Auteur Topic: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur  (gelezen 38232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #40 Gepost op: oktober 26, 2020, 11:50:07 am »
Een spandoek met onze mooie reekskes (1/18, 4/30,...) bestuur wordt eens wakker!
tis ni vant bestuur dat nu nog moet komen
wel van de spelers op het veld en de trainer..

Nee klopt. Het bestuur faalt al jaren.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #41 Gepost op: oktober 26, 2020, 07:02:32 pm »
Nog eens die brief gelezen.
Men vroeg dus de vorige 4 matchen mentaliteit, vechtlust, vertrouwen en passie

Als we eerlijk zijn zagen we enkel mentaliteit. Die was wel wat beter ja
Vechtlust? Dat is voor mij pressing en alles geven tot laatste minuut (zowat hetzelfde als passie) dat hebben we zeker niet gezien
Vertrouwens, daar gaan we zelf nie aan beginnen.


Dus ik vraag hier oprecht wat er na maandag gaat gebeuren als we niet winnen.
Trouwens, met huidige cijfers zou het niet van die prestatie mogen afhangen.

Dit is dramatisch.
Andere seizoen haalden we Leye, Berrier, Harbaoui, Bongonda.
Die spelers hebben ons gered, niet Francky Dury e, voor zij die dat nog willen geloven...
Nu hebben we het geld niet om een redder te halen.

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #42 Gepost op: november 07, 2020, 05:35:54 pm »
Tijd voor verandering!
Liever vandaag dan morgen!
South Lane Crew.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.914
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #43 Gepost op: november 07, 2020, 10:01:40 pm »
Tijd voor verandering!
Liever vandaag dan morgen!

En wie krijgt deze brief?
Titeca?
Zeker dat hij tot bij Dury en Cordier geraakt?

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #44 Gepost op: november 07, 2020, 10:07:35 pm »
Tijd voor verandering!
Liever vandaag dan morgen!

En wie krijgt deze brief?
Titeca?
Zeker dat hij tot bij Dury en Cordier geraakt?
Heb ik persoonlijk gemaild naar Eddy Cordier, Carl Ballière, Miguel De Ruyck & Tony Beeuwsaert.
Helaas in tijden van Corona, de enige manier om ons te laten horen. 
South Lane Crew.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.112
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #45 Gepost op: november 07, 2020, 10:40:29 pm »
Brief van slc net gelezen , het opperhoofd zal niet tevreden zijn ;)

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #46 Gepost op: november 07, 2020, 10:55:27 pm »
De situatie is onhoudbaar. De resultaten in 2020 liegen er niet om. We kunnen blijven de geldbeugel open trekken in de wintertransferperiode om telkens te corrigeren, maar er is duidelijk een structureel probleem op verschillende niveaus. Zowel bestuur, CEO als coach hebben tal van verkeerde keuzes genomen op en naast het veld met de huidige malaise tot gevolg.

De supporters zagen dit met lede ogen gebeuren en zagen geen herkenbaar spelsysteem meer, een team dat onevenwichtig aan elkaar hangt, demotivatie bij bepaalde spelers door oneerlijke selectiekeuzes, een komen en gaan van spelers die vaak verkeerd gecast werden (door Dury of scouting die niet samenwerken zoals het hoort), langdurige wurgcontracten bij spelers en trainers, een apathisch bestuur en een CEO die zeker bepaalde sterktes heeft om de club vanuit de luwte iets bij te brengen, maar niet om in de frontlinie contracten te onderhandelen, de club te vertegenwoordigen naar de buitenwereld.

Om uit deze impasse te geraken zijn nodig:
- een nieuwe voorzitter die meer aanwezig is en de club op een professionele manier kan vertegenwoordigen bij de pro league+ communicatie naar supporters (bv ook social media)en buitenwereld aanstuurt.
- nieuwe technisch directeur die het sportieve DNA van de club bewaakt en samen met hoofd scouting en trainer een kern samenstelt en onderhandelt over realistische contracten voor spelers die grondig werden gescout
-trainer die staat voor resultaatgericht voetbal, inspraak geeft aan andere leden sportieve staf en vlot kan samenwerken met scoutingsapparaat
« Laatst bewerkt op: november 07, 2020, 10:58:20 pm door sv27 »

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.263
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #47 Gepost op: november 08, 2020, 08:26:59 am »
Ik heb heel erg veel respect voor SLC. Maar dat spelers niet op hun posities staan...goh...Vossen op links, dat was inderdaad een ramp. Maar momenteel lijkt iedereen mij toch redelijk juist te staan. Wat Gert Verheyen dit weekend zei in HNB, is ook weer waar...een trainerswissel is uiterst zelden een oplossing. Bekijk AA Gent. Veel supporters verwachten een klik mocht vb Simons overnemen als T1. Ik niet. Niet omdat ik pro-Dury (of anti-Simons) ben, wel omdat ik inderdaad geloof dat Essevee een paar actie-spelers nodig heeft die met een individuele flits een match kunnen openbreken. Vossen, Bruno, Govea, Van Hecke...kunnen dat echt niey. De enige met zo.n actie is eigenlijk Dompe . Als die aanzet, zien we vaak een kans ontstaan. Een type Theo, Berrier, Thorgan...die na 5 minuten geniaal wordt en voor een voorsprong zorgt, die hebben we nodig. Al blijf ik realist...het verhaal van het missen van transfers door corona, is een juist. En daar gelijk welke trainer niks aan veranderen. Dury als pispaal gebruiken lucht misschien efkes op..., je koopt er helaas geen punten mee. Los van de nodige pech ook, de voorbije weken. Wat als...Opare die bal 5 cm lager krijgt...maar neen...alles zit gewoon ook nog eens dik tegen ! Maar als je dat durft zeggen, krijg je een Dury-fan- stempel op je voorhoofd. En nochtans zijn dat ook de comments van mensen die (als niet-Esseveefans) ons matchen zagen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #48 Gepost op: november 08, 2020, 08:33:53 am »
De situatie is onhoudbaar. De resultaten in 2020 liegen er niet om. We kunnen blijven de geldbeugel open trekken in de wintertransferperiode om telkens te corrigeren, maar er is duidelijk een structureel probleem op verschillende niveaus. Zowel bestuur, CEO als coach hebben tal van verkeerde keuzes genomen op en naast het veld met de huidige malaise tot gevolg.

De supporters zagen dit met lede ogen gebeuren en zagen geen herkenbaar spelsysteem meer, een team dat onevenwichtig aan elkaar hangt, demotivatie bij bepaalde spelers door oneerlijke selectiekeuzes, een komen en gaan van spelers die vaak verkeerd gecast werden (door Dury of scouting die niet samenwerken zoals het hoort), langdurige wurgcontracten bij spelers en trainers, een apathisch bestuur en een CEO die zeker bepaalde sterktes heeft om de club vanuit de luwte iets bij te brengen, maar niet om in de frontlinie contracten te onderhandelen, de club te vertegenwoordigen naar de buitenwereld.

Om uit deze impasse te geraken zijn nodig:
- een nieuwe voorzitter die meer aanwezig is en de club op een professionele manier kan vertegenwoordigen bij de pro league+ communicatie naar supporters (bv ook social media)en buitenwereld aanstuurt.
- nieuwe technisch directeur die het sportieve DNA van de club bewaakt en samen met hoofd scouting en trainer een kern samenstelt en onderhandelt over realistische contracten voor spelers die grondig werden gescout
-trainer die staat voor resultaatgericht voetbal, inspraak geeft aan andere leden sportieve staf en vlot kan samenwerken met scoutingsapparaat

Kunnen we dit ook niet mailen naar al die mannen?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #49 Gepost op: november 08, 2020, 08:39:49 am »
Ik heb heel erg veel respect voor SLC. Maar dat spelers niet op hun posities staan...goh...Vossen op links, dat was inderdaad een ramp. Maar momenteel lijkt iedereen mij toch redelijk juist te staan. Wat Gert Verheyen dit weekend zei in HNB, is ook weer waar...een trainerswissel is uiterst zelden een oplossing. Bekijk AA Gent. Veel supporters verwachten een klik mocht vb Simons overnemen als T1. Ik niet. Niet omdat ik pro-Dury (of anti-Simons) ben, wel omdat ik inderdaad geloof dat Essevee een paar actie-spelers nodig heeft die met een individuele flits een match kunnen openbreken. Vossen, Bruno, Govea, Van Hecke...kunnen dat echt niey. De enige met zo.n actie is eigenlijk Dompe . Als die aanzet, zien we vaak een kans ontstaan. Een type Theo, Berrier, Thorgan...die na 5 minuten geniaal wordt en voor een voorsprong zorgt, die hebben we nodig. Al blijf ik realist...het verhaal van het missen van transfers door corona, is een juist. En daar gelijk welke trainer niks aan veranderen. Dury als pispaal gebruiken lucht misschien efkes op..., je koopt er helaas geen punten mee. Los van de nodige pech ook, de voorbije weken. Wat als...Opare die bal 5 cm lager krijgt...maar neen...alles zit gewoon ook nog eens dik tegen ! Maar als je dat durft zeggen, krijg je een Dury-fan- stempel op je voorhoofd. En nochtans zijn dat ook de comments van mensen die (als niet-Esseveefans) ons matchen zagen.
.

Den besten, met het meeste talent en de grootste mogelijkheid tot doorverkoop zit op den bank he. Srarfi. Anderen mogen knoeien, maar als Srarfi 1 mindere match speelt, zit hij de volgende 5 matchen op de bank. En mag hij mss 10min meedoen

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #50 Gepost op: november 08, 2020, 08:41:48 am »
De situatie is onhoudbaar. De resultaten in 2020 liegen er niet om. We kunnen blijven de geldbeugel open trekken in de wintertransferperiode om telkens te corrigeren, maar er is duidelijk een structureel probleem op verschillende niveaus. Zowel bestuur, CEO als coach hebben tal van verkeerde keuzes genomen op en naast het veld met de huidige malaise tot gevolg.

De supporters zagen dit met lede ogen gebeuren en zagen geen herkenbaar spelsysteem meer, een team dat onevenwichtig aan elkaar hangt, demotivatie bij bepaalde spelers door oneerlijke selectiekeuzes, een komen en gaan van spelers die vaak verkeerd gecast werden (door Dury of scouting die niet samenwerken zoals het hoort), langdurige wurgcontracten bij spelers en trainers, een apathisch bestuur en een CEO die zeker bepaalde sterktes heeft om de club vanuit de luwte iets bij te brengen, maar niet om in de frontlinie contracten te onderhandelen, de club te vertegenwoordigen naar de buitenwereld.

Om uit deze impasse te geraken zijn nodig:
- een nieuwe voorzitter die meer aanwezig is en de club op een professionele manier kan vertegenwoordigen bij de pro league+ communicatie naar supporters (bv ook social media)en buitenwereld aanstuurt.
- nieuwe technisch directeur die het sportieve DNA van de club bewaakt en samen met hoofd scouting en trainer een kern samenstelt en onderhandelt over realistische contracten voor spelers die grondig werden gescout
-trainer die staat voor resultaatgericht voetbal, inspraak geeft aan andere leden sportieve staf en vlot kan samenwerken met scoutingsapparaat

Amen!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #51 Gepost op: november 08, 2020, 08:48:17 am »
Ik heb heel erg veel respect voor SLC. Maar dat spelers niet op hun posities staan...goh...Vossen op links, dat was inderdaad een ramp. Maar momenteel lijkt iedereen mij toch redelijk juist te staan. Wat Gert Verheyen dit weekend zei in HNB, is ook weer waar...een trainerswissel is uiterst zelden een oplossing. Bekijk AA Gent. Veel supporters verwachten een klik mocht vb Simons overnemen als T1. Ik niet. Niet omdat ik pro-Dury (of anti-Simons) ben, wel omdat ik inderdaad geloof dat Essevee een paar actie-spelers nodig heeft die met een individuele flits een match kunnen openbreken. Vossen, Bruno, Govea, Van Hecke...kunnen dat echt niey. De enige met zo.n actie is eigenlijk Dompe . Als die aanzet, zien we vaak een kans ontstaan. Een type Theo, Berrier, Thorgan...die na 5 minuten geniaal wordt en voor een voorsprong zorgt, die hebben we nodig. Al blijf ik realist...het verhaal van het missen van transfers door corona, is een juist. En daar gelijk welke trainer niks aan veranderen. Dury als pispaal gebruiken lucht misschien efkes op..., je koopt er helaas geen punten mee. Los van de nodige pech ook, de voorbije weken. Wat als...Opare die bal 5 cm lager krijgt...maar neen...alles zit gewoon ook nog eens dik tegen ! Maar als je dat durft zeggen, krijg je een Dury-fan- stempel op je voorhoofd. En nochtans zijn dat ook de comments van mensen die (als niet-Esseveefans) ons matchen zagen.

Een sterke trainer zie je aan het feit dat ie resultaat haalt met het beschikbare spelersmateriaal.
Dury kon dat in het begin. Kijk naar onze 1ste jaren in 1ste klasse, onze ploeg was er 1 om onderin te spelen (op papier) maar met goeie organisatie en echte mentaliteit boekten we mooie resultaten.

Sinds Dury terug is van Gent is dat koet meer. Kwam de club zogezegd redden (kreeg wel Berrier en Leye) Daarna kreeg ie een Hazard, Conte, Malanda, Kums,...
Maar telkens als het materiaal wat minder was trok het op niets meer.
Dury vertikte het om terug te gaan naar zijn oude gedachtengang.
De laatse 5jaar lukte het nog 1x omdat je dan ook met spelers zat als Lerager, Kaya, Meite en Leye.

De overige 4 jaren trok het voetbal op nie veel.
1x heeft hij zich in die 5jaar (voor 2maanden) aangepast aan zijn spelersmateriaal en realistisch te voetballen.
Dat was het jaar met Troisi, Cissako, Messoudi, Plet,....
Maar doordat we punten pakten dacht ie dat ie weer aanvallend kon voetballen en was het seizoenseinde weer om te huilen

Dus ja, volgens mij kan een trainerswissel effect hebben (ook op lange termijn Gertje) als ie een compleet ander type voetbal speelt (Thorup in Genk ging dat aanpassen) kijk naar hoe Antwerp compleet anders speelt onder Leko dan onder Boloni.
Of hoger, Hoe Liverpool al decennia lang op zoek was naar de titel, en met Klopp dichterbij kwam.

Het kan dus lukken, als je een trainer palt met compleet andere ideeën

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #52 Gepost op: november 08, 2020, 09:01:52 am »
Ik heb heel erg veel respect voor SLC. Maar dat spelers niet op hun posities staan...goh...Vossen op links, dat was inderdaad een ramp. Maar momenteel lijkt iedereen mij toch redelijk juist te staan. Wat Gert Verheyen dit weekend zei in HNB, is ook weer waar...een trainerswissel is uiterst zelden een oplossing. Bekijk AA Gent. Veel supporters verwachten een klik mocht vb Simons overnemen als T1. Ik niet. Niet omdat ik pro-Dury (of anti-Simons) ben, wel omdat ik inderdaad geloof dat Essevee een paar actie-spelers nodig heeft die met een individuele flits een match kunnen openbreken. Vossen, Bruno, Govea, Van Hecke...kunnen dat echt niey. De enige met zo.n actie is eigenlijk Dompe . Als die aanzet, zien we vaak een kans ontstaan. Een type Theo, Berrier, Thorgan...die na 5 minuten geniaal wordt en voor een voorsprong zorgt, die hebben we nodig. Al blijf ik realist...het verhaal van het missen van transfers door corona, is een juist. En daar gelijk welke trainer niks aan veranderen. Dury als pispaal gebruiken lucht misschien efkes op..., je koopt er helaas geen punten mee. Los van de nodige pech ook, de voorbije weken. Wat als...Opare die bal 5 cm lager krijgt...maar neen...alles zit gewoon ook nog eens dik tegen ! Maar als je dat durft zeggen, krijg je een Dury-fan- stempel op je voorhoofd. En nochtans zijn dat ook de comments van mensen die (als niet-Esseveefans) ons matchen zagen.
Het is normaal dat Dury de pispaal is, hij is verantwoordelijk van wie er op het plein staat en hoe er wordt gevoetbald.  Zijn manier van voetballen kost ons punten!
In verband met de wissel van de coach, ge kunt gelijk hebben of juist niet.  Ge krijgt de dag van vandaag nogal rap een stempel, als je terechte kritiek hebt ben je geen supporter bv.
We moeten het doen met de kern die we hebben, in imo blijft die kern sterk genoeg om hoger in het klassement te staan, maar er zijn spelers zoals een Sissako en een Srarfi die zeker in de ploeg moeten staan omdat die gewoonweg beter zijn in hun positie dan diegene die er nu altijd staan.
Wat nu het best zou zijn is de MINDSET van Dury die moet veranderen, het grootste probleem blijft dat systeem,indien Dury daar kan van afstappen, dan moet hij dit seizoen niet weg(volgend seizoen wel)want dan halen we genoeg punten om daar vanonder niet te staan.  Maar het moet NU gebeuren, niet nog eens een pak wedstrijden met zijn 'dna-voetbal'.
We moeten in de eerste plaats maken dat we veel minder open kansen tegenkrijgen, en eerst punten sprokkelen, als we nu tegen Cercle een punt pakken, maakt niet uit hoe, we moeten daar tevreden mee zijn, dit hebben we nu nodig, punten en iets positiefs.

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #53 Gepost op: november 09, 2020, 11:08:10 am »
Na gisteren blijven wij bij ons standpunt en zullen dit meer en meer doorduwen.
Wij zijn er niet van overtuigd dat Dury het licht zag en daardoor deze opstelling neerzette.
Wanneer je 11 speeldagen lang vasthoudt aan een systeem die niet werkt en dan nog niet inziet dat het niet werkt. dan zal dit op speeldag 12(gisteren) niet anders zijn.
Maandag was ons ultimatum en toen moest er met deze ingesteldheid en tactisch plan gespeeld werden.
Dat er in de opstelling van gisteren een hand zit dat niet van Dury is, is ons wel duidelijk.
Meer en meer zijn wij er van overtuigd dat we punten verloren door de tactische keuzes die in het verleden gemaakt zijn. Het vasthouden aan een tactisch plan die al lang niet meer werkt.

Verandering is nodig! En hopelijk hebben de heren van het bestuur gisteren gezien dat onze assistenten voor die verandering kunnen zorgen & dat we daar wel punten met halen.
South Lane Crew.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.112
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #54 Gepost op: november 09, 2020, 11:29:34 am »
Ola zijn T2 en T3 aan de Frank zijn poten aan het zagen ?
Da gaat ie nie graag hebn 🤔

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.914
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #55 Gepost op: november 29, 2020, 12:32:28 pm »
Is hier ooit reactie gekomen van bestuur na die laatste open brief?

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #56 Gepost op: november 29, 2020, 01:32:10 pm »
Is hier ooit reactie gekomen van bestuur na die laatste open brief?
Is tot op heden geen reactie opgekomen. Ondanks dit meermaals beloofd werd..
Maar zonder veel prijs te geven... we zitten niet stil ondertussen  ;)
South Lane Crew.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #57 Gepost op: november 29, 2020, 01:38:45 pm »
Is hier ooit reactie gekomen van bestuur na die laatste open brief?
Is tot op heden geen reactie opgekomen. Ondanks dit meermaals beloofd werd..
Maar zonder veel prijs te geven... we zitten niet stil ondertussen  ;)

Ben heel benieuwd! Keep up The Good Work, SLC.
Ook al zijn we wat van de 'oudere garde'.. We respecteren alle moed en werk, die jullie erin stoppen!!
-SVZW Forever-

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Overleg tussen SLC, spelers, coaches en bestuur
« Reactie #58 Gepost op: november 29, 2020, 09:45:07 pm »
Is hier ooit reactie gekomen van bestuur na die laatste open brief?
Is tot op heden geen reactie opgekomen. Ondanks dit meermaals beloofd werd..
Maar zonder veel prijs te geven... we zitten niet stil ondertussen  ;)

Ben heel benieuwd! Keep up The Good Work, SLC.
Ook al zijn we wat van de 'oudere garde'.. We respecteren alle moed en werk, die jullie erin stoppen!!
2.