Auteur Topic: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.  (gelezen 38237 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 996
  • Essevee!
Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Gepost op: maart 04, 2016, 07:25:40 am »
Vandaag in HLN, Essevee heeft een 273.000 EUR achterstand bij RSZ... maar ze betwisten dit. Hopelijk is de betwisting gegrond.

Edit : ik zet het hier omdat ik niet direct weet onder welk onderwerp het moet, het is niet de bedoeling mijn gelijk over Beeuwsaert te halen
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2016, 07:34:46 am door scott »

Offline sv-boerke

  • Leden
  • Berichten: 244
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2016, 08:05:32 am »
Schuld van 273.000 euro speelt mogelijke rol in licentiedossier Zulte Waregem

Donderdag maakte minister Maggie De Block bekend dat een ploeg uit de eerste klasse kampt met een RSZ-schuld van een slordige 273.00 euro. Blijkbaar gaat het om Zulte Waregem. Maar Essevee trekt deze achterstand in twijfel en trok naar de rechtbank. 

 Ondertussen kan deze schuldclaim een rol spelen in het licentiedossier van Zulte Waregem. "De club moet zelf stukken kunnen aanbrengen waaruit blijkt dat hun betwisting op gegronde redenen is gestoeld. Is dat niet zo, kan het meegerekend worden in het toekennen van een licentie", zegt licentiemanager Nils Van Branteghem in Het Laatste Nieuws.

 Volgende week hoopt Van Branteghem alle licentieaanvragen te hebben gescreend. Daarna verschijnen deze voor de licentiecommissie. Wanneer de zaak van Essevee wordt behandeld door de rechtbank, is niet bekend.

Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/206463/Schuld_van_273.000_euro_speelt_mogelijke_rol_in_licentiedossier_Zulte_Waregem#ixzz41uoyuYES


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2016, 09:26:07 am »
Vandaag in HLN, Essevee heeft een 273.000 EUR achterstand bij RSZ... maar ze betwisten dit. Hopelijk is de betwisting gegrond.

Edit : ik zet het hier omdat ik niet direct weet onder welk onderwerp het moet, het is niet de bedoeling mijn gelijk over Beeuwsaert te halen

Een nieuw topic aanmaken is niet verboden h? :)
Dus als je niet weet waar mag je gerust een nieuw aanmaken.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2016, 09:30:00 am »
Zoals het jaarlijks carnaval, kerst, sinterklaar is, hebben wij onze jaarlijkse RSZ-problemen ofwa?
maart 2015 : (was toen 59.081 euro) http://www.voetbalnieuws.be/news/175009/Zulte_Waregem_reageert_furieus_op_vermeende_betalingsproblemen

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2016, 09:47:23 am »
Maar Essevee trekt deze achterstand in twijfel en trok naar de rechtbank ?? Essevee zal toch wel zelf weten als ze hun bijdragen betaald hebben of niet? Daarbij als ze hun bijdragen niet op tijd betalen worden ze door de RSZ gedagvaard voor de Arbeidsrechtbank  en krijgen ze een vonnis aan hun been en als er reeds verschillende vonnissen zijn die niet betaald zijn of afgelost worden en het bedrag te groot wordt kan de RSZ beslissen om die vonnissen te laten uitvoeren, zoals bij alle andere bedrijven met werknemers die hun bijdragen niet op tijd betalen.

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2016, 09:50:00 am »
De club mag met een deftige uitleg naar buiten komen en liefst vandaag nog want dit is slecht reclame.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2016, 10:02:12 am »
Dat vet gedrocht zou zich beter bezig houden met serieuze zaken op haar kabinet !

Beetje vreemde reactie niet?

1.) Essevee moet zijn RSZ bijdragen betalen, net zoals andere bedrijven, doen ze dat niet dan zijn ze in de fout.
2.) ??n van de 3 hoofdbevoegdheden van Mevr. De Block is "FOD Sociale Zekerheid", dus het is haar taak om te maken dat dit in orde is. Zal weliswaar wel door kabinetsmedewerkers gedaan zijn in haar naam.
3.) & ... hoe je Mvr. De Block omschrijft, dit hoeft helemaal niet h?.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2016, 10:31:51 am »
Ik omschrijf dat wezen zoals ik zelf wil !  I don't like the "Michelin-woman"
In plaats van dergelijke zaken te verspreiden zou ze beter de moeite doen om eerst het dossier eens in te kijken.
Moet ik jou eens eens een lijst bezorgen van de bedrijven die het aan de stok hebben met de RSZ diensten omdat die laatste weer eens iets gecombineerd hebben dat niet deugd ?  En leg het dan maar uit bij je schuldeisers/banken ook al heb je overduidelijk het gelijk aan jou kant ! 
(Hiermee heb ik niets over de Essevee zaak gezegd want daar ben ik niet van op de hoogte)

kom kom, het kan ook op een andere manier ...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2016, 10:42:59 am »
Ik omschrijf dat wezen zoals ik zelf wil !  I don't like the "Michelin-woman"
In plaats van dergelijke zaken te verspreiden zou ze beter de moeite doen om eerst het dossier eens in te kijken.
Moet ik jou eens eens een lijst bezorgen van de bedrijven die het aan de stok hebben met de RSZ diensten omdat die laatste weer eens iets gecombineerd hebben dat niet deugd ?  En leg het dan maar uit bij je schuldeisers/banken ook al heb je overduidelijk het gelijk aan jou kant ! 
(Hiermee heb ik niets over de Essevee zaak gezegd want daar ben ik niet van op de hoogte)

Je mag haar inderdaad omschrijven zoals je dat zelf wil. Het zegt echter meer over u dan over haar. Trouwens, als ze een parlementaire vraag krijgt, dan moet ze daar gewoonweg op antwoorden. Ze zegt er trouwens wel degelijk zelf bij dat de club in kwestie (die ze dan nog niet eens bij naam noemt), de schuld betwist.
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2016, 11:12:19 am door Will McAvoy »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2016, 10:49:48 am »
Het oorspronkelijke artikel

HLN 04/03/2016
Via Joost M


(full size)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #10 Gepost op: maart 04, 2016, 11:41:30 am »
Het gaat over een bedrag dat Essevee protesteert, dat wil zeggen dat ze niet akkoord gaan met de rekening die ze gekregen hebben en dat bedrag willen veranderd zien. Daarvoor is een rechtszaak aan de gang. Verliezen we die, dan betaalt Essevee gewoon de rekening maar onze advocaat Dhr Delanghe die ook in het bestuur zit is ervan overtuigd dat ze het bij het rechte eind hebben. Wordt vervolgd maar zeker niets om over op te jagen.

Dixit Geert Titeca

Bron: Facebook

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #11 Gepost op: maart 04, 2016, 11:49:51 am »
als enige JPL club problemen???

is dit ook van tijdperk PDC?

leuke reclame....

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #12 Gepost op: maart 04, 2016, 12:25:32 pm »
zoals we weten heeft PDC er hier een boeltje van gemaakt en daardoor zijn er wat lijken uit de kast gevallen.
ik moet wel lachen dat ploegen als Antwerp altijd hun licentie halen en dat er daar de laatste 10 jaar veel meer aan de hand was

Offline alex

  • Leden
  • Berichten: 449
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #13 Gepost op: maart 04, 2016, 12:48:21 pm »
HLN ,is toch dat vodje papier die al lang onze club bekritiseerd of in discrediet brengt? >:(

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #14 Gepost op: maart 04, 2016, 01:26:07 pm »
als enige JPL club problemen???

is dit ook van tijdperk PDC?

leuke reclame....
We zijn de enige eersteklasser maar er zijn ook 4 tweedeklassers die in hetzelfde schuitje zitten als ons volgens ik vernomen heb.  ::)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #15 Gepost op: maart 04, 2016, 02:56:09 pm »
Dury een half jaar niet betalen en het is opgelost...

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #16 Gepost op: maart 04, 2016, 03:22:08 pm »
Het oorspronkelijke artikel

HLN 04/03/2016
Via Joost M


(full size)

Ik begrijp het artikel niet. Als de bijdragen betwist worden moet er geen afbetalingsplan opgemaakt en toegekend worden. Het is maar als er geen betwisting is en de bijdragen moeten betaald worden, dat er over een afbetalingsplan kan gesproken  worden, waarbij de bijdragen in termijnen binnen het jaar moeten betaald zijn en waar daarbij ook verwijlintresten moeten betaald worden zolang de bijdragen niet volledig betaald zijn.

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #17 Gepost op: maart 04, 2016, 03:24:58 pm »
Probleem is niet dat we de RSZ niet kunnen betalen alsof we in financi?le problemen zouden zitten, maar dat we de rechtsgeldigheid (met hopelijk gegronde reden) van die RSZ minstens voor een deel betwisten.

Mochten we in financi?le problemen zitten, moet er inderdaad een afbetalingsplan gevolgd worden. Maar dat is dus hier niet het geval.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #18 Gepost op: maart 04, 2016, 03:55:39 pm »
Ik begrijp het artikel niet. Als de bijdragen betwist worden moet er geen afbetalingsplan opgemaakt en toegekend worden. Het is maar als er geen betwisting is en de bijdragen moeten betaald worden, dat er over een afbetalingsplan kan gesproken  worden, waarbij de bijdragen in termijnen binnen het jaar moeten betaald zijn en waar daarbij ook verwijlintresten moeten betaald worden zolang de bijdragen niet volledig betaald zijn.

Alles lezen Bertrand ;)
Hier staat je antwoord ...http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2712.msg212706#msg212706

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Openstaand RSZ schuld, speelt parten voor onze licentie.
« Reactie #19 Gepost op: maart 04, 2016, 04:28:07 pm »
Alles lezen Bertrand ;)
Hier staat je antwoord ...http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2712.msg212706#msg212706

Ge kunt het niet beide doen, de bijdragen betwisten en een afbetalingsplan vragen aan de rechtbank. Een afbetalingsplan kan maar toegekend worden als er over de bedragen geen betwisting meer is, en die bedragen vast staan, wat toch logisch is.