Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 438997 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #900 Gepost op: augustus 20, 2007, 11:30:48 am »
Er komt een nieuwe tribune bij achter het doel-kant van de brug. Boven de bestaande hoofdtribune zouden
we bouwen. (einde citaat)


Wie zit hier nu op te wachten... Zijn de grote plannen plots verdwenen?  >:(

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #901 Gepost op: augustus 20, 2007, 11:48:49 am »
Ik snap et nie. Ze gaan achter de goal een tribune bouwen, boven de hoofdtribune => de hoofdtribune staat achter de goal ??

Offline Vossie

  • Leden
  • Berichten: 436
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #902 Gepost op: augustus 20, 2007, 12:11:47 pm »
Ik snap et nie. Ze gaan achter de goal een tribune bouwen, boven de hoofdtribune => de hoofdtribune staat achter de goal ??

Het is een punt "." en geen komma ","

Nieuwe tribune achter doel + boven de bestaande tribune zouden ze ook bouwen (maar oedada derga uitzien, daar vresik voor, allijk geen misbaksel link in brugge hopelijk)

Offline jompie

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #903 Gepost op: augustus 20, 2007, 12:17:42 pm »
Kvraag mij af als ik het nog ga meemaken:p
ier in belgie praten ze er over en daar blijft het bij en tegen dan ze die prive sponsor gaan gevondn hebn voor anderlecht is dat geen probleem want het is anderlecht wij zijn maar zulte waregem



Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #904 Gepost op: augustus 20, 2007, 12:30:38 pm »
zoals er staat op sv5381 dat is de waarheid

en het zal volledig nieuw stadion zijn die toe zal zijn, een kuip van tss de 14500 en 16 000 man...

zal zeker in orde zijn hoor, ze willen ??n van de mooist ezoniet mooist evan belgie, dat zal msh moeilijk zijn maar ben zeker dat moest het er nu al komen meteen dat het zekers het mooiste zal zijn samen met dat van gent....

en bin de paar jaar bij de 5 mooiste zal zitten in Belgie.

Nu zijn ze volop bezig met het zoeken van de derde partners (de grote bedrijven en industrie)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #905 Gepost op: augustus 20, 2007, 12:33:06 pm »
Zulte Waregem: ' we hebben gekeken naar Nederland. De mensen willen luxe. AZ speelde 5 jaar
terug voor een gemiddelde van  8000 in een dergelijke stadion als dat van Zulte Waregem, momenteel hebben ze 17 000  toeschouwers.

inderdaad van az was zelfs maar 2 jaar geleden speelde ze ng in een krot zoals beveren een beetje vr een max capaciteit van 8000 man...

ze bouwen een pracht van een stadion van 17 000 en zit meteen vol, nu lijkt dat zelfs al te klein en gn ze nr 40 000 plaatsen gn

kleine correctie gewoon

idd een nieuw stadion die er goed en vooral multifunctioneel is , doet heel veel zowel sportief als sponsers, budget, en toeschouwersaantal
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2007, 12:35:00 pm door essevee007 »

Offline jompie

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #906 Gepost op: augustus 20, 2007, 12:39:55 pm »
AZ speelt welk elk jaar top 3
meer volk gaat er sowieso komen maar het zal niet veel oplopen als we maar elk jaar tussen 12de en 15de plaats eindigen



Offline lg

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #907 Gepost op: augustus 20, 2007, 06:40:53 pm »
moesten we vorig jaar rond de 8ste plaats geeindigd zijn waren ze eral met dat geld;)
nu w8ten ze af ze willen geen geld steken in een ploeg die elk jaar meespeelt voor de degradatie
en als je niet boven de 12de plaats eindigt isdat voor die mannen degradatie voetbal;)
eerst beter voetbal dan centjes jammer maar zo is het nu eenmaal ;-)
en ik wil trouwens wel dringend achter het doel gaan plaatsnemen zal veel leuker zijn +
alle sfeermakers die nu appart zitten zullen dan terug verenigd worden juij lol:d

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #908 Gepost op: augustus 20, 2007, 07:17:28 pm »
Ik snap et nie. Ze gaan achter de goal een tribune bouwen, boven de hoofdtribune => de hoofdtribune staat achter de goal ??

de hoofdtribune is de tribune met de loges (en staat dus niet achter de goals h?)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #909 Gepost op: augustus 20, 2007, 08:34:15 pm »
AZ speelt welk elk jaar top 3
meer volk gaat er sowieso komen maar het zal niet veel oplopen als we maar elk jaar tussen 12de en 15de plaats eindigen

az is gewoon maar ??n van de tientallen voorbeelden in het buitenland, + az speelt maar sinds hun nieuw stadion in de top 5 anders eindigden ze ook 10de 8ste 12de enz... en hun vorig stadion was verre van even mooi en groot als het onze, + er zijn ng tientallen zo een voorbeelden...

1 ding mag jez eker zijn, zoals het op voetbal belgie en vooral op sv5381 staat zal het zijn en er komen... dat is een zekerheid, nu het voetbal vlug mooier en beter maken zodat die 3de partner er vlug staat met de centen

Online japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #910 Gepost op: augustus 20, 2007, 08:40:59 pm »
Begrijp het wel nie goe, Wanneer den willy zoiets zegt zal hij da toch wel weten zeker !!!!!!!!!!!!
Of heb ik het mis en klets hij iets uit zijn nek :-\ :-\

SVZW-plus

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #911 Gepost op: augustus 20, 2007, 10:51:35 pm »
Ja de vrees bestaat een beetje dat men zou beginnen achter de goal ('de piste moet weg' dixit citaat)
en dat men de hoofdtribune nog eens zou verbouwen. Reken dat de laatstgebouwde tribune is gekomen
na een  slecht veiligheidsrapport, het was vroeger een houten tribune met allemaal staanplaatsen, men zou kunnen vrezen dat deze tribune te recent is om weer af te breken. En in het artikel met Naessens zit wel geen duidelijkheid. Heeft daarin eerder de suggestie naar een andere strategie.
Nu wanneer er andere plannen zijn om een volledig nieuw stadion te bouwen zit met wel met een tijdsprobleem er moet ook nog gespeeld worden.
Wil best geloven dat men alles geheel en al zal neerhalen en van de grond af aan opnieuw zal bouwen,
het is niet zo ??nvoudig te realiseren.  Wat wel zou kunnen en misschien bedoeld Willy het zo dat men zou
beginnen met achter de goal een mooie draaiende tribune een ruim deel van het plein te omvatten, eens dit klaar kan men de toeschouwers opvangen met deze tribune achter de goal en de tribune (meest recente) aan de vijverkant, zodat men de oude hoofdtribune kan neerhalen tot op de grond. Dit zou meer passen in een realistisch tijdsplan.
Bovendien kan men ook aan de andere kant achter de goal beginnen met het tweede luik van een achter-de-goal bestaande tweede tribune. Kan mij moeilijk inbeelden dat men een stadion bouwt dat niet 'rondom
af is'. Ik interpreteer maar het artikel van Willy dat niet duidelijk is.
Wat misschien nog het meest evident is, is dat er wel grootse plannen zijn maar het financieel absoluut niet
rond is en men daarom een minder ambitieus plan vooropstelt, want zoals velen zeggen , mensen komen naar
een ploeg die liefst zo hoog mogelijk meedraait in de competitie. Stadion AZ:
www.zwarts.jansma.nl/artefact-1085-nl.html
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2007, 11:57:26 pm door SVZW-plus »

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #912 Gepost op: augustus 20, 2007, 10:59:04 pm »
Ik snap niet goed wat Naessens zegt over de tribune, de voetbalstadions moeten op korte termijn voldoen aan de Europese normen en hier zullen h??l wat stadions in Belgi? aan tekort komen. Ik kreeg eens te horen wat er allemaal ontbrak bij ons en dit was h??l wat. Ook de plaats tussen de zitjes en de breedte van de trappen zijn een probleem. Ik kan ?cht niet geloven dat dit de plannen zijn, op de persconferentie klonk het helemaal anders...

SVZW-plus

  • Gast
Sfeerbeelden nieuw stadion AZ
« Reactie #913 Gepost op: augustus 21, 2007, 12:09:46 am »
Ik geef website www.zwarts.jansma.nl/artefact-1085-nl.html
Veel kijkgenot.

Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Sfeerbeelden nieuw stadion AZ
« Reactie #914 Gepost op: augustus 21, 2007, 10:10:24 am »
Ik geef website www.zwarts.jansma.nl/artefact-1085-nl.html
Veel kijkgenot.

Bouwsom: 38 miljoen euro !!

Dan zullen er nog z??r veel priv?sponsors mogen bijkomen!! Indien de club en het stadsbestuur samen aan 5 miljoen geraken zou dat al een mirakel zijn denk ik. Dus waar ze die overige 33 zullen vinden...

Er zijn er hier veel die hun dromen voor werkelijkheid zien blijkbaar! Een dergelijk stadion is in Belgi? haalbaar voor topclubs met een groot supporterspotentieel. Waregem ligt nu niet meteen in zo'n regio, temeer daar er binnen een straal van 50/60 km nog 5 eersteklassers spelen. Als je ziet dat we op de bekerfinale aan 'slechts' 17.000 man geraken, terwijl daar nog zeer veel mensen tussen zaten die voor de eerste keer naar een voetbalmatch gingen, dan geloof ik niet dat we wekelijks aan dergelijke aantallen geraken alleen maar omdat er een nieuw stadion staat.

Ik ben dus eerder geneigd de verhalen over verbouwen en bijbouwen te geloven in plaats van die over de 'gloednieuwe voetbaltempel'. Begrijp me niet verkeerd, ik zou graag om de 14 dagen naar het voetbal komen kijken in een stadion als dat van AZ. Maar een beetje realisme dwingt mij toch tot andere gedachten...

Trouwens: Van Essevee007 horen we hier om de haverklap dat er 'een volledig nieuw stadion' zal komen en dat het 'een kuip van tss de 14500 en 16 000 man' zal zijn, en wellicht '??n van de mooiste van belgie'. Ik vraag mij eigenlijk af op wie of wat dit gebaseerd is? Kan je hier eens je bronnen vermelden of is dit allemaal wishful thinking?


Offline jompie

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #915 Gepost op: augustus 21, 2007, 10:46:32 am »
Ik geef website www.zwarts.jansma.nl/artefact-1085-nl.html
Veel kijkgenot.

Bouwsom: 38 miljoen euro !!

Dan zullen er nog z??r veel priv?sponsors mogen bijkomen!! Indien de club en het stadsbestuur samen aan 5 miljoen geraken zou dat al een mirakel zijn denk ik. Dus waar ze die overige 33 zullen vinden...

Er zijn er hier veel die hun dromen voor werkelijkheid zien blijkbaar! Een dergelijk stadion is in Belgi? haalbaar voor topclubs met een groot supporterspotentieel. Waregem ligt nu niet meteen in zo'n regio, temeer daar er binnen een straal van 50/60 km nog 5 eersteklassers spelen. Als je ziet dat we op de bekerfinale aan 'slechts' 17.000 man geraken, terwijl daar nog zeer veel mensen tussen zaten die voor de eerste keer naar een voetbalmatch gingen, dan geloof ik niet dat we wekelijks aan dergelijke aantallen geraken alleen maar omdat er een nieuw stadion staat.

Ik ben dus eerder geneigd de verhalen over verbouwen en bijbouwen te geloven in plaats van die over de 'gloednieuwe voetbaltempel'. Begrijp me niet verkeerd, ik zou graag om de 14 dagen naar het voetbal komen kijken in een stadion als dat van AZ. Maar een beetje realisme dwingt mij toch tot andere gedachten...

Trouwens: Van Essevee007 horen we hier om de haverklap dat er 'een volledig nieuw stadion' zal komen en dat het 'een kuip van tss de 14500 en 16 000 man' zal zijn, en wellicht '??n van de mooiste van belgie'. Ik vraag mij eigenlijk af op wie of wat dit gebaseerd is? Kan je hier eens je bronnen vermelden of is dit allemaal wishful thinking?



voor topmatchen tegen brugge en anderlecht mag je gerust zijn dat het stadion vol zal lopen
en als je dan 16000 tickets kan verkopen ipv 8000 zoals nu dan merk je dat verschil wel plus dan nog eens alle inkomsten van consumptie enz... het is ook vooral dat wat belangrijk is om voorruit te willen gaan als ploeg en met een nieuw stadion gaat het toeschouwers gemiddelde altijd omhoog
en die zie 17000 man van de bekerfinale vind ik totaal niet slecht als je ziet wat moeskroen maar mee had en die mannen spelen al langer in eerste dan ons



Offline matie

  • Leden
  • Berichten: 80
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #916 Gepost op: augustus 21, 2007, 11:26:27 am »
das ook heel juist
en ier in de streek zijn genoeg bouwfirma's die kunnen da handen in elkaar slaan en samen bouwen aan de nieuwe tempel (BV. BIK,naessens,eribo,tybo,bekaert bulding,enz......)
waar een wil is is een weg
PS:k'heb gehoord uit betrouwbare bronnen dat verbouwen GEEN optie is omdat ze constant achter de feiten lopen en da ze graag zouden voor zijn omdat tegen het jaar .....bijna geen enkel stadion meer zal inorde zijn in belgie omdat de regelmentering ivm stadion helemaal verandert (verstrengt)

SVZW-plus

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #917 Gepost op: augustus 21, 2007, 01:05:47 pm »
SC Heerenveen bouwde in 1994 haar nieuwe stadion men een beschikbaar budget van 6 miljoen ?. (bron eigen site)
De prijs /kwaliteit kon toen niet beter. Combinatie architectenbureau en aannemer.
Het ombouwen (nieuwbouw) van het 'bejaardenhome' in Waregem vlak naast het stadion had een vermoedelijk prijskaartje van  rond de 24 000 000 ?. (bijna een miljard BF, waar eerst gesproken werd van 800 000 000 BF, de bron hiervan zijn mensen uit de gemeenteraad die tijdens de bouw in de oppositie zaten, dus zal wellicht niet ver naast zijn. De grootse plannen van vroeger lijken nu zoveel jaren later niet echt meer op het gebouw dat er nu staat.
Ik las onlangs dat de grote Nederlandse Clubs met schuldenlast zitten.
Er is ook wel vroeger een probleem geweest in Nederland waarbij de grote bouwprojecten in kartelvorm
uitbesteed werden. Namelijk ieder groot bouwbedrijf kreeg elk op zijn beurt aan te hoge prijs
bij afspraak een project toegewezen (waardoor de winst derhalve ook verhoogde). 't Is maar dat je weet dat alles niet altijd koosjer is in de wereld.
Men mag ook niet altijd de kostprijs van de tribunes vergelijken met het geheel dus plus de bijprojecten.
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2007, 01:14:27 pm door SVZW-plus »

Offline carlitos

  • Leden
  • Berichten: 115
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #918 Gepost op: augustus 21, 2007, 01:49:40 pm »
voor topmatchen tegen brugge en anderlecht mag je gerust zijn dat het stadion vol zal lopen
en als je dan 16000 tickets kan verkopen ipv 8000 zoals nu dan merk je dat verschil wel plus dan nog eens alle inkomsten van consumptie enz...

Tja, laat ons stellen dat je dan 3 zo'n matchen hebt waar telkens 8000 man extra is en je dus 8.000 x 20 euro = 160.000 euro extra hebt. Samen met een algemene stijging van ongeveer 25% over de andere matchen geraak je dan misschien aan een miljoen extra inkomsten per jaar (uiteraard allemaal zeer ruw geschat, maar is kwestie van een idee te krijgen). Gesteld dat hiervoor geen extra kosten dienen gemaakt te worden in het jaar zelf (wat zeer onwaarschijnlijk is: meer personeel, meer onderhoud, meer investeren in de ploeg zelf als je hogerop wil,...) heb je dankzij het nieuwe stadion dus ongeveer 1 miljoen euro extra inkomsten per jaar. Als je dan met een investering van 38 miljoen zit is dat toch redelijk weinig...

Bovendien blijkt hier niemand rekening te houden met een worst-case scenario waarin we een jaar na de bouw van een nieuw stadion degraderen! Gevolg: sponsors haken af, publiek blijft weg, tv-gelden weg. Combineer dat met een immense schuldenlast voor de afbetaling van het stadion en binnen de kortste keren zitten we in hetzelfde schuitje als SV Waregem in de jaren '94-'95... Daarom denk ik dat een iets bescheidener plan met een iets bescheidener budget niet slecht zou zijn (en dat stadion van AZ is nu niet meteen iets wat je bescheiden kan noemen)



en die zie 17000 man van de bekerfinale vind ik totaal niet slecht als je ziet wat moeskroen maar mee had en die mannen spelen al langer in eerste dan ons

Vind ik ook niet slecht, maar het is wel duidelijk dat dit het absolute maximum is!! Enkel voor echte topmatchen ?n als Essevee een goed seizoen draait kan je dat nog eens evenaren (denk niet dat iemand nu pakweg SVZW-Standard een belangrijkere match vindt om eens te gaan kijken dan toen met de bekerfinale)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #919 Gepost op: augustus 21, 2007, 07:00:11 pm »
Ik geef website www.zwarts.jansma.nl/artefact-1085-nl.html
Veel kijkgenot.

Bouwsom: 38 miljoen euro !!

Dan zullen er nog z??r veel priv?sponsors mogen bijkomen!! Indien de club en het stadsbestuur samen aan 5 miljoen geraken zou dat al een mirakel zijn denk ik. Dus waar ze die overige 33 zullen vinden...

Er zijn er hier veel die hun dromen voor werkelijkheid zien blijkbaar! Een dergelijk stadion is in Belgi? haalbaar voor topclubs met een groot supporterspotentieel. Waregem ligt nu niet meteen in zo'n regio, temeer daar er binnen een straal van 50/60 km nog 5 eersteklassers spelen. Als je ziet dat we op de bekerfinale aan 'slechts' 17.000 man geraken, terwijl daar nog zeer veel mensen tussen zaten die voor de eerste keer naar een voetbalmatch gingen, dan geloof ik niet dat we wekelijks aan dergelijke aantallen geraken alleen maar omdat er een nieuw stadion staat.

Ik ben dus eerder geneigd de verhalen over verbouwen en bijbouwen te geloven in plaats van die over de 'gloednieuwe voetbaltempel'. Begrijp me niet verkeerd, ik zou graag om de 14 dagen naar het voetbal komen kijken in een stadion als dat van AZ. Maar een beetje realisme dwingt mij toch tot andere gedachten...

Trouwens: Van Essevee007 horen we hier om de haverklap dat er 'een volledig nieuw stadion' zal komen en dat het 'een kuip van tss de 14500 en 16 000 man' zal zijn, en wellicht '??n van de mooiste van belgie'. Ik vraag mij eigenlijk af op wie of wat dit gebaseerd is? Kan je hier eens je bronnen vermelden of is dit allemaal wishful thinking?



geef toe ben al altijd juist geweest, men zat mij hier vierkant uit te lachen als ik jaar geleden ofzo zei van nieuw stadion of sterke verbouwingen.... wist dit toen al

daarna heeft het in het laatste nieuws gestaan, voetbal belgie, en op sv5381 , en op de persvoorstelling zo gezegd geweest.

Een volledig nieuw dicht stadion zonder piste, met top acrhitecten waaronder de deze van het dsb stadion, lees gewoon eens op voetbal belgie.be en op sv5381.be daar staat het allemaal en wat daar gezegd wordt is de echte waarheid....

En vele lezen hier nt echt het forum h? of kennen er niet al te veel van, zo bezig van hoe geraken we aan die toeschouwers???

waregem en zulte beiden alleen al goed vr een goede 50 000 inwoners, dan heb je ng eens dorpen en stadjes er rond, + kortrijk die aan gn kanten draait....

+ er zijn 100den voorbeelden uit het buitenland dat een nieuw stadion sowieso minstens 40% meer supporters geeft ( in nederland hebben ze alle 18 een nieuw of sterk verbouwd stadion) belgie is gelijk aan geen ambitie op sportgebied, zelfs supporters niet, hatelijke sportmentaliteit... ambitie vin je wel terug in ons bestuur en trainer en vb bij een justine hennin...

meer sportief succes, meer geld, meer sponsers ook door een nieuw stadion enz....

zelfs in de tijd dat er gn fusie was zat er soms in het regenboogstadion rond de 15 000 man in hetzelfde stadion als nu in de jaren 90'.

az, genk enz... en er zijn ng immens veel voorbeelden zijn allemaal gegroeid dr hen stadion, speelden ervoor in massa's lelijk stadion veel erger dan het onze nu vr een gemiddelde van 6 a 7000 man...

lees gewoon op voetbal belgie.be

en sv5381 dat is de waarheid en dat zal het worden

weet ook uit goede bronnen van grote firma's, was er zelf eens bij toen er iemand belde en zelfs kwam van het bestuur... dusja en dit werd toen ook bevestigd.



« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2007, 07:04:38 pm door essevee007 »