Auteur Topic: [VB] SVZW-Westerlo  (gelezen 18178 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #120 Gepost op: februari 28, 2009, 04:46:42 pm »
@ Fox en SV Zulte Waregem: ik ben volledig akkoord met SV Zulte Waregem
Maar laat ons nu aub on topic blijven!

Vnvd wordt een echte 'topper', maar dan in de zin van 'zeer belangrijk' en niet in de betekenis van 'wedstrijd tegen een topclub'.
k Hoop dat we de 3 punten thuis zullen kunnen houden en zo met een goed gevoel kunnen vertrekken naar het Astridpark, maar k vrees voor een lichte 0-1 of 1-2 nederlaag.
Westerlo zal wellicht zeer goed georganiseerd komen spelen, zoals ze graag doen (en zoals wij ook graag doen op verplaatsing), en k zie ons niet direct die 'muur' slopen, zonder Franck(ske) Berrier. t Zal aan de spelers zijn om mijn ongelijk te bewijzen :)

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #121 Gepost op: februari 28, 2009, 04:47:28 pm »
Tubeke is niet zozeer zwakker dan andere matchen voordien h?. Uitgaan van ons eigen sterkte, want 0-6 is geen toeval. Tegen Dender speelden we tegen een ploeg die niet wou voetballen. Thuis kunnen we vele ploegen aan en mits de nodige zin voor realisme mag je terecht uw ambities verleggen, vooral omdat de andere ploegen inderdaad zwak presteren.

Akkoord, maar laat ons eerlijk zijn, Dender en Tubeke zijn niet de sterkste tegenstanders. Wat Dender bijvoorbeeld liet zien op ons veld was van het niveau van derde klasse - en dat is wat mij betreft nog een belediging voor de derde klasse ook. 0-6 is idd niet per se toeval, dat heeft namelijk met onze kwaliteiten te maken, maar laten we eerlijk blijven, het heeft ook veel te maken met de manier waarop Tubeke stond te spelen/verdedigen. Niet voor niks slikte Tubeke 14 (?) doelpunten in 3 wedstrijden.

Tuurlijk moeten we uitgaan van onze eigen sterkte, we hebben een goede groep met talentvolle/ervaren jongens, maar we mogen ons - en daar vrees ik (bij de fans) een beetje voor - niet blindstaren op die 5e plaats. Daar horen wij niet te staan, met alle respect voor wat onze club/ploeg aan het tonen is. Begrijp me niet verkeerd, we staan er natuurlijk omdat we dat gewoonweg verdienen, maar het heeft ook (veel) te maken met het feit dat de andere ploegen het (bvb vorig weekend) allemaal (en echt wel allemaal) lieten afweten, waardoor wij plots een sprong omhoog maakten. Verder heb je ploegen als Beerschot en Gent - die onder ons staan -, maar eigenlijk een v??l betere ploeg hebben dan ons. En dan is het kiezen tussen een halfleeg of een halfvol glas - staan we daar door onze verdienste, of staan we daar door de zwakte/crisis van die anderen? Of beiden.

In ieder geval, wat ik wil zeggen is, wij zijn een middenmoter/subtopper, wat mij betreft horen we op een pakweg 8e plaats te staan, tenslotte spelen we goed voetbal en hebben we heerlijke spelers als Berrier, ?n spelen we met een voornamelijk Belgisch team - wat ook wel eens mag gezegd zijn. Desalniettemin zit het in het klassement allemaal h??l dicht op elkaar, en kunnen we binnen een maand plots weer 12e staan. Vandaar: voetjes op de grond.



Niet akkoord, dit jaar hebben we een kern (en dat zeg ik al van bij de start van het seizoen) die niet moet onderdoen voor Beerschot en Gent. Integendeel!  We staan op dit moment volledig volgens onze waarde geklasseerd want we hebben nog nergens ook maar 1 punt gestolen en al een paar keer zijn we bestolen geweest.

Dan moet jij me eens uitleggen waarom onze plaats rond plaats 8 is. Nee hoor, onze plaats is waar we nu staan en terecht.  Als je kan winnen van Anderlecht, Club, Standard en Genk dan ben je simpelweg best of the rest, hoe je dat nu draait of keert. Dat heeft niks met voetjes op de grond te maken maar alles met feiten. Als we vandaag kunnen winnen dan staan we 4e en vanaf dan kan alles.  Ik zeg niet dat het zo zal zijn, maar ik noem het dan geen zweven meer als je op 10 speeldagen van het einde op een Europese plaats staat om te zeggen dat Europees voetbal wel mogelijk is.

Ik heb de laatste jaren al geleerd dat met Zulte Waregem niets onmogelijk is en als we dan nog eens over dergelijke kern beschikken...

Ons middenveld moet zeker niet onderdoen voor het middenveld van Gent en Beerschot. Matton, Roelandts, Berrier en Hyland. Bij Gent en Beerschot zijn ze zeker niet beter.

Dit is heel juist , wie dit niet inziet , ontbreekt het waarschijnlijk aan voetbalkennis. Sorry hoor.

fox

  • Gast
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #122 Gepost op: februari 28, 2009, 05:04:07 pm »

Absoluut niet akkoord.

Onze ploeg is misschien sterker door het geheel (hechte groep, trainer), maar puur kwalitatief zijn wij de mindere van Gent, en ook van Beerschot. De kern van Gent is wat mij betreft een van de betere van het land, met spelers als Smolders, Thijs, Custovic, Rosales, Foley, Ruiz, enzovoort. Stuk voor stuk spelers die Essevee niet kan betalen. Ook Beerschot heeft een zeer sterk (kwalitatief) team, met oa Proto, De Man, Leko, Goor, Vandenbergh - je gaat me toch niet zeggen dat die minder zijn dan pakweg (met alle respect) VNH, Meert, of Matton. De vergelijking gaat zelfs niet op imo.

Wanneer je zegt dat we volgens onze waarde staan geklasseerd ga ik dan ook in de verste verte niet akkoord. Volgens waarde geklasseerd staan wil zeggen volgens de kwaliteiten van je ploeg, en een 5e plaats is dan ook helemaal niet onze positie, met alle respect voor wat we aan het presteren zijn. Dury haalt - zoals Roelandts overlaatst zei - het beste uit onze spelers, maar puur kwalitatief is een Meert gewoon een minder goede voetballer dan een Goor of een De Man. Vreemd dat iemand dit zou proberen ontkennen. Onze doelstelling is rond de 9e plaats eindigen, en daar zullen we ook eindigen volgens mij. Vorig weekend verloren al onze 'rechtstreekse concurrenten', zoals dat dan heet, waardoor wij plots 5e werden. Probleem hier is dat mensen zich blindstaren op die 5e stek, maar vergeten dat we maar 3 keer moeten verliezen (en er zijn nog 11 wedstrijden te gaan) om plots weer pakweg 12e te staan. Ik zeg maar wat.

En ja, we winnen van de 'grote 4', maar wat heeft dat in Godsnaam te maken met het feit of we al dan niet volgens onze waarde staan geklasseerd. Wij zijn (net als een Lokeren bvb) een ploeg die tegen de 'grote' clubs altijd iets meer kan, en zich tegen de kleintjes vaak laat vangen. Wanneer jij zegt dat we 5e moeten staan omdat we winnen tegen Anderlecht en co, dan kan ik dat makkelijk weerleggen door te stellen dat we 14e horen te staan omdat we verliezen van Lokeren, Kortrijk, Dender, en van - jawel - Gent, en maar op het nippertje een puntje pakken (in eigen huis) tegen Beerschot. Ook op Cercle gingen we kansloos de boot in.



Het is niet omdat wij die spelers niet kunnen betalen, dat de spelers die we hebben minder zijn in kwaliteit. Vreemde redenering alleszins. We kunnen inderdaad een versleten Bart Goor niet betalen, maar Stijn Meert hoeft het laatste jaar zeker niet onderdoen voor Goor. Dat Goor in het verleden goed was is irrelevant.

En ja onze spelers doen niet onder voor die van Gent. Nfor is aan het bewijzen dat Leye niet zoveel beter is.  Berrier is even goed als Ruiz, Roelandts is simpelweg beter als Smolders etc etc.  Onze keeper kost misschien ook minder als Proto of Jorgacevic maar kwalitatief is hij even sterk als Proto en zelfs heel wat sterker als Jorgacevic.En Karel D'haene bv, stond niet voor niets in de basis bij Trabzonspor hoor!

DUS JA, onze kern is wel degelijk heel erg sterk, veel sterker als vorig jaar. Jij blijft onze ploeg en vooral onze spelers gewoonweg onderschatten.

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #123 Gepost op: februari 28, 2009, 05:05:52 pm »
SV Zulte Waregem, ik kan me volledig niet vinden in wat jij zegt. Wij staan weldegelijk volgens onze waarde geklasseerd omdat we, zoals hier al gezegd geweest is, nog geen enkel punt gestolen hebben.
En jij vindt Gent en G. Beerschot kwalitatief sterker omdat Gent een Thijs, Custovic, enz. heeft en omdat G. Beerschot een Proto, Leko, Goor, Vandenbergh, enz. heeft.. Ik vind dit helemaal niet kwalitatief sterker. ZIj hebben misschien wel goede spelers, maar dat wist iedereen al voor ze bij Gent of GBA kwamen. Wij hebben zeer goede spelers die voordien nog onbekend of onderschat waren. Jij vindt Gent en GBA dus gewoon sterker omdat ze een slechter scoutingssysteem hebben, want iedereen weet dat Custovic, Goor, ... uw ploeg iets kan bijbrengen.

Online toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #124 Gepost op: februari 28, 2009, 05:08:14 pm »
De situatie bij Groep H is ook zeker niet meer gunstig...zitten met serieuze problemen.
Denk dat dit het laatste jaar sponsering wordt van Groep H.
Maar denk dat svzw dit al wat heeft zien aankomen en voldoende maatregelen heeft genomen..

gaat nu ook niet over het volledige budget van de ploeg. ik had echt gedacht dat het over groter bedrag zou gaan, maar het valt echt nog mee. Dit bedrag kan zeker worden opgevangen.

Bovendien: is dit de kans voor Thermote Vanhalst om eindelijk binnen te raken???

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #125 Gepost op: februari 28, 2009, 05:16:48 pm »
Ons middenveld moet zeker niet onderdoen voor het middenveld van Gent en Beerschot. Matton, Roelandts, Berrier en Hyland. Bij Gent en Beerschot zijn ze zeker niet beter.

Dit is heel juist , wie dit niet inziet , ontbreekt het waarschijnlijk aan voetbalkennis. Sorry hoor.

Middenveld G. Beerschot:

Cruz - waarschijnlijk een van de beste middenvelders van het land. Komt niet voor niks uit de jeugd van Ajax.
Goor - ex-Herta BSC, ex-Feyenoord, ex-Anderlecht. Ex-aanvoerder van de Rode Duivels.
Leko - vijf jaar Hadjuk Split, vier jaar Malaga Fc, vier jaar Club Brugge.
Wamfor - vijf jaar Krc Genk, international Kameroen.
Haroun - vijf jaar Krc Genk, vijf interlands met de Rode Duivels.
...

Middenveld AA Gent:

Smolders - vijf jaar Club Brugge, speelde ook in Nederland (RKC?)
Thijs - ex-Genk, Standard, M?nchengladbach en Trabzonspor. Vijf interlands.
Rosales - een van de betere (jonge) middenvelders van het land (21 jaar), geniet al tijdlang interesse van oa Anderlecht. 1 interland met Venezuela.
Maric - ex-Olympiakos, 7 interlands met Servi? en Montenegro.
...

Middenveld Essevee:

Van Nieuwenhuyze - destijds weggeplukt bij 2e klasser VW Hamme.
Matton - weggeplukt bij 2e klasser OH Leuven.
Meert - weggeplukt bij Nederlandse 2e klasser Maastricht.
Roelandts - weggeplukt bij G. Beerschot.
Hyland - te vroeg om over te oordelen. Uitgeleend door Portsmouth.
Berrier - onverwachts uitgegroeid tot een topper, weggeplukt bij Cannes, Franse derde klasse.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #126 Gepost op: februari 28, 2009, 05:22:03 pm »

Absoluut niet akkoord.

Onze ploeg is misschien sterker door het geheel (hechte groep, trainer), maar puur kwalitatief zijn wij de mindere van Gent, en ook van Beerschot. De kern van Gent is wat mij betreft een van de betere van het land, met spelers als Smolders, Thijs, Custovic, Rosales, Foley, Ruiz, enzovoort. Stuk voor stuk spelers die Essevee niet kan betalen. Ook Beerschot heeft een zeer sterk (kwalitatief) team, met oa Proto, De Man, Leko, Goor, Vandenbergh - je gaat me toch niet zeggen dat die minder zijn dan pakweg (met alle respect) VNH, Meert, of Matton. De vergelijking gaat zelfs niet op imo.

Wanneer je zegt dat we volgens onze waarde staan geklasseerd ga ik dan ook in de verste verte niet akkoord. Volgens waarde geklasseerd staan wil zeggen volgens de kwaliteiten van je ploeg, en een 5e plaats is dan ook helemaal niet onze positie, met alle respect voor wat we aan het presteren zijn. Dury haalt - zoals Roelandts overlaatst zei - het beste uit onze spelers, maar puur kwalitatief is een Meert gewoon een minder goede voetballer dan een Goor of een De Man. Vreemd dat iemand dit zou proberen ontkennen. Onze doelstelling is rond de 9e plaats eindigen, en daar zullen we ook eindigen volgens mij. Vorig weekend verloren al onze 'rechtstreekse concurrenten', zoals dat dan heet, waardoor wij plots 5e werden. Probleem hier is dat mensen zich blindstaren op die 5e stek, maar vergeten dat we maar 3 keer moeten verliezen (en er zijn nog 11 wedstrijden te gaan) om plots weer pakweg 12e te staan. Ik zeg maar wat.

En ja, we winnen van de 'grote 4', maar wat heeft dat in Godsnaam te maken met het feit of we al dan niet volgens onze waarde staan geklasseerd. Wij zijn (net als een Lokeren bvb) een ploeg die tegen de 'grote' clubs altijd iets meer kan, en zich tegen de kleintjes vaak laat vangen. Wanneer jij zegt dat we 5e moeten staan omdat we winnen tegen Anderlecht en co, dan kan ik dat makkelijk weerleggen door te stellen dat we 14e horen te staan omdat we verliezen van Lokeren, Kortrijk, Dender, en van - jawel - Gent, en maar op het nippertje een puntje pakken (in eigen huis) tegen Beerschot. Ook op Cercle gingen we kansloos de boot in.



Het is niet omdat wij die spelers niet kunnen betalen, dat de spelers die we hebben minder zijn in kwaliteit. Vreemde redenering alleszins. We kunnen inderdaad een versleten Bart Goor niet betalen, maar Stijn Meert hoeft het laatste jaar zeker niet onderdoen voor Goor. Dat Goor in het verleden goed was is irrelevant.

En ja onze spelers doen niet onder voor die van Gent. Nfor is aan het bewijzen dat Leye niet zoveel beter is.  Berrier is even goed als Ruiz, Roelandts is simpelweg beter als Smolders etc etc.  Onze keeper kost misschien ook minder als Proto of Jorgacevic maar kwalitatief is hij even sterk als Proto en zelfs heel wat sterker als Jorgacevic.En Karel D'haene bv, stond niet voor niets in de basis bij Trabzonspor hoor!

DUS JA, onze kern is wel degelijk heel erg sterk, veel sterker als vorig jaar. Jij blijft onze ploeg en vooral onze spelers gewoonweg onderschatten.

Ik was nog aan het twijfelen om dat zinnetje over dat 'betalen' erbij te plaatsen (wat niet mijn punt was), want ik was quasi zeker dat je daar op in zou gaan. Ik vind persoonlijk dat je Goor en Meert gewoon in geen honderd jaar mag of kan vergelijken, maar dat zijn meningen en daar valt niet over te discussi?ren. Je zegt Berrier even goed als Ruiz, Roelandts beter dan Smolders, Bossut even sterk als Proto - ongelofelijk gedurfde uitspraken die ik niet zou durven uitspreken.

Tuurlijk is onze kern sterk, en we doen het meer dan behoorlijk, maar Gent en Beerschot hebben kwalitatief gewoon een betere kern. Nu goed, laten we het hierbij houden, we spreken binnen enkele maanden nog eens.
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2009, 05:27:22 pm door Sv Zulte Waregem »

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #127 Gepost op: februari 28, 2009, 05:25:53 pm »
SV Zulte Waregem, ik kan me volledig niet vinden in wat jij zegt. Wij staan weldegelijk volgens onze waarde geklasseerd omdat we, zoals hier al gezegd geweest is, nog geen enkel punt gestolen hebben.
En jij vindt Gent en G. Beerschot kwalitatief sterker omdat Gent een Thijs, Custovic, enz. heeft en omdat G. Beerschot een Proto, Leko, Goor, Vandenbergh, enz. heeft.. Ik vind dit helemaal niet kwalitatief sterker. ZIj hebben misschien wel goede spelers, maar dat wist iedereen al voor ze bij Gent of GBA kwamen. Wij hebben zeer goede spelers die voordien nog onbekend of onderschat waren. Jij vindt Gent en GBA dus gewoon sterker omdat ze een slechter scoutingssysteem hebben, want iedereen weet dat Custovic, Goor, ... uw ploeg iets kan bijbrengen.

Het een heeft niks met het ander te maken. In ons eerste jaar eerste klasse eindigden we 6e omdat we het zeer goed deden met beperkte middelen, maar we stonden niet volgens waarde geklasseerd. Dat is mijn enige punt. Ook nu staan we, vind ik, te hoog volgens onze kwaliteiten. Onze doelstelling was 'kampioen van de linkerkolom', en ik durf er vrij veel op wedden dat we daar ook gaan eindigen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet negatief doen en droom uiteraard ook van een 5e stek en Europees voetbal, maar zoals ik al zei - we spreken nog eens binnen een paar maand.

Wat vanavond betreft, absolute topper, kelen open mensen! Komaan Essevee!

Offline bvdv

  • Leden
  • Berichten: 94
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #128 Gepost op: februari 28, 2009, 05:36:33 pm »
Voetbal is en blijft voetbal e.
Zou nogal saai zijn moest het klassement volgens kwaliteit of volgens budget zijn.
Gaat volgens mij niet over wat er in zit maar over wat er uit komt. gecombineerd met een portie geluk.

In mijn binnenste hoop ik ook dat we de 4e of 5e plaats kunnen houden (en dus winnen vanavond). Maar na een goede periode komt bij ons altijd een slechter periode hoor, kijk maar na de match tegen roeselare. Wat normaal is en ik bedoel hier niets negatiefs mee. Kunnen alleen hopen dat het zolang mogelijk duurt eer die slechter periode eraan komt.

Laat ons hopen op een schone pot voetbal vanavond!!

 

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #129 Gepost op: februari 28, 2009, 05:41:10 pm »
Voetbal is en blijft voetbal e.
Zou nogal saai zijn moest het klassement volgens kwaliteit of volgens budget zijn.
Gaat volgens mij niet over wat er in zit maar over wat er uit komt. gecombineerd met een portie geluk.


In mijn binnenste hoop ik ook dat we de 4e of 5e plaats kunnen houden (en dus winnen vanavond). Maar na een goede periode komt bij ons altijd een slechter periode hoor, kijk maar na de match tegen roeselare. Wat normaal is en ik bedoel hier niets negatiefs mee. Kunnen alleen hopen dat het zolang mogelijk duurt eer die slechter periode eraan komt.

Laat ons hopen op een schone pot voetbal vanavond!!

Helemaal akkoord.

Ik vind alleen dat sommigen een beetje hard van stapel lopen nu we plots een week 5e staan en beginnen spreken van Europees voetbal. Ik probeer mensen er alleen maar aan te herinneren dat we enkele weken terug nog 13e ofzo (en achter Scum City) stonden, en we ook nu nog steeds amper een 6tal punten voorstaan op bvb de rechterkolom, alwaar Beerschot en dergelijke aan een opmars bezig zijn - clubs met (vind ik) een kwalitatief betere kern. That's all.

Offline mederico

  • Leden
  • Berichten: 235
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #130 Gepost op: februari 28, 2009, 05:54:54 pm »
Ons middenveld moet zeker niet onderdoen voor het middenveld van Gent en Beerschot. Matton, Roelandts, Berrier en Hyland. Bij Gent en Beerschot zijn ze zeker niet beter.

Dit is heel juist , wie dit niet inziet , ontbreekt het waarschijnlijk aan voetbalkennis. Sorry hoor.

Middenveld G. Beerschot:

Cruz - waarschijnlijk een van de beste middenvelders van het land. Komt niet voor niks uit de jeugd van Ajax.
Goor - ex-Herta BSC, ex-Feyenoord, ex-Anderlecht. Ex-aanvoerder van de Rode Duivels.
Leko - vijf jaar Hadjuk Split, vier jaar Malaga Fc, vier jaar Club Brugge.
Wamfor - vijf jaar Krc Genk, international Kameroen.
Haroun - vijf jaar Krc Genk, vijf interlands met de Rode Duivels.
...

Middenveld AA Gent:

Smolders - vijf jaar Club Brugge, speelde ook in Nederland (RKC?)
Thijs - ex-Genk, Standard, M?nchengladbach en Trabzonspor. Vijf interlands.
Rosales - een van de betere (jonge) middenvelders van het land (21 jaar), geniet al tijdlang interesse van oa Anderlecht. 1 interland met Venezuela.
Maric - ex-Olympiakos, 7 interlands met Servi? en Montenegro.
...

Wat al die mannen in het verleden gepresteerd hebben daar koop je nu niets mee. Het is het niveau dat ze nu halen dat telt! Je mag duizend adelbrieven kunnen voorleggen het is nu dat telt! En ik ga niet beweren dat die mannen niet meer meekunnen, zeker niet, velen van hen hebben nog een serieuze meerwaarde. MAAR of ze beter zijn dan de onze dat durf ik te betwijfelen hoor, anders stonden die ploeg toch gewoon voor ons?

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #131 Gepost op: februari 28, 2009, 06:04:28 pm »
Wat al die mannen in het verleden gepresteerd hebben daar koop je nu niets mee. Het is het niveau dat ze nu halen dat telt! Je mag duizend adelbrieven kunnen voorleggen het is nu dat telt! En ik ga niet beweren dat die mannen niet meer meekunnen, zeker niet, velen van hen hebben nog een serieuze meerwaarde. MAAR of ze beter zijn dan de onze dat durf ik te betwijfelen hoor, anders stonden die ploeg toch gewoon voor ons?

Akkoord dat het verleden niet meetelt, maar geef toe dat jongens als Cruz en Leko en dergelijke gewoon van een ander kaliber zijn dan pakweg VNH of Meert. Waarom die ploegen niet voor ons staan? Tsja, zoveel telt mee in het voetbal, Beerschot had een enorme crisis in de heenronde maar is nu duidelijk aan een opmars bezig - ik zie die ploeg dan ook zeker nog rond de 7e plaats of iets dergelijks eindigen (net als Gent). En sja, 'anders stonden ze voor ons' - voor ??n weekje op de 5e stek gestaan te hebben vind ik toch dat sommigen veel noten op hun zang hebben. Enkele weken terug stonden we nog 13e. Ook volgens waarde?

Offline mederico

  • Leden
  • Berichten: 235
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #132 Gepost op: februari 28, 2009, 06:14:41 pm »
Wat al die mannen in het verleden gepresteerd hebben daar koop je nu niets mee. Het is het niveau dat ze nu halen dat telt! Je mag duizend adelbrieven kunnen voorleggen het is nu dat telt! En ik ga niet beweren dat die mannen niet meer meekunnen, zeker niet, velen van hen hebben nog een serieuze meerwaarde. MAAR of ze beter zijn dan de onze dat durf ik te betwijfelen hoor, anders stonden die ploeg toch gewoon voor ons?

Akkoord dat het verleden niet meetelt, maar geef toe dat jongens als Cruz en Leko en dergelijke gewoon van een ander kaliber zijn dan pakweg VNH of Meert. Waarom die ploegen niet voor ons staan? Tsja, zoveel telt mee in het voetbal, Beerschot had een enorme crisis in de heenronde maar is nu duidelijk aan een opmars bezig - ik zie die ploeg dan ook zeker nog rond de 7e plaats of iets dergelijks eindigen (net als Gent). En sja, 'anders stonden ze voor ons' - voor ??n weekje op de 5e stek gestaan te hebben vind ik toch dat sommigen veel noten op hun zang hebben. Enkele weken terug stonden we nog 13e. Ook volgens waarde?

Ik hemel wel nergens de ploeg op h?. Ik zeg alleen dat ik buiten Cruz niet echt onder de indruk bent van die spelers. En je vergelijkingen vind ik ook maar krom. Je vergelijkt de 2 beste van hun met onze technisch 2 minste (voor geen misverstanden te krijgen: hun inzet compenseert heel veel). Vergelijk Berrier eens met Cruz en Leko met Roelandts. Ik ga niet zeggen dat ze beter zijn maar dat is al heel wat minder hoor het verschil. Bon, zelf ga ik niet zeggen dat we Europees gaan spelen met een 7de plaats ben ik al tevreden (is evengoed als vorig jaar. Maar zeggen dat wij moeten onderdoen voor al die andere middenmoters, wel dan dan vind ik dat je onze spelers te kort doet!

Offline Ruben den Boer

  • Leden
  • Berichten: 182
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #133 Gepost op: februari 28, 2009, 06:23:00 pm »
Komaan BOERU
We kunnen 4de worden! :D

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #134 Gepost op: februari 28, 2009, 06:24:55 pm »
Wat al die mannen in het verleden gepresteerd hebben daar koop je nu niets mee. Het is het niveau dat ze nu halen dat telt! Je mag duizend adelbrieven kunnen voorleggen het is nu dat telt! En ik ga niet beweren dat die mannen niet meer meekunnen, zeker niet, velen van hen hebben nog een serieuze meerwaarde. MAAR of ze beter zijn dan de onze dat durf ik te betwijfelen hoor, anders stonden die ploeg toch gewoon voor ons?

Akkoord dat het verleden niet meetelt, maar geef toe dat jongens als Cruz en Leko en dergelijke gewoon van een ander kaliber zijn dan pakweg VNH of Meert. Waarom die ploegen niet voor ons staan? Tsja, zoveel telt mee in het voetbal, Beerschot had een enorme crisis in de heenronde maar is nu duidelijk aan een opmars bezig - ik zie die ploeg dan ook zeker nog rond de 7e plaats of iets dergelijks eindigen (net als Gent). En sja, 'anders stonden ze voor ons' - voor ??n weekje op de 5e stek gestaan te hebben vind ik toch dat sommigen veel noten op hun zang hebben. Enkele weken terug stonden we nog 13e. Ook volgens waarde?

Ik hemel wel nergens de ploeg op h?. Ik zeg alleen dat ik buiten Cruz niet echt onder de indruk bent van die spelers. En je vergelijkingen vind ik ook maar krom. Je vergelijkt de 2 beste van hun met onze technisch 2 minste (voor geen misverstanden te krijgen: hun inzet compenseert heel veel). Vergelijk Berrier eens met Cruz en Leko met Roelandts. Ik ga niet zeggen dat ze beter zijn maar dat is al heel wat minder hoor het verschil. Bon, zelf ga ik niet zeggen dat we Europees gaan spelen met een 7de plaats ben ik al tevreden (is evengoed als vorig jaar. Maar zeggen dat wij moeten onderdoen voor al die andere middenmoters, wel dan dan vind ik dat je onze spelers te kort doet!

Akkoord, vergeet wel niet dat we vorig jaar (net als vorige week eigenlijk) plots van een 10e naar een 7e plaats sprongen omdat alle ploegen rondom ons (punten) verloren. Ik doe onze spelers absoluut niet te kort, ik ben enorm trots op deze club, deze ploeg, Dury, en onze trouwe achterban - en dat typ ik hier geregeld neer. Wel vind ik, nogmaals, dat er mensen plots zijn beginnen zweven omdat we een week 5e staan. We stonden al langer in de rechterkolom dan we in de linkerkolom stonden dit seizoen, dus om nu te gaan beweren dat we volgens waarde staan (op een 5e stek), vind ik er een beetje over.

Offline TrueFloydian

  • Leden
  • Berichten: 40
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #135 Gepost op: februari 28, 2009, 06:58:36 pm »
Redelijk nerveus op dit moment. Zal de wedstrijd via mobiel internet moeten volgen. :(
Prono: 2 - 1

Offline moi

  • Leden
  • Berichten: 271
    • essevee.com
Re: [VB] SVZW-Westerlo
« Reactie #136 Gepost op: februari 28, 2009, 08:10:04 pm »
Meneer zulte waregem.

Wie sterker is of niet moet je volgens mij enkel en alleen aflezen van het klassement.
Er zijn een een dikke 20 matchen gespeeld en iedereen startte telkens met een 0-0 op het scorebord.
Maar in voetbal is 1+1 niet noodzakelijk 2.
En daarom lijkt het mij theoretisch gezien zelfs mogelijk om nog hoger dan de vierde stek te eindigen en iedere supporter zal daar wel al eens zitten op hopen hebben... stel dat we voor clup eindigen!!!...
Maar ga ik daarom zweven?
Nee zeker niet. op zo een moment ben je niet objectief bezig.
Maar ben je als supporter niet per definitie subjectief?
En wat baat het om te zitten zeuren dat we met x punten minder x plaatsen zakken?
Die andere ploegen zullen zeker niet meer hun best doen om svzw te doen zakken maar doen dat enkel omdat ze iets willen bereiken voor zichzelf.

Gelijk hoe, en niemand kan het ontkennen, we zitten in een begenadigde periode. Die winning mood is iets waar iedere ploeg op hoopt.
Net als gba zitten wij in een periode waarbij alles lijkt te lukken.
De curve zit goed. laten we ervan genieten
want het kan vanavond gedaan zijn... maar een ding is zeker.
We kunnen het, ook al halen we nu 0 op 15.

En is er niet zo iets als the power of positive thinking. 


Pronostikeer gratis op www.essevee.com