Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 441380 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2820 Gepost op: september 25, 2011, 07:34:39 pm »
zowel tegen brugge als kortrijk was er nog veel plaats op de tribunes .
als ik de prijzen zie ben ik niet verwondert ,ze vragen 30 ,25 euro ,voor vak x vragen ze ook 25 euro .
dan moeten ze acties doen en laten ze de mensen voor 5 euro binnen .
gewoon de prijzen verlagen van 30 naar 20 en 25 naar 15 en vak x voor 10 euro .

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2821 Gepost op: september 25, 2011, 08:04:42 pm »
heb het hier al eerder verteld dat het duur is gekomen voor een avonsje voetbal maar neen veel kritiek gekregen. Ik krijg nog wel gelijk.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2822 Gepost op: september 25, 2011, 08:12:01 pm »
Het is gewoon omdat ze veel abonnees willen lokken. De prijzen van de abonnementen zijn niet duur, de tickets wel. De trouwste supporters hebben het voordeel. En nee, ik heb zelf geen abonnement, want ik kan de meeste matchen toch niet volgen. En ja, ik vind het jammer dat de prijzen, zelfs voor X dan nog redelijk hoog zijn. Ik pik dan af en toe een matchke mee en de andere kan ik zien op belgacom als ik in het land ben. In het verleden heeft Dhondt op die manier ook bij Club gezorgd voor een groot aantal abonnees.

Boer Boerie

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2823 Gepost op: september 25, 2011, 08:18:36 pm »
Klopt
een abonnement nemen heeft meer voordelen dan vroeger...

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2824 Gepost op: september 25, 2011, 10:12:28 pm »
'k zou opteren voor een stadion met 10000 thuisplaatsen en en een 750 uitplaatsen..
Als we goed voetbal blijven brengen en er de sfeer kunne blijven inhouden+ de voordelen van een nieuw stadion moet we er wel dicht bij komen.. 10000 supps zou fantastich zijn
One Essevee!

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2825 Gepost op: september 25, 2011, 11:50:26 pm »
heb het hier al eerder verteld dat het duur is gekomen voor een avonsje voetbal maar neen veel kritiek gekregen. Ik krijg nog wel gelijk.

een los ticket kopen is inderdaad wel duur geworden, een abonnement daarentegen eigenlijk niet. ik zou moest ik geen "echte" supporter zijn eerlijk gezegd ook geen 30 euro geven om een match te zien tegen die prutsers uit kortrijk waar nauwelijks bekende spelers meedoen. dan liever 30 euro voor een match tegen anderlecht of genk. zeker dan voor de "neutrale" supporters of voetballiefhebbers uit de streek, die zullen nooit een abonnement nemen, maar ook geen 5 keer per seizoen 30 euro gaan afdokken ...

dus eigenlijk moet je die dan toch proberen die mensen te lokken met abonnementen (en de voordelen die daarbij horen) , of met acties voor goedkopere kaarten en hopen dat ze zo later een abonnement zullen kopen.

de "echte" supporters komen natuurlijk niet enkel voor de topmatchen of de matchen tegen krotrijk, maar ook tegen westerlo , cercle en leuven en nemen daarom uiteraard een abonnement.

en wat betreft die vele gratis tickets , tja als je als sponsor x-duizenden euro's aan de ploeg geeft als steun, is het maar normaal dat er daarvoor wat tickets in ruil zijn zeker ? is in andere stadions in bij andere sporten ook zo hoor ;)

en wat betreft de lege plaatsen in de zittribunes : er zijn enkele tientallen mensen verhuisd naar vak X, dus de honderden mensen extra daar zorgen inderdaad voor enkele tientallen extra lege plaatsen op de zittribunes.

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2826 Gepost op: september 26, 2011, 10:46:58 am »
de club mag per jaar voor een aantal matchen een hogere inkomprijs vragen dacht ik. Dan denk ik dat het te verwachten valt dat ze dit ook doen tegen Kortrijk, net als tegen de topploegen...

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2827 Gepost op: september 26, 2011, 11:21:35 am »
Kijk, wat de huidige prijzenpolitiek en het nieuwe vak X vooral duidelijk gemaakt hebben, is dat een nieuw stadion broodnodig is en een serieuze boost kan betekenen voor de club. Dat je niet op 1,2,3 duizenden nieuwe supporters bij krijgt, dat is logisch, maar op termijn is het ontegensprekelijk zo dat een gezellig stadion meer volk zal trekken.

Ik weet uiteraard niet met zekerheid wat er leeft bij de Waregemse jeugd, maar ik kan me voorstellen dat essevee weer hot is op de speelplaats na een mindere periode eind jaren 90 begin 2000. En laat het nu net daar zijn waar esseveefans geboren worden. Ik ben ervan overtuigd dat de huidige situatie niet houdbaar is omdat vak x binnen 2 jaar gewoon te klein zal zijn.

Ook voor het prijsbeleid is een nieuw stadion noodzakelijk. Nu is er amper een mogelijk om te diversifieren in formules. Met meer verschillende vakken kan je ook een betere prijzenpolitiek gaan voeren, iets wat men nu wel probeert, maar waar men moeilijk in slaagt.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2828 Gepost op: september 26, 2011, 02:55:41 pm »
Men ziet het ook al aan andere zaken dat een nieuw stadion nodig is.  Kantine wordt vip (blijkbaar zijn er meer aanvragen of mogelijkheden).  En de bezoekers zittribune is ook voor eigen fans vanaf nu.  Op alle gebied groeien we en groeien we, maar enkel een nieuw stadion  kan straks zorgen voor de echte grote stap voorwaarts en vooral financieel, en een aantrekkingskracht voor (nieuwe)fans en spelers.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2829 Gepost op: september 26, 2011, 04:37:25 pm »
Over die nieuwe vip.. als het meer geld opbrengt is het maar logisch dat ze dit doorvoeren, hoe jammer het ook is voor de supporters daar. Het zou 5x meer moeten opbrengen dan de kantine nu doet en dat kadert dus in de "budgetverhogingen" vermoed ik.
Bovendien zal de nieuwe kantine ook via allerlei manieren verwarmd worden alleen zal het misschien iets minder gezellig zijn.. daartegen staat dat ze bezig zijn met een "esseveestraat" vol drank en eetstandjes etc. Er wordt wel degelijk voor ons, supporters, gezorgd.

Bij mij ligt de goesting voor iedere thuismatch dit seizoen alleszinds hoger dan vorig seizoen, mede door Vak X. We hebben zeker niet te klagen  :)

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2830 Gepost op: september 26, 2011, 04:45:49 pm »
Vroeger was ik net optijd voor de wedstrijd, en nu is dat ruim een uur opvoorhand.
SV TILL I DIE

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2831 Gepost op: september 26, 2011, 07:29:41 pm »
Zaterdag zat VAK X niet helemaal vol. (benedenzijkanten nog plaatsen over). Maar daar kan in de toekomst natuurlijk wel verandering in komen aangezien die media-aandacht nu. De jongere generatie is natuurlijk nu meer geneigd om een wedstrijdje mee te pikken nu er een sfeertribune achter doel staat.  Verder hebben we natuurlijk een heel capabele man in de persoon van Filips Dhont. Het enige wat ik mij kan herinneren van zijn tijd bij Brugge is dat hij werd geprezen voor de stijging van de supportersaantallen. Bij een nieuw stadion zijn er in het begin sowieso meer toeschouwers. Kijk naar Juventus. Vorig jaar zat daar om en bij de 13 000 toeschouwers. Bij hun openingsmatch in hun nieuw stadion zat er 40 000 man. Je moet wel rekening houden dat we onze 2 topmatchen al achter de rug hebben qua supportersaantallen (Tegen Kortrijk, maar vooral tegen Club Brugge zijn er enorm veel toeschouwers). Tegen Anderlecht kan er ook nog veel volk zijn. (rond de 8000, hopelijk meer). Een stad als Waregem telt natuurlijk lang zo veel inwoners niet als Brugge, Anderlecht, Gent, Genk,...
ca. 22 000 toeschouwers zullen we natuurlijk nooit hebben, maar ik zou al ongelooflijk content zijn als we in ons nieuw stadion een gemiddelde halen van 10 000 man en in de topmatchen toch een 12 500 man hebben. ( Pijnlijk toch als je ziet dat Lierse 10 000 man haalt tegen... Westerlo :-[)Een supportersstijging kan natuurlijk veroorzaakt worden door sportieve hoogconjuctuur. Ik ben ?cht benieuwd wat men bij essevee gaat ondernemen als we naar bv Moeskroen moeten verhuizen, want er zullen v??l mensen afhaken.

BTW: Hopelijk zal men ook voldoende plaats voorzien voor de bezoekers (ca. 2000 man). Anderlecht, Club Brugge en consoorten zullen dat vak toch volzetten ?!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2832 Gepost op: september 26, 2011, 09:04:41 pm »
Is het niet bij Vak X omdat iedereen in het midden wil staan en zo lijkt dat de zijkanten niet goed gevuld zijn? Want ik denk toch een pak mensen in vak X
SV TILL I DIE

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2833 Gepost op: september 26, 2011, 11:07:46 pm »
Is het niet bij Vak X omdat iedereen in het midden wil staan en zo lijkt dat de zijkanten niet goed gevuld zijn? Want ik denk toch een pak mensen in vak X

Zaterdag stonden we toch alleszins dichter bij elkaar dan berekend voor hun 1750 plaatsen :p

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2834 Gepost op: september 27, 2011, 12:44:18 am »
'k zou opteren voor een stadion met 10000 thuisplaatsen en en een 750 uitplaatsen..
Als we goed voetbal blijven brengen en er de sfeer kunne blijven inhouden+ de voordelen van een nieuw stadion moet we er wel dicht bij komen.. 10000 supps zou fantastich zijn

Stadion van 10 000 is te weinig man. Nu brengen we al meer volk op de been ieder jaar en nu met de lichte wijzigingen ook. Een nieuw stadion brengt sowieso. Pak meer volk,door het comfort,randactiviteiten, meer mogelijkheden voor vips en sponsers en nog betere sfeer en neem daar het goeiesportieve bij en voor de toppers halen we minstens dik 12000 man. 10000 is volledigtegenstrijdig met onze ambities en pdc wiler trouwens een van 15000 watmaar best is ook.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2835 Gepost op: september 27, 2011, 12:48:10 am »
@ balboa genk is toch ook maar een kleine stad eerder ze.  En gent is eigenlijktriestig dat die nog maar 7 jaar ofzo boven de 10000 fans zitten in een van de grootste steden van belgie. Daarvoor speelden ze voor 7 a 8000  man maar.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2836 Gepost op: september 27, 2011, 08:12:16 am »
@ balboa genk is toch ook maar een kleine stad eerder ze.  En gent is eigenlijktriestig dat die nog maar 7 jaar ofzo boven de 10000 fans zitten in een van de grootste steden van belgie. Daarvoor speelden ze voor 7 a 8000  man maar.
Genk heeft 85000 inwoners geloof ik.

Maar die cijfers op zich zeggen niks, want uiteindelijk zijn het niet alleen mensen van de stad die naar de club komen. Het gaat erom hoeveel mensen er in de regio zijn en niet in de stad. Die grens speelt eigenlijk geen rol (of toch erg beperkt)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2837 Gepost op: september 27, 2011, 05:34:07 pm »
Genk heeft dubbel zoveel inwoners als W'gem+Zulte, Genk is ook zeg maar de provincieploeg van Limburg, zoals kl*p dat jammergenoeg is in West Vlaanderen. Wij moeten ons daar totaal niet mee vergelijken.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2838 Gepost op: september 27, 2011, 08:13:07 pm »
ter info

De capaciteit van ons huidig stadion bedraagt ongeveer 10.200 plaatsen.

Tribune 1: 4600 zitplaatsen
Vakken A - B - C - D - E - F : 3300
Vakken G - H - I - J - K : 1300
Inside business-seats: 369

Tribune 2: 3850 plaatsen
Vakken O - P - Q - R - S : 2400
Vakken L - M - N - T - V : 1450

Tribune 3: Vak X: 1750

Offline EXPRESSBAR

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2839 Gepost op: september 27, 2011, 08:14:27 pm »
NAAST MIJ OP DE A ? ENKELE VOETBALLIEFHEBBERS UIT RIJSEL  EN MOESKROEN