Auteur Topic: [NB] Kv Mechelen - Essevee  (gelezen 4319 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
[NB] Kv Mechelen - Essevee
« Gepost op: november 29, 2010, 10:22:52 am »
0-0, na een matige wedstrijd.

enkele puntjes om over te praten.
Belachelijke gele kaarten, de scheids, de afwachtende houding van Mechelen, de zielige supporters van hun, en een boze Nfor..

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2010, 11:07:45 am »
Aangezien de match maar een verlenging was van het eetfestijn voor de jeugd, zijn er niet veel woorden nodig.

Strontmatch met een terechte uitslag.
Veel te koud.
Koffie.
Shietsupporters.
Wijhebbendorstbordjes.

En de rest komt nog niet in mij op... Niet zo helder momenteel...

Al bij al verplaatsing voor in de top vijf dit seizoen! :)
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2010, 11:42:51 am »
Na 5 wedstrijden is het zeer duidelijk : met dezelfde kern, maar nu met een duidelijk systeem, wordt een 9 op 15 behaald, tegen niet bepaald 'makkelijke' tegenstanders. 
Ik vond het niet direct een 'strontmatch', maar eerder een zeer volwassen wedstrijd van essevee : weinig of geen kansen weggegeven en toch zelf een 3-tal scoringsmogelijkheden.
Het is veelbetekenend dat de thuisploeg, die playoff 1 ambieert, zich aanpast aan de tegenstrever !
Er werd trouwens veel gepalaverd over het missen van sterkhouders bij malinois, maar wij halen een punt bij hen zonder sterkhouders sterckx, roelands, dhaene, lutte, meert,...
Straks komen daar nog hyland en habib bij tegen rsca... Ik zou toch maar opletten moest ik jacobs zijn....

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2010, 11:48:16 am »
Het blijft mij een raadsel waarom Bokila telkens voor Traor? gekozen wordt hoor...
Mss moeten we eens zijn naam scanderen.
Moussa is in mijn ogen 10x beter dan diejen hollandse prutser.

Over de match, beste man bij ons, Bossut, moest niet veel doen, maar hetgeen hij moest doen was perfect.
Delaplace vond ik ook nie slecht, paar goede infiltraties.
Habib tegen een sterkere rechtsback (Chen) zelden gezien.
Nfor goede targetman gisteren, zijn reactie na de wissel begrijp ik compleet.
Teddy wisselde goede met slechte dingen af.
De verdedeging speelde een sobere partij zonder foutjes ( buiten Dachelet 2x)
Hyland, niets op aan te merken.
Matton redelijk in de 1ste helft, matig in de 2de (mag ook eens naar de bank verwezen worde!)

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2010, 11:54:28 am »
Groot pluspunt : Thomas Matton toonde nog eens dat voetbal simpel is , maar niet iedereen snapt dat. :D

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2010, 12:40:00 pm »
Groot pluspunt : Thomas Matton toonde nog eens dat voetbal simpel is , maar niet iedereen snapt dat. :D
Inderdaad. Matton speelde een beresterke 1ste helft. Hij leek de enige die op de schaatspiste kon shotten.
Teddy verdient trouwens ook een pluim. Hij wordt soms te weinig in het spel betrokken maar toonde gisteren veel inzet. Op het einde van de match bij een van de counters van Malinwa was hij de enige niet-verdediger die mee ging verdedigen.

Verder ook een pluim aan Bossut die de laatste weken echt sterk staat de te keepen.

Wat die supporters betreft. Tja, die zijn gelijk hun spelers. Voor de match zeggen ze 'dat de beste mogen winnen' maar tijdens de match kan het hen niet schelen of ze nu bevoordeeld worden.

Kopbal van Colpaert --> tribunes roepen om penalty wegens hands  ???
Handsbal van Mechelenspeler --> tribunes roepen opnieuw om penalty wegens hands  :o

Man, ik heb de match gezien op belgacom met de herhalingen enzovoort en gewoonweg niet te geloven wat ge daar allemaal zag. Bijna alle fases waren schwalbes van de Mechelenspelers. In de vertragingen zag je ook goed hoe Chen, en anderen constant probeerden Hyland met een rode kaart op te zadelen door 'obstructiefouten'. Bij de counters zag je dat ze vaak nog opzij sprongen of hun been naar rechts uit te steken alsof Hyland ze bij de counters tegenhield. Gelukkig liep de ref daar dan niet in. In plaats dat die mannen dan van de kans gebruik maken om naar doel te lopen. Nee, ze proberen onze spelers nog liever onterechte kaarten aan te naaien.

Ik kan van Mechelen eigenlijk alleen maar bevestigen wat ik eerder in de thuismatch al gezien heb.

Ze weigeren voetbal te spelen en toch punten te halen door andere spelers kaarten aan te naaien, veel vrije trappen te krijgen die ook al fake zijn. ZIELIG!!!!
Ik heb respect voor de manier waarop ze vroeger ten minste wilden voetballen, maar nu is het echt triestig. Zelfs in eigen huis doen ze zo'n zaken. Nu halen ze er wel punten mee, dus Brys heeft gelijk :s maar zo'n voetbal hoort niet thuis in eerste klas voor mij. Hopelijk gaan ze toch nog eens van instelling wijzigen. Dat ze defensief spelen, dat kan me niet schelen, maar dat ze spelers van andere ploegen constant onterechte kaarten aannaaien, vind ik zo zo zo dwaas. Als ge de kans hebt om op doel af te lopen, dan doe je dat en gaat ge niet proberen een speler rood te bezorgen in de plaats.

Ik ben blij dat Essevee ten minste probeert van voetbal op de mat te brengen.
KOMAAN ESSEVEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Laatst bewerkt op: november 29, 2010, 12:46:36 pm door sv_forever »

Boer Boerie

  • Gast
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #6 Gepost op: november 29, 2010, 01:21:50 pm »
Nfor die het aan de stok kreeg met opdringerige stewardss, kunnen die mensen ni gewoon
babbelen ipv hem direct bij zijn arm te grabellen.

Matennaaiers 1ste klas zijn het daar. Mununga is echt ni te schatten en de refs
blijven daar maar intrappen, triestige vent, datem ma rap naar Turkije vertrekt.
Chen gisteren hun beste pion samen met Benteke die veel ballen kreeg vanuit de verdediging.
Eupen speelde hier aanvallender dan Mechelen. Brys is voorstander van goed georganiseerde
verdedigingen, maw geen voetbal ma rugby, stamp ma naar voor. 
Kon je duidelijk zien bij de aftrap.  Mechelen schot gewoon die bal direct naar de cornervlag
om daar direct druk te kunnen zetten bij de inworp.
Ze hebben een zeer grote aanhang maar hun voetbal kennis is ook dat niet.
Als je voor een kopbal al strafschop gaat claimen en voor een aangeschoten bal tegen
een eigen speler, dan hou je in mijn ogen beter uw mond ipv te roepen dat de ref
een amateur is, want sorry, dat was hij wel maar niet anti-Mechelen, zeker niet.
bij de inworp van ons.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #7 Gepost op: november 29, 2010, 01:27:58 pm »
Dikke buis voor de veldverwarming van Mechelen. Veld lag er gewoon voor meer dan 50% bevroren bij. Of met andere woorden met of zonder verwarming het maakt geen verschil. 0-5? :-)
Ben eens benieuwd hoe het met onze installatie zal zijn. 

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #8 Gepost op: november 29, 2010, 01:38:13 pm »
Dikke buis voor de veldverwarming van Mechelen. Veld lag er gewoon voor meer dan 50% bevroren bij. Of met andere woorden met of zonder verwarming het maakt geen verschil. 0-5? :-)
Ben eens benieuwd hoe het met onze installatie zal zijn. 

Denk dat ze dit wel vrij vroeg kunnen testen(mss morgn zelfs) Als het niet werkt kan er dan nog eventueel wat aan gedaan worden??
GEbeurde vorig jaar ook eens ergens dachtik, de week erna was het al opgelost.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #9 Gepost op: november 29, 2010, 01:41:39 pm »
Malinquoi, wat een historisch mooie club, maar wat een belachelijk klein clubje is het toch geworden. De fans doen me altijd denken aan de Chiro, of aan een of ander circus, en dan denk ik aan Marc UTH en het doorgaanse overdreven media-gedoe omtrent de kakkers. Bah.

In ieder geval, arbitrage weer om van te bleiten. Puntje is niet slecht, moeilijke verplaatsing altijd. Maar wanneer krijgen we eens degelijke arbitrage zeg, 't is weer erg van de jaar..

Misschien een filmpje maken? :-X

SV FOR LIFE.

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #10 Gepost op: november 29, 2010, 01:49:08 pm »
Malinquoi, wat een historisch mooie club, maar wat een belachelijk klein clubje is het toch geworden. De fans doen me altijd denken aan de Chiro, of aan een of ander circus, en dan denk ik aan Marc UTH en het doorgaanse overdreven media-gedoe omtrent de kakkers. Bah.
Toppunt: na de onterechte gele kaart voor Hyland nog wat racistische spreekkoren aan zijn adres...

Online brunogoal

  • Leden
  • Berichten: 344
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #11 Gepost op: november 29, 2010, 04:28:11 pm »
Wat is er gebeurd met Nfor?

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #12 Gepost op: november 29, 2010, 04:33:17 pm »
Wat is er gebeurd met Nfor?

Gewoon boos na zijn vervanging, wat ik volledig begrijp eigenlijk.
Ernest was gisteren de man die iets kon forceren voorraan.
Habibou zat totaal niet in de match, liep altijd achter zijn tegenstander voor een bal te ontvangen,...
Broos heeft het voor Habib en dat lijkt nu door te dringen tot Nfor

Online brunogoal

  • Leden
  • Berichten: 344
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #13 Gepost op: november 29, 2010, 04:36:20 pm »
trainer is de baas, basta

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #14 Gepost op: november 29, 2010, 05:46:34 pm »
Al bij al een juiste uitslag. Wij voetballend 3/4 van de wedstrijd zeker de betere ploeg ( op het eerste gedeelte van de tweede helft na ), maar op de counter en door een paar kleine foutjes achterin ( Dachelet / Colpaert ) de 2 grootste kansen gans op 't einde toch nog voor hen.
Straf dat een PO1 pretendent in eigen huis met 10 achter de bal kruipt en het initiaftief aan de bezoekende middenmoter laat...  ??? Vroeger heette dat broekschijterij of laf voetbal, nu heet dat modern en volwassen voetbal...  ::)
Mijn mening over onze ploeg:
- Sammy bewijst wat ik hier vorige week al schreef: hij is momenteel de beste keeper in de JL! Hij had niet overdreven veel werk, maar wat ie moest doen deed ie perfect en hij straalt sinds een paar weken een ongeziene autoriteit uit. Chapeau!
- Onze verdediging gaf heel weinig weg, behalve op 't laatste. ( Ik begin toch echt wel meer en meer fan te worden van Mar?val. Hij wordt nog iedere week sterker. Hou die maar in de gaten! Dat is de volgende waar die Luikse maffiosi of bruhhe komen achter vragen! )
- Ons middenveld groeit eveneens nog steeds onder leiding van een alweer beresterke Hyland! Tot voor een paar weken was dat ons zwakste punt, maar gisteren op Mechelen waren ze voetballend toch een klasse beter dan de lokale vedetten...
- Vooraan tenslotte vond ik dat onze 3 offensief ingestelde spelers het ondanks het moeilijk te bespelen terrein en de wel erg defensieve ingesteldheid van de kakkers, het verre van slecht deden. Alleen bij de afwerking wil het maar niet lukken. E?n negatief punt echter -en ik val in herhaling-: WA KOMT DIENEN BOKILA IEDERE KEER OP DA PLEIN DOEN IN PLAATS VAN DE ALTIJD AANSPEELBARE EN IMMER HARDWERKENDE NFOR??? Hugo, alsteblieft jongen, hou daar mee op! Het werkt op iedereen zijn zenuwen!
( Aan den arbiter wens ik geen woorden vuil te maken, we wisten op voorhand dat de Joeri nen thuisfluiter was, is en altijd zal blijven. )
Enfin, een punt op verplaatsing bij een top-6'er is zeker niet slecht, alleen jammer van die kaarten voor Hyland en Habibou.
Ik geniet er in ieder geval van dat we sinds een paar weken weer voetbal spelen!  :)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #15 Gepost op: november 29, 2010, 05:49:48 pm »
Toppunt: na de onterechte gele kaart voor Hyland nog wat racistische spreekkoren aan zijn adres...

tiens is da zo? klachtjen? nog 2u den tijd...

Offline lide

  • Leden
  • Berichten: 237
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #16 Gepost op: november 29, 2010, 06:10:19 pm »
Wat is er gebeurd met Nfor?

Gewoon boos na zijn vervanging, wat ik volledig begrijp eigenlijk.
Ernest was gisteren de man die iets kon forceren voorraan.
Habibou zat totaal niet in de match, liep altijd achter zijn tegenstander voor een bal te ontvangen,...
Broos heeft het voor Habib en dat lijkt nu door te dringen tot Nfor

Ik ben altijd pro-N'For geweest, en dat ben ik nog steeds. Maar ik begrijp zijn reactie helemaal niet. Als je na een uur vervangen wordt kun je klagen, maar dan nog moet je je schikken naar de wensen van de trainer. Als je luttele minuten voor affluiten vervangen wordt moet je mooi zwijgen en een braaf hand geven of je zou wel eens (en niet eens onterecht) je plaats kunnen verliezen ...


Offline spiderman

  • Leden
  • Berichten: 172
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #17 Gepost op: november 29, 2010, 06:52:02 pm »
wat denkt nfor wel ;wat heeft hij gisteren weer gedaan : naar doel gekopt of gesjot ,denk het niet ,voor een diepe spits niet veel soeps he
vooral weer veel op de grond gelegen en met zijn armen gezwaaid .
zou beter politieman worden

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #18 Gepost op: november 29, 2010, 07:29:12 pm »
wat denkt nfor wel ;wat heeft hij gisteren weer gedaan : naar doel gekopt of gesjot ,denk het niet ,voor een diepe spits niet veel soeps he
vooral weer veel op de grond gelegen en met zijn armen gezwaaid .
zou beter politieman worden


Jij zou beter een klachtenforum openen...
Ok terug naar de wedstrijd.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] Kv Mechelen - Essevee
« Reactie #19 Gepost op: november 29, 2010, 08:42:36 pm »
wat denkt nfor wel ;wat heeft hij gisteren weer gedaan : naar doel gekopt of gesjot ,denk het niet ,voor een diepe spits niet veel soeps he
vooral weer veel op de grond gelegen en met zijn armen gezwaaid .
zou beter politieman worden


Gij hebt duidelijk de match niet gezien. Nfor heef tinderdaad niet veel kansen gehad en degene die hij had heeft hij niet afgemaakt, maar ten eerste heeft Nfor gisteren een goeie match gespeeld al voetballend en ten 2de heeft hij deze keer juist bijzonder weinig op de grond gelegen. Bijna niet denk ik zelfs. Dus ik weet niet waar ge dat haalt. Misschien moeten we deze reactie van u maar plaatsen in het rijtje van uw andere reacties...