Auteur Topic: [NB] Essevee - Standard  (gelezen 6589 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mattieke

  • Leden
  • Berichten: 901
[NB] Essevee - Standard
« Gepost op: november 21, 2010, 08:05:17 pm »
Schitterende 2-0 overwinning. Doelpunten van Habibou en Chevalier.

Heel de ploeg zeer sterk, zeer strakke organisatie.

Bijzonder sterk: Habibou, N'For, Chevalier, Bossut, Mar?val en Vandenbrouck
Zeer sterk: Hyland, Lutte (geblesseerd vermoed ik), D'Haene (ook geblesseerd vermoed ik) en Dachelet
Maar ook de rest verdienen een pluim. Voor de rest een zeer zwak en ongevaarlijk Standard.

Ook een pluim voor de lijnrechters, die op ??n fase na alles correct vlagden. Gumienny zelf was ook meer dan ok.

Door deze overwinning missen we de boot van het peloton allesinds niet.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2010, 08:21:53 pm »
Schitterende 2-0 overwinning. Doelpunten van Habibou en Chevalier.

Heel de ploeg zeer sterk, zeer strakke organisatie.

Bijzonder sterk: Chevalier en Vandenbrouck

Ook een pluim voor de lijnrechters, die op ??n fase na alles correct vlagden. Gumienny zelf was ook meer dan ok.

Door deze overwinning missen we de boot van het peloton allesinds niet.
Ik vond Chevalier niet zo sterk, buiten het doelpunt toch redelijk onzichtbaar, heeft ook in 2de helft een veel te nochalant pasje gegeven naar Colpaert.
VDB eerste helft zwakjes paar rare passes die gevaarlijk werden, maar in 2de helft meer dan OK.

Ik denk wel dat we in de eerste helft een penalty ontnomen zijn door een duidelijke handsbal! En in de 2de helft op het einde toch ook een hands gevalletje.
Ook trok Ramos (laatste man) Nfor neer en moest altijd rood zijn.

Uiteraard ben ik wreed content met deze overwinning! Standard was zwak maar daar moet je van kunnen winnen en dat deden we! Ik herinner me nog tegen Club Brugge dat ze ook zwak waren maar daar konden we niet van winnen.
Meer dan terechte overwinning voor de onzen!
« Laatst bewerkt op: november 21, 2010, 08:26:49 pm door Pringless »
SV TILL I DIE

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2010, 08:44:18 pm »
VDB 1ste helft zelf zeer zwak.
Dachelet schitterend bij het verdedigen, uitvoetballen soms een ramp.
De rest was zeer goed.

Wel een minpuntje na de match, Delaplace direct naar binnen na de match..

Offline popol123

  • Leden
  • Berichten: 86
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2010, 09:41:17 pm »
 :) :) just were van waregem,enne 1 ding :" the black beast is back!!" proficiat jongens!!

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2010, 09:42:39 pm »
Merci Hugo!

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2010, 09:42:53 pm »
Dikke match van ons Essevee. Eerste helft veel slechte passes, maar bij Standard was het nog erger..

2de helft gewoon subliem, de score kon nog hoger opgelopen zijn, maar diezelfden als vorige week vertikte het weer van te scoren ::)

Anyway, tevreden supporter en een belangrijke 3 punten met een verplaatsing naar Mechelen en de thuismatch tegen Anderlecht! Het vertrouwen is er duidelijk weer  :)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #6 Gepost op: november 21, 2010, 10:01:37 pm »
Knappe zege, goede organisatie en op het juiste moment toegeslaan.
De punten zijn belangrijk want het worden zware weken.

Ik had een goed voorgevoel dat dit Standard te pakken was. Bossut was weeral top en ook Habibou ondergaat een verandering, echt een pluspunt de laatste weken. Pluim voor Hugo die stillekes aan de machine op toeren brengt! Ook een pluim voor de supporters, raar maar waar 100x meer beleving dan tegen de nekken :)

minpuntje.. als Bokila dit seizoen nog een goal maakt gaan we blij mogen zijn.
« Laatst bewerkt op: november 21, 2010, 10:03:20 pm door Soulscream »

Offline esseveeeddy

  • Leden
  • Berichten: 44
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #7 Gepost op: november 21, 2010, 10:10:47 pm »
het paard op de markt in Waregm word afgebroken en hugo komt in de plaats :D :D

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #8 Gepost op: november 21, 2010, 10:18:52 pm »
3 verdiende punten, meer moet er niet gezegd worden.

Weliswaar tegen een bijzonder zwak Standard, maar toch vond ik ons verre van slecht!

Wel triestig om zien, hoeveel keer Nfor buitenspel staat (met meer dan een meter...) en hij nog van zijn neus maakt! Anderzijds werkt hij wel serieus voor de ploeg

Boer Boerie

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #9 Gepost op: november 22, 2010, 12:52:45 am »
Niet slecht tegen een heel zwak Standard.
Mentaliteit en organisatie waren er vandaag wel, chapeau.
Strafschop ontnomen, duidelijk.  Mangala mag klimmen en met 2 armen in duel gaan
(wss daardoor da Lutte gekwetst is).  Dhaene erin en terug vervangen is jammer.
Gekwetst wss.  Delaplace vond ik goed invallen, direct gevaarlijk.
Matton en VDB vond ik de mindere vandaag, mo daar gaan we ni over klagen e.
6 punten op de eerste achtervolger.  Winnen in Mechelen is geen must,
maar zou aardig meegenomen zijn.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #10 Gepost op: november 22, 2010, 09:37:03 am »
Intussen zal ook de grootste ezel begrepen hebben dat trainers van het slag van Dury, Broos en consoorten een onmisbaar gegeven zijn om een deftige profploeg op de been te houden ! Een beter bewijs door die ommezwaai bij essevee kan ik me niet inbeelden.
MERCI HUGO !!

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #11 Gepost op: november 22, 2010, 09:44:48 am »
Niet slecht tegen een heel zwak Standard.
Mentaliteit en organisatie waren er vandaag wel, chapeau.
Strafschop ontnomen, duidelijk.  Mangala mag klimmen en met 2 armen in duel gaan
(wss daardoor da Lutte gekwetst is).  Dhaene erin en terug vervangen is jammer.
Gekwetst wss.  Delaplace vond ik goed invallen, direct gevaarlijk.
Matton en VDB vond ik de mindere vandaag, mo daar gaan we ni over klagen e.
6 punten op de eerste achtervolger.  Winnen in Mechelen is geen must,
maar zou aardig meegenomen zijn.

Lutte blesseerde zich bij de tackle op Leye.
Je ziet toch dat D'haene op het middenveld meer voetbalvermogen heeft, voor mij zou hij daar altijd mogen staan.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #12 Gepost op: november 22, 2010, 09:50:03 am »
Niet slecht tegen een heel zwak Standard.
Mentaliteit en organisatie waren er vandaag wel, chapeau.
Strafschop ontnomen, duidelijk.  Mangala mag klimmen en met 2 armen in duel gaan
(wss daardoor da Lutte gekwetst is).  Dhaene erin en terug vervangen is jammer.
Gekwetst wss.  Delaplace vond ik goed invallen, direct gevaarlijk.
Matton en VDB vond ik de mindere vandaag, mo daar gaan we ni over klagen e.
6 punten op de eerste achtervolger.  Winnen in Mechelen is geen must,
maar zou aardig meegenomen zijn.

Lutte blesseerde zich bij de tackle op Leye.
Je ziet toch dat D'haene op het middenveld meer voetbalvermogen heeft, voor mij zou hij daar altijd mogen staan.
Idem! Was voor mij de sleutel naar winst: bracht recuperatie, rust en vaak oook een goeie pass vooruit. Door zijn uitvallen was ik toch op mijn hoede. Met matton en delalplace op de centrale as kregen we het moeilijk.

Ik ben zeker geen fan van Lutte maar het dient wel gezegd dat hij gisteren in de eerste helft toch wel mooi de meubelen heeft gered bij die kans voor Leye. Jammer dat hij zich in die fase blesseert maar het typeert hem wel dat hij er altijd 200% voor gaat. Respect!

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #13 Gepost op: november 22, 2010, 10:14:53 am »
Mij is vooral opgevallen dat Teddy nu v??l meer terugkomt om te verdedigen. Niet dat het altijd secuur is, maar dat neemt toch heelwat druk weg van Colpaert (die naar mijn bescheiden mening teveel kritiek gekregen heeft vorige weken op dit forum).

Voor de rest: Nfor zoals steeds nen ambetanten voor de bezoekende verdediging. Laat zich nog altijd gemakkelijk vallen, loopt nog altijd dikwijls offside. Maar is wel bepalend bij onze 2 goals (bij de 2e goal zelfs zonder de bal te raken).
 
Zo zie je maar: als hij wat sneller de bal afgeeft (zoals bij goal 1) ipv te controleren en te dribbelen, dan cre?ren we meer gevaar.

En ik zeg het niet veel. Maar ook een pluim voor de arbitrage. Voor 1 keer hebben ze niet alle 'dubieuze' fases voor de 'grotere' ploeg gefloten.  OK, de penalty had hij kunnen fluiten en de vrijetrap van Matton is weldegelijk nog aangeraakt door Van Houdt. Maar voor de rest heeft Standard niet kunnen rekenen op die kleine vuile foutjes die ze altijd maken om het tempo uit de match te halen (Gent, A'lecht en vooral Kluup doen dat trouwens ook).

Dikke proficiat aan de spelers en voor mijzelf: OEF, ZE KUNNEN HET NOG !
Op naar Mechelen.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #14 Gepost op: november 22, 2010, 10:48:18 am »
Veel emotie ook bij de spelers en je zag terug het groepsgevoel.  Iedereen juchte mee na een goal en liepen al naar elkaar toe als ??n vrolijke groep.  Ook hoe chevalier het logo kuste en toonde naar de cameras, idem habibou zijn vinger naar he logo wijzende en na zijn goal de omhelzing met broos en meerdere malen richting tribunes zwaaien, was mooi om te zien.  Broos is de meest juiste man om een dury te vervangen en is ongeveer hetzelfde type, enkel minder robotachtig dan de grote dury maar is iets menselijker denk ik.  Hopelijk blijft broos hier ook jaren, maar dat zal wel gevraagd geweest zijn van het bestuur ook en broos laat ook in de krant optekenen dat hij daar geen bezwaar voor heeft.

Nog een paar minpuntjes in het spel, maar iedere week worden ze meer en meer weggewerkt.

Voor de rest: sammy like usual (geen comentaar nodig), habib sterk en stevig in duels, nfor een ambetant manneke voor de tegenstander, lutte (pure werkkracht), dhaene (ook pak beter dan anders), enz...
« Laatst bewerkt op: november 22, 2010, 10:50:38 am door essevee007 »

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #15 Gepost op: november 22, 2010, 11:04:17 am »
Dikke wedstrijd van Essevee..
Hyland begint er echt wel door te komen :)
Dhaene mag iedere week op die positie spelen, veel meer voetballend vermogen dan Lutte..

Ons 2de doelpunt kan volgens mij wel afgevlagd worden..
N'for loopt in offside positie in baan van de bal dus kan men vlaggen dacht ik..

fox

  • Gast
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #16 Gepost op: november 22, 2010, 11:24:26 am »
Dikke wedstrijd van Essevee..
Hyland begint er echt wel door te komen :)
Dhaene mag iedere week op die positie spelen, veel meer voetballend vermogen dan Lutte..

Ons 2de doelpunt kan volgens mij wel afgevlagd worden..
N'for loopt in offside positie in baan van de bal dus kan men vlaggen dacht ik..

Jammer voor Lutte, maar D'haene is gewoon beter op die positie. Samen met Hyland kan hij daar potten breken. Alleen aanvallend op het middenveld komen we nog wat tekort. Voorlopig kan Matton niet brengen wat Roelandts wel kan.

Dat 2e doelpunt is volgens mij ook buitenspel. Het is niet omdat Nfor de bal niet raakt dat hij niet deelneemt aan het spel. Door zijn actie zet hij volgens mij heel die verdediging op het verkeerde been. Soit, in de eerste helft vond ik het dan weer een zuivere penalty voor ons. Oververdiende overwinning tegen een zeer onmondig Standard.

Voor de start van het seizoen had ik gehoopt op Broos, met een beetje vertraging is hij er dan ook gelukkig gekomen. We kunnen nu verder een zorgeloos seizoen draaien en wie weet wat er allemaal gebeurt in de PO2.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #17 Gepost op: november 22, 2010, 12:19:56 pm »
Deugddoende en dik verdiende overwinning tegen een onnoemelijk zwak Standard.
Volgens mij gaat D'onofrio wel zwaar in de fout door zijn talrijke positiewissels in vergelijking met vorige wedstrijden. Zo was Leye bij hun overwinning vorige week op GBA erg wedstrijdbepalend vanop de linkerflank en stond u nu plots in de spits waar hij er maar bitter weinig van bakte... Carcela was steeds beresterk van op rechts en moest nu plots links spelen, resultaat : geen bal geraakt... Maar soit, dat maakt onze zaak niet, niewaar...  :)
- Doelman Bossut heeft bijzonder weinig werk gehad, maar wat ie moest doen deed ie perfect ( op die uittrap in de tribune na, dan ). Volgens mij momenteel de sterkste doelman in de JL.
- Onze verdediging vond ik de eerste helft vrij onzeker spelen, waarschijnlijk omdat D'haene daar niet stond. Defensief was het wel O.K., maar het uitvoetballen was -zeker in het begin- wel heel erg slordig. Naarmate de wedstrijd vorderde beterde het wel, vond ik.
- Ons middenveld dat vorige week nog duidelijk tekort kwam tegen de nekken deed het mijns inziens gisteren schitterend. Ik had een beetje gevreesd dat ze gingen verzuipen tegen het offensieve geweld van Standard ( Defour, Witsel, Leye, Carcela ), maar niets van, onder leiding van een beresterke Hyland waren ze keer op keer baas in de duels en kwamen we -zeker nadat D'haene in de ploeg gekomen was voor Lutte- er meer dan eens heel goed voetballend uit, maar zelfs we dirigeerden de debatten en lieten hen regelmatig het jaagwerk verrichten. Chapeau!
- Ons aanvallende compartiment tenslotte was zeker na de rust, toen we duidelijk hoger speelden dan voor de koffie, een constante dreiging voor de gammele defensie van de rouches. Sterke en snel opkomende flanken en een Nfor die zowat al zijn (kop)duels wint en zich steeds aanspeelbaar maakt vormen een heel modern spelende voorlinie. Er moet wel nog wat geschaafd worden aan die buitenspelgevallen. Ik begrijp dat het niet altijd evident is om net op het randje te gaan lopen, maar gisteren was het er toch net iets teveel over.
Enige minpunt (alweer) voor mij was de invalbeurt van Bokila voor Nfor... Kan iemand mij dat nu eens deftig proberen uit te leggen? Ik snap het echt niet... :-\

Offline den yslandvoarder

  • Leden
  • Berichten: 200
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #18 Gepost op: november 22, 2010, 12:37:11 pm »
Eindelijk kan Karel D' HAENE z'n lievelingsstek opeisen en dat lukt aardig, me dunkt.Verdedigende middenvelder dus. Onder Dury moest hij ENKEL verdedigen. Goed gezien van Broos.
Iemand enig idee waarom Karel vervangen diende te worden?
Van tegen zee, voor de Essevee

Offline woopser

  • Leden
  • Berichten: 666
Re: [NB] Essevee - Standard
« Reactie #19 Gepost op: november 22, 2010, 12:44:04 pm »
dhaene was al twijfelachtig vooor de match ..
wat mij vooral opviel bij het herbekijken van de wedstrijd op studio 1
het vertrouwen dat weer in de ploeg komt en idd chevalier veel lopen en ook mee komen verdedigen en hij leek echt wel weer gelukkig hij gaf ook aan bij zijn goal van ik wil hier blijven, vond ik wel mooi
idd, iets teveel buitenspelvallen gehad op een bepaald moment, en vdb een zwakke eerste helft, en matton niet zo heel veel gezien, hyland sterk, dhaene ook goed op die positie en kvond vooral da habibou veel in het spel voor komt, hij zit echt wel in een zeer goede vorm, hopelijk kan em die nu een tijdje nog aanhouden ..