Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439784 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1780 Gepost op: augustus 27, 2014, 06:10:37 pm »
Peter Vandenbempt verwijt Francky Dury in Sport/Voetbalmagazine een grotere "gek" langs de lijn te zijn dan Michel Preud'homme.

"Als je aan de Belgische scheidsrechters vraagt wie de ergste langs de lijn is, zeggen ze zeker niet Preud'homme, maar een andere trainer. Iemand die nog erger is, maar het veel slimmer en geniepiger doet en vooral buiten het zicht van de camera. Enkel als je constant op hem loopt te letten, valt het op."

Een andere trainer. Lees: Francky Dury.

Maes, Vanderbiest, Heint, Luzon (al valt het bij hem wel op! :D) er zijn genoeg andere trainers die het (ook) doen imo.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1781 Gepost op: augustus 27, 2014, 06:23:30 pm »
Da's zo'n 'hype' die ergens in april, mei vorig seizoen aangestoken is door jawel, PVDB. Trainers in alle divisies en overal ter wereld doen het al jaren, ik snap niet waarom men daar nu een hetze over maakt.

Zie naar Simeone, 8 weken geschorst.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1782 Gepost op: augustus 27, 2014, 07:38:10 pm »
Maes, Vanderbiest, Heint, Luzon (al valt het bij hem wel op! :D) er zijn genoeg andere trainers die het (ook) doen imo.
Dat wel. Maar Vandenbempt bedoelt hier wel degelijk Dury hoor.

Dit schreef Vandenbempt letterlijk op Sporza op 14/04/2014:

"Coaches wijzen bij puntenverlies ook graag naar de scheidsrechter, dat is altijd gemakkelijker, en ieder??n doet het. De manier waarop trainers langs de lijn voortdurend druk zetten, dat maakt het alleen maar moeilijker. In Waregem was het heel erg.

En vergis je niet: iedereen focust op Preud'homme, want dat is explosief, theatraal, maar Dury doet voor hem niet onder. Vraag het maar eens aan scheidsrechters, wat Dury tijdens een wedstrijd allemaal vertelt.

"Maar het hoort erbij", zeggen ze, "want iedereen doet het". Jawel, zoals op de speelplaats. Ik zou oproepen aan de trainers om de rust te bewaren en kalm te blijven, maar dat is vergeefs vrees ik."

Bron: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.1940013

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1783 Gepost op: augustus 27, 2014, 07:41:50 pm »
Da's zo'n 'hype' die ergens in april, mei vorig seizoen aangestoken is door jawel, PVDB. Trainers in alle divisies en overal ter wereld doen het al jaren, ik snap niet waarom men daar nu een hetze over maakt.

Zie naar Simeone, 8 weken geschorst.

Men maakt daar nu geen hetze over.
Men stelt gewoon het huidige gedrag langs de lijn van Preud'homme h??l terecht aan de kaak.
Het gaat in deze enkel en alleen over Preud'homme.

Michel loopt het veld op op een bal ostentatief neer te ploffen. (Als trainer m?g je het veld niet zomaar betreden)
En hij schopte in de derby tegen Cercle van frustratie op een flesje water waarna hij ook het been van hun d?legu? raakte.

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1784 Gepost op: augustus 27, 2014, 11:52:26 pm »
Dury in belangstelling van ploeg uit Nederlandse top 6.een ploeg met geld........hopelijk niet waar.

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1785 Gepost op: augustus 28, 2014, 08:37:04 am »
Dury in belangstelling van ploeg uit Nederlandse top 6.een ploeg met geld........hopelijk niet waar.

Bron?

De competitie is daar 3 wedstrijden ver, momenteel nog geen trainer ontslagen. Als het zou kloppen (van de belangstelling) gok ik op Vitesse.

Vitesse is dramatisch gestart (1/9), hebben veel geld (eigenaar is Abramovitch), krijgen elk jaar jeugdspelers van Chelsea (die kennen Dury ook) en hebben de afgelopen 7 jaar elke jaar een andere trainer genomen, alleen nu nog dezelfde van vorig jaar.

Maar ik denk niet dat Francky daarmee te verleiden is. Indien het nu nog Ajax, PSV of Feyenoord zou zijn, dan zou ik meer schrik hebben.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.776
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1786 Gepost op: augustus 28, 2014, 10:19:59 am »
Grappig.  Hoe zit dat eigenlijk met overloperij van trainers.  Kunnen die gans het jaar door hun valiezen pakken of hangen die ook vast aan de transferperiodes van voetballers ?
euhm
als een trainer ergens de bon krijgt, dan komt er meestal binnen de kortste periode een nieuwe,
het ganse jaar door.....

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.206
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1787 Gepost op: augustus 28, 2014, 10:26:14 am »
Bron?

De competitie is daar 3 wedstrijden ver, momenteel nog geen trainer ontslagen. Als het zou kloppen (van de belangstelling) gok ik op Vitesse.

Vitesse is dramatisch gestart (1/9), hebben veel geld (eigenaar is Abramovitch), krijgen elk jaar jeugdspelers van Chelsea (die kennen Dury ook) en hebben de afgelopen 7 jaar elke jaar een andere trainer genomen, alleen nu nog dezelfde van vorig jaar.

Maar ik denk niet dat Francky daarmee te verleiden is. Indien het nu nog Ajax, PSV of Feyenoord zou zijn, dan zou ik meer schrik hebben.

Dury trainer bij een ploeg die geen kampioen mag spelen van Chelsea, neen hoor ;)
En Nederlandse top 6, wat is dat? Ajax, PSV, Feyenoord, Vitesse, AZ, en???

Dit verhaal komt gewoon van zijn goede vriend (zijn naam ontglipt mij nu eventjes)!
Kreeg jaren geleden mediatraining van hem en zijn ondertussen goede vrienden geworden.

Die man (Nederlander) zei vorige week in Het Wekelijks Nieuws dat Dury bovenaan het lijstje staat van buitenlandse trainers bij Feyenoord.

Vincent

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1788 Gepost op: augustus 28, 2014, 11:04:54 am »
Die man is Cees Wijburg. Heb het artikel ook gelezen, hij liet verstaan dat bv. Feyenoord wel degelijk wist wie Dury was en dat hij bij een aantal Nederlandse topclubs sowieso hoog genoteerd stond op het lijstje van potenti?le buitenlandse trainers. En zei ook dat hij Dury nergens anders in Belgi? zag aarden dan bij ons, of het moest Club Brugge zijn ...

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1789 Gepost op: september 02, 2014, 10:00:42 am »
Niet Dury zelf maar wel zijn rechterhand. Ik had geen goesting om een nieuw topic te openen voor EVDB.

Ruzi?nde coaches komen weg met geldboete

De wedstrijd Westerlo-Zulte Waregem van zaterdagavond (2-2) krijgt nog een staartje langs beide kanten. Zowel Westerlo-coach Dennis van Wijk als Zulte Waregem-assistent Eddy Van Den Berge krijgt van het Bondsparket van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) immers een geldboete van 400 euro. De coaches gaan niet in beroep, zo meldden beide clubs maandag.

De sanctie is het gevolg van een incident dat voorviel tijdens de rust van de wedstrijd in het Kuipje. Beide heren gingen met mekaar in de clinch en werden door scheidsrechter Jonathan Lardot voor de rest van de partij naar de tribunes verwezen.

Zoals dat gaat bij trainers of assistenten die naar de tribune gestuurd worden, kregen ook Van Den Berge en Van Wijk maandagmiddag een extra sanctie opgelegd door het Bondsparket. Er werd aan beide trainers een geldboete van 400 euro voorgesteld. Beide heren kozen ervoor om die sanctie te aanvaarden, en geen lichtere straf te bepleiten voor de Geschillencommissie.


http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140901_01244689

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1790 Gepost op: oktober 08, 2014, 11:45:40 am »
Denk dat hij eerder bedoelt: wij gaan hem niet ontslaan als we naar 2de zakken... Daar ik inderdaad ook niet zeker ben of Dury wel ga willen meezakken als hij ander voorstel krijgt...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1791 Gepost op: oktober 08, 2014, 12:12:43 pm »
Ze kunnen hem ook niet ontslaan. Als er geen geld is om spelers aan te trekken, zal er zeker geen geld zijn om iemand op de keien te zetten met een contract van 8 of 9 jaar.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1792 Gepost op: oktober 08, 2014, 12:22:27 pm »
Dury is an esseveeboy  :D

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1793 Gepost op: oktober 08, 2014, 09:15:43 pm »
Het probleem is dat er geen tegengewicht meer is bij Zulte Waregem voor Dury. Iedereen kent iedereen en iedereen luistert naar Dury. Niets tegen Eddy Cordier, maar hij zal Francky niet gauw tegenspreken. Ik denk dat we nood hebben aan een extra tussenpersoon die niet uit de clan Dury komt, maar onafhankelijk is.

Offline Thomas

  • Leden
  • Berichten: 1.907
  • Essevee forever!!!!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1794 Gepost op: oktober 08, 2014, 09:36:13 pm »
Dirk Degraen misschien . Da is gewoon een naam die spontaan in mij opkomt hoor . Weet niet of het goed of slecht is .

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1795 Gepost op: oktober 08, 2014, 10:03:35 pm »
Dirk Degraen misschien . Da is gewoon een naam die spontaan in mij opkomt hoor . Weet niet of het goed of slecht is .

Wees gerust. Er komt niemand bij. De structuur is wat aangepast, de media ingelicht, WN heeft zich 'mooi kunnen praten'...en nu gaat alles gewoon rustig verder.

De enige, in wie ik geloof, is nog steeds Dury. HIJ zal het moeten doen.
-SVZW Forever-

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.206
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1796 Gepost op: oktober 09, 2014, 05:53:15 pm »
Het probleem is dat er geen tegengewicht meer is bij Zulte Waregem voor Dury. Iedereen kent iedereen en iedereen luistert naar Dury. Niets tegen Eddy Cordier, maar hij zal Francky niet gauw tegenspreken. Ik denk dat we nood hebben aan een extra tussenpersoon die niet uit de clan Dury komt, maar onafhankelijk is.

Dat mag je vergeten.
Dury wil enkel ja knikkers! Dat is nog altijd een groot minpunt van hem.
Het klikte niet met Mannaert, met PDC (logisch) en met Gevaert.
Alle 3 mannen met een eigen gedacht.

Tot op heden zijn er nog altijd (ex-)spelers die vinden dat Gevaert de beste veldtrainer was die ze hadden.
Ik heb het hier niet over coach he, maar veldtrainer!!)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1797 Gepost op: oktober 21, 2014, 03:47:06 pm »
Allez daar gaan we weer ...

Heropent Standard piste van afgelopen zomer?
21 Oktober 2014 15:12u via voetbalnieuws.be

Roland Duch?telet zoekt momenteel naar een nieuwe trainer om Guy Luzon op te volgen. Sport/Footmagazine weet dat de Rouches in juli bij Zulte Waregem informeerden bij Francky Dury.

La Derni?re Heure ziet de trainer van Essevee ook nu weer als een optie. Toch lijkt een overgang naar Standard niet meteen aan de orde. Dury heeft immers een langlopend contract aan de Gaverbeek. Dit seizoen verloopt het minder goed, maar Dury ligt allerminst onder vuur bij Zulte Waregem.

Zulte Waregem ziet Dury als d? dragende kracht van de club. Duch?telet zou met Dury een trainer tegenkomen die zich laat gelden. Dury was niet te spreken over de vele transfers bij Zulte Waregem, Luzon had nooit commentaar over de transfers bij Standard.


Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/147123/Heropent_Standard_piste_van_afgelopen_zomer

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1798 Gepost op: oktober 21, 2014, 04:00:36 pm »
Haha, voetbalnieuws zo typisch. Dury gaat nooit Zulte Waregem verlaten. Ale ik bedoel zeker niet op dit moment.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1799 Gepost op: oktober 21, 2014, 08:18:08 pm »
ik ben niet echt een dury aanhanger, maar dury zal zijn zinkend schip nooit verlaten volgens mij, maar het terug proberen dicht te timmeren en het weer zeevaardig maken. ik ben dan ook nog 1 van de weinige misschien die tot op heden nog steeds niet begonnen ben met panikeren. ooit komt het goed, we weten alleen nie wanneer al is zondag waarschijnlijk die eerste stap gezet!