Auteur Topic: [NB] Cercle Brugge - SV Zulte Waregem  (gelezen 3252 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: [NB] Cercle Brugge - SV Zulte Waregem
« Reactie #20 Gepost op: december 12, 2010, 07:22:56 pm »
Ah, nog eens tijd voor een NB'tje.

Voor de wedstrijd langs gegaan bij de ultras van Cercle en al heel even in kunnen drinken. Te voet naar het stadion en bij aankomst al meteen een zatte bende toeristen uit Lommel tegengekomen die irriteerde. In de tribune nog verder ge?rriteerd aan marginale mensen en die zattekloten.

Match: dikke match van Habib, Sammy en Dachelet. Delaplace met heel wat ongelukkige passes/voorzetten/loopacties/..., terwijl Gueye volledig openbloeit. Mar?val met een draak van een wedstrijd, gaf volgens mij op 20 passes slechts 1 goeie. Daarnaast opnieuw een sterke Hyland (ik wrijf het er nog maar eens in: "dien dikken met zijn sjakosse" volgens voetbalkenners) die de volledige ploeg beter doet voetballen.

De eerste helft kon niet rap genoeg afgelopen zijn. Het eerste halfuur moet zowat de overtreffende trap van "inspiratieloos" zijn. Twee kansen aan beide kanten en ze ontstaan op de zelfde manier: eerst speelt Mar?val de bal knullig centraal in de voeten van Reynaldo en Cercle moet ALTIJD scoren. Even later krijgt Teddy de bal terug na een slechte aanval en slecht uitverdedigen, pass tot bij Habib en koeltjes afgewerkt.

Voor de rest op te merken dat we neigden naar antivoetbal, met een 6-3-1 in balverlies en een 4-5-1 in balbezit. Veel ballen weggetrapt die konden uitgevoetbald worden, alles dichtzetten en hopen op een foutje van de tegenstander. Uiteindelijk bleek dat in de tweede helft de beste tactiek om te winnen op Cercle, maar krijgen wij zo'n ploeg tegen ons dan is het kot hier te klein.

Na de rust dan snel de lullige gelijkmaker en dan is een 2-1 dichter dan 1-2. Enkele gevaarlijke (lange of diepe) ballen leiden tot 1-2 en 1-3 (telkens met dank aan een zwakke thuisverdediging!) en eigenlijk ook de 1-4. Habib heeft pech met zijn bal tegen Verbist en tegen de lat, maar Teddy laat toch een dot van een kans liggen.

Groot punt van ergernis en frustratie: bij balverlies na een slechte pass van Mar?val gaat Teddy jagen op de linksback. In plaats van eerst zijn werk te doen, stopt Monsieur Chevalier met lopen, draait zich om naar Mar?val en leest die de levieten. Zijn man is weg en Colpaert komt 2-tegen-1, counter en op een pass na een mogelijke tegentreffer. Om van te kotsen en toch een teken dat hij nog h??l veel te leren heeft...

Na de match nog een tijdje blijven plakken bij de vrienden uit Cercle, met alle plezier natuurlijk. Hun mening en die van Peeters klopt volledig: wij zijn effici?nt en winnen niet volledig verdiend. Dus met andere woorden...

... HUGO, HUGO ! WE WORDEN KAMPIOEN !
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: [NB] Cercle Brugge - SV Zulte Waregem
« Reactie #21 Gepost op: december 12, 2010, 09:25:28 pm »
Amen..

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [NB] Cercle Brugge - SV Zulte Waregem
« Reactie #22 Gepost op: december 13, 2010, 09:44:50 am »
Sommigen hebben hier toch blijkbaar een andere match gezien dan den dezen ier, zulle...
Om te beginnen vind ik onze overwinning aan geen kanten onverdiend! Voor de neutrale toeschouwer moet dit een draak van een wedstrijd geweest zijn van een ploeg die wel wilde, maar niet kon tegen een ploeg die wel kon, maar niet wilde... Sorry hoor, maar wat cercle heeft laten zien was nog zwakker dan wat wij lieten zien. De minst slechte van de twee ploegen pakt de 3 punten.
In de eerste helft heeft cercle 2 halve kansen bij elkaar gevoetbald ( kopstoot van diene klojo van ne groen-zwarte linksback naast en een afstandsschot van Reynaldo, knap gered van Sammy ) ; na de rust komt die goal er op een denkbeeldige fout van Hyland en hebben ze daarna nog 2 kansen gehad ( vlak na de 1-1 die vrije schietkans van alweer Reynaldo -het enige lichtpunt bij d? ploeg van brugge- en tegen aan 't einde toe een schermutseling in de kleine carr? met ik dacht Owusu -klungelaar eersteklas-, alweer knap gered van Sammy ), that's it. Daartegenover hebben wij in de eerste helft naast een aantal halve kansjes, 1 echte kans gehad die we dan ook afmaakten en in de tweede helft 4 ? 5 echt grote open doelkansen waarvan we er 2 afmaken. Het middenveldspel was inderdaad licht in het voordeel van Cercle ( ik dacht op BelgacomTV gezien te hebben 52% balbezit tegenover 48% ), maar dat was dan ook alles.
Wat de individuele prestaties betreft:
- Bossut: zoals al w?????ken na elkaar, top!
- Verdediging : voor het eerst dat ik moet toegeven dat Colpaert w?l op de RB kan spelen. Wat mij betreft, een feilloze partij van Steve! Verder VdB en Dach degelijk, Mar?val zwakste schakel van de week achterin.
- Middenveld : Hyland sterk, de rest eerder onopvallend. ( We missen een stevige creatieve middenvelder! )
- Aanvallend: Gueye, ik weet echt niet wat iedereen zo super vind aan diene gast, mij heeft ie in ieder geval nog niet voor 100% kunnen overtuigen. O.K., zijn balbehandelijng is best wel goed, maar er zijn mij na deze wedstrijd alweer geen zaken van hem bijgebleven waarvan ik zeg ewel dat heeft hij meer dan wat een ander op die plaats niet heeft... Wat Chevalier betreft zie ik dat de meningen hier verdeeld zijn, wel ik vond hem goed. O.K., da karakter is misschien niet zoals het zou moeten, maar hij was toch maar mooi bij elke goal betrokken! Habibou, ja daar moet ik niet veel woorden aan vuilmaken zeker? Als ge ne spits hebt die 50% van zijn kansen afwerkt, dan komt ge best wel een heel eind. ( En dan had hij nog pure pech bij die andere 50%... ) Traor? tenslotte mag wat mij betreft wel meer spelen, die paar invalbeuretn smaken wat mij betreft naar meer!
Op naar de match tegen Westerlo, waarvan ik meer verwacht, want de troepen van Ceulemans staan toch steeds voor fris en aanvallend voetbal. Mits een overwinning zijn we ?cht wel weer in de running voor PO1!!!