Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439455 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3060 Gepost op: september 22, 2020, 06:48:00 pm »
Allez Overmeire en Van Damme zijn beiden in beeld. Eindelijk, beide heren hebben we echt nodig.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3061 Gepost op: september 22, 2020, 06:51:41 pm »
Allez Overmeire en Van Damme zijn beiden in beeld. Eindelijk, beide heren hebben we echt nodig.
ik hoop dat je cynisch bent....

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3062 Gepost op: september 22, 2020, 06:57:29 pm »
Allez Overmeire en Van Damme zijn beiden in beeld. Eindelijk, beide heren hebben we echt nodig.
ik hoop dat je cynisch bent....

Zijn enige 2 heren die er eventueel wel grinta in kunnen brengen.

Maar idd, beiden oud (hebben al Sammy, Olli, Seck, Vossen)

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3063 Gepost op: september 22, 2020, 06:58:20 pm »
Allez Overmeire en Van Damme zijn beiden in beeld. Eindelijk, beide heren hebben we echt nodig.

Waar haal je dit?

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3064 Gepost op: september 22, 2020, 06:59:50 pm »
Als Dury ne gentleman is, stapt hijzelf op zonder vergoeding.
Hij heeft al genoeg zijn zakken gevuld bij essevee, hij heeft trouwens alles te danken aan essevee en willy naessens dat hij die kansen heeft gekregen.
Allez Overmeire en Van Damme zijn beiden in beeld. Eindelijk, beide heren hebben we echt nodig.

En wat Dury betreft :
a) beste trainer die we ooit gehad hebben en waarschijnlijk in de toekomst zullen hebben.  Klasbak, vernieuwend, pro-actief.  Vroeger ook : gedreven, begeesterend. Nu : uitgeblust, verzadigd, berustend.
b) we moeten hem ofwel een transfer naar een echte topclub gunnen (bv Racing Genk) waar hij zijn drive terugvindt ofwel moet hij een keuze maken in zijn takenpakket (trainer of TD). Zoals het nu gaat, is totaal verkeerd : hij geeft als CEO een totaal verkeerd beeld (remember vorig jaar zijn TV optreden waar hij stond te lachen met een nederlaag)
c) als er een wurgcontract bestaat : dan moeten we dit respecteren.
d) Was ik Dury : ik stapte het zelf af. Op zoek naar een nieuwe uitdaging voor de laatste fase van zijn carrière : eens in de zandbak of ergens anders - jezelf heruitvinden.

Is Dury de schuldige van de huidige malaise : deels wel : hij heeft de spelers gekozen - aan de andere kant : die spelers hebben toch ook hun verantwoordelijkheid. Als je dan het gebaar van Bruno ziet na die goal tegen Beerschot waar hij zich profileert als een 'gevangene'. Dergelijke kerels moeten eruit.

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 729
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3065 Gepost op: september 22, 2020, 07:37:26 pm »
Als Dury ne gentleman is, stapt hijzelf op zonder vergoeding.
Hij heeft al genoeg zijn zakken gevuld bij essevee, hij heeft trouwens alles te danken aan essevee en willy naessens dat hij die kansen heeft gekregen.
Allez Overmeire en Van Damme zijn beiden in beeld. Eindelijk, beide heren hebben we echt nodig.

En wat Dury betreft :
a) beste trainer die we ooit gehad hebben en waarschijnlijk in de toekomst zullen hebben.  Klasbak, vernieuwend, pro-actief.  Vroeger ook : gedreven, begeesterend. Nu : uitgeblust, verzadigd, berustend.
b) we moeten hem ofwel een transfer naar een echte topclub gunnen (bv Racing Genk) waar hij zijn drive terugvindt ofwel moet hij een keuze maken in zijn takenpakket (trainer of TD). Zoals het nu gaat, is totaal verkeerd : hij geeft als CEO een totaal verkeerd beeld (remember vorig jaar zijn TV optreden waar hij stond te lachen met een nederlaag)
c) als er een wurgcontract bestaat : dan moeten we dit respecteren.
d) Was ik Dury : ik stapte het zelf af. Op zoek naar een nieuwe uitdaging voor de laatste fase van zijn carrière : eens in de zandbak of ergens anders - jezelf heruitvinden.

Is Dury de schuldige van de huidige malaise : deels wel : hij heeft de spelers gekozen - aan de andere kant : die spelers hebben toch ook hun verantwoordelijkheid. Als je dan het gebaar van Bruno ziet na die goal tegen Beerschot waar hij zich profileert als een 'gevangene'. Dergelijke kerels moeten eruit.

Contract respecteren? Wat voor ne zever is dat nu?
Hij bakt er al 3 jaar niets van...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3066 Gepost op: september 22, 2020, 07:59:44 pm »
Allez Overmeire en Van Damme zijn beiden in beeld. Eindelijk, beide heren hebben we echt nodig.
ik hoop dat je cynisch bent....

Zijn enige 2 heren die er eventueel wel grinta in kunnen brengen.

Maar idd, beiden oud (hebben al Sammy, Olli, Seck, Vossen)
Die kunnen niet meer mee, ik heb vrienden die supporter zijn van Lokeren, Van Damme was een regelrechte ramp, over Overmeire kunnen ze geen slecht woord zeggen wegens clubicoon,maar het was ook op hoor.    Toen Oli kwam zeiden ze toen wel dat hij het nog kon, wat ik niet geloofde.
Als ge die spelers gaat halen dat is net zoals een Buffel,veel kans ook dat ze vaak gekwetst gaan zijn,als ze daarmee bezig zijn, awel, dan is het zeker dat ze geen voetbalverstand hebben.  Scouting telt dus duidelijk niet meer mee, ik denk niet dat Verschelde nog lang scout gaat zijn bij ons, triestig hoor.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3067 Gepost op: september 22, 2020, 09:25:39 pm »
Als Dury ne gentleman is, stapt hijzelf op zonder vergoeding.
Hij heeft al genoeg zijn zakken gevuld bij essevee, hij heeft trouwens alles te danken aan essevee en willy naessens dat hij die kansen heeft gekregen.
Allez Overmeire en Van Damme zijn beiden in beeld. Eindelijk, beide heren hebben we echt nodig.

En wat Dury betreft :
a) beste trainer die we ooit gehad hebben en waarschijnlijk in de toekomst zullen hebben.  Klasbak, vernieuwend, pro-actief.  Vroeger ook : gedreven, begeesterend. Nu : uitgeblust, verzadigd, berustend.
b) we moeten hem ofwel een transfer naar een echte topclub gunnen (bv Racing Genk) waar hij zijn drive terugvindt ofwel moet hij een keuze maken in zijn takenpakket (trainer of TD). Zoals het nu gaat, is totaal verkeerd : hij geeft als CEO een totaal verkeerd beeld (remember vorig jaar zijn TV optreden waar hij stond te lachen met een nederlaag)
c) als er een wurgcontract bestaat : dan moeten we dit respecteren.
d) Was ik Dury : ik stapte het zelf af. Op zoek naar een nieuwe uitdaging voor de laatste fase van zijn carrière : eens in de zandbak of ergens anders - jezelf heruitvinden.

Is Dury de schuldige van de huidige malaise : deels wel : hij heeft de spelers gekozen - aan de andere kant : die spelers hebben toch ook hun verantwoordelijkheid. Als je dan het gebaar van Bruno ziet na die goal tegen Beerschot waar hij zich profileert als een 'gevangene'. Dergelijke kerels moeten eruit.
Den enige mét inzet en die durft de zonnekoning te ambeteren, gooien we eruit. Ja knikkers en sloefen mogen blijven...jongens toch ::)

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3068 Gepost op: september 25, 2020, 09:50:20 pm »
Dury na de 0-6: “Als de directie niet meer gelooft in mij, dan moeten we aan tafel zitten”

ZULTE WAREGEM Zulte Waregem kent een woelig 2020 tot dusver: slechts drie competitieduels gewonnen en 7-0 en 0-6 verloren van Anderlecht en Club. Wat is er met het ambitieuze Essevee gebeurd? Francky Dury: “We zijn een grijze middenmoter geworden.”


https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/zulte-waregem/dury-na-de-0-6-als-de-directie-niet-meer-gelooft-in-mij-dan-moeten-we-aan-tafel-zitten~aaa53c83/

Iemand het volledige artikel ?

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.634
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3069 Gepost op: september 25, 2020, 10:23:57 pm »
Dury na de 0-6: “Als de directie niet meer gelooft in mij, dan moeten we aan tafel zitten”

ZULTE WAREGEM Zulte Waregem kent een woelig 2020 tot dusver: slechts drie competitieduels gewonnen en 7-0 en 0-6 verloren van Anderlecht en Club. Wat is er met het ambitieuze Essevee gebeurd? Francky Dury: “We zijn een grijze middenmoter geworden.”


https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/zulte-waregem/dury-na-de-0-6-als-de-directie-niet-meer-gelooft-in-mij-dan-moeten-we-aan-tafel-zitten~aaa53c83/

Iemand het volledige artikel ?
op hln.be

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3070 Gepost op: september 26, 2020, 08:16:49 am »
Dury na de 0-6: “Als de directie niet meer gelooft in mij, dan moeten we aan tafel zitten”

ZULTE WAREGEM Zulte Waregem kent een woelig 2020 tot dusver: slechts drie competitieduels gewonnen en 7-0 en 0-6 verloren van Anderlecht en Club. Wat is er met het ambitieuze Essevee gebeurd? Francky Dury: “We zijn een grijze middenmoter geworden.”


https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/zulte-waregem/dury-na-de-0-6-als-de-directie-niet-meer-gelooft-in-mij-dan-moeten-we-aan-tafel-zitten~aaa53c83/

Iemand het volledige artikel ?
op hln.be

Het artikel in het Wekelijks Nieuws is volgens mij het meest correcte artikel dat de laatste weken over onze mooie club en Franky Dury zijn geschreven. Genuanceerd, maar toch kritisch. En ja : er wordt ondermeer verweten naar de scheldtirades van FD richting journalisten als ze schrijven wat hij niet wil lezen.  Als het de komende weken niet keert, gaat er toch wat gebeuren vermoed ik.

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 729
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3071 Gepost op: september 26, 2020, 10:21:32 am »
Artikel is bewijs dat Dury berust in de zaak en zelf niet meer gemotiveerd is om er nog wat van te maken. Best zo rap mogelijk aan tafel gaan zitten....

Offline Godie

  • Leden
  • Berichten: 38
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3072 Gepost op: september 26, 2020, 10:26:46 am »
Dury na de 0-6: “Als de directie niet meer gelooft in mij, dan moeten we aan tafel zitten”
Pieter-Jan Calcoen 25 september 2020 21u11
 DEELVIA FACEBOOK8TWEET2 REACTIES

 Photo News
ZULTE WAREGEM Zulte Waregem kent een woelig 2020 tot dusver: slechts drie competitieduels gewonnen en 7-0 en 0-6 verloren van Anderlecht en Club. Wat is er met het ambitieuze Essevee gebeurd? Francky Dury: “We zijn een grijze middenmoter geworden.”
Hoe kijkt u terug op de 0-6 tegen Club Brugge?

“We hebben de match geanalyseerd, niet alleen de doelpunten, ook verschillende andere fases. En we beseffen dat we fysiek, tactisch, technisch en mentaal ten onder zijn gegaan. We zijn in de tweede helft wel wat meer in de wedstrijd gekomen, we hadden toen iets meer balbezit, maar kansen kregen we niet, dus... Sterker nog: het werd 0-6. Dat doet pijn. Er was geen sprake van een ‘close game’. Hopelijk is dit een momentum waar we onze lessen uit trekken. We hebben alles in vraag gesteld, maar je kunt het daar niet bij laten. We hebben ook oplossingen gezocht. Wel, ik heb het idee dat de jongens het begrepen hebben.”

Had u de pandoering zien aankomen?

“Neen. We waren klaar voor Club, dacht ik.”

En voor Standard?

(lacht) “Ik heb goeie trainingssessies gezien, maar ik mag nu niet te enthousiast reageren. Dat moet je begrijpen.”

Valt het te overwegen om af te stappen van uw filosofie?

“Dat is een goeie vraag. (denkt na) Ik hou van opkomende backs, veel initiatief voor de offensieve spelers en hoge druk. Ik heb een duidelijke visie. Ik ga die zo lang mogelijk aanhouden. Als je de identiteit overboord gooit, dan moet je opletten dat er nog iets overblijft. In het wereldje wordt er positief gepraat over Zulte Waregem. Da’s dankzij ons voetbal. Ik ben daar fier op. Anderzijds moeten we wel punten pakken. Het zal zaak worden om daar een evenwicht in te vinden. Er is niks verkeerd met wat realisme.”


 BELGA
Drie jaar geleden wonnen jullie de beker en waren jullie een vaste waarde in de top zes. Waar is het misgegaan?

“Er zijn meerdere factoren.We hebben de laatste jaren bijvoorbeeld geprobeerd om eigen spelers aan te trekken, niet te veel meer te huren, maar we hebben niet de juiste profielen gevonden - onze fout. Er tegelijk zijn hier goeie spelers vertrokken ook, zoals Leye, Lerager, Dalsgaard, noem maar op. Hen vervangen is niet simpel. En bovendien is de concurrentie ook gewoon groter geworden, met Charleroi en Antwerp. Als ik zie met welke middelen de topclubs transfers doen...”

“Eupen, Moeskroen of Waasland-Beveren worden niet meteen zenuwachtig in de rechterkolom, wij wel. Wij zijn daar niet op ons gemak. Maar de realiteit is wel dat we een beetje een grijze middenmoter geworden zijn. Niemand heeft nog schrik van Zulte Waregem, dat is natuurlijk niet goed. Misschien hebben we boven onze stand geleefd. Maar dat is net de kunst, dat moet de ambitie zijn. Elk jaar opnieuw.”

De dag dat ik geen passie of liefde meer voel voor Essevee, stop ik ermee

Francky Dury
Ziet u nog perspectief om opnieuw bovenaan aan te sluiten?

“Zeker. Als we weer de juiste ‘touch’ kunnen vinden in onze aanwerving. Daar moet je wat geluk in hebben, maar ook daar maakt onze situatie het niet makkelijker. Talentvolle spelers komen liever naar jou als je hoog in de rangschikking staat. Dat voelen we vandaag ook.”

Wilt u er nog versterking bij?

“Het zou niet respectvol zijn richting de huidige selectie mocht ik daarover vrijuit praten. Maar we werken hard.”

Hoe ziet u uw eigen positie binnen dat herstelproces?

“Daar wil ik liefst niet te veel over babbelen. Hoe ik het zie voor mezelf, is eerst en vooral een uitkomst vinden voor onze miserie. Daar ben ik zeer krachtig in, ik heb nog altijd dezelfde passie en hou nog altijd veel van Essevee. Als die zaken intact blijven, acht ik mezelf bekwaam om de kar te trekken. De dag dat ik dat niet meer heb, stop ik ermee. En mocht iemand dat in mijn plek voelen, dan moeten ze dat vooral aangeven. Maar nogmaals: ik denk er zelfs niet aan de handdoek te werpen.”

U hebt natuurlijk een contract tot 2024...

“Als de directie niet meer gelooft in mij (wat on the record niet het geval is, red.), dan moeten we aan tafel zitten. Wel, ik ben ervan overtuigd dat we dan binnen het uur eruit geraken. Zoals grote mensen dat doen. Ik wil allerminst een hinder zijn in een eventuele uitdaging van de club. En het bestuur weet dat, ik heb dat al een paar keer aangegeven. Zulte Waregem heeft me zo veel gegeven, dat vergeet ik niet.”

Lees ook: De nieuwe realiteit voor Zulte Waregem: “Alsof een exit van Dury het ineens zou gaan oplossen…” (+)

Gianni Bruno staat met Zulte Waregem voor verplaatsing naar Standard: “Ander gelaat tonen”

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3073 Gepost op: september 26, 2020, 11:14:03 am »
Dury na de 0-6: “Als de directie niet meer gelooft in mij, dan moeten we aan tafel zitten”

ZULTE WAREGEM Zulte Waregem kent een woelig 2020 tot dusver: slechts drie competitieduels gewonnen en 7-0 en 0-6 verloren van Anderlecht en Club. Wat is er met het ambitieuze Essevee gebeurd? Francky Dury: “We zijn een grijze middenmoter geworden.”


https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/zulte-waregem/dury-na-de-0-6-als-de-directie-niet-meer-gelooft-in-mij-dan-moeten-we-aan-tafel-zitten~aaa53c83/

Iemand het volledige artikel ?
op hln.be

Het artikel in het Wekelijks Nieuws is volgens mij het meest correcte artikel dat de laatste weken over onze mooie club en Franky Dury zijn geschreven. Genuanceerd, maar toch kritisch. En ja : er wordt ondermeer verweten naar de scheldtirades van FD richting journalisten als ze schrijven wat hij niet wil lezen.  Als het de komende weken niet keert, gaat er toch wat gebeuren vermoed ik.

Kom, hoe belachelijk is dat eigenlijk.
Net als Mbaye Leye toen ie maar een 5 kreeg van een journalist.


Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3074 Gepost op: september 26, 2020, 04:52:27 pm »
Interview in nieuwsblad liegt ook niet.
Nog altijd weinig zelfkritisch.bizar dat geen enkele journalist het ooit over de sfeer heeft,relatie heeft tussen Dury en zijn spelers...precies of die vragen mogen niet worden gesteld.
Spelers lossen ook niet veel...maar toch snakken ze naar iemand nieuw...
Er zijn teveel spelers niet gelukkig(mede door kuren van Dury)...waardoor ze onder hun niveau spelen.

 

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3075 Gepost op: oktober 26, 2020, 04:43:14 pm »
Niet bepaald mijn favoriete voetbalsite, maar toch de moeite om eens te lezen...
https://www.voetbalnieuws.be/news/559519/francky-dury-gijzelt-zulte-waregem#.X5bSdQlEqv0.whatsapp

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3076 Gepost op: oktober 26, 2020, 05:01:40 pm »
Niet bepaald mijn favoriete voetbalsite, maar toch de moeite om eens te lezen...
https://www.voetbalnieuws.be/news/559519/francky-dury-gijzelt-zulte-waregem#.X5bSdQlEqv0.whatsapp
De scouting heeft juist niettepiepe te zeggen, er werden spelers aangeboden door de scouting die 'ze' zelfs niet bekeken!   Voor de rest is dit een stuk dat veel te weinig journalisten durven schrijven over Dury, wat daar achter zit weet ik ook niet.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3077 Gepost op: oktober 26, 2020, 09:48:04 pm »
Niet bepaald mijn favoriete voetbalsite, maar toch de moeite om eens te lezen...
https://www.voetbalnieuws.be/news/559519/francky-dury-gijzelt-zulte-waregem#.X5bSdQlEqv0.whatsapp
De scouting heeft juist niettepiepe te zeggen, er werden spelers aangeboden door de scouting die 'ze' zelfs niet bekeken!   Voor de rest is dit een stuk dat veel te weinig journalisten durven schrijven over Dury, wat daar achter zit weet ik ook niet.
Abdallah Ali Mohamed is wss de speler die je bedoelt
waarvan ze zijn nationaliteit zelfs niet correct wisten
dachten nooit datie van de comoren kwam

Offline pet1

  • Leden
  • Berichten: 110
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3078 Gepost op: oktober 27, 2020, 02:16:55 pm »
Ik vrees dat het kalf al verdronken is. Dury of geen Dury.
Er is geen geld en bijgevolg, geen kwaliteit, op alle niveau's. Dat is het gevolg van een zeer kortzichtige transferpolitiek en een gebrek aan know-how.

Het zal een (buitenlandse) overname worden of 1B.
Dan zal het nog de vraag zijn of er na de pandemie nog supporters kunnen warm gemaakt worden voor een nieuw project...  de laatste jaren zagen we er toch heel veel afhaken...

Een absoluut wanbeleid. Cordier is echt 3 maten te klein voor dit spelletje. Hij heeft ook geen ballen aan zijn lijf om op te komen tegen Dury zijn grillen.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3079 Gepost op: oktober 27, 2020, 04:32:00 pm »
Ik vrees dat het kalf al verdronken is. Dury of geen Dury.
Er is geen geld en bijgevolg, geen kwaliteit, op alle niveau's. Dat is het gevolg van een zeer kortzichtige transferpolitiek en een gebrek aan know-how.

Het zal een (buitenlandse) overname worden of 1B.
Dan zal het nog de vraag zijn of er na de pandemie nog supporters kunnen warm gemaakt worden voor een nieuw project...  de laatste jaren zagen we er toch heel veel afhaken...

Een absoluut wanbeleid. Cordier is echt 3 maten te klein voor dit spelletje. Hij heeft ook geen ballen aan zijn lijf om op te komen tegen Dury zijn grillen.
Ik blijf ervan overtuigd dat we voldoende kwaliteit in onze kern hebben om toch minstens 2 ploegen achter ons te houden. (Volgens mij zelfs meer dan 2...) Maar dan moeten we wel veel realistischer gaan voetballen en niet altijd en overal zelf het spel gaan maken. Als Dury zijn systeem wil aanpassen naar de spelers die hij voorhanden heeft, dan mag dat wat mij betreft gerust met hem zijn. Als hij daarentegen de koppige flik wil blijven afgeven, dan moet het bestuur maar de ballen hebben om hem opzij te schuiven, al dan niet in een andere functie binnen de club.
Waar ik echter het meest voor vrees is dat onzen T1 bewust vast wil houden aan zijn systeem / identiteit juist omdát ze hem den buitenwacht zouden geven en hij zou kunnen cashen...