Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439882 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline meulie

  • Leden
  • Berichten: 582
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1620 Gepost op: augustus 21, 2013, 11:04:58 am »
Het waren hectische weken voor Francky Dury en de zijnen. De problemen bij Zulte Waregem lijken grotendeels van de baan en hierdoor kan de storm weer gaan liggen. Trainer Dury had met Gazet van Antwerpen een gesprek over zijn toekomst bij de club en de turbulente periode die Essevee heeft gekend.

Dury ontkent niet dat er problemen zijn geweest, maar hij vindt wel dat er werd overdreven. "Ik blijf erbij dat er veel commotie is geweest voor weinig. Maar ik heb wel een les geleerd: ik zal nooit meer aanvaarden dat de sportieve verantwoordelijkheid van een coach be?nvloed wordt", begint hij zijn verhaal.

Vooral rond Junior Malanda en Thorgan Hazard ontstond er heel wat commotie. "Ik weet heel goed wat ik gezegd heb en dat zie je ook: vandaag draagt Franck Berrier nog altijd de nummer 10, heeft Davy De fauw nog altijd de kapiteinsband en speelt Hazard op de positie waar hij zich het best kan tonen in de match - en daar kan ook mee geswitcht worden. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat Hazard en Malanda zijn gebleven omdat ze voelen dat ze nog een sportieve ontwikkeling kunnen maken op Zulte Waregem."

Ook de coach van Zulte Waregem werd een tijdje gekoppeld aan het Franse Rijsel. Toch lijkt Dury zijn lot voor altijd aan de club te willen binden. "Geef mij een groot stuk van de volledige sportieve verantwoordelijkheid en dan zal ik hier langer te blijven. Daar sta ik honderd procent voor open. In dat verhaal teken je een contract voor, ik zeg maar, vijf of zes jaar. Dan is er geen enkele club die je voor dat bedrag zal afkopen. Die consequentie wil ik dan dragen. Als ik dit engagement aanga, dan kan ik eigenlijk niet meer weg", besluit Dury zijn verhaal.




Vincent

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1621 Gepost op: augustus 21, 2013, 08:03:20 pm »
Het waren hectische weken voor Francky Dury en de zijnen. De problemen bij Zulte Waregem lijken grotendeels van de baan en hierdoor kan de storm weer gaan liggen. Trainer Dury had met Gazet van Antwerpen een gesprek over zijn toekomst bij de club en de turbulente periode die Essevee heeft gekend.

Dury ontkent niet dat er problemen zijn geweest, maar hij vindt wel dat er werd overdreven. "Ik blijf erbij dat er veel commotie is geweest voor weinig. Maar ik heb wel een les geleerd: ik zal nooit meer aanvaarden dat de sportieve verantwoordelijkheid van een coach be?nvloed wordt", begint hij zijn verhaal.

Vooral rond Junior Malanda en Thorgan Hazard ontstond er heel wat commotie. "Ik weet heel goed wat ik gezegd heb en dat zie je ook: vandaag draagt Franck Berrier nog altijd de nummer 10, heeft Davy De fauw nog altijd de kapiteinsband en speelt Hazard op de positie waar hij zich het best kan tonen in de match - en daar kan ook mee geswitcht worden. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat Hazard en Malanda zijn gebleven omdat ze voelen dat ze nog een sportieve ontwikkeling kunnen maken op Zulte Waregem."

Ook de coach van Zulte Waregem werd een tijdje gekoppeld aan het Franse Rijsel. Toch lijkt Dury zijn lot voor altijd aan de club te willen binden. "Geef mij een groot stuk van de volledige sportieve verantwoordelijkheid en dan zal ik hier langer te blijven. Daar sta ik honderd procent voor open. In dat verhaal teken je een contract voor, ik zeg maar, vijf of zes jaar. Dan is er geen enkele club die je voor dat bedrag zal afkopen. Die consequentie wil ik dan dragen. Als ik dit engagement aanga, dan kan ik eigenlijk niet meer weg", besluit Dury zijn verhaal.

Wel, dan moet er verdomme niet meer getwijfeld worden.

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1622 Gepost op: oktober 14, 2013, 02:47:29 pm »
Persconferentie LIVE: Francky Dury 10 jaar langer bij Essevee als coach en sportief manager

bron twitter esseveelive
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1623 Gepost op: oktober 14, 2013, 03:01:46 pm »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1624 Gepost op: oktober 14, 2013, 03:14:39 pm »
EINDELIJK

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1625 Gepost op: oktober 14, 2013, 03:52:12 pm »
Proficiat aan het bestuur! Topwerk van hen en dat mag eens worden benadrukt  ;)!!!!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1626 Gepost op: oktober 14, 2013, 04:10:04 pm »
Ik lees dat Willy Naessens CEO wordt en Eddy Cordier assistent CEO.
Wie wordt dan voorzitter?

Offline edouard

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1627 Gepost op: oktober 14, 2013, 04:14:13 pm »
Ik lees dat Willy Naessens CEO wordt en Eddy Cordier assistent CEO.
Wie wordt dan voorzitter?

C. Balliere

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1628 Gepost op: oktober 14, 2013, 05:27:00 pm »
Proficiat aan het bestuur! Topwerk van hen en dat mag eens worden benadrukt  ;)!!!!
2
Mooie zaak voor de club, de supporters en Dury.
Merci essevee !!!!!
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2013, 06:13:40 pm door fozie »

Vincent

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1629 Gepost op: oktober 14, 2013, 07:11:47 pm »
Proficiat aan het bestuur! Topwerk van hen en dat mag eens worden benadrukt  ;)!!!!
2
Mooie zaak voor de club, de supporters en Dury.
Merci essevee !!!!!

Met dank aan 'kenner' Ivan De Witte dat hij zijn ego belangrijker achtte dan zijn club en evenzeer aan het Brugse 'kennerspubliek' dat van Dury niet moesten weten.

10 jaar aub ... Tijd genoeg om ze ??n voor ??n te pakken lijkt me ... :)
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2013, 07:14:00 pm door Vincent »

Offline svzw4ever

  • Leden
  • Berichten: 626
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1630 Gepost op: oktober 14, 2013, 07:12:50 pm »
Proficiat aan het bestuur! Topwerk van hen en dat mag eens worden benadrukt  ;)!!!!
2
Mooie zaak voor de club, de supporters en Dury.
Merci essevee !!!!!

10 jaar aub ... :) Tijd genoeg om ze ??n voor ??n te pakken lijkt me ... :o)

volgens mij heeft dury nu al iedereen een voor een gepakt uit en thuis ;)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1631 Gepost op: oktober 14, 2013, 07:54:30 pm »
Ik lees dat Willy Naessens CEO wordt en Eddy Cordier assistent CEO.
Wie wordt dan voorzitter?

C. Balliere

Ik vind de wijziging in het management echt om te huiveren.
Naessens - Cordier - Balli?re ???

De CV's voor een nieuwe CEO stroomden zogezegd binnen en dan kiezen ze Cordier?
Je hebt een stevige manager nodig om een voetbalclub zoals de onze de leiden en geen (met alle respect) lokale ondernemers die in de club gerold zijn.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.119
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1632 Gepost op: oktober 14, 2013, 08:08:41 pm »
Ze hebben mijn volledige steun . De tandem Dury - WN heeft al bewezen dat het werkt !

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.216
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1633 Gepost op: oktober 14, 2013, 09:24:55 pm »
Ik lees dat Willy Naessens CEO wordt en Eddy Cordier assistent CEO.
Wie wordt dan voorzitter?

C. Balliere

Ik vind de wijziging in het management echt om te huiveren.
Naessens - Cordier - Balli?re ???

De CV's voor een nieuwe CEO stroomden zogezegd binnen en dan kiezen ze Cordier?
Je hebt een stevige manager nodig om een voetbalclub zoals de onze de leiden en geen (met alle respect) lokale ondernemers die in de club gerold zijn.

Wees maar zeker dat Dury hier ferm inspraak in had, en dat hij voor iemand gekozen heeft die naar hem zal luisteren.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1634 Gepost op: oktober 14, 2013, 10:56:24 pm »
Ik lees dat Willy Naessens CEO wordt en Eddy Cordier assistent CEO.
Wie wordt dan voorzitter?

C. Balliere

Ik vind de wijziging in het management echt om te huiveren.
Naessens - Cordier - Balli?re ???

De CV's voor een nieuwe CEO stroomden zogezegd binnen en dan kiezen ze Cordier?
Je hebt een stevige manager nodig om een voetbalclub zoals de onze de leiden en geen (met alle respect) lokale ondernemers die in de club gerold zijn.

Wees maar zeker dat Dury hier ferm inspraak in had, en dat hij voor iemand gekozen heeft die naar hem zal luisteren.
dury heeft niemand meer nodig om naar hem te luisteren
dury is nu officieel god :)

het management is gelukkig niet het belangrijkste binnen SVZW want zoals aangehaald,
sterk vind ik ze niet. WN behaalde zijn sterren als Voorzitter, CEO is imo andere koek....
Zeker als ge de franse taal ni machtig zijt...

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1635 Gepost op: oktober 15, 2013, 11:54:38 am »
ik kan mij perfect vinden in dit organogram en besef dat FD de touwtjes stevig in handen heeft (heeft zijn deskundigheid al bewezen, dus no problem...).  ik vraag me wel af waar david gevaert zich ergens situeert in de structuur en wat de verhouding met de academie van thomas caers is...

Vincent

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1636 Gepost op: oktober 15, 2013, 12:27:42 pm »
Ik lees dat Willy Naessens CEO wordt en Eddy Cordier assistent CEO.
Wie wordt dan voorzitter?

C. Balliere

Ik vind de wijziging in het management echt om te huiveren.
Naessens - Cordier - Balli?re ???

De CV's voor een nieuwe CEO stroomden zogezegd binnen en dan kiezen ze Cordier?
Je hebt een stevige manager nodig om een voetbalclub zoals de onze de leiden en geen (met alle respect) lokale ondernemers die in de club gerold zijn.

Wees maar zeker dat Dury hier ferm inspraak in had, en dat hij voor iemand gekozen heeft die naar hem zal luisteren.

Het is dan ook naar Dury dat er MOET geluisterd worden. Er zijn er volgens mij genoeg die het administratieve en financi?le gedeelte in goede banen kunnen leiden maar er zijn er maar heel weinig die het sportieve luik helemaal op poten kunnen zetten ?n houden. Als je met Dury zo iemand in huis hebt die ook nog wil meedenken over die andere aspecten, dan moet hij de lijnen kunnen uitzetten (en niet de voorzitter en/of algemeen manager zoals in Gent of Brugge, je ziet wat er dan van komt, die overleven momenteel alleen bij gratie van hun geld, dat ze wel vlotjes door ramen en deuren gooien).

Er is in Belgi? al vaak geluld over een 'manager naar Engels model' maar dit lijkt mij toch de eerste keer te zijn dat het er effectief van gaat komen. Het is zo goed als zeker dat er ook onder Dury nog wel eens mindere jaren zullen volgen maar dat mag geen probleem zijn. Hij is de juiste man voor de job, om ons echt helemaal te verankeren als een stevige en stabiele subtopper. Hij heeft ons al zover gebracht en wie weet waar het nog gaat eindigen ...

Offline sepatcha

  • Leden
  • Berichten: 236
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1637 Gepost op: oktober 15, 2013, 01:41:52 pm »
Schitterende zaak! ;)

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1638 Gepost op: oktober 15, 2013, 04:44:17 pm »
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1639 Gepost op: oktober 15, 2013, 07:56:26 pm »
heb gehoord dat ze de naam ook gaan veranderen van zulte-waregem naar de zulstse vrienden .de volgende zal johan deschuymere zijn die zal terugkeren .