Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 440063 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1660 Gepost op: januari 08, 2009, 09:19:57 pm »
Enigste dak uit da filmke opmaak is da ze daar wel heeeeeeeel rap werken :D

Rafa

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1661 Gepost op: januari 08, 2009, 09:22:48 pm »
Heb ooit nog zo'n werk gemaakt voor school rond de Allianz Arena. Daar had je een prachtig filmpje over de bouw van (voor mij) het zotste stadion van Europa.

Simulatie vooraf : http://nl.youtube.com/watch?v=Akoz-mE1ANk
Foto's achter elkaar : http://nl.youtube.com/watch?v=57Y2R1lBUyA

Had nog talloze foto's opgevraagd (en gekregen) van tijdens de bouw, jammer genoeg ben ik die kwijt geraakt. :(

En @ cb_cm : voor een naamgenoot van mij had ik toch een hoger IQ verwacht...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1662 Gepost op: januari 08, 2009, 09:55:26 pm »
Enigste dak uit da filmke opmaak is da ze daar wel heeeeeeeel rap werken :D

Is inderdaad wel grappig hoe die gigantische kranen daar gelijk speelgoed efkes heen en weer rijden :)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1663 Gepost op: januari 10, 2009, 11:10:45 pm »
een sporthal of een tribune in pakweg beveren-leie komt er in ieder geval veel rapper dan ons dossier in pakweg waregem. nu ja de papieren administratiemolen moet ook zijn werk hebben zeker .

Offline Tisten

  • Leden
  • Berichten: 135
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1664 Gepost op: februari 17, 2009, 05:42:09 pm »
Het wordt nu toch wel heel stil betreffende de verbouwingen aan ons stadion? Geen enkel nieuwtje meer te rapen?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1665 Gepost op: februari 17, 2009, 05:44:36 pm »
Het wordt nu toch wel heel stil betreffende de verbouwingen aan ons stadion? Geen enkel nieuwtje meer te rapen?

Nieuwjaarsreceptie.  En zolaatst heeft de club ook een gesprek gehad met buurtbewoners en handelaars. Bron: o.a. sport.be

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1666 Gepost op: februari 25, 2009, 02:08:14 pm »
Vandaag in het hln gelezen dat we Europees in ons Regenboogstadion mogen spelen. Een vraag daarover, je moet toch minimum toch een aantal zitjes hebben (geen banken of staanplaatsen voor Europees) en wat was het probleem dan in onze vorige campagne? Maar zoveel te beter in eigen huis dan ergens anders ;D. Maar eerst Westerlo dan dromen.



Offline Mattieke

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1667 Gepost op: februari 25, 2009, 02:48:57 pm »
Dacht dat de verlichting vorige keer het probleem was Dat is nu in orde
Vandaag in het hln gelezen dat we Europees in ons Regenboogstadion mogen spelen. Een vraag daarover, je moet toch minimum toch een aantal zitjes hebben (geen banken of staanplaatsen voor Europees) en wat was het probleem dan in onze vorige campagne? Maar zoveel te beter in eigen huis dan ergens anders ;D. Maar eerst Westerlo dan dromen.

Offline tozzie

  • Leden
  • Berichten: 20
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1668 Gepost op: februari 25, 2009, 06:06:16 pm »
Twas inderdaad de verlichting die niet inorde was vorige keer.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1669 Gepost op: februari 25, 2009, 07:14:43 pm »
Naar Gent zouden we niet moeten gaan, want dat veld is niet bespeelbaar. Maar goed, we zijn nog niet aan europees bezig. Eerst de match tegen Westerlo :)
KOMAAN ESSEVEE !!!!

Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1670 Gepost op: maart 03, 2009, 06:45:23 pm »
Citaat
Waregem niet gelukkig met verhuizing naar Gent
Nieuwe stadionverlichting te laat operationeel


WAREGEM - Tijdens de Waregemse gemeenteraad werd een pittige discussie opgezet over het spelen van de Europese match van SV Zulte Waregem (SVZW) in het Gentse Ottenstadion eind september. De club ziet zich genoodzaakt uit te wijken omdat de lichtsterkte in het Regenboogstadion de Europese norm van 1.200 lux niet haalt. De supporters balen. De gemeenteraad ergert zich blauw.


We staan in ons hemd'', meent Freddy Fran?ois (Open Stad). ,,SVZW mag nu eens Europees spelen, maar we moeten uitwijken naar Gent. Dat is toch hemeltergend.''

De stad deed er alles aan om de vier nieuwe lichtmasten tijdig operationeel te krijgen, stelde burgemeester Yolande Dhondt (CD&V) tijdens de raad.

,,Maar die nieuwe masten zullen pas op 14 oktober klaar zijn, voor de match tegen Anderlecht'', licht schepen voor Sport Georges Vantieghem toe. ,,Het gaat om vier masten van 42 meter hoog. Bij het plaatsen moeten we rekening houden met de ruimte die de nieuwe tribune van 4.000 zitplaatsen zal innemen. De bouw daarvan wordt allicht midden 2007 aangevat. In elk geval zijn de werken voor het plaatsen van de masten nu gestart. De stad investeert 370.000 euro in die nieuwe lichtinstallatie.''

Te laat

SVZW startte de onderhandelingen met het bestuur van Gent over een eventuele verhuizing al lang geleden. Jan Vererfven van het secretariaat van SVZW: ,,We beschikken met onze tijdelijke lichtinstallatie, die we zelf betalen, over 800 lux, maar dat is te weinig voor de UEFA. We wisten in feite voor de aanvang van vorig seizoen al dat er 800 lux nodig was om de norm van de Jupiler League te halen en we kregen een seizoen uitstel. Dat we dit jaar Europees zouden spelen, wisten we pas toen we de Beker wonnen. Het duurde allicht te lang voor de bestelling van de masten geplaatst werd. We hebben na de loting in Monaco gevraagd om toch in het Regenboogstadion te mogen spelen, maar daarvoor waren we te laat. Bovendien mag je voor Europese matchen enkel de individuele zitplaatsen (zeteltjes) gebruiken en dat zijn er in ons geval maar een vierduizend. Dus kunnen we niet anders dan uitwijken naar Gent.''

De lichtinstalatie is nu wel in orde, maar zijn het aantal zitjes (afzonderlijke) in orde voor een europese licentie?

Offline d esseveeer

  • Leden
  • Berichten: 294
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1671 Gepost op: maart 03, 2009, 06:47:19 pm »
Kdenk van niet er zijn nog houten banken in mijn vak en de tribune kant vijvers denk ik. Dus zullen ze rap stoeltjes ervan maken denk ik. Tenzij ze weer willen uitwijken.



Offline svzw25

  • Leden
  • Berichten: 326
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1672 Gepost op: maart 03, 2009, 06:55:06 pm »
Kdenk van niet er zijn nog houten banken in mijn vak en de tribune kant vijvers denk ik. Dus zullen ze rap stoeltjes ervan maken denk ik. Tenzij ze weer willen uitwijken.

'k Denk ook dat dit de beste oplossing is, banken laten staan en indien europees voetbal: zitjes plaatsen in bezoekers en thuisvakken. Want uitwijken zie ik ons geen tweede keer doen hoor    :-\ :-\

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1673 Gepost op: maart 04, 2009, 11:17:37 am »
Wanneer zou er nog eens nieuws zijn over het nieuwe stadion? 2010,2011? Wanneer gaan de overheid,provincie,leiedal,stad weet ik veel nog keer in actie schieten? op dat vlak HAAT ik Belgi?.

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1674 Gepost op: maart 04, 2009, 11:24:15 am »
tis voor seizoen 2013-2014.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1675 Gepost op: maart 04, 2009, 11:54:22 am »
Wanneer zou er nog eens nieuws zijn over het nieuwe stadion? 2010,2011? Wanneer gaan de overheid,provincie,leiedal,stad weet ik veel nog keer in actie schieten? op dat vlak HAAT ik Belgi?.

Tes zot!  In nederland, over babbelen, de volgende week starten bij manier van spreken.  Als je hier kijkt hoe aa gent getsjold en aan tsjollen nog altijd is (werken liggen stil?), hoe brugge en anderlecht tsjollen.  Voordeel bij ons, dat het op dezelfde plaats blijft.  Dat is meestal het grote probleem bij die andere teams (de ligging).  Ik geloof in het bestuur als ze zeggen beginnen starten eind 2009 , eerste kwartaal 2010.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1676 Gepost op: maart 04, 2009, 06:53:08 pm »
De aannemer in Gent wist te vertellen dat het kostenplaatje nog helemaal niet rond is, zoals AA Gent liet blijken. ?n met deze tijden van crisis verwacht met niet in de dichte toekomst een oplossing.

Ook daar zit het ondertussen muurvast.

Offline sparta

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1677 Gepost op: maart 05, 2009, 05:53:12 pm »
Weet iemand in welke fases aan de werken wordt begonnen. Kheb ook al die foto gezien maar papier is gewillig :). Is daar makette van ofzo?
forza essevee

svzw sup

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1678 Gepost op: maart 05, 2009, 06:43:12 pm »
Wanneer zou er nog eens nieuws zijn over het nieuwe stadion? 2010,2011? Wanneer gaan de overheid,provincie,leiedal,stad weet ik veel nog keer in actie schieten? op dat vlak HAAT ik Belgi?.

Tes zot!  In nederland, over babbelen, de volgende week starten bij manier van spreken.  Als je hier kijkt hoe aa gent getsjold en aan tsjollen nog altijd is (werken liggen stil?), hoe brugge en anderlecht tsjollen.  Voordeel bij ons, dat het op dezelfde plaats blijft.  Dat is meestal het grote probleem bij die andere teams (de ligging).  Ik geloof in het bestuur als ze zeggen beginnen starten eind 2009 , eerste kwartaal 2010.

Ik vermoed dat er in HA HA Gent nog iets anders een rol speelt nl. de €'s !!

Het svzw magazine biedt raad! 2009: niets concreet dat de supporter zal merken, 2010: in het ideale scenario begin van bouw, vermoedelijk echter 2011. Het wordt een volledig gesloten structuur*, de atletiekpiste verdwijnt.
Verder is er ruimte voor appartementen en maximum 3 'vrijetijds'-instellingen zal ik ze maar noemen. (bv. feestzaal - bowling - sportwinkel - fitness.. nog niets concreet de wereld in gestuurd. Wel zeker dat het niet in concurentie mag staan met het pand. Dus geen kledingszaken of wat dan ook)
capaciteit: rond de 12 000
Kostprijs renovatie: ... - tot 25miljoen euro.
Het vlaams gewest, de provincie ?n de stad zitten volledig op ??n lijn. = Geen problemen a la anderlecht of brugge bij ons dus.


* Dit ben ik niet 100% zeker, doordat er vroeger altijd over de U-vorm gepraat werd. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dus nu volledig dicht zou worden gebouwd. Maar dit alles onder voorbehoud dus. DUS niet zeker, als iemand nog eens kan checken? ;)

Ziezo dit was in een notendop wat ik nog onthouden heb, gelezen heb ?n nagekeken heb.

Bron: interview met Kurt Vanryckeghem / vincent mannaert. + Krantenartikel omtrent het stadion met vincent mannaert. + Dossier over "Zulte waregem" in sport voetbalmagazine.




Offline mederico

  • Leden
  • Berichten: 235
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1679 Gepost op: maart 05, 2009, 06:49:36 pm »
* Dit ben ik niet 100% zeker, doordat er vroeger altijd over de U-vorm gepraat werd. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dus nu volledig dicht zou worden gebouwd. Maar dit alles onder voorbehoud dus. DUS niet zeker, als iemand nog eens kan checken? ;)


Als ik me niet vergis gaat die U-vorm over de zitjes/staanplaatsen. Normaal komen er geen zitjes/staanplaatsen aan de kant van de appartement. Toch zou alles worden afgesloten met een wand langs die kant. Mochten we nog meer toeschouwers krijgen zou er langs die kant nog een tribune bijkomen waardoor de capaciteit zou stijgen naar 16 0000 toeschouwers.

Correct me if I'm wrong