Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439787 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.213
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1860 Gepost op: april 15, 2015, 11:01:54 am »
Voetbalmagazine deze week: "We zijn Flandriens, h? Francky".
Dubbelgesprek met Francky Dury en Eddy Van den Berghe.

Toekomst van beiden: we blijven hier, zelfs als vraagt een topclub in Belgi? of Rijsel ons.
Onze ambitie is Europees voetballen in ons vernieuwd stadion.

Toch niet zo'n interview waarvan we alles al 10x gelezen hebben e, daar is Voetbalmagazine goed in.
In 8 weken ging het 7x over Michel Preud'homme

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.289
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1861 Gepost op: april 15, 2015, 11:36:01 am »
Toch niet zo'n interview waarvan we alles al 10x gelezen hebben e, daar is Voetbalmagazine goed in.
In 8 weken ging het 7x over Michel Preud'homme
Inderdaad, ik beschouw Voetbalmagazine ook min of meer als het clubblad van Club.
Hoofdartikel deze week: Timmy Simons... ;)
't Is ook maar omdat ik het boekje gratis krijg.... En ik lees geen artikels meer over de Club... (rap uitgelezen dus ;)

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.213
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1862 Gepost op: april 15, 2015, 01:29:09 pm »
Inderdaad, ik beschouw Voetbalmagazine ook min of meer als het clubblad van Club.
Hoofdartikel deze week: Timmy Simons... ;)
't Is ook maar omdat ik het boekje gratis krijg.... En ik lees geen artikels meer over de Club... (rap uitgelezen dus ;)

Elke week over Club... Wat kunnen ze daar nog over schrijven..

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1863 Gepost op: april 15, 2015, 03:01:10 pm »
Ik heb liever dat het een clubblad is van Club Brugge dan van pakweg Waasland-Beveren.
En ik lees liever 7x iets van Preud'homme dan van Dennis Van Wijk.
(Zo kom je ook meer te weten over Preud'homme en ga je hem misschien ook eens anders bekijken dan van hem alleen maar een "idiote opvliegende gek" te maken...)

Leuk dubbelinterview met Dury en Van den Berghe over hoe ze mekaar leerden kennen (Eddy gaf blijkbaar les aan de Heizelschool en na zijn uren gaf hij ook nog eens les op de Waregemse velden; dat wist ik bijvoorbeeld allemaal nog niet).

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.658
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1864 Gepost op: april 15, 2015, 03:09:54 pm »
Kan iemand het artikel misschien online plaatsen?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1865 Gepost op: april 15, 2015, 08:24:19 pm »
Voetbalmagazine deze week: "We zijn Flandriens, h? Francky".
Dubbelgesprek met Francky Dury en Eddy Van den Berghe.

Toekomst van beiden: we blijven hier, zelfs als vraagt een topclub in Belgi? of Rijsel ons.
Onze ambitie is Europees voetballen in ons vernieuwd stadion.

Stukje op voetbalnieuws.be over het artikel

Anderlecht, Club Brugge en Lille OSC moeten niet aankloppen bij Zulte Waregem
15 April 2015 20:00 via voetbalnieuws.be


Zulte Waregem kent een rotseizoen. Na de succesjaren gaat het even wat minder. Toch kijkt de club vooruit. In het spelersverloop is het even een duiventil, maar er is ook stabiliteit bij Essevee. Dat is vooral door Francky Dury en T2 Eddy Van den Berghe.

Zij zullen de club niet meer verlaten. "Ik heb lessen getrokken uit mijn periode bij AA Gent. Ik zou het nu niet meer doen. Mijn lot is voor lange tijd verbonden aan Zulte Waregem. Ook als Lille nog eens belt, dan nog blijf ik hier. Ik ben tot ereburger gekroond. Het zou wel h??l flauw zijn om dan plots te vertrekken. Ik blijf hier", aldus Dury in Sport/Voetbalmagazine.

Van den Berghe vertrekt ook niet meer. "Schrijf maar op: ik ook. Onze ambitie is Europees spelen in het vernieuwde stadion. Dat en niks anders. Zelfs al kunnen we samen naar Club, Anderlecht of een buitenlandse club. We zijn flandriens, h? Francky. Wij blijven hier. Punt."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/...niet_aankloppen_bij_Zulte_Waregem

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1866 Gepost op: april 16, 2015, 11:21:02 am »
Stukje op voetbalnieuws.be over het artikel

Anderlecht, Club Brugge en Lille OSC moeten niet aankloppen bij Zulte Waregem
15 April 2015 20:00 via voetbalnieuws.be


Zulte Waregem kent een rotseizoen. Na de succesjaren gaat het even wat minder. Toch kijkt de club vooruit. In het spelersverloop is het even een duiventil, maar er is ook stabiliteit bij Essevee. Dat is vooral door Francky Dury en T2 Eddy Van den Berghe.

Zij zullen de club niet meer verlaten. "Ik heb lessen getrokken uit mijn periode bij AA Gent. Ik zou het nu niet meer doen. Mijn lot is voor lange tijd verbonden aan Zulte Waregem. Ook als Lille nog eens belt, dan nog blijf ik hier. Ik ben tot ereburger gekroond. Het zou wel h??l flauw zijn om dan plots te vertrekken. Ik blijf hier", aldus Dury in Sport/Voetbalmagazine.

Van den Berghe vertrekt ook niet meer. "Schrijf maar op: ik ook. Onze ambitie is Europees spelen in het vernieuwde stadion. Dat en niks anders. Zelfs al kunnen we samen naar Club, Anderlecht of een buitenlandse club. We zijn flandriens, h? Francky. Wij blijven hier. Punt."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/...niet_aankloppen_bij_Zulte_Waregem
Er is ook ene J?rgen Klopp die hetzelfde zei ...

Online Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1867 Gepost op: april 16, 2015, 06:51:00 pm »
Er is ook ene J?rgen Klopp die hetzelfde zei ...
maar das een toptrainer die overal aan de bak kan en nog een lange trainersperiode voor hem heeft!

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1868 Gepost op: mei 05, 2015, 08:47:04 am »
Gisterenavond voorstelling Francky Dury gezien over teammanagement en coaching. Ging over zijn ervaringen met team coaching en hoe hij met zijn spelers/staf omgaat. Ging vooral natuurlijk over de succes seizoenen wat er goed liep maar sprak toch ook vaak over dit seizoen wat er misliep. Belangrijkste dingen die ik onthouden heb:
  • Beloofde volgende jaar beter te doen  :P
  • Vond zaterdag de slechtste match van het hele seizoen
  • Er waren 2 spelers beloofd aan SV vanuit monaco waarvan Dury ze zelf had opgezocht en ervan achterover viel. Dit is echter nooit doorgegaan, spelers zijn nooit naar monaco gegaan.
  • Gaf zelf toe dat ze met de staff gefaald hebben in de transfer periode. En dat een goeie transfer periode heel erg belangrijk is voor een club (verwees naar kortrijk, gent dit jaar)
  • Miste vooral spelers met winnaars mentaliteit dit jaar en leiders op het veld
  • Liet eens vallen dat hij niet te spreken was over de mentaliteit van troisi en Sissako die hier enkel wat kwamen spelen
  • Tijdens match Charleroi voor kerstmis vond hij zelf dat hij gefaald had omdat hij de jongens van afrika en asia cup beter niet had later starten (vielen alle 3 die match uit)
  • Was duidelijk te merken als hij over trainingen van dit jaar sprak dat het niveau heel wat lager was dan de voorbije jaren.
  • Meest gedreven spelers die hij ooit gehad heeft: Malanda en Hazard
  • Belangrijkste spelers in zijn team: De Fauw, Leye (Was erg lovend over Leye voor mensen die de roddels volgen)
  • Werd vraag gesteld of er dit jaar niet te veel donkere jongens aan het begin van het seizoen in zaten. Gaf toe dat dit klopte en dit een fout was maar een gevolg van te snelle aankopen moeten doen omdat de spelerslijst voor europa binnen moest. Sommige spelers zouden daardoor te snel aangekocht zijn.
  • Er een heel erg groot verschil is tussen vlaamse en waalse/franse spelers als het over attitude gaat. (voorbeeld was vooral op tijd aanwezig zijn, indien ze om 8u45 op de club moeten zijn is sammy, steve, karel er al om 8u15-8u30 de franse jongens om 8u44.

Als je Francky hoort spreken merk je een man die niet alleen voetbal uitademend maar ook Zulte-Waregem. Hij sprak niet alleen over zijn spelers maar over de volledig staf, nieuwe tribune en trainingscentrum alsof het zijn eigen kind was. Het zou me sterk verbazen mocht zo een gepassioneerd man hier ooit nog vertrekken indien een aantal van zijn kindjes niet af zijn.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1869 Gepost op: mei 05, 2015, 09:11:17 am »
hij zegt eigenlijk niets nieuws. essevee heeft afgelopen jaar gewoon hun visie wat verloochend.
andere clubs met minder visie hebben opgepakt wat wij ervoor deden (KVK, Gent).
op belangrijke plaatsen: belgen, leiders of spelers die de belgische competitie kennen.
dit jaar was het bij ons op dat vlak een ramp. Jorgensen bijvoorbeeld haalt zijn niveau niet...hij moet constant staan coachen...omdat bepaalde spelers uit positie lopen, weinig voetbalintelligentie hebben....

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1870 Gepost op: mei 05, 2015, 09:39:13 am »

  • Er waren 2 spelers beloofd aan SV vanuit monaco waarvan Dury ze zelf had opgezocht en ervan achterover viel. Dit is echter nooit doorgegaan, spelers zijn nooit naar monaco gegaan.
  • Gaf zelf toe dat ze met de staff gefaald hebben in de transfer periode. En dat een goeie transfer periode heel erg belangrijk is voor een club (verwees naar kortrijk, gent dit jaar)
  • Miste vooral spelers met winnaars mentaliteit dit jaar en leiders op het veld
  • Liet eens vallen dat hij niet te spreken was over de mentaliteit van troisi en Sissako die hier enkel wat kwamen spelen

Dat ze die 'samenwerking' met Monaco maar zo snel mogelijk stopzetten, alsook het aantrekken van gehuurde spelers die geen voeling of kennis hebben van het Belgische voetbal. Een van de belangrijkste redenen waarom het dit jaar fout is gelopen imo. Behalve met Hazard heeft ons dat nog geen bal opgebracht.

Spelers beloven die dan zelfs niet tekenen in Monaco, lekker amateuristisch. Door (onder andere) loze beloftes van een ander zaten we hier bijna in 2e..

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.684
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1871 Gepost op: mei 05, 2015, 12:35:47 pm »
Gisterenavond voorstelling Francky Dury gezien over teammanagement en coaching. Ging over zijn ervaringen met team coaching en hoe hij met zijn spelers/staf omgaat. Ging vooral natuurlijk over de succes seizoenen wat er goed liep maar sprak toch ook vaak over dit seizoen wat er misliep. Belangrijkste dingen die ik onthouden heb:
  • Beloofde volgende jaar beter te doen  :P
  • Vond zaterdag de slechtste match van het hele seizoen
  • Er waren 2 spelers beloofd aan SV vanuit monaco waarvan Dury ze zelf had opgezocht en ervan achterover viel. Dit is echter nooit doorgegaan, spelers zijn nooit naar monaco gegaan.
  • Gaf zelf toe dat ze met de staff gefaald hebben in de transfer periode. En dat een goeie transfer periode heel erg belangrijk is voor een club (verwees naar kortrijk, gent dit jaar)
  • Miste vooral spelers met winnaars mentaliteit dit jaar en leiders op het veld
  • Liet eens vallen dat hij niet te spreken was over de mentaliteit van troisi en Sissako die hier enkel wat kwamen spelen
  • Tijdens match Charleroi voor kerstmis vond hij zelf dat hij gefaald had omdat hij de jongens van afrika en asia cup beter niet had later starten (vielen alle 3 die match uit)
  • Was duidelijk te merken als hij over trainingen van dit jaar sprak dat het niveau heel wat lager was dan de voorbije jaren.
  • Meest gedreven spelers die hij ooit gehad heeft: Malanda en Hazard
  • Belangrijkste spelers in zijn team: De Fauw, Leye (Was erg lovend over Leye voor mensen die de roddels volgen)
  • Werd vraag gesteld of er dit jaar niet te veel donkere jongens aan het begin van het seizoen in zaten. Gaf toe dat dit klopte en dit een fout was maar een gevolg van te snelle aankopen moeten doen omdat de spelerslijst voor europa binnen moest. Sommige spelers zouden daardoor te snel aangekocht zijn.
  • Er een heel erg groot verschil is tussen vlaamse en waalse/franse spelers als het over attitude gaat. (voorbeeld was vooral op tijd aanwezig zijn, indien ze om 8u45 op de club moeten zijn is sammy, steve, karel er al om 8u15-8u30 de franse jongens om 8u44.

Als je Francky hoort spreken merk je een man die niet alleen voetbal uitademend maar ook Zulte-Waregem. Hij sprak niet alleen over zijn spelers maar over de volledig staf, nieuwe tribune en trainingscentrum alsof het zijn eigen kind was. Het zou me sterk verbazen mocht zo een gepassioneerd man hier ooit nog vertrekken indien een aantal van zijn kindjes niet af zijn.
Eindelijk eens een echte mea culpa van Dury,we zijn op de goeie weg!  Als die spelers om 8u44 er zijn, zijn ze toch op tijd?  Ik zie het probleem niet,dat is niet wat telt, wat telt is de inzet en de goesting op het trainingsveld en tijdens de matchen.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1872 Gepost op: mei 05, 2015, 12:51:37 pm »
Eindelijk eens een echte mea culpa van Dury,we zijn op de goeie weg!  Als die spelers om 8u44 er zijn, zijn ze toch op tijd?  Ik zie het probleem niet,dat is niet wat telt, wat telt is de inzet en de goesting op het trainingsveld en tijdens de matchen.

Was idd het probleem niet maar diende enkel om te illustreren dat het gewoon een cultuur verschil is. Dit was trouwens ook zo toen hij bij de bond zat en ook hier waalse spelers vaker pas 1 minuut voor tijd kwamen opdagen.

Nog een leuke anekdote was van habib die tijdens play-off 1 te laat was op de bus en belde dat hij vast stond in de file aan het station van waregem op een zaterdagmiddag ::). Ze zijn aangezet met de bus zonder habib die zelf is mogen rijden (vertelde niet welke match). Mocht hierdoor niet starten maar zei tegen Francky dat als je mij nodig hebt 2de helft dan sta ik klaar. Mocht invallen en heeft blijkbaar 2 keer gescoord.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1873 Gepost op: mei 05, 2015, 01:10:25 pm »
@ San Iker, je ziet toch dat Dury ook de schuld bij zichzelf legt?  ;)
SV TILL I DIE

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.213
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1874 Gepost op: mei 05, 2015, 01:35:20 pm »
@ San Iker, je ziet toch dat Dury ook de schuld bij zichzelf legt?  ;)

Eindelijk zeker.
Al was er geen pers aanwezig denk ik ;)

Vincent

  • Gast
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1875 Gepost op: mei 05, 2015, 02:37:46 pm »
Was idd het probleem niet maar diende enkel om te illustreren dat het gewoon een cultuur verschil is. Dit was trouwens ook zo toen hij bij de bond zat en ook hier waalse spelers vaker pas 1 minuut voor tijd kwamen opdagen.

Nog een leuke anekdote was van habib die tijdens play-off 1 te laat was op de bus en belde dat hij vast stond in de file aan het station van waregem op een zaterdagmiddag ::). Ze zijn aangezet met de bus zonder habib die zelf is mogen rijden (vertelde niet welke match). Mocht hierdoor niet starten maar zei tegen Francky dat als je mij nodig hebt 2de helft dan sta ik klaar. Mocht invallen en heeft blijkbaar 2 keer gescoord.

Bij mijn weten heeft Habibou nooit POI gespeeld voor ons: in 2013 zat hij in Leeds en vorig seizoen in Gent ...

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.213
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1876 Gepost op: mei 05, 2015, 02:42:20 pm »
Bij mijn weten heeft Habibou nooit POI gespeeld voor ons: in 2013 zat hij in Leeds en vorig seizoen in Gent ...

Ja, vreemd :D

Onzen Habib viel idd eens in in de 2de helft en scoorde 2x, dat was thuis tegen OH Leuven een jaar of 2-3 geleden

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1877 Gepost op: mei 05, 2015, 04:02:51 pm »
Ja, vreemd :D

Onzen Habib viel idd eens in in de 2de helft en scoorde 2x, dat was thuis tegen OH Leuven een jaar of 2-3 geleden

Excuses, Zal het misbegrepen hebben, hij zal play-off 2 bedoeld hebben  :)

Offline Thomas

  • Leden
  • Berichten: 1.907
  • Essevee forever!!!!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1878 Gepost op: mei 05, 2015, 05:53:59 pm »
Excuses, Zal het misbegrepen hebben, hij zal play-off 2 bedoeld hebben  :)
Was reguliere competitie tegen OHL.

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 550
  • Superboeren
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1879 Gepost op: mei 06, 2015, 06:04:46 pm »
Nu hopen dat Dennis Moerman onze voorste linie komt versterken.