Auteur Topic: [NB] Essevee - Kortrijk  (gelezen 10171 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fox

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #20 Gepost op: november 15, 2010, 08:18:52 am »
Kijk, de keeper doet ook nog altijd mee en als je je kansen niet afmaakt dan is dat zo. Als je dan uiteindelijk toch nog de 1-1 maakt via een onterechte goal dan steel je een punt. Zo simpel is dat. Calimero Hein mag nu eindelijk eens beginnen stoppen met janken. Iedereen die op die lijn zat had gezien dat het buitenspel was, behalve de lijnrechter. Het is mij dan ook een raadsel waarom ze die gast moesten importeren uit Holland.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #21 Gepost op: november 15, 2010, 08:50:04 am »
Na de 1-0 vroeg SVZW er gewoon om...please maak die 1-1

Totaal geen druk, pressing nihil, KVK vingen ze maar op in het strafschopgebied...

En btw : waar zitten die mannen die in de voorbeschouwing aan het verkondigen waren dat er nogal een sfeertje ging zijn, een verrassing (hopelijk toch niet die rode zakdoek),...

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #22 Gepost op: november 15, 2010, 08:58:42 am »
Enorm dubbel gevoel...

Allereerst: geen beleving gezien in de tribunes. Maakt precies niet veel meer uit voor de meeste supporters, weg traditie en alles wat voetbal zo mooi kan maken.

Tactisch: beide ploegen in de eerste helft enorm gesloten en bang om een doelpunt te incasseren, dus enkel onthouden dat de ref niet bepaald meewerkte door alles meteen af te fluiten.

Geen kaarten geven voor fouten waar een Belgische ref al met een gele kaart tussen de vingers zou staan. De gele kaart van Reina zou overigens voor een Nzolo of Gumienny altijd een rode kaart opgeleverd hebben, gelukkig springt Nfor of we hadden nog een spits minder. Altijd een grote fan geweest van Reina (truitje ging vlotjes tegen de grond bij zijn wissel), maar dat was een schoolvoorbeeld van een vuile tackle.

Voor de rust met een 4-4-2 Diamond zoals de Engelsen het zeggen, met vier centrale middenvelders waarvan er twee kantelen naar links of rechts. In zo'n systeem moet je een superspits (uit de klasse Torres, Klose) lopen hebben om te scoren uit een of twee kansen... Aan de rust brengt ieder zinnig mens Teddy, die dan ook goed invalt (gelezen, iedereen?) en de missing link invult voor ons. Sterke invalbeurt van Gueye ook, verdedigend verstandig telkens de goeie oplossing gekozen en meteen mee in de omschakeling.

We zijn baas, maar zakken te diep terug. Die Mboyo (?) van KVK is echt wel een klassebak en die maakt voor mij het verschil.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline meerzout

  • Leden
  • Berichten: 17
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #23 Gepost op: november 15, 2010, 09:23:13 am »
Op basis van de kansen verdiende Kortrijk gewoon een punt,
maar als die lijnrechter zijn werk doet dan blijft het gewoon 1-0
en was iedereen content.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #24 Gepost op: november 15, 2010, 09:30:51 am »
eerste helft: geen kansen maar ook geen kansen weggegeven.
tweede helft: na de goal konden we 15 minuten niets meer.......match kon evengoed op 2-3 of 4-3 eindigen (zegt genoeg over niveau belgisch voetbal als beide ploegen zo'n kansen missen).
twee goeie keepers aan het werk gezien en hoewel KVK voetballend beter was toch inzet gezien bij ons en op karakter een punt gepakt.
Maar we missen een speler als Roelandts die zorgt voor de verbinding tussen de linies.
soit, Hugo heeft nog werk... maar we kunnen toch niet verwachten dat alles meteen gesmeerd ging lopen.

kleine kritisch bedenking: waarom worden er bij ons nooit echte flankspelers gehaald? we maken meestal van een centrumspeler dan een links-rechtsmidden of vormen een spits om tot flankspeler??!! net zoals we van een centrumback en rechtsback willen maken.

Offline Misterbio

  • Leden
  • Berichten: 167
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #25 Gepost op: november 15, 2010, 09:31:32 am »
Er blijft nog veel werk aan de winkel, kzeg al van voor het begin van het seizoen da er te weinig talent in deze ploeg zit en tot m'n spijt ist nog waar ook

Boer Boerie

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #26 Gepost op: november 15, 2010, 09:46:45 am »
Sorry, mo ge steelt een punt, tis ni omdage kansen creeerd en mist daje een punt verdient e.
Wij missen ook kansen en als ge naar het aantal kijkt zullen die van de buren er geen 5 meer
gehad hebben.  Hun drive was er weer wel.  Mocht het tegen pakweg Lokeren zijn dan bleef
het 1-0 maar tegen ons kunnen zij altijd dat ietske meer.
Seffes zou die buitenspelgoal nog terecht geweest zijn omdat ze kansen kregen.
De ref ging er idd ook zwaar over.  Reine altijd rood en Cappon mag in de eerste helft ook 2
geeltjes krijgen.  Habibou torpederen en daarna nog keer Hyland en met een babbelke en wa
lachten geraakt hij er vanaf.  We verdienden meer, wat die van de buren ook mogen zeggen.
KVK uit of thuis maakt een heel verschil.  Als ge dan nog keer wa geluk hebt
dan wint ge uit dan ook nog keer een punt.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #27 Gepost op: november 15, 2010, 10:09:16 am »
Er blijft nog veel werk aan de winkel, kzeg al van voor het begin van het seizoen da er te weinig talent in deze ploeg zit en tot m'n spijt ist nog waar ook
Lijkt me helaas de enige juiste conclusie. Als we erin slagen om nog een plaatsje of 2 te stijgen zal Hugo goed werk geleverd hebben. De inkomende transfers hebben tot dusver niet gebracht waarvoor ze aangetrokken zijn:
Bokila en Delaplace komen volgens mij te kort op dit niveau
Habibou krijgt nog het voordeel van de twijfel door zijn 2 degelijke prestaties
VDB = OK
Gueye, Tamsin, Jonckheere, Sterckx en Traore zullen allicht met stille trom vertrekken
Aan hen om mijn ongelijk te bewijzen natuurlijk :-)

Voor de rest vraag ik mij toch af hoe lang Lutte nog een basisplaats zal hebben: lopen, lopen en terug inleveren, ik heb het eigenlijk wel gehad.

Eindigen met een positieve noot: als we een corner tegen hebben blijven er nu 2 voorin. Dit is toch lang geleden dat we dat nog gezien hebben.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #28 Gepost op: november 15, 2010, 10:13:05 am »
Toch nog even stellen dat ik de prestatie van gisteren wel aanvaardbaar vond. Kortrijk is duidelijk een goed uitgebalanceerde ploeg en wij hebben ons beperkingen. De wedstrijden zijn al een stuk aangenamer om volgen.
Dus voorlopig vind ik dat Broos goed werk levert.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #29 Gepost op: november 15, 2010, 10:19:08 am »
Toch nog even stellen dat ik de prestatie van gisteren wel aanvaardbaar vond. Kortrijk is duidelijk een goed uitgebalanceerde ploeg en wij hebben ons beperkingen. De wedstrijden zijn al een stuk aangenamer om volgen.
Dus voorlopig vind ik dat Broos goed werk levert.

idd broos werkt goed, haalt er volgens mij alles uit wat er in zit.
we hebben gewoon te weinig kwaliteit. de vorige 2 seizoenen speelden we met Berrier-Roelandts-Hyland op het middenveld, wat er nu staat is gewoon minder goed. Hyland doet zijn best maar kan alleen het verschil niet maken, delaplace komt in mijn ogen tekort, van nieuwenhuyze is te traag en doet niet veel meer dan ballen afpakken om ze dan direct weer af te geven. Bij matton is het alles of niets. We hebben versterking nodig op het middenveld

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #30 Gepost op: november 15, 2010, 10:23:55 am »
Er blijft nog veel werk aan de winkel, kzeg al van voor het begin van het seizoen da er te weinig talent in deze ploeg zit en tot m'n spijt ist nog waar ook
Lijkt me helaas de enige juiste conclusie. Als we erin slagen om nog een plaatsje of 2 te stijgen zal Hugo goed werk geleverd hebben. De inkomende transfers hebben tot dusver niet gebracht waarvoor ze aangetrokken zijn:
Bokila en Delaplace komen volgens mij te kort op dit niveau
Habibou krijgt nog het voordeel van de twijfel door zijn 2 degelijke prestaties
VDB = OK
Gueye, Tamsin, Jonckheere, Sterckx en Traore zullen allicht met stille trom vertrekken
Aan hen om mijn ongelijk te bewijzen natuurlijk :-)

Voor de rest vraag ik mij toch af hoe lang Lutte nog een basisplaats zal hebben: lopen, lopen en terug inleveren, ik heb het eigenlijk wel gehad.

Eindigen met een positieve noot: als we een corner tegen hebben blijven er nu 2 voorin. Dit is toch lang geleden dat we dat nog gezien hebben.

Idd, het viel mij ook op dat Lutte bijzonder zwak was. Een prestatie die een basisstek niet mag/kan garanderen.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #31 Gepost op: november 15, 2010, 10:24:41 am »
Alle respect voor de carri?re van Lutte maar dit is duidelijk "het jaar teveel". Zelden een speler zo weten "zwemmen". Geen enkele bal afgepakt, steeds dat stapje te laat, geen versnelling meer, enkel nog amechtig proberen de gaten toe lopen wat tegen een vinniger en sterke Kums amper nog lukte.
Het middenveld versterken wordt een prioriteit.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #32 Gepost op: november 15, 2010, 10:25:55 am »
Broos mag wat mij betreft het puntenverlies op zijn buik schrijven!
Nfor vervangen door Bokila?  :o WTF?
Ne speler die ondanks zijn vermoeidheid nog steeds blijft lopen, duels wint, en als enige aanspeelbaar bleef vooraan ( al verloor ie zoals gewoonlijk daarna in de helft van de keren opnieuw de bal ) vervangen door de grootste klungelaar die we hier lopen hebben sinds Nemelo? ( Ik heb het al gezegd: het is een vorte schande voor de eigen jeugdwerking dat diene pipo hier een kans krijgt in plaats van een eigen jongere die onmogelijk minder kan sjotten dan dienen tsjoolder! )
Nog een paar vaststellingen:
1. Bossut is echt wel ne goeie keeper ( maar dat wisten we al );
2. We hebben nog steeds gene nummer 10, zowel Matton als Delaplace vallen te licht uit op die positie;
3. Hyland staat nog altijd 5 Kg te zwaar, ie kan nog altijd maar een uur mee;
4. Ik had het vorige week al gemeld aan de criticasters hier op het forum: Chevalier moet terug in de ploeg, met hem in de ploeg zijn we v?????l gevaarlijker;
5. Colpaert is geen rechtsback ( defensief niet slecht, maar offensief brengt hij even weinig bij als Minne ), hij heeft gisteren niks anders gedaan dan den bal weggestampt;
6. Laat die kezen in 't vervolg maar thuis, die gasten zijn absoluut nie beter dan ons eigen arbiters, integendeel! ( Met een Belgische ref mocht diene klojo van krotrijk altijd gaan douchen na zijn drieste tackle op Nfor. )
Telt tenslotte nog ne keer al de kansen en halve kansen van de wedstrijd op en komt dan nog ne keer vertellen dat krotrijk verdiend een punt pakt. Voor schoon voetbal krijgt ge geen punten, de keeper staat er om zijn werk te doen ( en dat is ballen pakken ), die ene goal die ze dan toch maken was minstens een halve meter off-side en we hebben wel degelijk de beste en de meeste kansen gehad.
Een ontgoochelde Essevee-supporter.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #33 Gepost op: november 15, 2010, 10:39:51 am »
Broos mag wat mij betreft het puntenverlies op zijn buik schrijven!
Nfor vervangen door Bokila?  :o WTF?
Ne speler die ondanks zijn vermoeidheid nog steeds blijft lopen, duels wint, en als enige aanspeelbaar bleef vooraan ( al verloor ie zoals gewoonlijk daarna in de helft van de keren opnieuw de bal ) vervangen door de grootste klungelaar die we hier lopen hebben sinds Nemelo? ( Ik heb het al gezegd: het is een vorte schande voor de eigen jeugdwerking dat diene pipo hier een kans krijgt in plaats van een eigen jongere die onmogelijk minder kan sjotten dan dienen tsjoolder! )
Broos hiervoor volledig verantwoordelijk stellen vind ik een brug te ver maar ergens kan ik u wel begrijpen. We hadden het moeilijk en Nfor is inderdaad de enige die een luchtduel kan winnen. Persoonlijk had ik Traore gebracht die wel die kans zou netten maar ja praat na de vaak.

Ik heb de indruk dat men gevraagd heeft aan Broos om spelers zoals Gueye, Habibou en Bokila meer te gebruiken dan dat zijn voorganger deed. Per slot van rekening allemaal mannen met een duur en vrij lang contract.   

Boer Boerie

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #34 Gepost op: november 15, 2010, 10:42:41 am »
1. Bossut is echt wel ne goeie keeper ( maar dat wisten we al );
2. We hebben nog steeds gene nummer 10, zowel Matton als Delaplace vallen te licht uit op die positie;
3. Hyland staat nog altijd 5 Kg te zwaar, ie kan nog altijd maar een uur mee;
6. Laat die kezen in 't vervolg maar thuis, die gasten zijn absoluut nie beter dan ons eigen arbiters, integendeel! ( Met een Belgische ref mocht diene klojo van krotrijk altijd gaan douchen na zijn drieste tackle op Nfor. )
Telt tenslotte nog ne keer al de kansen en halve kansen van de wedstrijd op en komt dan nog ne keer vertellen dat krotrijk verdiend een punt pakt. Voor schoon voetbal krijgt ge geen punten, de keeper staat er om zijn werk te doen ( en dat is ballen pakken ), die ene goal die ze dan toch maken was minstens een halve meter off-side en we hebben wel degelijk de beste en de meeste kansen gehad.
Een ontgoochelde Essevee-supporter.
?

Bokila staat 5min op het veld en krijgt een enorme kans die door den top van de keeper gered wordt. Net als in STVV mistem op een haar de goal, volgens mij kan hij het wel.

Gueye vond ik enorm goed invallen.  Tis volgens mij niet uit medelijden dat Broos hem inbacht
« Laatst bewerkt op: november 15, 2010, 10:45:50 am door Boer Boerie »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #35 Gepost op: november 15, 2010, 11:14:04 am »
duidelijke buitenspelgoal maar ja kortrijk verdiende wel een punt
we speelden niet slecht maar er is te weinig kwaliteit op het middenveld

inderdaad ons middenveld ( hyland,lutte en matton ) waren zeer zwak ,constant hoge ballen naar voor sjotten en lopen maar .
wat heeft traore hugo misdaan ,die jongen krijgt gewoon geen kans meer
Habibou heeft bewezen waarom hij op het veld staat. Die gast speelt nu veel beter. Chevalier heeft gisteren ook schwung in het team gebracht. Hopelijk trekt hij die lijn verder en dan hebben we links en rechts weer een goede aanval. Hyland heeft mijns inziens wel goed gespeeld, maar vooral Matton en Delaplace waren onzichtbaar (behalve die ene actie dan van Matton), maar het verbaast me eigenlijk niet. Kortrijk speelt erg fysiek en daar zijn die 2 daar juist te frele voor. Het beterde na de vervangingen.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #36 Gepost op: november 15, 2010, 11:41:21 am »
Voor mij gaat broos toch wel eventjes in de fout.
Het sterkste punt van kortrijk is hun middenveld. De 2de helft spelen wij daar maar met 3 man, en dan nog eens 3 man die niet in vorm zitten. Hyland, traag, traag, traag. Matton, stond hij op het veld?? En Lutte, loopt als een kieken zonder kop naar de bal en wordt dan gewoon simpel uitgekapt.
Wissel Nfor-Bokila...DOM, iedere mens zag dat Habibou piepedood zat, terwijl Nfor nog makkelijk een sprintje kon trekken.

We moeten eerlijk toegeven dat kortrijk dit jaar gewoon VEEL(met spijt in het hart zeg ik dit) beter is dan ons. Zie ze eens voetballen, Kums, Messoudi, Mboyo, Carevic.
Van dat soort voetbal konnen wij dit seizoen alleen maar dromen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #37 Gepost op: november 15, 2010, 11:44:28 am »
Triestig ploegje toch dat kvktje, stukje vanop hen site.  Kleine kinders zijnt.


KV Kortrijk is er slechts op de valreep in geslaagd een punt te behalen in de belangrijke streekderby op het veld van Zulte-Waregem. De bezoekers brachten het betere voetbal maar waren, na een lucky goal van Habibou kort na de rust, op achtervolgen aangewezen. Zulte leek onder de druk van KVK te verzuipen, maar hield lange tijd stand omdat Kortrijk iets te overhaast omsprong met de doelkansen of pech kende. De bevrijdende gelijkmaker kwam er uiteindelijk toch via Mboyo.

De bezoekers konden geen beroep doen op de licht geblesseerde doelman Verbauwhede, zodat Damien Lahaye voor de 2e maal deze week onder de lat stond. Ook de niet volledig fitte Davy De Beule werd rust gegund, en dus mocht Mo Messoudi opdraven in het middenveld.

De eerste helft leverde quasi geen doelkansen op. Een harde knal van Sven Kums werd na een paar minuten van de lijn geveegd door ex-KVKer Vandenbroeck, en op een van de vele corners via Carevic werd ook de kopbal van Rossini door dezelfde speler nog ultiem gekeerd. De bezoekers legden wel de betere combinaties op de mat, maar haalden er weinig rendement uit omdat het bij de laatste bal veelal mis liep.  Zulte liet het balbezit aan KVK en probeerde via de lange bal de spitsen Habibou en Nfor te bereiken. Naast enkele schwalbes en het veelal bezondigen aan buitenspel was er weinig te noteren vanwege de thuisploeg. Toch was er even paniek achteraan bij KVK, wanneer Habibou kort voor rust iets sneller was dan Karim Belhocine. In plaats van een vrijstaande maat te bedienen kogelde de lokale spits evenwel onbesuist over.

« Laatst bewerkt op: november 15, 2010, 11:55:06 am door essevee007 »

Offline Ruben den Boer

  • Leden
  • Berichten: 182
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #38 Gepost op: november 15, 2010, 11:58:14 am »
KAKPLOEG!!

Gelijkmaken vanuit buitenspel ::)



Jammer dat we stopten met voetballen na de 1-0. Kversta da niet h?.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [NB] Essevee - Kortrijk
« Reactie #39 Gepost op: november 15, 2010, 12:20:45 pm »
Triestig ploegje toch dat kvktje, stukje vanop hen site.  Kleine kinders zijnt.


KV Kortrijk is er slechts op de valreep in geslaagd een punt te behalen in de belangrijke streekderby op het veld van Zulte-Waregem. De bezoekers brachten het betere voetbal maar waren, na een lucky goal van Habibou kort na de rust, op achtervolgen aangewezen. Zulte leek onder de druk van KVK te verzuipen, maar hield lange tijd stand omdat Kortrijk iets te overhaast omsprong met de doelkansen of pech kende. De bevrijdende gelijkmaker kwam er uiteindelijk toch via Mboyo.

De bezoekers konden geen beroep doen op de licht geblesseerde doelman Verbauwhede, zodat Damien Lahaye voor de 2e maal deze week onder de lat stond. Ook de niet volledig fitte Davy De Beule werd rust gegund, en dus mocht Mo Messoudi opdraven in het middenveld.

De eerste helft leverde quasi geen doelkansen op. Een harde knal van Sven Kums werd na een paar minuten van de lijn geveegd door ex-KVKer Vandenbroeck, en op een van de vele corners via Carevic werd ook de kopbal van Rossini door dezelfde speler nog ultiem gekeerd. De bezoekers legden wel de betere combinaties op de mat, maar haalden er weinig rendement uit omdat het bij de laatste bal veelal mis liep.  Zulte liet het balbezit aan KVK en probeerde via de lange bal de spitsen Habibou en Nfor te bereiken. Naast enkele schwalbes en het veelal bezondigen aan buitenspel was er weinig te noteren vanwege de thuisploeg. Toch was er even paniek achteraan bij KVK, wanneer Habibou kort voor rust iets sneller was dan Karim Belhocine. In plaats van een vrijstaande maat te bedienen kogelde de lokale spits evenwel onbesuist over.



een objectief verslag met respect voor de tegenstander  ???