Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439877 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3160 Gepost op: juni 10, 2021, 10:13:55 am »
Weet niet of we alles kunnen aannemen als waar vanuit Voetbalmagazine, maar dit viel me op:

  • Dury kon kiezen tussen op non-actief geplaatst worden én doorbetaald zijn OF een compromis om de samenwerking vroegtijdig te stoppen. - Zijn eer koos voor het laatste
  • de fauw en Simons zitten in het laatste jaar opleiding Uefa-A. Ze zouden als duo de taken van Dury kunnen overnemen na volgend seizoen met de fauw als hoofdcoach.

Ik vind het toch ook verrassend dat De fauw hoofdcoach zou worden. Alhoewel, tijdens Dury z'n quarantaine was dat ook De fauw.
Maar toch vind ik verrassend, aangezien Simons toch zijn ambitie niet onder stoelen of banken steekt.
En, euh, als duo de taken overnemen, dat zal geen evidente situatie worden.

Offline venez

  • Leden
  • Berichten: 135
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3161 Gepost op: juni 10, 2021, 10:18:44 am »
Dury vertrekt bij Zulte Waregem: kroniek van een vroeg aangekondigd afscheid
09/06/2021 via Sport/Voetbalmagazine

14 oktober 2013. Het seizoen nadat Zulte Waregem vicekampioen is geworden, tekent Francky Dury onder de interim-CEO Willy Naessens (die de in augustus opzijgezette Patrick Decuyper heeft vervangen) een ongezien contract voor tien jaar. Als coach én als sportief manager. 'Het is de bedoeling dat ik hier mijn carrière afsluit. Anders teken je zo'n contract niet.' Binnen en buiten de club is de liefde en het respect voor Dury dan ook groot. In het najaar van 2016, in een seizoen waarin Zulte Waregem voor de tweede keer op rij de play-offs haalt én de Belgische beker wint, zelfs beloond met een extra contractjaar: tot eind juni 2024.

Dat seizoen (2016/17) is echter het laatste echte successeizoen van Essevee, dat steeds meer op zijn financiële grenzen botst (mede door de uitbouw van het stadion). In de daaropvolgende vier seizoenen wordt het in de Jupiler Pro League 9e (2017/18), 11e (2018/19), 9e (2019/20) en 10e (2020/21). Telkens gepaard met een bijzonder slechte reeks: respectievelijk 4 op 39, 4 op 33, 5 op 30 en 8 op 33, waarvan driemaal bij de start van het seizoen. Degradatie kan daarna, onder meer via gerichte transfers, echter vermeden worden.

Rode draad doorheen die laatste vier seizoenen: de groeiende onvrede binnen de club over de coach, wat in Sport/Voetbalmagazine al werd belicht (in oktober 2018 en in augustus 2020). Over een trainer/sportief manager die alle mislukte transfers op rekening zet van zijn scoutingcel, waarmee hij in onmin leeft. Die voortdurend in de pers uithaalt naar het bestuur en CEO Eddy Cordier. Die spelers te pas en te onpas afdankt en weer opvist. Die geen woord wisselt met Joric Vandendriessche, met de gerespecteerde sportief coördinator/hoofd van de Jeugd Academie. Die zelfs zijn jarenlange, trouwe assistent Eddy Van den Berge als quantité négligeable behandelt - in zoverre zelfs dat die vorig jaar in dit blad over een 'schrikbewind' sprak.

"De coach bood naar eigen zeggen enkele keren zijn ontslag aan, maar over een compromis wat betreft de ontslagvergoeding wou hij nooit spreken."

Nog significanter echter: ook bij hoofdaandeelhouder Tony Beeuwsaert, die in 2016 de meerderheid van de clubaandelen overkocht én begin dit jaar zijn engagement opschroefde, slinkt het respect zienderogen. Officieel luidt het tijdens de aangehaalde slechte periodes wel dat de club het vertrouwen in Dury behoudt, maar dat heeft slechts één reden: het langdurige contract van de coach/sportief manager en de voor Zulte Waregem onhaalbare miljoenensom die het bij een ontslag moet betalen. Zelfs de kapitaalkrachtige Beeuwsaert wil dat (met de jaren afnemend) bedrag niet in zijn eentje ophoesten. En ook voor de andere bestuursleden gaat dat te ver.

Het ooit zo passionele huwelijk tussen Dury en Essevee groeit zo uit tot een verstandshuwelijk. Om dat te beëindigen bood de coach naar eigen zeggen wel enkele keren zijn ontslag aan, maar over een compromis wat betreft de ontslagvergoeding wou hij nooit spreken.

Kantelpunt na 7-0
In maart 2020 komt het dan toch tot een kantelpunt, na de 7-0 blamage op Anderlecht. Een zéér aangeslagen Dury vertelt achteraf: 'Dit zal nog maanden nazinderen...' Dat blijkt, want na crisisberaad grijpt het bestuur daags erna al in: mental coach Jon Strobbe, een vertrouweling van Dury, wordt ontslagen. Hoofdaandeelhouder Tony Beeuwsaert en CEO Eddy Cordier delen hem ook mee dat hij zich alleen nog mag bezighouden met de A-kern en dat Thomas Caers de coördinatie van de scouting en de gesprekken met de makelaars overneemt. Ze vertellen hem ook dat hij twee nieuwe assistenten, met een grotere rol, zal krijgen. Tot onvrede van Dury, die zijn vriend/assistent Ronny Verriest wil houden. Een maand later worden de nieuwe T2's bekendgemaakt: Davy De fauw, die stopt als speler, en Timmy Simons, die overkomt van Club Brugge. Zij moeten met een moderne voetbalvisie de verouderde trainingsaanpak nieuw leven inblazen. Onder de noemer 'Essevee 2.0', dat zal 'vernieuwen, verjongen en verbeteren'.


Een bruuske cesuur met het verleden, waar Dury aanvankelijk moeilijk mee omgaat. Zeker in het begin van het seizoen negeert hij soms De fauws en Simons' advies. Maar zonder succes: 8 op 33, waaronder een zeer pijnlijke 0-6 nederlaag op Club Brugge. Al voor die match heeft Tony Beeuwsaert hem intern flink de mantel uitgeveegd over zijn eigengereide aanpak. Dat doet ook Dury een switch maken. Mede door de aanhoudende stress, die hem almaar zwaarder valt. Na de 3-0 nederlaag op KV Oostende geeft hij steeds meer de sportieve sleutels in handen van De fauw en Simons. Het spelsysteem wordt aangepast en zo maakt Essevee een opmerkelijke opgang in het klassement, tot zelfs bijna een play-off 1-stek.

Intussen heeft Beeuwsaert met Dury en diens juristen wel maandenlang onderhandeld, over de aanpassing van zijn contract. Een optie dat in september al op tafel kwam en later concreet werd besproken. Met de druk om de coach desnoods op non-actief te zetten, maar wel voort te betalen. Dat zou een blamage zijn voor Dury, die uiteindelijk inbond en akkoord ging met een compromis.

Voor beide partijen een goeie zaak: voor de club, die financieel een goeie zaak doet, en ook voor Dury, die zo een waardig afscheid krijgt - zijn grote verdiensten uit het verleden mogen immers niet vergeten worden. Toch liet hij op Sporza.be wat gepikeerd vallen dat hij zich op zijn 63e 'niet oud en passé voelt', zijn 'best wil doen om op de radar te blijven' en na volgend seizoen 'mee wil gaan in alle verhalen'. Tegelijkertijd ook toegevend dat er 'sleet op de relatie met de club was gekomen', en dat 'een lang verhaal een goed verhaal moet blijven'.

Als Dury het komende seizoen constructief blijft samenwerken met zijn twee assistenten, hen nog meer hun stempel laat drukken en Essevee weer een goed seizoen kan draaien, zal dat relatieve happy end ook volgen. Waarop De fauw met Simons, na hun laatste jaar in hun UEFA A-opleiding, helemaal kunnen overnemen als duo, met mogelijk De fauw als hoofdcoach.

De échte start van 'Essevee 2.0'.

Bron: https://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/dury-vertrekt-bij-zulte-waregem-kroniek-van-een-vroeg-aangekondigd-afscheid/article-longread-1743709.html
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2021, 10:56:09 am door Frederik »

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3162 Gepost op: juni 10, 2021, 06:59:08 pm »
Toch wel een bevestiging dat er het één en ander de laatste jaren totaal fout liep door sportieve staf. En ja,  Francky heeft nog altijd iets fantastisch gerealiseerd bij Essevee!

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3163 Gepost op: juni 10, 2021, 07:20:17 pm »
Dit artikel is totaal niet verrassend. Wie dit niet verwacht had was 'stekeblind'.

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 749
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3164 Gepost op: juni 10, 2021, 08:54:27 pm »
Indien de inhoud van dit artikel klopt heeft Dury niet het minste respect voor essevee en zeker en vast in coronatijden
Essevee heeft veel te danken aan essevee maar ook omgekeerd is zeker waar
Dury ! Shame On You! Eruit, NU

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3165 Gepost op: juni 10, 2021, 09:35:09 pm »
Toch wel een bevestiging dat er het één en ander de laatste jaren totaal fout liep door sportieve staf. En ja,  Francky heeft nog altijd iets fantastisch gerealiseerd bij Essevee!
Beide zullen wel kloppen zeker.   Imo was het beter geweest dat Dury nu al vertrok,maar ik versta en ik kan leven met dit compromis,ik hoop alleen maar dat hij snel ergens anders aan de slag kan,voor hemzelf en voor de werking van de club. 
Voor de ene zal dit artikel wel 'fake news' zijn.   

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3166 Gepost op: juni 10, 2021, 10:04:41 pm »
Toch wel een bevestiging dat er het één en ander de laatste jaren totaal fout liep door sportieve staf. En ja,  Francky heeft nog altijd iets fantastisch gerealiseerd bij Essevee!
Beide zullen wel kloppen zeker.   Imo was het beter geweest dat Dury nu al vertrok,maar ik versta en ik kan leven met dit compromis,ik hoop alleen maar dat hij snel ergens anders aan de slag kan,voor hemzelf en voor de werking van de club. 
Voor de ene zal dit artikel wel 'fake news' zijn.
zijt al blij da ze er zo uit kwamen…

ik snap FD wel ergens
als ge alles te zeggen had en plots niks meer of
zaken moet afstaan, is da ni leuk
en dan wil men zich wel keer bewijzen als keikop of narcist…
voor sommigen blijft hij de keizer
maar het beiden maakten elkaar groter
Essevee is niet het werk van 1 persoon
maar teamwork….

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3167 Gepost op: juni 10, 2021, 11:03:10 pm »
eigen schuld, dikke bult.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3168 Gepost op: juli 01, 2021, 01:05:16 pm »
Het Nieuwsblad 01/07/2021

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3169 Gepost op: juli 01, 2021, 05:18:50 pm »
Toch een schitterende geschiedenis én palmares van Zulte Waregem met Francky Dury. En dit bedoel ik overschouwd inclusief de laatste 3 seizoenen. We hebben een heel mooie geschiedenis, het heden is aan het veranderen binnen de club en ik die zowel positief als realistisch ben, geloof in nog vele mooie pagina’s in de geschiedenis  ;)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3170 Gepost op: juli 06, 2021, 11:51:52 am »
Toch een schitterende geschiedenis én palmares van Zulte Waregem met Francky Dury. En dit bedoel ik overschouwd inclusief de laatste 3 seizoenen. We hebben een heel mooie geschiedenis, het heden is aan het veranderen binnen de club en ik die zowel positief als realistisch ben, geloof in nog vele mooie pagina’s in de geschiedenis  ;)

Dury heeft een fantastisch parcous gelopen, maar is 3 jaar (na de laatste bekerwinst) te lang gebleven.
Toen was het helemaal op. Een middenveld Meïté - Lerager moet je misschien zelfs beter presteren dan een 6e plaats in Po's.

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3171 Gepost op: juli 06, 2021, 11:55:25 am »
Toch een schitterende geschiedenis én palmares van Zulte Waregem met Francky Dury. En dit bedoel ik overschouwd inclusief de laatste 3 seizoenen. We hebben een heel mooie geschiedenis, het heden is aan het veranderen binnen de club en ik die zowel positief als realistisch ben, geloof in nog vele mooie pagina’s in de geschiedenis  ;)

Dury heeft een fantastisch parcous gelopen, maar is 3 jaar (na de laatste bekerwinst) te lang gebleven.
Toen was het helemaal op. Een middenveld Meïté - Lerager moet je misschien zelfs beter presteren dan een 6e plaats in Po's.
Volledig akkoord met het feit dat hij 3 jaar te lang is aangebleven. Natuurlijk had je met die ploeg al de beker gewonnen, wat sowieso Europees voetbal met zich mee bracht. Ergens logisch dat er dan in de play-offs die daarop volgden wat decompressie was.
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3172 Gepost op: juli 06, 2021, 12:33:01 pm »
Toch een schitterende geschiedenis én palmares van Zulte Waregem met Francky Dury. En dit bedoel ik overschouwd inclusief de laatste 3 seizoenen. We hebben een heel mooie geschiedenis, het heden is aan het veranderen binnen de club en ik die zowel positief als realistisch ben, geloof in nog vele mooie pagina’s in de geschiedenis  ;)

Dury heeft een fantastisch parcous gelopen, maar is 3 jaar (na de laatste bekerwinst) te lang gebleven.
Toen was het helemaal op. Een middenveld Meïté - Lerager moet je misschien zelfs beter presteren dan een 6e plaats in Po's.
Volledig akkoord met het feit dat hij 3 jaar te lang is aangebleven. Natuurlijk had je met die ploeg al de beker gewonnen, wat sowieso Europees voetbal met zich mee bracht. Ergens logisch dat er dan in de play-offs die daarop volgden wat decompressie was.
Decompressie?  Mja,
we speelden niet slecht in die play-offs hoor, alleen was er een spits die plots open kansen bij de vleet miste, en die spits was.... Leye en werd niet vervangen.   Hij wist toen al dat hij zijn zin niet zou krijgen. 
Dit was het begin van het einde, ik weet niet wat Cordier Leye beloofde, maar die werden niet ingelost(door hogerhand, nl Hendrik D) en Leye reageerde daar heel onprofessioneel op en kinderachtig, met als hoogtepunt die belachelijke persconferentie.
Toen hadden we een voorsprong op onze concurrentie, op alle vlak,sportief,accommodatie(nieuw trainingscomplex).
We hadden nog nooit zoveel geld gekregen van uitgaande transfers, Dalsgaard,Lerager,Meité en in plaats van extra in te zetten op het sportieve(met Europees voetbal die er aan kwam) hebben ze beslist om.... een VIP-tribune te zetten.  Geen slecht idee, maar verkeerde moment,te weinig in het team geinvesteerd.
Kopen we daar De Sart,Oliyanka en nog enkele andere vaste spelers ipv al die gehuurde dan had men het jaar erop weer enkele spelers die we voor veel geld konden verkopen.  In de winterstop moest men dan Harbaoui en Bongonda halen want met ons druk programma en een koppige trainer die zijn systeem niet wilde aanpassen stonden we plots op degradatieplaatsen.
Daar hebben we als club, dus niet alles op Dury steken, de verkeerde beslissingen gemaakt, ik zei dit toen al en ik zeg dit nu nog altijd.  Van een voorsprong, nog maar 4 jaar geleden, zijn we naar de situatie gegaan zoals die nu is,met vorig jaar bijna in handen van dubieuze buitenlandse kopers, gelukkig wilden 3 sterke personen dit niet, wat in deze tijden bewonderenswaardig is.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.665
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3173 Gepost op: juli 06, 2021, 01:28:17 pm »
Toch een schitterende geschiedenis én palmares van Zulte Waregem met Francky Dury. En dit bedoel ik overschouwd inclusief de laatste 3 seizoenen. We hebben een heel mooie geschiedenis, het heden is aan het veranderen binnen de club en ik die zowel positief als realistisch ben, geloof in nog vele mooie pagina’s in de geschiedenis  ;)

Dury heeft een fantastisch parcous gelopen, maar is 3 jaar (na de laatste bekerwinst) te lang gebleven.
Toen was het helemaal op. Een middenveld Meïté - Lerager moet je misschien zelfs beter presteren dan een 6e plaats in Po's.
Volledig akkoord met het feit dat hij 3 jaar te lang is aangebleven. Natuurlijk had je met die ploeg al de beker gewonnen, wat sowieso Europees voetbal met zich mee bracht. Ergens logisch dat er dan in de play-offs die daarop volgden wat decompressie was.
Klopt zeker, al was er ook een bepaalde neergang daarvoor al.
Want ik denk dat we 3e eindigden in de reguliere competitie. Nadat we in de heenronde nog een voorsprong hadden van 4 ptn dacht ik.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3174 Gepost op: juli 08, 2021, 04:14:55 pm »
Toch een schitterende geschiedenis én palmares van Zulte Waregem met Francky Dury. En dit bedoel ik overschouwd inclusief de laatste 3 seizoenen. We hebben een heel mooie geschiedenis, het heden is aan het veranderen binnen de club en ik die zowel positief als realistisch ben, geloof in nog vele mooie pagina’s in de geschiedenis  ;)

Dury heeft een fantastisch parcous gelopen, maar is 3 jaar (na de laatste bekerwinst) te lang gebleven.
Toen was het helemaal op. Een middenveld Meïté - Lerager moet je misschien zelfs beter presteren dan een 6e plaats in Po's.
Volledig akkoord met het feit dat hij 3 jaar te lang is aangebleven. Natuurlijk had je met die ploeg al de beker gewonnen, wat sowieso Europees voetbal met zich mee bracht. Ergens logisch dat er dan in de play-offs die daarop volgden wat decompressie was.
Decompressie?  Mja,
we speelden niet slecht in die play-offs hoor, alleen was er een spits die plots open kansen bij de vleet miste, en die spits was.... Leye en werd niet vervangen.   Hij wist toen al dat hij zijn zin niet zou krijgen. 
Dit was het begin van het einde, ik weet niet wat Cordier Leye beloofde, maar die werden niet ingelost(door hogerhand, nl Hendrik D) en Leye reageerde daar heel onprofessioneel op en kinderachtig, met als hoogtepunt die belachelijke persconferentie.
Toen hadden we een voorsprong op onze concurrentie, op alle vlak,sportief,accommodatie(nieuw trainingscomplex).
We hadden nog nooit zoveel geld gekregen van uitgaande transfers, Dalsgaard,Lerager,Meité en in plaats van extra in te zetten op het sportieve(met Europees voetbal die er aan kwam) hebben ze beslist om.... een VIP-tribune te zetten.  Geen slecht idee, maar verkeerde moment,te weinig in het team geinvesteerd.
Kopen we daar De Sart,Oliyanka en nog enkele andere vaste spelers ipv al die gehuurde dan had men het jaar erop weer enkele spelers die we voor veel geld konden verkopen.  In de winterstop moest men dan Harbaoui en Bongonda halen want met ons druk programma en een koppige trainer die zijn systeem niet wilde aanpassen stonden we plots op degradatieplaatsen.
Daar hebben we als club, dus niet alles op Dury steken, de verkeerde beslissingen gemaakt, ik zei dit toen al en ik zeg dit nu nog altijd.  Van een voorsprong, nog maar 4 jaar geleden, zijn we naar de situatie gegaan zoals die nu is,met vorig jaar bijna in handen van dubieuze buitenlandse kopers, gelukkig wilden 3 sterke personen dit niet, wat in deze tijden bewonderenswaardig is.


De gelden kwamen van Stad Waregem van de verkoop van de gronden waar nu dat hotel en torens aan het verrijzen zijn. Stad Waregem zou NOOIT goedkeuren dat men daarmee spelers zou kopen (met da geld) want bij verkeerde aankopen konden de miljoenen verdampen. Met het plaatsen van een VIP tribune zou er een constante terugkerende ROI zijn dat alweer de club tengoede zou komen.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3175 Gepost op: juli 08, 2021, 05:05:35 pm »
Toch een schitterende geschiedenis én palmares van Zulte Waregem met Francky Dury. En dit bedoel ik overschouwd inclusief de laatste 3 seizoenen. We hebben een heel mooie geschiedenis, het heden is aan het veranderen binnen de club en ik die zowel positief als realistisch ben, geloof in nog vele mooie pagina’s in de geschiedenis  ;)

Dury heeft een fantastisch parcous gelopen, maar is 3 jaar (na de laatste bekerwinst) te lang gebleven.
Toen was het helemaal op. Een middenveld Meïté - Lerager moet je misschien zelfs beter presteren dan een 6e plaats in Po's.
Volledig akkoord met het feit dat hij 3 jaar te lang is aangebleven. Natuurlijk had je met die ploeg al de beker gewonnen, wat sowieso Europees voetbal met zich mee bracht. Ergens logisch dat er dan in de play-offs die daarop volgden wat decompressie was.
Decompressie?  Mja,
we speelden niet slecht in die play-offs hoor, alleen was er een spits die plots open kansen bij de vleet miste, en die spits was.... Leye en werd niet vervangen.   Hij wist toen al dat hij zijn zin niet zou krijgen. 
Dit was het begin van het einde, ik weet niet wat Cordier Leye beloofde, maar die werden niet ingelost(door hogerhand, nl Hendrik D) en Leye reageerde daar heel onprofessioneel op en kinderachtig, met als hoogtepunt die belachelijke persconferentie.
Toen hadden we een voorsprong op onze concurrentie, op alle vlak,sportief,accommodatie(nieuw trainingscomplex).
We hadden nog nooit zoveel geld gekregen van uitgaande transfers, Dalsgaard,Lerager,Meité en in plaats van extra in te zetten op het sportieve(met Europees voetbal die er aan kwam) hebben ze beslist om.... een VIP-tribune te zetten.  Geen slecht idee, maar verkeerde moment,te weinig in het team geinvesteerd.
Kopen we daar De Sart,Oliyanka en nog enkele andere vaste spelers ipv al die gehuurde dan had men het jaar erop weer enkele spelers die we voor veel geld konden verkopen.  In de winterstop moest men dan Harbaoui en Bongonda halen want met ons druk programma en een koppige trainer die zijn systeem niet wilde aanpassen stonden we plots op degradatieplaatsen.
Daar hebben we als club, dus niet alles op Dury steken, de verkeerde beslissingen gemaakt, ik zei dit toen al en ik zeg dit nu nog altijd.  Van een voorsprong, nog maar 4 jaar geleden, zijn we naar de situatie gegaan zoals die nu is,met vorig jaar bijna in handen van dubieuze buitenlandse kopers, gelukkig wilden 3 sterke personen dit niet, wat in deze tijden bewonderenswaardig is.


De gelden kwamen van Stad Waregem van de verkoop van de gronden waar nu dat hotel en torens aan het verrijzen zijn. Stad Waregem zou NOOIT goedkeuren dat men daarmee spelers zou kopen (met da geld) want bij verkeerde aankopen konden de miljoenen verdampen. Met het plaatsen van een VIP tribune zou er een constante terugkerende ROI zijn dat alweer de club tengoede zou komen.
Die VIP-tribune zat NIET in de planning, de verdere uitbouw van het stadion wel.  Die VIP-tribune kwam er dus plots bij.   Er kan altijd wel wat boekhoudkundige hocus-pocus bijkomen.   Ik geloof nog altijd niet dat die VIP-tribune voor een extra zorgde, daarvoor moet je eerst een goeie ploeg hebben.   En ja, dan kan dit voor iets extra's zorgen, nu is het meer een verschuiving in het stadion. 
 Prioriteit moest dan zijn, de ploeg versterken, en dat gebeurde niet.  De focus lag bij die VIP-tribune, en niet bij het uitbouwen van die ploeg.   Het was het juiste moment niet om dan die VIP-tribune te zetten.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3176 Gepost op: juli 12, 2021, 11:39:56 am »
Ik geloof wel in een financiële meerwaarde van de VIP-tribune.
Natuurlijk duurt het enkele jaren vooraleer je een tastbare winst hebt. (leningen moeten afgekort worden).

Toen de nieuwe hoektribune werd opgetrokken verschenen hier prijzen op het forum die alles konden staven. Van leningen, aankopen + kostprijzen voor een loge.
Ik denk me te herinneren dat vanaf het derde jaargang de nieuwe tribune een winst opleverde. Nog iemand de details?

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 749
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3177 Gepost op: juli 12, 2021, 01:22:28 pm »
Ik geloof wel in een financiële meerwaarde van de VIP-tribune.
Natuurlijk duurt het enkele jaren vooraleer je een tastbare winst hebt. (leningen moeten afgekort worden).

Toen de nieuwe hoektribune werd opgetrokken verschenen hier prijzen op het forum die alles konden staven. Van leningen, aankopen + kostprijzen voor een loge.
Ik denk me te herinneren dat vanaf het derde jaargang de nieuwe tribune een winst opleverde. Nog iemand de details?

3 jaar geleden was er geen Corona. Ondertussen heeft Beeuwsaert al een VIP tribune moeten bijpassen om te kunnen overleven.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.645
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3178 Gepost op: juli 12, 2021, 02:19:01 pm »
Ik geloof wel in een financiële meerwaarde van de VIP-tribune.
Natuurlijk duurt het enkele jaren vooraleer je een tastbare winst hebt. (leningen moeten afgekort worden).

Toen de nieuwe hoektribune werd opgetrokken verschenen hier prijzen op het forum die alles konden staven. Van leningen, aankopen + kostprijzen voor een loge.
Ik denk me te herinneren dat vanaf het derde jaargang de nieuwe tribune een winst opleverde. Nog iemand de details?

3 jaar geleden was er geen Corona. Ondertussen heeft Beeuwsaert al een VIP tribune moeten bijpassen om te kunnen overleven.
bron?

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.926
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3179 Gepost op: juli 12, 2021, 02:35:10 pm »
Ik geloof wel in een financiële meerwaarde van de VIP-tribune.
Natuurlijk duurt het enkele jaren vooraleer je een tastbare winst hebt. (leningen moeten afgekort worden).

Toen de nieuwe hoektribune werd opgetrokken verschenen hier prijzen op het forum die alles konden staven. Van leningen, aankopen + kostprijzen voor een loge.
Ik denk me te herinneren dat vanaf het derde jaargang de nieuwe tribune een winst opleverde. Nog iemand de details?

3 jaar geleden was er geen Corona. Ondertussen heeft Beeuwsaert al een VIP tribune moeten bijpassen om te kunnen overleven.
bron?

Die man heeft geen bron.
Als hij maar iets kan verkeerd zeggen is hij er..

Benieuwd voor wie hij woensdag supportert..