toch een vraagje.

Waarom mag een club wel Standard noemen en een ander niet Essevee?
of is de gemeente/stad waar Standard speelt mss een gemeente die Standard noemt?
Anders maken we er Essevee z-w van of zo iets  en afgekort ezw?
Pronostikeer gratis op www.essevee.com

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #167 Gepost op: juni 04, 2011, 07:13:07 pm »
Beetje overbodige discussie imho maar toch een vraagje.

Waarom mag een club wel Standard noemen en een ander niet Essevee?
of is de gemeente/stad waar Standard speelt mss een gemeente die Standard noemt?
Anders maken we er Essevee z-w van of zo iets  en afgekort ezw?


De juiste benaming is wel Royal Standard de Li?ge !!!

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #168 Gepost op: juni 04, 2011, 07:47:08 pm »
Ik zou het anders oplossen. We vragen ons oud stamnummer 4451 opnieuw aan en beginnen met KSV Waregem opnieuw in vierde provinciale en spelen op het gemeentelijk stadion van Waregem en Zulte met hun eigen stamnummer keert  terug naar Zulte. Zo zijn we van de naam Zulte en hun stamnummer verlost, zoals velen hier verlangen. Na een zevental keer kampioen te hebben gespeeld en veel ambiance, zitten we misschien binnen 10-15 jaar terug in eerste afdeling en het probleem is opgelost. Wat dacht ge ervan !!!!

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #169 Gepost op: juni 04, 2011, 08:15:56 pm »
Ik zou het anders oplossen. We vragen ons oud stamnummer 4451 opnieuw aan en beginnen met KSV Waregem opnieuw in vierde provinciale en spelen op het gemeentelijk stadion van Waregem en Zulte met hun eigen stamnummer keert  terug naar Zulte. Zo zijn we van de naam Zulte en hun stamnummer verlost, zoals velen hier verlangen. Na een zevental keer kampioen te hebben gespeeld en veel ambiance, zitten we misschien binnen 10-15 jaar terug in eerste afdeling en het probleem is opgelost. Wat dacht ge ervan !!!!

 ;D
Kun je genoeg mensen voorzien om al die rolstoelen te duwen binnen 15 jaar aub ?  Dank u.

Offline moi

  • Leden
  • Berichten: 271
    • essevee.com
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #170 Gepost op: juni 04, 2011, 09:46:48 pm »
@Bertrand
I know .... maar kijk eens wat in 99,9% van de gevallen gebruikt wordt bij aankondigingen e.d.
Pronostikeer gratis op www.essevee.com

Offline mvt

  • Leden
  • Berichten: 44
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #171 Gepost op: juni 05, 2011, 12:08:14 am »
In mijn ogen hadden zowel Zulte als Waregem elkaar nodig om ooit nog enige rol van betekenis te spelen in het Belgische voetballandschap. Ik denk dat het verkeerd is om zeggen dat enkel Waregem Zulte gered heeft, of omgekeerd. Zulte had iets te bieden, Waregem had iets te bieden, samen vorm(d)en zij een goede mix. Volgens mij zijn er in het begin van de fusie enkele (grote) fouten gemaakt, zoals het verbod op rood-witte vlaggen, waardoor een groot deel fanatieke voetbalfans zijn weggebleven. Het kan niet worden ontkend dat heel wat Waregemnaars – ondanks het feit dat velen van hen nog steeds praten over ‘Waregem’, ik ook overigens – zich niet bepaald (meer) kunnen vinden in deze club. Laat ons eventjes h??l eerlijk zijn; er is weinig supporterscultuur rond deze fusieclub, weinig voeling met de fans, ik heb in de laatste tien jaar zoveel mensen zien passeren die ik nog nooit gezien had, en die ook flink verschilden in mentaliteit in vergelijking met de fans vroeger, ten tijde van Ksv Waregem. De sfeer is ongezien slecht, we mogen stellen dat er gewoon geen is; en dat heeft niet alleen met het stadion mee te maken, want vroeger kon het wel. Maar oke, fouten worden overal gemaakt, alleen mogen ze volgens mij niet vergeten noch ontkend worden.

Dat de stad Waregem nu vraagt om de naam iets meer te richten op Waregem, lijkt me ergens wel te begrijpen. Uiteindelijk, de overgrote meerderheid van de achterban komt uit Waregem, het stadion bevindt zich in Waregem, en de naam Waregem straalt historie en faam uit. Het lijkt me echter ook wel ietwat getuigen van weinig respect naar de fans van het oude Zulte toe, om nu de naam Zulte te verkleinen tot een simpele ‘Z’. Langs de andere kant, ik betwijfel of iemand van de Zultenaren – die nu luid schreeuwen uit protest – ooit geklaagd heeft over het feit dat de overgrote meerderheid van de media en voetbalfans het tien jaar lang hebben gehad over Zulte, en niet over Zulte Waregem of Essevee? Want als zij respect zo hoog in het vaandel dragen, waarom hebben zij nooit geklaagd over dat laatste? Ik weet het, er is een verschil tussen een beslissing van de club en de achteloosheid van de media, maar toch.

Nu goed, ik ben eerlijk gezegd voorstander, maar dat komt omdat ik al ettelijke decennia naar het Regenboogstadion kom om mijn ‘Waregem’ aan het werk te zien. Ik sta volledig achter Zulte Waregem als club (ook al is het uiteraard een h??l ander gevoel dan vroeger), maar zou – en dit is mijn persoonlijke mening, en bijgevolg mijn volste recht – de naam SVZ Waregem een heel mooie zet vinden. Ik begrijp dat de mensen van Zulte dit g??n goede zet vinden, maar die vonden het waarschijnlijk – zoals ik al zei – niet zo erg dat iedereen het over Zulte had de voorbije tien jaar. Zij moeten ook begrijpen dat, en in mijn ogen staat of valt een voetbalclub met haar achterban, de overgrote meerderheid van de fans van Essevee uit Waregem komt.

Voor mij hoeft het niet per se, en ik begrijp zoals gezegd de mensen van Zulte, maar ik zou het persoonlijk (!) een mooie zet vinden. De mensen die zeggen dat 'Zulte Waregem' een begrip is geworden de voorbije jaren, ik zou graag eens weten waarover die het hebben. Zowat iedereen praat over Zulte, of Waregem, of Essevee. Zulte Waregem heeft weinig of geen supporterscultuur, heel wat nieuwe, jonge fans; en straalt naar de rest van Belgi? - geloof me vrij - weinig of niks spannends/moois/leuks/... uit.

Kan het niet beter verwoorden.
voila,re bonk op....dit is ook mijn gevoel...


allez, binnen 10 jaar is het dan terug de buurt aan zulte als naar, nja ruilperiode, als we nog zullen bestaan als club.

Offline mvt

  • Leden
  • Berichten: 44
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #172 Gepost op: juni 05, 2011, 12:18:20 am »
MIsschien moet dat dan maar duidelijk gemaakt worden aan de politiekers dat ook de supporters dit liever niet hebben.

dinsdag 19u een open stemming in stadhuis waar iedereen aanwezig mag zijn.

Boer Boerie

  • Gast
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #173 Gepost op: juni 05, 2011, 01:21:37 am »
Kwestie van de discussie nog feller te maken
en de eenheid compleet te breken

Offline Belgarion

  • Leden
  • Berichten: 112
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #174 Gepost op: juni 05, 2011, 08:18:28 am »
MIsschien moet dat dan maar duidelijk gemaakt worden aan de politiekers dat ook de supporters dit liever niet hebben.

dinsdag 19u een open stemming in stadhuis waar iedereen aanwezig mag zijn.


Het is misschien toch wel belangrijk om erop te duiden dat de naamsverandering die nu in het lang en breed uitgesponnen wordt in de pers maar een klein deeltje van het agendapunt op de gemeenteraad is. Het punt gaat namelijk over het volledige project regenboogstadion. En ik veronderstel dat niemand hier van de heren politiekers verwacht dat ze het project hiervoor tegenhouden.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #175 Gepost op: juni 05, 2011, 08:42:48 am »
Beetje overbodige discussie imho maar toch een vraagje.

Waarom mag een club wel Standard noemen en een ander niet Essevee?
of is de gemeente/stad waar Standard speelt mss een gemeente die Standard noemt?
Anders maken we er Essevee z-w van of zo iets  en afgekort ezw?


De juiste benaming is wel Royal Standard de Li?ge !!!

Dan wordt het Royal Essevee de Zulte Waregem of kortweg Essevee ;)

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #176 Gepost op: juni 05, 2011, 09:04:31 am »
in.2012.zijn.het.gemeenteraadsverkiezingen.

Offline Mecanikles

  • Leden
  • Berichten: 4
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #177 Gepost op: juni 05, 2011, 09:40:28 am »
Ma hoe belachelijk!
Laat ons nu echt niet alles op de spits drijven: Waregem en Zulte hebben aan elkaar veel te danken. Nu naar de gemeenteraad trekken met wat spandoeken zal ons alleen maar belachelijk maken.
Er zijn toch een paar puntjes die me van het hart moeten:

1.  Owv de zogenaamde 'citymarketing' wil het stadsbestuur dat hun stad prominent naar voren treedt en HET middel bij uitstek (nog meer dan waregem koerse en allerhande evenementen) is een club in eerste klasse. Dit is nu al zo, maar er is het niet te ontkennen feit dat er veelal over Zulte gesproken wordt en dit steekt bij de Waregemnaars en het bestuur.

2. Dat het stadsbestuur deze beslissing voorop stelt, gekoppeld aan financi?le steun voor het stadion vind ik volkomen logisch, niet crimineel.

3. Zulte Waregem is geen aantrekkelijke naam voor een club, zelfs na 10 jaar niet; het argument: 'iedereen is het al gewend' gaat hier niet tegen op.

4. In se is het ook geen drastische verandering, g??n schrapping, enkel Waregem wordt nog voluit geschreven. Dus het respect voor Zulte blijft.

Ook al zijn dit argumenten pro SVZ Waregem (ik moest ze eens kwijtkunnen zoals dit ieders recht is), laat ons de rangen sluiten als ESSEVEE supporter! Forza essevee!

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #178 Gepost op: juni 05, 2011, 09:42:19 am »
ZULTE - Het bericht dat de Waregemse burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V) de naam van voetbalclub Zulte Waregem wil veranderen in SVZ Waregem zet in Zulte kwaad bloed. De telefoon van schepen van Sport Luc Millecamps (CD&V) van Zulte stond in de voorbije 48 uur roodgloeiend.



ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Alles over

Zulte
ADHESE - 3K - ban.third'Het is duidelijk dat niemand achter het idee staat', zegt Luc Millecamps.

De burgemeester van Zulte, Henk Heyerick (CD&V), beaamt. 'Het is niet omdat de stad Waregem inspanningen levert voor een nieuw stadion dat er geen respect meer moet zijn voor de ploeg die in feite over het voortbestaan van Waregem heeft beslist. Wij zijn maar een gemeente en zij een stad, maar dat wil niets zeggen. Zowel sportief als politiek heeft Zultse VV zich tien jaar geleden opgeofferd om Waregem te redden.'

'Zonder Zulte zou Waregem niet meer bestaan', benadrukt Luc Millecamps die van zijn twaalfde tot zijn 35 jaar als prof bij Waregem voetbalde. Hij woont nu in Zulte, waar hij zes jaar lang voorzitter van het OCMW was en al bijna even lang schepen van Sport. 'Ik versta de burgemeester van Waregem, maar hij mag niet vergeten dat de club sedert de fusie in 2001 nog altijd ons stamnummer (5381) draagt. Het stamnummer van Waregem werd toen definitief geschrapt. Het betekent dat zonder Zulte er geen sprake meer zou zijn van het eens zo roemruchte Waregem. Na een lange reeks besprekingen besloot men bij de promotie naar eerste klasse in 2005 de naam SV Zulte-Waregem lichtjes te veranderen in SV Zulte Waregem, zonder verbindingsteken. Het weglaten van de volledige naam Zulte is echter een stap te ver. Bovendien mogen we niet vergeten dat wij een aantal terreinen hebben aangelegd voor de beloften en jeugd van Waregem. Ook wij leveren inspanningen. Dat het stadsbestuur een nieuw stadion wil bouwen dat moet klaar zijn in 2013-2014 begrijpen we maar dat mag niet ten koste van alles zijn. Dat is ook de mening van voorzitter Willy Naessens. Hij was vroeger voorzitter van Zultse VV. Volgens Willy moeten we ons de eerste vijf jaar geen zorgen maken. Ik hoop dat we als gemeente van de verdere ontwikkelingen en van de beslissing van volgende week in de Waregemse gemeenteraad zullen op de hoogte gebracht worden.'


Met andere woorden: het stadion komt er de eerste vijf jaar niet... Of versta ik da mis?

Offline tranti

  • Leden
  • Berichten: 52
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #179 Gepost op: juni 05, 2011, 10:17:08 am »
In se is het ook geen drastische verandering, g??n schrapping, enkel Waregem wordt nog voluit geschreven. Dus het respect voor Zulte blijft.

Hoewel, de meeste van jouw argumenten op niet veel slaan, vind ik deze toch de meest ondoordachte. Als je zulte reduceert tot een 'Z' is dat wel degelijk een schrapping. Bovendien heeft al menig ex-sv waregem supporter verkondigt dat zij sowieso die schamele 'Z' zullen weglaten als ze het over onze ploeg hebben. Respectvol, tja ...

Waar ik mij het meest zorgen over maak is dat, de logica van city-marketinger Vanryckeghem volgend, de roepnaam "essevee" net als "Zulte" voor buitenstaanders niet rechtstreeks verwijst naar de stad Waregem en deze dus ook niet meer zal gebruikt worden. Nogal schofferend voor alle ex-sv waregemsupporters...

Ik vraag me trouwens af of Waregem bereid zal zijn tot een gedeeltelijke terugbetaling van de investeringen aan het reservenstadion. Aangezien svz Waregem slechts heel beperkt nog verwijs naar Zulte (en de de investeringen niet in verhouding zijn met tweedeprovencialer Jong Zulte die daar nog speelt).