Auteur Topic: Het Laatste Nieuws  (gelezen 81530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #120 Gepost op: augustus 08, 2009, 11:16:15 am »
Nog een leuk artikel dat ik gezien heb van 27 juli 2009

Reuzendoder wordt groot
 

Zulte Waregem is d? kandidaat om straks de grote vijf te verontrusten. Essevee slaagde erin de spelers bij elkaar te houden die vorig jaar als reuzendoder de vijfde plaats grepen.

 


De tijd dat Zulte Waregem in 2005 met een stelletje kasseileggers en voegers, en een trainer die ook nog eens politie-agent was, stuntte als underdog lijkt al ver weg. Op vier jaar tijd en na een bekerwinst, een Europese overwintering en een zesde, zevende en vijfde plaats, werd het een stevige subtopper.

De club heeft een heel professionele omkadering, alleen het ongezellige Regenboogstadion blijft een knelpunt, en een kern in staat moet zijn om de play-offs te halen. Dat die kern bij elkaar gehouden werd, is een groot succes voor de fusieclub.

In de eerste plaats is er Franck Berrier, vorig seizoen assisten-koning in eerste klasse. Hoewel hij gelinkt werd aan onder andere Standard, koos hij voor een langer verblijf in Waregem. Als Berrier bevestigt, en gezien zijn fluwelen traptechniek, speldoorzicht en juiste instelling zien we niet in waarom dat niet zou gebeuren, kan hij net als vorig jaar Zulte Waregem helpen aan stunts tegen Anderlecht, Standard en Club Brugge.

Zulte Waregem slaagde er ook in om huurlingen Taravel (Lille) en Hyland (Portsmouth) definitief aan te werven. Dat maakt dat de succesploeg van vorig seizoen behouden blijft. In doel is er Sammy Bossut, die vorig jaar indruk maakte en nu verder kan groeien. Daarvoor vormen D'Haene en Taravel een stevig en aanvullend duo. Op de linksachter kan dit het seizoen worden van Bart Buysse: het jeugdproduct van Club Brugge toonde tussen blessureproblemen in al zijn grote potentieel.

Op het middenveld is er niet alleen Berrier: aanvoerder Van Nieuwenhuyze en Hyland vinden elkaar prima. Kevin Roelandts beleefde vorig seizoen een superjaar en werd zelfs Rode Duivel, en ouwe trouwe Stijn Meert is de ideale man om het vuur in de match te brengen. En dan is er nog Steve Colpaert, ook goed voor een basisplaats achterin of op het middenveld. Voorin is de beweeglijke Nfor normaal d? spits, al was Makiese vorig seizoen vaak doeltreffend als invaller.

Hoe om met de druk?

Allemaal vertrouwde namen, dus. Maar hoe zit het met de nieuwkomers? Ernemann, Chevalier, Lebbihi, Waeghe en Goeman zijn normaal versterking in de breedte. Al leek dat vorig jaar bij Berrier bijvoorbeeld ook het geval.

Bij Zulte Waregem groeit het zelfbewustzijn. De club wil meedoen voor de zesde plaats. Of de club klaar is voor de grotere druk, moet straks blijken. Het juk van underdog werd vorig seizoen in elk geval al afgeschud: dat ze tegen Standard wonnen nadat ze eerder Anderlecht en Club Brugge versloegen, had echt niets meer met onderschatting van de Rouches te maken. Bovendien is Zulte Waregem stabieler geworden tegen de kleintjes en heeft het een oefencampagne zonder nederlaag achter de rug met 0-5-winst tegen Club Brugge en 0-4 tegen Cercle. Dat moet het vertrouwen aanscherpen.


Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #121 Gepost op: augustus 08, 2009, 02:05:06 pm »
Dit artikel komt wel uit Het Nieuwsblad en niet uit HLN (en is trouwens al gepost in het topic van HNB). Soit, t is wel een schoon artikel :)

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #122 Gepost op: augustus 10, 2009, 09:45:05 pm »
Naar het schijnt is er een heel negatieve colum over Dury geschreven in HLN

Ook Degryse sprak negatief over ons(over Berrier en Roelandts)

svzw sup

  • Gast
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #123 Gepost op: augustus 10, 2009, 10:09:59 pm »
degryse zijn aankopen waren in den tijde natuurlijk veel beter ! ;) Iemand de link?

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #124 Gepost op: augustus 11, 2009, 07:45:17 am »
Ook Degryse sprak negatief over ons(over Berrier en Roelandts)

Bewees in zijn tijd als technisch directeur van de Kluup dat hij inderdaad een goed scoutingsoog heeft...  ::)
We're doomed, lads !
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #125 Gepost op: augustus 11, 2009, 12:13:02 pm »
Naar het schijnt is er een heel negatieve colum over Dury geschreven in HLN

Ook Degryse sprak negatief over ons(over Berrier en Roelandts)

Wat wordt over Dury, Berrier en Roelandts geschreven mss ?

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #126 Gepost op: augustus 11, 2009, 07:37:59 pm »
Naar het schijnt is er een heel negatieve colum over Dury geschreven in HLN

Ook Degryse sprak negatief over ons(over Berrier en Roelandts)

Weet ook niet precies, het is van horen zeggen, maar die "pee" breekt Dury helamaal af
Wat wordt over Dury, Berrier en Roelandts geschreven mss ?

Offline tony montana

  • Leden
  • Berichten: 185
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #127 Gepost op: augustus 11, 2009, 07:52:11 pm »
Naar het schijnt is er een heel negatieve colum over Dury geschreven in HLN

Ook Degryse sprak negatief over ons(over Berrier en Roelandts)

Wat wordt over Dury, Berrier en Roelandts geschreven mss ?

dat zou ik ook eens willen weten



Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #128 Gepost op: augustus 12, 2009, 07:56:36 pm »
In verband met Dury ging het o.a. over het feit dat hij eens tegen een voetballende ploeg zou willen spelen. En dat Dury vroeger zelf uitpakte met countervoetbal enzo..
Degryse vond Roelandts en Berrier te weinig brengen zaterdag. Hij zei ook dat er een mentaliteitsprobleem in de ploeg zit en dat Dury binnenskamers met de vuist op tafel zal moeten kloppen. Dat er wel degelijk genoeg kwaliteit aanwezig is om de play-offs te halen.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #129 Gepost op: augustus 12, 2009, 08:03:50 pm »
In verband met Dury ging het o.a. over het feit dat hij eens tegen een voetballende ploeg zou willen spelen. En dat Dury vroeger zelf uitpakte met countervoetbal enzo..
Degryse vond Roelandts en Berrier te weinig brengen zaterdag. Hij zei ook dat er een mentaliteitsprobleem in de ploeg zit en dat Dury binnenskamers met de vuist op tafel zal moeten kloppen. Dat er wel degelijk genoeg kwaliteit aanwezig is om de play-offs te halen.

Ik was ook wel curieus wat er in de column stond..
Bij deze, merci voor de info! :)
-SVZW Forever-

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #130 Gepost op: augustus 12, 2009, 10:09:21 pm »
Dat van het mentaliteitsprobleem kan ik mij nog in vinden.  Ik vind ook dat er een beetje gemakzucht in de ploeg zat zaterdag.

De kritiek op Dury vind ik dan minder terecht.  Hij speelde vorig idd countervoetbal, maar toen had hij ook niet de middelen die er nu wel zijn.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #131 Gepost op: augustus 13, 2009, 08:25:45 am »
Dat van het mentaliteitsprobleem kan ik mij nog in vinden.  Ik vind ook dat er een beetje gemakzucht in de ploeg zat zaterdag.

De kritiek op Dury vind ik dan minder terecht.  Hij speelde vorig idd countervoetbal, maar toen had hij ook niet de middelen die er nu wel zijn.
Inderdaad !  Bovendien is het Genk dat hier zo komt spelen. Essevee heeft het spel gemaakt en Genk heeft gecounterd. En dat terwijl Genk al een stuk langer aan de top staat als wij (ze zijn zelfs al kampioen geweest in '99)! Zo zie je maar dat het begrip 'topploeg' zeer relatief is.

sv74

  • Gast
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #132 Gepost op: augustus 24, 2009, 02:39:42 pm »
Ok, we waren niet goed tegen Anderlecht, maar een 3 voor Roelandts (hij was slecht, maar een 3?)en een 4 voor Berrier (evenveel als voor Buysse en Nfor).  Is er een beetje over, mocht ik trainer zijn, ik hang dit op in de kleedkamer. 
Marc Degrijze had het ook weer over een heel zwak Waregem.  Ik kan alleen maar denken, wacht maar af...
Degrijze moet ons niet, misschien omdat hij als speler zijn enigste?? rode kaart kreeg tegen Waregem?

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #133 Gepost op: augustus 24, 2009, 06:26:45 pm »
Een 3 voor Roelandts vind ik eerlijk gezegd niet onterecht.  Zoals hij de laatste match speelde deed hij mij denken aan zijn eerste maanden bij Essevee.  Hopelijk herpakt hij zich snel. 

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #134 Gepost op: augustus 24, 2009, 06:59:46 pm »
misschien dat hij vanaf vrijdag weer beter gaat voetballen, tis dan toevallig tegen westerlo  ;)

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #135 Gepost op: augustus 24, 2009, 11:34:57 pm »
Een 3 voor Roelandts vind ik eerlijk gezegd niet onterecht.  Zoals hij de laatste match speelde deed hij mij denken aan zijn eerste maanden bij Essevee.  Hopelijk herpakt hij zich snel. 

Absoluut. Hij is weer een schim van wat hij was vorig jaar.
Dacht waarschijnlijk dat het zou beteren in de 2e helft door z'n gele schoenen aan te trekken.
Het lag dus echter niet aan de schoenen.
-SVZW Forever-

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #136 Gepost op: augustus 25, 2009, 10:25:12 am »
Ok, we waren niet goed tegen Anderlecht, maar een 3 voor Roelandts (hij was slecht, maar een 3?)en een 4 voor Berrier (evenveel als voor Buysse en Nfor).  Is er een beetje over, mocht ik trainer zijn, ik hang dit op in de kleedkamer. 
Marc Degrijze had het ook weer over een heel zwak Waregem.  Ik kan alleen maar denken, wacht maar af...
Degrijze moet ons niet, misschien omdat hij als speler zijn enigste?? rode kaart kreeg tegen Waregem?

Is beter ze slechte punten geven voor een slechte match dan goede.  Spelers lezen ook wel soms de krant of krijgen dit te horen.  + toont ook aan dat de media ons hoog inschat en weet dat we een sterk team zijn die veel meer kan dan wat we brachten zaterdag.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #137 Gepost op: november 30, 2009, 06:18:30 pm »
Heb me mateloos ge?rgerd aan de verslaggeving in Het Laagste Nieuws over de wedstrijd tegen Lokeren! Meer aandacht aan de vermeende elleboog van Nfor dan aan de rest van de match. Stemmingmakerij en riooljournalistiek noem ik dat! Bah, partijdig klotejoernalistje!  >:(
Dan was ( zoals gewoonlijk ) Het Nieuwsblad een stuk neutraler. ( Lees : beter! )

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #138 Gepost op: november 30, 2009, 07:29:30 pm »
Van wie was dat stuk in HLN ?
Webteam SV Zulte Waregem

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.385
Re: Het Laatste Nieuws
« Reactie #139 Gepost op: december 18, 2009, 08:19:06 am »
Een gesprek met Naessens. Beker is niet belangrijk en ze hopen op een gelijkspel tegen genk en winst tegen westerlo. De beker primeert dus niet maar wel die plaats in de top 6.

Pfff dat ze die beker er maar bijpakken, mochten we buiten de top 6 vallen.