Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 441196 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1920 Gepost op: oktober 10, 2009, 09:40:18 am »
Ik vind mij er totaal niet in.

- de competitiehervorming voorziet nu wel geen winterstop meer... Er wordt zelfs gevoetbald tussen kerst en nieuwjaar, de kans op afgelastingen door sneeuwval of bevroren gronden wordt maw een stuk groter;
- de kosten van enkele afgelaste wedstrijden voor SVZW kan aardig oplopen;
- worden basketmatchen ook afgelast als het sneeuwt omdat de supporters er niet geraken door besneeuwde wegen? ik dacht het niet;
- het kan zijn dat door de competitiehervorming Essevee meer dan 3 maanden niet zal moeten spelen, een vervanging kan aldus gemakkelijk plaatsvinden;
- het aantal wedstrijden is verhoogd en het veld zal meer bespeeld worden;
- zelfs Westerlo heeft een verwarmd veld...;
- de wedstrijd van KV Kortrijk - SVZW werd vorig jaar uitgesteld door sneeuwval, wijl alle supporters er wel degelijk gingen geraken met bussen (die niet mochten uitrijden omdat de scheids het veld nog niet had gekeurd)...;
- verwarmde velden zullen straks door de UEFA worden opgelegd, wil het (nieuw?) stadion nog in aanmerking komen voor Europees voetbal...? straks moeten we weer uitwijken naar Gent, Brugge of Lille? Dat lijkt me geen goed vooruitzicht voor een Stad als Waregem.

Nee, dit lijkt me een zeer kortzichtig besluit van ons stadsbestuur.

- Het gaat niet alleen om "de supporters die niet in het stadion geraken", maar ook over de spelers. Zie jij op een zaterdag/zondag met enorme sneeuwval de spelers van Sint-Truiden of Genk naar Waregem afzakken? Dat 1) is levensgevaarlijk 2) is onverantwoord 3) kan gemakkelijk 5 uren duren. En dan KAN er helemaal niet gespeeld worden. Het gaat hier dus ook over de verplaatsing van de tegenpartij + de scheidsrechter. En zonder die kan je nu eenmaal niet beginnen h?...  ;)
- Er is weldegelijk nog een winterstop hoor  ;) Na het kerstvoetbal wordt er 2 weken niet gevoetbald, tussen 30 december en 16 januari. En ik kan mij goed inbeelden dat ze binnen een paar jaar terug het oude systeem invoeren, met winterstop van voor Kerstmis tot half januari. Want hoeveel ploegen zullen graag op Kerstdag trainen om dan de dag erna een match te spelen? Volgens mij wordt dat snel terug afgevoerd. Kerstmis moet toch een beetje een familiefeest blijven, ook voor voetballers  :)
- En op de koop toe kan een verwarmde grasmat toch niet alles dragen. Ik verwijs naar de zware sneeuwval van de dag van Kortrijk-Essevee vorig jaar. Als het enorm begint te sneeuwen 20 minuten voor de match, kan zo'n grasmat dat waarschijnlijk toch niet aan. Om nog niet te spreken van de zichtbaarheid. Als het zwaar sneeuwt tijdens de match wordt die stilgelegd, omdat het zicht niet goed genoeg meer is. En ook daar kan een verwarmde grasmat niks aan doen.
- En dan kan een verwarmde grasmat inderdaad sneeuw doen smelten etc. Maar als dat eveneens niet lang voor de match is, wordt het veld een vijver (zie Woluwe Zaventem - STVV van deze week). Dan kan de match daarvoor stilgelegd worden  ???

Dan blijft natuurlijk de vraag, of het echt wel rendeert. Zeker als je weet dat we die verwarmde grasmat misschien maar 1 of 2 keer per jaar echt nodig zullen hebben...
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2009, 09:45:57 am door Xavier Waterslaeghers »

Offline PVH

  • Leden
  • Berichten: 37
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1921 Gepost op: oktober 10, 2009, 10:35:18 am »
Als de installatie op de juiste manier gebruikt wordt zal het veld bij gelijk welke weersomstandigheden perfect bespeelbaar zijn. Veldverwarming is echter geen garantie voor een perfecte grasmat. Dit kan enkel als het gras continue kan groeien... en hier in de winter??? www.sglconcept.com is een systeem die het gras wel continue laat groeien, maar is wel zeer duur. Voorlopig is SGL enkel op Sclessin in beperkte mate in gebruik. Vergeet ook niet dat door de atletiekpiste, de tribunes in het Regenboogstadion ver van het veld staan. Mocht er ooit verbouwd worden, zou dat wel eens kunnen veranderen ten koste van de grasmat. Maar ja... dit wordt net als de andere projecten in Belgie, een straatje zonder einde...
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2009, 12:44:36 pm door PVH »

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1922 Gepost op: oktober 10, 2009, 11:21:30 am »
Kortzichtig idd, maar ik had eerlijk gezegd niks anders verwacht.
Wat als de licentiecommisie zegt dat een systeem moet beschikbaar zijn
of je mag niet meer in 1ste spelen?  Zal STAD dan ook de verantwoordelijkheid nemen
en zeggen aan de fans sorry maar wij doen niet mee, terug naar 2de klasse?
Het is in mijn ogen wel duidelijk dat STAD nu wel een standpunt inpakt tov het voetbal:
wij doen mee maar niet als het ons geld kost, maw wij willen met de pluimen lopen en erbij zijn
maar kom ons niks vragen.
Ik vind het ook maar een duur grapje en begrijp het stadsbestuur wel voor een deel..
Maar idd wat als ze dreigen met GEEN LICENTIE en 2DE KLASSE???
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2009, 11:23:20 am door Soulscream »

Offline PVH

  • Leden
  • Berichten: 37
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1923 Gepost op: oktober 10, 2009, 12:49:36 pm »
Kortzichtig idd, maar ik had eerlijk gezegd niks anders verwacht.
Wat als de licentiecommisie zegt dat een systeem moet beschikbaar zijn
of je mag niet meer in 1ste spelen?  Zal STAD dan ook de verantwoordelijkheid nemen
en zeggen aan de fans sorry maar wij doen niet mee, terug naar 2de klasse?
Het is in mijn ogen wel duidelijk dat STAD nu wel een standpunt inpakt tov het voetbal:
wij doen mee maar niet als het ons geld kost, maw wij willen met de pluimen lopen en erbij zijn
maar kom ons niks vragen.
Ik vind het ook maar een duur grapje en begrijp het stadsbestuur wel voor een deel..
Maar idd wat als ze dreigen met GEEN LICENTIE en 2DE KLASSE???
Gemeentebestuur van Zulte moet dan ook maar zijn steentje bijdragen m.i. ... De bewoner van Het Regenboogstadion is SV ZULTE-WAREGEM. Ik denk dat ons stadsbestuur daar ook naartoe wil gaan. Vandaar hun protest in eerste instantie. Maar geloof mij, als het echt moet dan komt die verwarmde grasmat er wel...
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2009, 12:51:15 pm door PVH »

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1924 Gepost op: oktober 10, 2009, 01:13:59 pm »
Kortzichtig idd, maar ik had eerlijk gezegd niks anders verwacht.
Wat als de licentiecommisie zegt dat een systeem moet beschikbaar zijn
of je mag niet meer in 1ste spelen?  Zal STAD dan ook de verantwoordelijkheid nemen
en zeggen aan de fans sorry maar wij doen niet mee, terug naar 2de klasse?
Het is in mijn ogen wel duidelijk dat STAD nu wel een standpunt inpakt tov het voetbal:
wij doen mee maar niet als het ons geld kost, maw wij willen met de pluimen lopen en erbij zijn
maar kom ons niks vragen.
Ik vind het ook maar een duur grapje en begrijp het stadsbestuur wel voor een deel..
Maar idd wat als ze dreigen met GEEN LICENTIE en 2DE KLASSE???
Gemeentebestuur van Zulte moet dan ook maar zijn steentje bijdragen m.i. ... De bewoner van Het Regenboogstadion is SV ZULTE-WAREGEM. Ik denk dat ons stadsbestuur daar ook naartoe wil gaan. Vandaar hun protest in eerste instantie. Maar geloof mij, als het echt moet dan komt die verwarmde grasmat er wel...

gemeentebestuur van zulte heeft bij mijn weten nog geen CENT in ons stadion gestoken. het enige wat sommigen van het schepencollege van zulte doen, is op de eretribune plaatsnemen tijdens wedstrijden om gezien te worden ... met de publiciteit in de media en de pers zullen ze natuurlijk wel content zijn, maar de west-vlaamse buren zullen wel alles betalen.

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1925 Gepost op: oktober 11, 2009, 12:43:26 pm »
schoone mannen in zulte. :(

Offline tranti

  • Leden
  • Berichten: 52
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1926 Gepost op: oktober 11, 2009, 03:35:39 pm »
'k Weet niet of wat ik nu zeg correct is, maar ivolgens mij zit het zo ineen.
SV Zulte Waregem gebruikt twee stadions:
 1. Het Regenboogstadion, eigendom van stad Waregem: Hier speelt oa. 1e ploeg SVZW, atletiekclub,...
 2. Het vroegere stadion van Zultse VV, eigendom van gemeente Zulte: Hier spelen nu oa. SVZW reserven, dames Zultse VV , Jong Zulte, ...
Toen het stadion in Zulte vorig jaar gerenoveerd werd, was dit op kosten van gemeente Zulte. Ik veronderstel dus dat stad Waregem hetzelfde zal moeten doen als er renovaties moeten gedaan worden aan het Regenboogstadion. Gezien gemeente Zulte verder niets te zien heeft met Essevee, zie ik niet in waarom Zulte aan die renovaties voor veldverwarming moet meebetalen.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1927 Gepost op: oktober 12, 2009, 05:35:14 pm »
Nie voor 't een of 't ander, maar als de club beweert aan voldoende centen te kunnen geraken voor een nieuw stadion te zetten, dan moeten ze toch wel aan voldoende centen kunnen geraken voor dit ook me dunkt... Dat 't stad niet verder wil investeren kan ik zoals eerder gemeld wel begrijpen, want ge weet waaraan ge begint, maar nooit waar het stopt niewaar.

Het stadion is van 't stad. De club (huurt, leent of wat het ook is) het stadion, maar Waregem blijft de eigenaar. Een priv?-eigenaar heeft dus geen nut, aangezien het geld van Stad Waregem moet komen. Geld via een sponsor aan de stad geven zou volgens mij sterk neigen naar corruptie...
Correct me if I'm wrong, maar als een huurder verbeteringen aanbrengt aan het huis dat hij huurt, moet de verhuurder dan bij het stopzetten van de huurovereenkomst niet tussenkomen voor de meerwaarde die eerstgenoemde aan de eigendom van laatstgenoemde aangebracht heeft? Zo zou er bijvoorbeeld volledig legaal een constructie kunnen gemaakt worden waarbij de club zelf in eerste instantie de kosten maakt om in orde te zijn met de licentievoorwaarden van de Jupiler Liga en waarbij stad Waregem ( en Zulte ? ) dit in schijven terugbetaalt aan de club voor de meerwaarde die het stadion daardoor bekomen heeft.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1928 Gepost op: oktober 12, 2009, 05:45:08 pm »
'k Weet niet of wat ik nu zeg correct is, maar ivolgens mij zit het zo ineen.
SV Zulte Waregem gebruikt twee stadions:
 1. Het Regenboogstadion, eigendom van stad Waregem: Hier speelt oa. 1e ploeg SVZW, atletiekclub,...
 2. Het vroegere stadion van Zultse VV, eigendom van gemeente Zulte: Hier spelen nu oa. SVZW reserven, dames Zultse VV , Jong Zulte, ...
Toen het stadion in Zulte vorig jaar gerenoveerd werd, was dit op kosten van gemeente Zulte. Ik veronderstel dus dat stad Waregem hetzelfde zal moeten doen als er renovaties moeten gedaan worden aan het Regenboogstadion. Gezien gemeente Zulte verder niets te zien heeft met Essevee, zie ik niet in waarom Zulte aan die renovaties voor veldverwarming moet meebetalen.
Mag ik u erop wijzen dat 1) Zulte anders zelf wel vragende partij was om onder andere de reserven van Essevee naar Zulte te halen, 2) stad Waregem op zijn beurt eveneens alle kosten voor stadion + uitbreiding op zich heeft genomen en 3) als Zulte verder niets wil te zien hebben met Essevee, dat ze dan ook niet langer in de naam hoeven vermeld te worden.

Offline tranti

  • Leden
  • Berichten: 52
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1929 Gepost op: oktober 12, 2009, 06:26:32 pm »
Mag ik u erop wijzen dat 1) Zulte anders zelf wel vragende partij was om onder andere de reserven van Essevee naar Zulte te halen, 2) stad Waregem op zijn beurt eveneens alle kosten voor stadion + uitbreiding op zich heeft genomen en 3) als Zulte verder niets wil te zien hebben met Essevee, dat ze dan ook niet langer in de naam hoeven vermeld te worden.


"Zulte" in "SV Zulte Waregem" komt omdat we nu eenmaal een fusie zijn van SV Waregem en Zultse VV, en zeker niet omwille van gemeente Zulte zoals jij in punt 3 beweert. Dus op basis van wat zou gemeente Zulte financieel moeten bijdragen aan een stadion waar zij niets mee te maken hebben. Dat zou even absurd zijn als stad Waregem de renovaties van vorig jaar in het reservenstadion in Zulte mee te laten betalen.
Wat betreft je eerste 2 punten ben je correct.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1930 Gepost op: oktober 16, 2009, 10:39:07 am »
 U bent nu hier: Home | Voetbal | Andere
 
 
 
16/10/2009

epa
 
 Dossier
 
 Belgisch-Nederlandse kandidatuur voor WK voetbal 2018/2022
 
 
 
 
 
Belgi? krijgt 7 nieuwe stadions voor WK 2018/2022
Akkoord over nieuwe voetbaltempel op de Heizel
 
De Belgische overheden hebben een akkoord bereikt over de bouw van nieuwe voetbalstadions in Belgi?. Naast een akkoord over de komst van een nieuwe voetbaltempel met 65.000 tot 70.000 zitplaatsen op de Heizel in Brussel, legden de regeringen de locaties van zes andere stadions vast.

Volgens de kranten van de Persgroep wil RSC Anderlecht in dat nieuwe stadion spelen.

De doorbraak in het dossier werd geforceerd door premier Herman Van Rompuy. Het is wel nog niet duidelijk of het stadion op de plaats komt van het Boudewijnstadion of op parking C. Die knoop moet nog voor het einde van het jaar doorgehakt worden.

De komst van een groot en modern stadion in Brussel heeft consequenties voor Anderlecht, dat volop bezig is met plannen voor de verbouwing van het Vanden Stockstadion. "Maar als er in Brussel een nieuw stadion komt binnen een termijn die acceptabel is, dan is Anderlecht bereid daar te gaan spelen", zegt Herman Van Holsbeeck in Het Laatste Nieuws. "Dat moet dan echt wel in de volgende jaren gebeuren. Maar als het stadion er komt met het oog op het WK 2018, zal dat ook zo zijn. In zo'n stadion hoort ook een club te spelen en Roger Vanden Stock heeft eerder al zijn woord gegeven dat Anderlecht dat wil doen. De enige voorwaarde die daarbij gesteld is, is dat een eventuele piste rond het veld moet kunnen weggewerkt worden."

7 stadions

Zowel in Brugge, Gent, Antwerpen, Luik als Charleroi komen er gloednieuwe stadions. Het stadion in Genk, de Cristal Arena, wordt verbouwd.

Als Belgi? en Nederland het WK binnenhalen, worden deze steden de Belgische speelsteden. Daarnaast wordt nog gezocht naar zestien kleinere stadions die als oefenvelden gaan dienen. Michel Sablon, technisch directeur van de Belgische voetbalbond, is verantwoordelijk voor de selectie van deze stadions. Hij zoekt naar stadions die goed uitgerust en centraal gelegen zijn of dichtbij geschikte hotels liggen.

Nieuwe stadions in Belgi?:
Brussel
Brugge
Gent
Antwerpen
Luik
Charleroi
Genk (verbouwing)
 
 

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1931 Gepost op: oktober 16, 2009, 11:34:52 am »
U bent nu hier: Home | Voetbal | Andere
 
 
 
16/10/2009

epa
 
 Dossier
 
 Belgisch-Nederlandse kandidatuur voor WK voetbal 2018/2022
 
 
 
 
 
Belgi? krijgt 7 nieuwe stadions voor WK 2018/2022
Akkoord over nieuwe voetbaltempel op de Heizel
 
De Belgische overheden hebben een akkoord bereikt over de bouw van nieuwe voetbalstadions in Belgi?. Naast een akkoord over de komst van een nieuwe voetbaltempel met 65.000 tot 70.000 zitplaatsen op de Heizel in Brussel, legden de regeringen de locaties van zes andere stadions vast.

Volgens de kranten van de Persgroep wil RSC Anderlecht in dat nieuwe stadion spelen.

De doorbraak in het dossier werd geforceerd door premier Herman Van Rompuy. Het is wel nog niet duidelijk of het stadion op de plaats komt van het Boudewijnstadion of op parking C. Die knoop moet nog voor het einde van het jaar doorgehakt worden.

De komst van een groot en modern stadion in Brussel heeft consequenties voor Anderlecht, dat volop bezig is met plannen voor de verbouwing van het Vanden Stockstadion. "Maar als er in Brussel een nieuw stadion komt binnen een termijn die acceptabel is, dan is Anderlecht bereid daar te gaan spelen", zegt Herman Van Holsbeeck in Het Laatste Nieuws. "Dat moet dan echt wel in de volgende jaren gebeuren. Maar als het stadion er komt met het oog op het WK 2018, zal dat ook zo zijn. In zo'n stadion hoort ook een club te spelen en Roger Vanden Stock heeft eerder al zijn woord gegeven dat Anderlecht dat wil doen. De enige voorwaarde die daarbij gesteld is, is dat een eventuele piste rond het veld moet kunnen weggewerkt worden."

7 stadions

Zowel in Brugge, Gent, Antwerpen, Luik als Charleroi komen er gloednieuwe stadions. Het stadion in Genk, de Cristal Arena, wordt verbouwd.

Als Belgi? en Nederland het WK binnenhalen, worden deze steden de Belgische speelsteden. Daarnaast wordt nog gezocht naar zestien kleinere stadions die als oefenvelden gaan dienen. Michel Sablon, technisch directeur van de Belgische voetbalbond, is verantwoordelijk voor de selectie van deze stadions. Hij zoekt naar stadions die goed uitgerust en centraal gelegen zijn of dichtbij geschikte hotels liggen.

Nieuwe stadions in Belgi?:
Brussel
Brugge
Gent
Antwerpen
Luik
Charleroi
Genk (verbouwing)
 
 

Hopelijk houdt de overheid ook rekening met de clubs uit kleinere steden, maar met wat ik de laatste jaren gezien heb zullen we mogen op onze kin kloppen.


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1932 Gepost op: oktober 16, 2009, 12:50:47 pm »
Precies lijkt me logisch dat men voor deze steden kiest (alhoewel Charleroi....) maar de financiele input die de clubs hier (indirect) voor krijgen zou ook moeten terugvloeien naar de andere clubs, anders is er sprake van concurrentievervalsing.
Maar mocht het zover komen zal dit wel aangekaart worden door onze clubleiding en ook die van andere.

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1933 Gepost op: oktober 16, 2009, 10:17:39 pm »
Een artikeltje dat bij de streekkrant zat vermeldt dat de werken ten vroegste midden 2011 zullen starten:

Citaat van: Passe-Partout Waregem
Nieuwe voetbalkuip in het slop

WAREGEM - De uitbreiding en renovatie van het Regenboogstadion van SV Zulte Waregem, dat een ringvorm krijgt, kan eind 2010 niet starten. "De timing wordt niet gehaald omdat de administratieve molen te traag maalt", stelt manager Vincent Mannaert. Tegelijk wil de stad niet in veldverwarming investeren.

Het zit het bestuur van Zulte Waregem hoog dat de plannen niet vorderen. "De opmaak van het milieu-effectenrapport (MER) is nog altijd bezig", legt Mannaert uit. "Daarna moet het dossier naar de provinciale commissie ruimtelijke ordening en de bestendige deputatie vooraleer het op het bureau van Vlaams NV-A-minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters terecht komt voor een goedkeuring. De procedures zijn te lang en moeten vereenvoudigd worden. De werken zullen nooit eind 2010 starten."

Ruimtelijk planner Bart Verbeke, werkzaam bij de provincie, bevestigd. "Ik geef de manager van Zulte Waregem gelijk. Veel dossiers blijven liggen bij de gewestelijke dienst MER in Brussel omdat die dienst wordt overstelpt met opdrachten. Zolang het MER-rapport er niet is, kan er geen provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan opgemaakt worden. Ik gok eerder op midden 2011 om alles achter de rug te hebben. De club hoeft echter niet werkeloos toe te kijken, want er kan wel al een bouwvergunning aangevraagd worden, zodat de werken midden 2011 wel meteen kunnen starten."

De trage manier van werken dreigt ook problemen op te leveren wat de kandidatuur van Belgi? en Nederland voor het WK in 2018 of 2022 betreft. "Eind 2010 moet het dossier binnen, maar geen enkel stadion in ons land voldoet aan de normen", verteld Mannaert. "Het Koning Boudewijnstadion haalt als enige de minimumcapaciteit van 40.000 zitjes, maar kampt met gebreken. Ook wij staan nergens. Het vernieuwde Regenboogstadion zou met 12.500 plaatsen dienst kunnen doen als oefenlocatie voor het WK. Zoals het nu loopt, zal de Wereldvoetbalbond Fifa nooit Belgi? en Nederland aanduiden voor het WK. Ik pleit voor een commissie van experten om alles sneller vooruit te laten gaan."

Het Regenboogstadion krijgt een afgesloten kuip. De kostprijs bedraagt ruim 25 miljoen euro, grotendeels gedragen door private investeerders, die nog niet bekend zijn. Naast kantoren, een bowling en een fitnesscentrum zal het stadion wellicht ook een flatgebouw aan de stadionvijvers omvatten en een winkelcentrum, waarvoor de camping Regenboog wijkt. Verder is een hotel met tachtig kamers voorzien, maar waar is niet duidelijk.

Het stadsbestuur van Waregem heeft ondertussen een aangetekend schrijven verstuurd naar de Pro League met de vraag om het plaatsen van veldverwarming in stadions vrij te laten aan de eigenaars. Burgemeester  Kurt Vanryckeghem (CD&V) wil geen veldverwarming laten installeren in het Regenboogstadion van SV Zulte Waregem. "Een uitgave van 600.000 euro is onverantwoord in tijden van crisis", verteld Kurt. "Bovendien is het een overbodige investering. Ik kan mij niet herinneren dat een wedstrijd werd afgelast door de onbespeelbaarheid van het terrein. Verder is veldverwarming een enorme energieverslinder en duren dergelijke werken minstens drie maanden, waardoor er geen tijd genoeg is tussen de laatste speeldag van dit seizoen en de eerste speeldag van volgend seizoen", aldus Kurt, die misnoegd is omdat de stad niet betrokken wordt in het dossier.

prls

« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2009, 10:23:54 pm door Eden »

Offline PVH

  • Leden
  • Berichten: 37
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1934 Gepost op: oktober 17, 2009, 01:25:21 am »
Ik dacht dat het dossier "Regenboogstadion" het verst gevorderd was van alle dossiers in Belgie? Een giller dus... net als het Arteveldestadion en het nieuwe stadion in Brugge. Zolang er geen zekerheid is dat het WK naar hier komt zal er hier ook niet gebouwd worden, geloof mij maar...

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1935 Gepost op: oktober 17, 2009, 10:04:44 am »
Een artikeltje dat bij de streekkrant zat vermeldt dat de werken ten vroegste midden 2011 zullen starten:

Citaat van: Passe-Partout Waregem
Nieuwe voetbalkuip in het slop

WAREGEM - De uitbreiding en renovatie van het Regenboogstadion van SV Zulte Waregem, dat een ringvorm krijgt, kan eind 2010 niet starten. "De timing wordt niet gehaald omdat de administratieve molen te traag maalt", stelt manager Vincent Mannaert. Tegelijk wil de stad niet in veldverwarming investeren.

Het zit het bestuur van Zulte Waregem hoog dat de plannen niet vorderen. "De opmaak van het milieu-effectenrapport (MER) is nog altijd bezig", legt Mannaert uit. "Daarna moet het dossier naar de provinciale commissie ruimtelijke ordening en de bestendige deputatie vooraleer het op het bureau van Vlaams NV-A-minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters terecht komt voor een goedkeuring. De procedures zijn te lang en moeten vereenvoudigd worden. De werken zullen nooit eind 2010 starten."

Ruimtelijk planner Bart Verbeke, werkzaam bij de provincie, bevestigd. "Ik geef de manager van Zulte Waregem gelijk. Veel dossiers blijven liggen bij de gewestelijke dienst MER in Brussel omdat die dienst wordt overstelpt met opdrachten. Zolang het MER-rapport er niet is, kan er geen provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan opgemaakt worden. Ik gok eerder op midden 2011 om alles achter de rug te hebben. De club hoeft echter niet werkeloos toe te kijken, want er kan wel al een bouwvergunning aangevraagd worden, zodat de werken midden 2011 wel meteen kunnen starten."

De trage manier van werken dreigt ook problemen op te leveren wat de kandidatuur van Belgi? en Nederland voor het WK in 2018 of 2022 betreft. "Eind 2010 moet het dossier binnen, maar geen enkel stadion in ons land voldoet aan de normen", verteld Mannaert. "Het Koning Boudewijnstadion haalt als enige de minimumcapaciteit van 40.000 zitjes, maar kampt met gebreken. Ook wij staan nergens. Het vernieuwde Regenboogstadion zou met 12.500 plaatsen dienst kunnen doen als oefenlocatie voor het WK. Zoals het nu loopt, zal de Wereldvoetbalbond Fifa nooit Belgi? en Nederland aanduiden voor het WK. Ik pleit voor een commissie van experten om alles sneller vooruit te laten gaan."

Het Regenboogstadion krijgt een afgesloten kuip. De kostprijs bedraagt ruim 25 miljoen euro, grotendeels gedragen door private investeerders, die nog niet bekend zijn. Naast kantoren, een bowling en een fitnesscentrum zal het stadion wellicht ook een flatgebouw aan de stadionvijvers omvatten en een winkelcentrum, waarvoor de camping Regenboog wijkt. Verder is een hotel met tachtig kamers voorzien, maar waar is niet duidelijk.

Het stadsbestuur van Waregem heeft ondertussen een aangetekend schrijven verstuurd naar de Pro League met de vraag om het plaatsen van veldverwarming in stadions vrij te laten aan de eigenaars. Burgemeester  Kurt Vanryckeghem (CD&V) wil geen veldverwarming laten installeren in het Regenboogstadion van SV Zulte Waregem. "Een uitgave van 600.000 euro is onverantwoord in tijden van crisis", verteld Kurt. "Bovendien is het een overbodige investering. Ik kan mij niet herinneren dat een wedstrijd werd afgelast door de onbespeelbaarheid van het terrein. Verder is veldverwarming een enorme energieverslinder en duren dergelijke werken minstens drie maanden, waardoor er geen tijd genoeg is tussen de laatste speeldag van dit seizoen en de eerste speeldag van volgend seizoen", aldus Kurt, die misnoegd is omdat de stad niet betrokken wordt in het dossier.

prls



Dat artikel is al enige weken oud zeker? Dacht het al eens gelezen te hebben. Tjah, Belgie is het land van de regeltjes en wetten. Met zo'n manier van werken moet de voetbalbond en de politiek ni raar opkijken als het nooit nog een groot tornooi haalt, laat staan mag organiseren. Arm arm Belgie


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1936 Gepost op: oktober 17, 2009, 10:28:25 am »

Dat artikel is al enige weken oud zeker? Dacht het al eens gelezen te hebben. Tjah, Belgie is het land van de regeltjes en wetten. Met zo'n manier van werken moet de voetbalbond en de politiek ni raar opkijken als het nooit nog een groot tornooi haalt, laat staan mag organiseren. Arm arm Belgie

Andere landen hebben ook die regels en wetten hoor. In Nederland is het zelfs nog stukken strenger en dat zie je ook aan de perfecte inplanting van woningen, industrie enz... Maar in Nederland kijken de diensten ook daadwerkelijk zo snel mogelijk naar de binnenkomende dossiers en laten ze niet alles 1 jaar stof vangen voor ze het eens openslaan.

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1937 Gepost op: oktober 17, 2009, 11:27:37 am »

Dat artikel is al enige weken oud zeker? Dacht het al eens gelezen te hebben. Tjah, Belgie is het land van de regeltjes en wetten. Met zo'n manier van werken moet de voetbalbond en de politiek ni raar opkijken als het nooit nog een groot tornooi haalt, laat staan mag organiseren. Arm arm Belgie

Andere landen hebben ook die regels en wetten hoor. In Nederland is het zelfs nog stukken strenger en dat zie je ook aan de perfecte inplanting van woningen, industrie enz... Maar in Nederland kijken de diensten ook daadwerkelijk zo snel mogelijk naar de binnenkomende dossiers en laten ze niet alles 1 jaar stof vangen voor ze het eens openslaan.

Is wat ik bedoel...


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1938 Gepost op: oktober 17, 2009, 11:36:32 am »
Dat artikel is al enige weken oud zeker? Dacht het al eens gelezen te hebben. Tjah, Belgie is het land van de regeltjes en wetten. Met zo'n manier van werken moet de voetbalbond en de politiek ni raar opkijken als het nooit nog een groot tornooi haalt, laat staan mag organiseren. Arm arm Belgie

Komt uit de uitgave van 14 oktober 2009

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1939 Gepost op: oktober 17, 2009, 11:55:46 am »

Dat artikel is al enige weken oud zeker? Dacht het al eens gelezen te hebben. Tjah, Belgie is het land van de regeltjes en wetten. Met zo'n manier van werken moet de voetbalbond en de politiek ni raar opkijken als het nooit nog een groot tornooi haalt, laat staan mag organiseren. Arm arm Belgie

Andere landen hebben ook die regels en wetten hoor. In Nederland is het zelfs nog stukken strenger en dat zie je ook aan de perfecte inplanting van woningen, industrie enz... Maar in Nederland kijken de diensten ook daadwerkelijk zo snel mogelijk naar de binnenkomende dossiers en laten ze niet alles 1 jaar stof vangen voor ze het eens openslaan.
Perfecte inplanting van woningen en industrie???  :o  Holland moet volgens mij zowat het saaiste en lelijkste land zijn om door te rijden... ( En ik kan het weten, ik ben er nagenoeg iedere week. ) Sorry hoor, maar hun huizen zijn nagenoeg allemaal gelijke kleine krevelkoten bij elkaar en hun industrie- en kantoorgebouwen blinken vooral uit door vooral te pogen zo groot en zo opvallend mogelijk lelijk te staan wezen. Neen, wat organisatie, koopmanskunst en daadkracht betreft kunnen we misschien nog wat leren van onze noorderburen, maar zeker niet wat architecturale smaak betreft.