Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 441282 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2900 Gepost op: februari 28, 2012, 09:11:54 pm »
Zolang er geen plannen-3D renders, concrete startdatums zijn... er precies ook geen nieuws meer rond het dossier, zit er nu nog progressie in, klopt het financi?le plaatje?

Lang geleden... werd gewag gemaakt van een stadion zoals AZ, met dezelfde architecten. Hier horen we al helemaal niets meer over.  Nu er terug stabiliteit is bij Essevee, mag den burgemeester aan de karre trekken en ons niet nog langer aan het lijntje houden.  YYuuu p???rd!!!!!!!

Boer Boerie

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2901 Gepost op: februari 28, 2012, 11:53:08 pm »
Verkiezingsjaar....

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2902 Gepost op: mei 03, 2012, 09:42:39 am »
hopla .... :-/

Supporters Essevee moeten wachten op nieuw onderkomen
Nieuw stadion kost bijna dubbel zoveel als verwacht

    donderdag 03 mei 2012, 03u00
    Auteur: Freddy Vermoere

    0 Reageer op dit artikel

    Mail
    Print

De supporters van Zulte Waregem blijven op hun honger zitten. De bouw van een nieuw stadion is uitgesteld.wbk

De supporters van Zulte Waregem blijven op hun honger zitten. De bouw van een nieuw stadion is uitgesteld.wbk

? wbk

Alles over

    Kortrijk

Kortrijk op Facebook

Het nieuws uit Kortrijk in je Facebook nieuwsfeed?

KORTRIJK - De bouw van een nieuw stadion voor Zulte Waregem zal dan toch niet starten in de zomer van 2013, zoals gepland was. 'Dat zou te optimistisch zijn', zegt burgemeester Vanryckeghem. Bovendien wil de burgervader de kostprijs drukken.

Het leek er eind vorig jaar op dat de start van de werken eindelijk in zicht was. De tijdelijke handelsvereniging Rainbow uit Mechelen diende toen het enige projectvoorstel in voor het nieuwe Regenboogstadion. De bouw zou starten in het voetbalseizoen 2013-2014.

Burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V) zegt nu dat het wel heel optimistisch is om daar nog van uit te gaan. 'Ik durf me ook niet meer vastpinnen op een datum', aldus de burgervader. 'We hebben al verschillende keren samen gezeten met Rainbow en we zitten nog niet volledig op dezelfde golflengte. Zo stel ik vast dat de oorspronkelijk geraamde prijs van 25miljoen euro gevoelig is opgelopen. Die prijs moet opnieuw naar beneden.'

Vanryckeghem noemt de nieuwe raming niet, maar volgens Stefaan Cras, die het huishouden bij Essevee goed kent als gewezen ondervoorzitter, zou het al snel richting 40miljoen euro gaan. 'Ik vraag me af wie zo zot zal zijn om zo'n bedrag op te hoesten. Ik denk dat ze bij Zulte Waregem moeten hopen dat er een steenrijke Rus of Arabier langskomt. Ik zie ook geen bank die dit zal willen financieren in deze economisch moeilijke tijden.'

Volgens Vanryckeghem gaat het project pas van start als zeker is dat het financieel haalbaar is. De stad Waregem stelt daarbij de gronden ter beschikking, het geld voor de bouw moet zo goed als volledig van particuliere investeerders komen. Het stadion zal 12.000 zitplaatsen tellen.

KV Kortrijk

Merkwaardig genoeg komt net nu het plan weer aan de oppervlakte om in Kortrijk een gloednieuw stadion te bouwen voor KVK. Burgemeester Stefaan De Clerck (CD&V) toonde zich er onlangs nog grote voorstander van, maar wijst er nu toch vooral op dat er nog niets concreets is. 'Als zo'n stadion er komt, moet het geld in elk geval van private investeerders komen.'

Het enige wat eigenlijk al vaststaat, is dat Kortrijk over een terrein beschikt waar die plannen zouden kunnen ontwikkeld worden, zo ergens tussen de rotonde waar Cowboy Henk staat op het einde van de Oudenaardsesteenweg (N8) en de rotonde van de N8 aan de grens met Zwevegem.

Wie dat allemaal moet bekostigen, is niet duidelijk. Een jaar geleden liet projectontwikkelaar Ghelamco uit Ieper, als sponsor van KVK, nog een ballonnetje op tijdens een meeting over zo'n nieuw stadion, maar vandaag geeft zaakvoerder Paul Gheysens niet thuis. Ook bij KVK hult men zich in stilzwijgen.

Een nieuw voetbalstadion is dan ook peperduur. Zo wordt een nieuw stadion voor Club Brugge geraamd op 90miljoen euro, het nieuwe Arteveldestadion in Gent kost 80miljoen euro.

Zelfs gesteld dat het in Kortrijk om een goedkopere versie zal gaan, zal het toch minstens 60miljoen euro bedragen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2903 Gepost op: mei 03, 2012, 10:00:32 am »
tja, spijtige zaak. In elk geval speelde Kortrijk gisteren een mooie wedstrijd tegen Genk voor 5285 toeschouwers...en daar zitten die van Genk dan nog in inbegrepen...das ongeveer wat wij aan abonnementen hebben!
als de burgemeester wil hebben dat essevee vooruit gaat moet dit stadion niet te lang op zich laten wachten

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2904 Gepost op: mei 03, 2012, 12:49:26 pm »

Burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V) zegt nu dat het wel heel optimistisch is om daar nog van uit te gaan. 'Ik durf me ook niet meer vastpinnen op een datum', aldus de burgervader. 'We hebben al verschillende keren samen gezeten met Rainbow en we zitten nog niet volledig op dezelfde golflengte. Zo stel ik vast dat de oorspronkelijk geraamde prijs van 25miljoen euro gevoelig is opgelopen. Die prijs moet opnieuw naar beneden.'


...

Inderdaad.... laat het allemaal nog wat langer aanslepen om welke drogreden dan ook (dwaze discussie clubnaam lanceren, sportieve instabiliteit etc...) en ondertussen blijven de grondstofprijzen en bouwmaterialen duurder worden.  Goe bezig!!

Hoeveel jaren gaan ze nog met de supporters blijven leuren? Ik keek al jaren uit naar die nieuwbouw, maar zal mij nog eens serieus overpeizen of ik mijn abonnement nog verleng, en af en toe eens een matchke meepikken.

Hoelang zijn de vergunningen en paperassen nog geldig??? Het is verdikke het ?nige dossier in Belgi? die vlot afgehandeld is -weliswaar op de snelheid wat administratief kan-, zonder buurtcomit?s ed...



Boer Boerie

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2905 Gepost op: mei 03, 2012, 12:53:25 pm »
En dit in verkiezingstijden :)
lijkt me logisch dat Kurtje ni naar de kiezer ga trekken
met geldverspilling, nee integendeel, hij moet goed nieuws brengen :)

13 april 1951

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2906 Gepost op: mei 03, 2012, 01:05:39 pm »
Ik keek al jaren uit naar die nieuwbouw, maar zal mij nog eens serieus overpeizen of ik mijn abonnement nog verleng, en af en toe eens een matchke meepikken.

Als een nieuwbouw een reden is om al dan niet een abonnement te kopen, dan koop je er beter geen imo.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2907 Gepost op: mei 03, 2012, 01:23:48 pm »
Ik keek al jaren uit naar die nieuwbouw, maar zal mij nog eens serieus overpeizen of ik mijn abonnement nog verleng, en af en toe eens een matchke meepikken.

Als een nieuwbouw een reden is om al dan niet een abonnement te kopen, dan koop je er beter geen imo.

Toont wel aan dat een nieuw stadion een extra aantrekkingskracht is voor supporters om zich te binden aan een club.

13 april 1951

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2908 Gepost op: mei 03, 2012, 01:28:48 pm »
Ik keek al jaren uit naar die nieuwbouw, maar zal mij nog eens serieus overpeizen of ik mijn abonnement nog verleng, en af en toe eens een matchke meepikken.

Als een nieuwbouw een reden is om al dan niet een abonnement te kopen, dan koop je er beter geen imo.

Toont wel aan dat een nieuw stadion een extra aantrekkingskracht is voor supporters om zich te binden aan een club.

Om nieuwe supporters aan te trekken, ja. Het is echter absurd als je als supporter van deze club g??n nieuw abonnement zou nemen omdat een nieuwbouw uitgesteld wordt. Imo.

Offline smurf

  • Leden
  • Berichten: 502
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2909 Gepost op: mei 03, 2012, 01:36:05 pm »

Hoeveel jaren gaan ze nog met de supporters blijven leuren? Ik keek al jaren uit naar die nieuwbouw, maar zal mij nog eens serieus overpeizen of ik mijn abonnement nog verleng, en af en toe eens een matchke meepikken.



misschien beter uw nick dan aanpassen naar fanofnewstadion

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2910 Gepost op: mei 03, 2012, 04:20:19 pm »
tja, spijtige zaak. In elk geval speelde Kortrijk gisteren een mooie wedstrijd tegen Genk voor 5285 toeschouwers...en daar zitten die van Genk dan nog in inbegrepen...das ongeveer wat wij aan abonnementen hebben!
als de burgemeester wil hebben dat essevee vooruit gaat moet dit stadion niet te lang op zich laten wachten

Essevee 5500 abbo's als ik me niet vergis.  Nja van dat stadion, ze weten dat toch dat het meer zal kosten dan 25 miljoen euro? Met die 25 miljoen euro kan je zeker geen mooie voetbaltempel bouwen.  Ik denk eerder aan iets van rond de 30 a 40 miljoen euro die er nodig zijn voor een degelijk uitziend modern stadion.

Mottig, dat het nog maar eens uitgesteld is.  Iets voor 2020 zekers?  En dan nog... .  Ook raar, eerst is het 12500 zitplaatsen, dan 12000 dan 14000 en nu terug 12000 zitplaatsen?  Voor zo een bedrag zou ik toch voor die 14000 gaan.  Wel triestig eigenlijk. Dit is echt met de voeten spelen van de fans. Eerst onze kop zot maken en dan constant uitstellen.  Dan den burgemeester die afkomt als Waregem in tweede vliegt, stadion in de koelkast voorlopig en nu blijven we in eerste en steken ze het toch in de koelkast.  BELACHELIJK.  Ontgoochelende fan.  Enige troost is dat zelfs een Anderlecht en Brugge ook geen poot aan de grond krijgen.  Maar de schijn die het bestuur aangaf, zag het er naar uit dat essevee samen met Gent wel eens de eerste in Belgi? zou geweest zijn met een modern complex en dat zou een enorme boost geweest zijn op alle vlak voor den essevee en zelfs voor de stad Waregem.
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2012, 04:23:53 pm door essevee007 »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2911 Gepost op: mei 03, 2012, 04:34:45 pm »
Gent maakt er tenminste werk van! En het zal mogen gezien worden...
Waarom nu weer uitstellen pff! We hadden toch priv? investeerders..

Jammer
SV TILL I DIE

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2912 Gepost op: mei 03, 2012, 04:45:58 pm »
Het is crisis voor iedereen. Investeerders denken 2 keer na voor ze hun geld ergens in stoppen.
Ook ik keek halsreikend uit naar het nieuwe stadion, maar vandaag moeten we tot de conclusie komen dat dit nog slechts een utopie is.

Offline sv-boerke

  • Leden
  • Berichten: 244
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2913 Gepost op: mei 03, 2012, 04:57:47 pm »
Gent maakt er tenminste werk van! En het zal mogen gezien worden...
Waarom nu weer uitstellen pff! We hadden toch priv? investeerders..

Jammer

Gent maakt er nu inderdaad werk van, maar het heeft toch ook meer dan 10 jaar op zich laten wachten...

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2914 Gepost op: mei 03, 2012, 07:09:04 pm »
Verbaast me niks. 'Korte termijn' en 'nieuw stadion' passen nooit in 1 zin.

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2915 Gepost op: mei 03, 2012, 07:19:16 pm »
Ongelooflijk dat we in Belgi? nog steeds niet inzien dat onze accomodatie decennia achterloopt.! Het is geen vijf voor twaalf, het is vijf na twaalf!  Met de terugkeer van Dury en de stabiliteit rond de ploeg is dit het moment om het dossier juist te versnellen.  Ik dacht dat Waregem een sportstad was, een voortrekker in de regio.  Een nieuw stadion zorgt voor een sportieve stroomversnelling, meer uitstraling voor de stad, meer sociale cohesie en lokt mensen uit de regio waardoor de lokale commerce een boost krijgt.  Het kostenplaatje is ??n zaak, de return is ook niet te onderschatten.  Ik ben erg ontgoocheld in het stadsbestuur van  Waregem. De waan van de dag, het draaien met de wind en de bekrompen kortetermijnvisie is het grootste probleem is van politici en beleidsmaker vandaag de dag.  Iets budgettair plannen wat al jaren is afgesproken, kan blijkbaar niet.

Wat we vragen is toch niet het einde van de wereld ? Gewoon een comfortabel, sfeervol stadion met meer commerci?le mogelijkheden.

Offline edouard

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2916 Gepost op: mei 03, 2012, 07:31:42 pm »
Volgens mij zullen hier wel studies/berekeningen aan te pas komen of het al dan niet haalbaar is momenteel. Dat hoop ik toch, wat niet betekent dat ik niet wil dat er een nieuw stadion komt!
Deze beslissing zal ook wel in het belang van de club en stad zijn zeker... We zien wel..

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2917 Gepost op: mei 03, 2012, 08:21:26 pm »
Nog zo'n tribune achter de goals en het zal al heel wat gezelliger zijn. Met alle mogelijkheden om vips te ontvangen, moet dit voor de komende jaren voldoende zijn.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2918 Gepost op: mei 03, 2012, 08:24:18 pm »
Pfff we gaan hopeloos achterop geraken, dan weer nieuwe studies, ruimtelijke plannen, studies enz... en tegen 2020 kunnen we er nog keer van klappen? Als Kortrijk vlugger op de bal zou spelen, zitten we gevangen als kneusje tussen 2 nieuwe stadions. Gebrek aan ambitie...

Offline zulwar

  • Leden
  • Berichten: 204
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #2919 Gepost op: mei 03, 2012, 10:32:32 pm »
Pfff we gaan hopeloos achterop geraken, dan weer nieuwe studies, ruimtelijke plannen, studies enz... en tegen 2020 kunnen we er nog keer van klappen? Als Kortrijk vlugger op de bal zou spelen, zitten we gevangen als kneusje tussen 2 nieuwe stadions. Gebrek aan ambitie...

Wees maar gerust dat de plannen van de buren momenteel op een even laag pitje zijn gezet.