Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 437820 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #160 Gepost op: januari 22, 2007, 08:01:48 pm »
De eerste dinsdag van iedere maand is er gemeenteraad. In de streekkrant staan de topics. Wanneer het dossier SVZW voorkomt, zullen we wel horen of lezen
En ja... iedereen krijgt 1 drankje...

31 januari is een woensdag.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #161 Gepost op: januari 22, 2007, 08:08:43 pm »
na wat rondneuzen op vind ik dat de gemeenteraad op 06 februari 2007 (dus zoals altijd de 1e dinsdag van de maand , tenzij die eerste een feestdag is)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #162 Gepost op: januari 22, 2007, 08:32:44 pm »
Goed idee! Maar nog beter dan met Zulte babbelen is eens beklemtonen dat Kortrijk aan het dringen is...

Het huidig stadsbestuur spiegelt zich in vele dingen aan Kortrijk (zie ook recent de nieuwe expohal), en als we nu eens duidelijk maken dat het 5 voor 12 is op dat vlak, gaat de bal mss eindelijk eens aan het rollen... Stel nl. dat Kortrijk overgaat (met veel geluk) en het ergens een ambitieuze politicus in de rangen heeft (onder leiding van burgemeester Declercq, die ook wel wat connecties zal hebben) die het Guldensporenstadion op relatief korte termijn wil uitbouwen tot een stadion van >12.000 man (er is nl. meer geld in Stad Kortrijk dan in Stad Waregem vermoed ik)... Waar staan wij dan weer?

=> we moeten de concurrentie in de regio voor zijn en NU investeren! Als Kortrijk ziet dat wij al verbouwingen aan het doen zijn/een megatempel bouwen, zal de zin van hun investeerders al h??l wat lager zijn dan nu...

Dergelijke argumenten zijn m.i. voor ons stadsbestuur v??l belangrijker dan "we zouden graag meer volk/sfeer hebben", enz.

Kortrijk heeft absoluut geen ruimte in hun begroting om aan dat stadion te werken.  Kortrijk kampt de laatste jaren met enorme verkrotting in de stad.  Ze hebben de grootste verkrottingsgraad van heel Vlaanderen, dus ik denk dat ze hun geld daar wel aan iets anders zullen besteden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er heel dringend iets moet gebeuren aan de accomodatie van de club.

1/ voor de zoveelste keer: het geld moet niet alleen van't stad komen. En daar staat kutrijk waarschijnlijk al een stap voor... Waarom zie ik geen beursgenoteerd bedrijven bij ons??? Barco, Bekaert, Omega Farma, Flanders Weavers, Picanol,.... waarom nie? Van Unilin en Balta.... ook niets zeker...
Er zijn argumenten genoeg om geld daar los te weken. men moet wel de juste connecties hebben en daar kan kutrijk idd misschiens een stap voorhebben (nieuwe dienstenzone, blauw-oranje coalitie,...) Langs andere kant doen roddels de ronde dat financieel nie goed gaat met hen en vermast hielp ons door tegen deinze door een knoert van een kans te missen LOL.
2/ idd.... Diene expo kon perfect ge?ntegreerd worden in een "nieuw" stadion.
3/ die piste moest al lang verhuist zijn naar een ander desnoods naburige gemeente... Men -incl voorzitter- heeft weer te lang getalmd... nu komt zelfs boven dat ze niet geschikt is voor competitie, wtf?! en die waanidee?n van "een overdekte piste"....
4/ over de stadium in bev-leie mag ook wa minder gememd worden. Waar komt de hoofdsponsor vandaan? Ol?, ja, beveren-leie... moest em misschiens in beveren zijn geld gestoken hebben? trouwens over de kostprijs van die nieuwe expohal wordt ook weer gezwegen en in hoeverre was de die nodig....

Ik had persoonlijk een +- "ambitieuze" nieuwjaarsreceptie -zeker naar abonnees toe- verwacht met een ambitieuze speech van de nieuwe manager naar de supporters toe... Nope, we kregen 2 bonskens en wa magere excuses op ons veelbesproken website.... misschiens met "dank" aan de "supporters" die vorig jaar de die van Molecule stonden uit te lachen op de nieuwjaarsreceptie....

Offline Lomaes

  • Leden
  • Berichten: 44
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #163 Gepost op: januari 22, 2007, 09:27:00 pm »
Dat zit al allemaal in de idee?n hoor (van die priv?-investeerders). Het gaat nu gewoon om de toestemming van 't stad om te mogen verbouwen aan het stadion. De kosten worden dan verdeeld over SVZW (met zijn priv?-investeerders) en het stad (met zijn subsidies).

En ik ben al tevreden met die bonskes. :P
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2007, 09:28:56 pm door Lomaes »

Offline Morientes

  • Leden
  • Berichten: 5
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #164 Gepost op: januari 22, 2007, 10:00:36 pm »

4/ over de stadium in bev-leie mag ook wa minder gememd worden. Waar komt de hoofdsponsor vandaan? Ol?, ja, beveren-leie... moest em misschiens in beveren zijn geld gestoken hebben? trouwens over de kostprijs van die nieuwe expohal wordt ook weer gezwegen en in hoeverre was de die nodig....

[/quote]

1/ Dienen expo is volledig betaald door priv? investeerders en dus niet door stad Waregem
2/ Dienen expo was wel degelijk nodig, meer en meer evenementen trokken weg uit Waregem
3/ dienen expo sta nu wel ne keer volledig los van de verbouwingen van ons stadion

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #165 Gepost op: januari 23, 2007, 12:24:13 am »
Goed idee! Maar nog beter dan met Zulte babbelen is eens beklemtonen dat Kortrijk aan het dringen is...

Het huidig stadsbestuur spiegelt zich in vele dingen aan Kortrijk (zie ook recent de nieuwe expohal), en als we nu eens duidelijk maken dat het 5 voor 12 is op dat vlak, gaat de bal mss eindelijk eens aan het rollen... Stel nl. dat Kortrijk overgaat (met veel geluk) en het ergens een ambitieuze politicus in de rangen heeft (onder leiding van burgemeester Declercq, die ook wel wat connecties zal hebben) die het Guldensporenstadion op relatief korte termijn wil uitbouwen tot een stadion van >12.000 man (er is nl. meer geld in Stad Kortrijk dan in Stad Waregem vermoed ik)... Waar staan wij dan weer?

=> we moeten de concurrentie in de regio voor zijn en NU investeren! Als Kortrijk ziet dat wij al verbouwingen aan het doen zijn/een megatempel bouwen, zal de zin van hun investeerders al h??l wat lager zijn dan nu...

Dergelijke argumenten zijn m.i. voor ons stadsbestuur v??l belangrijker dan "we zouden graag meer volk/sfeer hebben", enz.

Kortrijk heeft absoluut geen ruimte in hun begroting om aan dat stadion te werken.  Kortrijk kampt de laatste jaren met enorme verkrotting in de stad.  Ze hebben de grootste verkrottingsgraad van heel Vlaanderen, dus ik denk dat ze hun geld daar wel aan iets anders zullen besteden.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat er heel dringend iets moet gebeuren aan de accomodatie van de club.

1/ voor de zoveelste keer: het geld moet niet alleen van't stad komen. En daar staat kutrijk waarschijnlijk al een stap voor... Waarom zie ik geen beursgenoteerd bedrijven bij ons??? Barco, Bekaert, Omega Farma, Flanders Weavers, Picanol,.... waarom nie? Van Unilin en Balta.... ook niets zeker...
Er zijn argumenten genoeg om geld daar los te weken. men moet wel de juste connecties hebben en daar kan kutrijk idd misschiens een stap voorhebben (nieuwe dienstenzone, blauw-oranje coalitie,...) Langs andere kant doen roddels de ronde dat financieel nie goed gaat met hen en vermast hielp ons door tegen deinze door een knoert van een kans te missen LOL.
2/ idd.... Diene expo kon perfect ge?ntegreerd worden in een "nieuw" stadion.
3/ die piste moest al lang verhuist zijn naar een ander desnoods naburige gemeente... Men -incl voorzitter- heeft weer te lang getalmd... nu komt zelfs boven dat ze niet geschikt is voor competitie, wtf?! en die waanidee?n van "een overdekte piste"....
4/ over de stadium in bev-leie mag ook wa minder gememd worden. Waar komt de hoofdsponsor vandaan? Ol?, ja, beveren-leie... moest em misschiens in beveren zijn geld gestoken hebben? trouwens over de kostprijs van die nieuwe expohal wordt ook weer gezwegen en in hoeverre was de die nodig....

Ik had persoonlijk een +- "ambitieuze" nieuwjaarsreceptie -zeker naar abonnees toe- verwacht met een ambitieuze speech van de nieuwe manager naar de supporters toe... Nope, we kregen 2 bonskens en wa magere excuses op ons veelbesproken website.... misschiens met "dank" aan de "supporters" die vorig jaar de die van Molecule stonden uit te lachen op de nieuwjaarsreceptie....

Sorry hoor, maar als je niet weet hoe zoiets in zijn werk gaat dan zou je er ook beter geen commentaar op geven.  Jij moet mij eens zeggen hoe een barco, picanol of gelijk welk ander bedrijf dat je hier uit je mouw schudt zo een project gaat ondersteunen? Nee, wat je nodig hebt is een projectontwikkelaar met kennis van zaken ondersteund door een grote bouwfirma of een joint venture van een aantal kleinere om aan risicospreiding te doen.  Je hebt een bedrijf zoals Arcadis nodig om het boeltje in gang te krijgen.  De stad heeft zelf geen flauw benul hoe ze zoiets moeten aanpakken, Arcadis heeft die know how wel.  Of er gemakkelijk bouwfirmas in Belgie te vinden zijn die zo een project willen meefinancieren, daar heb ik geen idee van maar ik veronderstel dat daar al rondvraag naar is gedaan.

Investeringen in Beveren-Leie en expo staan hier trouwens compleet los van.  Waregem draait niet enkel om een eerste klasse voetbalploeg.  De stad moet rekening houden met de noden van alle mensen en niet enkel met die van ZW supporters. 

Bart

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #166 Gepost op: januari 23, 2007, 09:17:31 am »
Gisterenavond hebben zowel voorzitter Naessens als trainer Dury de nood aan meer capaciteit benadrukt. Volgens de voorzitter gaan de gesprekken met de stad de goede kant uit.

En wat die expohal betreft: die bouwwerken werden inderdaad gefinancierd met priv?-kapitaal en dus niet met geld van 't stad.

Maar ja, als men per s? negatief wenst te doen, zijn alle middelen goed, nietwaar?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #167 Gepost op: januari 23, 2007, 09:18:58 am »
nie overdrijven... max. 12 000

nog iemand die het niet verstaat, zie mijn vorige reacties in dit toppic voor meer uitleg anders moekket ng eens helemaal typen...

no offense persoonlijk
wij zijn geen genk h?, 12000 is echt het maximum. er moet natuurlijk nog plaats zijn voor uitbreiding, stel dat we blijven meedraaien in de subtop en nog eens europees spelen ofzo, dan kan je nog altijd bijbouwen.
genk speelde bijna direct top 3, logisch dat zij dan dat stadion bouwen, wij zitten sportief nog heel ver van de top 3 als je t mij vraagt.

ik ben 100 % voor uitbreiding, maar het moet geleidelijk aan, in stappen gebeuren. anders gaan we zo overkop en zitten we binnen 10 jaar weer in 4e klasse... 

VOLLEDIG MIS OOK JIJ VERSTAAT HET NIET, zie mijn vorige reacties lees dat eens anders moet ik het opnieuw typen, .... ook tegen u geen persoonlijk iets ?

GENK WAS VROEGER OOK GEEN GENK ?

was ook maar een fusie met een 7000 toeschouwers de eerste jaren in eerste....

aa gent is een ploeg die vr 8000 man max nu speelt en ze zetten ??n van 22 000

+ al die ploegen in bijna ieder land hebben een nieuw of stevige uitbreiding, + AZ SPEELDE VROEGER VOOR EEN MAX 9000 MAN IN EERSTE ZE HEBBEN EEN STADION GEZET VAN 18 000 OFZO EN ZE GN NU NG BIJBOUWEN WANT ZE HEBBEN ER NOG MEER NODIG

+ WAREGEM IN DE JAREN 90' NOG ZELFS OP EEN 16DE PLAATS DEGRADATIE SPEELDE NG IN DIT STADION ZELFS VOOR SOMS 14 000 MAN

DUS NU EEN FUSIE, BETERE RESULTATEN, GEZELLIGER EN MEER SFEERVOL STADION BOUWEN DUS ZOU DIT NU ZEKER LUKKEN

EEN STADION IS NODIG VAN 16 A 18 000 MAN

IK VERWIJS OOK NG EENS NAAR INTERVIEUWS IN HUMO EN OP STUDIO 1 MET DE VOORZITTER ENZ....

TOEN HIJ ZEI DAT ER EEN STADION MET TERMIJN ZOU , MOETEN KOMEN VAN ZELFS 20 000 EN DAT DE PLOEG BINNEN DE 5 JAAR EEN PLOEG GAAT EN MOET WORDEN DIE ALTIJD IN DE TOP 7 ZAL SPELEN

OOK ONS BUDGET IS VOLGEND JAAR AL HET 7DE 8STE GROOTSTE IN EERSTE NA NOG GEEN 2 JAAR ...

kstel voor dat u eens opzoekt op het internet, zodat je ziet dat het bewezen is dat in ieder land bijna i"edere ploeg nieuw stadion of grondige verbouwing heeft, nederland zelfs alle 18 en dat het alleen maar tot meer volk en succes lijdt....

anders effe vorige reacties lezen

maar ieder heeft natuurlijk zijn mening maar ja....het is hoogstwaarschijnlijk de verkeerde hier, zonder persoonlijk

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #168 Gepost op: januari 23, 2007, 09:43:55 am »
Sorry hoor, maar als je niet weet hoe zoiets in zijn werk gaat dan zou je er ook beter geen commentaar op geven.  Jij moet mij eens zeggen hoe een barco, picanol of gelijk welk ander bedrijf dat je hier uit je mouw schudt zo een project gaat ondersteunen? Nee, wat je nodig hebt is een projectontwikkelaar met kennis van zaken ondersteund door een grote bouwfirma of een joint venture van een aantal kleinere om aan risicospreiding te doen.  Je hebt een bedrijf zoals Arcadis nodig om het boeltje in gang te krijgen.  De stad heeft zelf geen flauw benul hoe ze zoiets moeten aanpakken, Arcadis heeft die know how wel.  Of er gemakkelijk bouwfirmas in Belgie te vinden zijn die zo een project willen meefinancieren, daar heb ik geen idee van maar ik veronderstel dat daar al rondvraag naar is gedaan.

Investeringen in Beveren-Leie en expo staan hier trouwens compleet los van.  Waregem draait niet enkel om een eerste klasse voetbalploeg.  De stad moet rekening houden met de noden van alle mensen en niet enkel met die van ZW supporters.  

man man man. jeez, ik heb het enkel zeer breed geschetst. en ge ondersteundt met je repliek alleen mijn mening. da ik ze louter vanuit svzw-standpunt zie is maar normaal ook lol. en met het noemen van die bedrijven wilde ik enkel beklemtonen welke budgetten daar tegenover staan. (ter ill. stvv zal stadium ook renoveren en de grootste financier alginds is tot nader order geen bouwbedrijf doch oa een beursgenoteerd informaticabedrijf!!).
Een stadsbestuur heeft vooralsnog als taak denk ik een algemene coordinerende rol te vervullen. Dus investeringen in expo ea. staan hier niet zomaar los van... Het kan zich wel laten bijstaan.(kveronderstel ook da je nog nooit gehoord hebt van het plan dat den kortrijkse burgemeester voorlegde aan REBAK en daar werd afgeschoten...)
tja da jij hier effen reclame moet komen maken voor een bepaald bedrijf is nu ook wel duidelijk lol

Offline Lomaes

  • Leden
  • Berichten: 44
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #169 Gepost op: januari 23, 2007, 09:49:08 am »
Die projectontwikkelaars zijn daar allang mee bezig, hoor.
Het bestuur weet dat ook wel allemaal.
Het belangrijkste waar de supporters moeten voor zorgen is, meeduwen aan de kar dat het stadsbestuur zijn fiat geeft. De rest komt dan allemaal in orde en de grote lijnen liggen al vast.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #170 Gepost op: januari 23, 2007, 12:24:40 pm »
Die projectontwikkelaars zijn daar allang mee bezig, hoor.
Het bestuur weet dat ook wel allemaal.
Het belangrijkste waar de supporters moeten voor zorgen is, meeduwen aan de kar dat het stadsbestuur zijn fiat geeft. De rest komt dan allemaal in orde en de grote lijnen liggen al vast.

msh onder andere even deze 10 tal bladzijden van het forum afprinten... en afgeven

Offline Jimme

  • Leden
  • Berichten: 108
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #171 Gepost op: januari 23, 2007, 08:19:45 pm »
kan er mij iemand ne keer uitleggen waarom er met Zulte niet wordt gepraat als het dan toch pers? ZULTE Waregem moet zijn en alle historische feiten en kleuren niet meer getolereerd worden ?  het is blijkbaar zelfs geen optie, nog niks over gehoord of gelezen ...

bestuur wees consequent in jullie beleid !

Offline winterke

  • Leden
  • Berichten: 176
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #172 Gepost op: januari 23, 2007, 08:27:41 pm »
Regenboogstadion is vna STAD WAREGEM... stadsbestuur beslist of er wat geberut...
- One essevee!
- Tegen het moderne voetbal!
- vrijheid voor ultras!

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #173 Gepost op: januari 23, 2007, 09:45:59 pm »
lol idd :P
Wij gaan toch ook niet betalen voor da stadion in Loppem :D

Offline winterke

  • Leden
  • Berichten: 176
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #174 Gepost op: januari 24, 2007, 07:11:32 pm »
Schijnt dat het niet door gaat in Loppen. Teveel tegenstand ;D Ze zijn nu gaan zagen in Zedelgem of waar dat ook is. Ook net iets buiten Brugge. Daar dien zijn er ook tegen...

Maarja wat wilt ge... Zo'n kutploeg in je stad. Kan toch nimand mee akkoort gaan ;D
- One essevee!
- Tegen het moderne voetbal!
- vrijheid voor ultras!

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #175 Gepost op: januari 25, 2007, 05:33:17 pm »
kan er mij iemand ne keer uitleggen waarom er met Zulte niet wordt gepraat als het dan toch pers? ZULTE Waregem moet zijn en alle historische feiten en kleuren niet meer getolereerd worden ?  het is blijkbaar zelfs geen optie, nog niks over gehoord of gelezen ...

bestuur wees consequent in jullie beleid !


ook omdat zulte geen cent wilde/wil/zal willen steken in het stadion.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #176 Gepost op: januari 25, 2007, 05:51:48 pm »
kan er mij iemand ne keer uitleggen waarom er met Zulte niet wordt gepraat als het dan toch pers? ZULTE Waregem moet zijn en alle historische feiten en kleuren niet meer getolereerd worden ?  het is blijkbaar zelfs geen optie, nog niks over gehoord of gelezen ...

bestuur wees consequent in jullie beleid !


ook omdat zulte geen cent wilde/wil/zal willen steken in het stadion.
dat vind ik nu enigszins nog te begrijpen hoor.
Zij genieten veel minder/niet van de voordelen van een groter stadion eh.

Offline Jimme

  • Leden
  • Berichten: 108
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #177 Gepost op: januari 25, 2007, 06:38:58 pm »
idd heel erg stil van de zulte kant.  maar o wee als het over iets anders gaat.
wie had het nu juist over het is een nieuwe fusieclub ontstaan uit 2 clubs, svzw, rood/groen, enz ... om alles te verantwoorden ? 
maar als het over centen gaat ... totale stilte.

Roussel

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #178 Gepost op: januari 25, 2007, 06:56:41 pm »
zeg mij nu nie da je nie begrijpt waarom zulte nie investeert ?  ::)

geef mij eens 1 voordeel dat zulte eruit zou halen. aja dat er meer supporters naar waregem komen daar zullen zij wel blij mee zijn ja  ;D

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #179 Gepost op: januari 25, 2007, 08:05:22 pm »
zoiets zou schitteredn zijn!!! hier kan het bestuur een vb aan nemen! volgend jaar fzo aan 1 kant toebouwen, en op termijn (bvb 2012 fzo) de andere kant toebouwen..
maar of het ooit zo ver zal komen, is een andere vraag.. :-\
erg mooi gemaakt bovendien!