Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439790 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1960 Gepost op: mei 23, 2015, 10:23:34 am »
Even ter info:
Dury heeft Vanhaezebrouck een sms'je gestuurd om hem te feliciteren. (Bron: Hein zelf)
Ik dacht dat die 2 niet door 1 deur konden (das sowieso moeilijk met Hein), maar niets is minder waar blijkbaar.

Of is Dury een charmeoffensief begonnen richting Gent om wat spelers los te weken?  ;D

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.658
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1961 Gepost op: mei 23, 2015, 10:28:10 am »
Even ter info:
Dury heeft Vanhaezebrouck een sms'je gestuurd om hem te feliciteren. (Bron: Hein zelf)
Ik dacht dat die 2 niet door 1 deur konden (das sowieso moeilijk met Hein), maar niets is minder waar blijkbaar.

Of is Dury een charmeoffensief begonnen richting Gent om wat spelers los te weken?  ;D

Het is mij om het even. Hebben mooie spelers lopen. Maar Hein verdient het om gefeliciteerd te worden. Heeft ook knap werk geleverd. Julien de sart wil trouwens weg in standard. Jammer dat die te veel kost en niet einde contract is

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1962 Gepost op: mei 23, 2015, 11:37:41 am »
Even ter info:
Dury heeft Vanhaezebrouck een sms'je gestuurd om hem te feliciteren. (Bron: Hein zelf)
Ik dacht dat die 2 niet door 1 deur konden (das sowieso moeilijk met Hein), maar niets is minder waar blijkbaar.

Of is Dury een charmeoffensief begonnen richting Gent om wat spelers los te weken?  ;D
Geef toe, een ?cht slecht idee is dat niet... :P

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1963 Gepost op: mei 23, 2015, 12:43:35 pm »
Ik zou graag die Poletanovic zien komen. Is balvast en creatief en komt veel te weinig aan bod in Gent. En als er dan nog nieuwe spelers aangetrokken worden door Gent zal hij al helemaal niet spelen.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1964 Gepost op: mei 23, 2015, 01:03:41 pm »
Ik zou graag die Poletanovic zien komen. Is balvast en creatief en komt veel te weinig aan bod in Gent. En als er dan nog nieuwe spelers aangetrokken worden door Gent zal hij al helemaal niet spelen.
Geloof nooit dat die vertrekt.
Hij komt inderdaad veel te weinig aan spelen toe, maar is pas in januari bij het team gekomen.
Is daar met veel tromgeroffel binnengehaald en kreeg een contract voor 3,5 seizoenen, dus zie die volgend seizoen een pak meer spelen.
Wie zal Gent laten gaan?: Oussalah, Belhocine, Nielsen, Zolotic,...

EDIT: Hoort eigenlijk bij rubriek 'Zomertransfers Seizoen 2015-2016'. Verplaats jij deze, Frederik?
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2015, 01:10:35 pm door Oizo87 »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1965 Gepost op: mei 23, 2015, 03:17:30 pm »
Even ter info:
Dury heeft Vanhaezebrouck een sms'je gestuurd om hem te feliciteren. (Bron: Hein zelf)
Ik dacht dat die 2 niet door 1 deur konden (das sowieso moeilijk met Hein), maar niets is minder waar blijkbaar.

Of is Dury een charmeoffensief begonnen richting Gent om wat spelers los te weken?  ;D

't is niet omdat je professioneel niet door ??n duur kan dat je dat priv? niet kan.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1966 Gepost op: mei 23, 2015, 05:26:40 pm »
't is niet omdat je professioneel niet door ??n duur kan dat je dat priv? niet kan.
Francky Dury:
"Een trainer in Play-Off II en een club in Play-Off II (Dury doelt op Vanhaezebrouck en AA Gent, red.) onderhandelden rechtstreeks met een speler en zijn agent in Play-Off I die trachtte met zijn club een Europees ticket af te dwingen. Trouwens, in dat dossier houd ik nog wat achter de hand. Als men mij blijft prikkelen, kom ik er wel mee voor de dag."

Hein Vanhaezebrouck:
"Of er ethische grenzen overschreden zijn? Over Francky Dury en ethiek ga ik niets zeggen", reageert Vanhaezebrouck in Sport/Voetbalmagazine. "Kums zette de eerste stap. Toen hij voor weinig geld bij Zulte Waregem kwam, kreeg hij blijkbaar de belofte dat hij zou kunnen vertrekken moest er zich iets voordoen. Vorig jaar kwam hij tot het besluit dat hij naar een grotere ploeg wilde en nam hij met een makelaar initiatief om te kijken wie er ge?nteresseerd was. Als hij dan hoort dat ik hier trainer word, wil hij natuurlijk naar hier komen. En als ik gevraagd word of ik ge?nteresseerd ben in Kums, dan zeg ik uiteraard ja."

Het blijft toch een raar wereldje, de voetbalwereld. Een wereldje dat vol zit van rancune (en welles-nietesspelletjes). Tegelijk maken dat soort spelletjes het natuurlijk ook wel leuk.

Dury heeft gelijk als hij verontwaardigd is dat zijn speler benaderd wordt in volle titelstrijd (al mag je in het voetbal alles verwachten). Waar hij dan weer geen gelijk in had was een verklaring dat "hij niet begreep waarom Kums van een POI-ploeg naar een ploeg die PO2 speelde."
Kums ging van een kaalgeplukte ploeg naar een club met een enorm potentieel. Geef hem eens ongelijk. Voor mij is Kums trouwens de bepalende factor in hun titel (de laatste 2 matchen sprong hij er met kop en schouders bovenuit, samen met Raman.) Sommigen zijn fan van een reservekeeper (Bruzzese), ik ben fan van Kums.

Vanhaezebrouck gooide vorig jaar (toen hij nog coach was van Kortrijk) toen hij te gast was in Extra Time trouwens met lof naar Dury. "Francky heeft ?lles neergezet in Waregem h?."

Voor de rest vind ik dat Hein zich tijdens de laatste matchen in POI prima heeft gedragen. In de thuismatch tegen Club Brugge leek hij wat in zichzelf te beginnen geloven. Maar dat bleek eenmalig.
Was in de titelmatch (nadien vooral) een voorbeeld van hoe een trainer zich zou moeten gedragen bij een kampioenenviering. Geen show, geen aanstellerij.
Hoe hij gisteren in Het Nieuws en Terzake zat was een sieraad voor het Belgische voetbal.
Ik begin (al heb ik dat altijd wel al gehad, dat minderde enkel een beetje dit jaar) sympathie te krijgen voor de man.
Hein zal geen filmpjes meer op de clubwebsite zetten met scheidsrechterlijke dwalingen en speelt ook niet altijd meer calimero, dat vooral. Geloofde vroeger te veel dat iedereen tegen hem en zijn ploeg was. Een titel helpt daar waarschijnlijk wel bij.
Wilde ook te veel laten tonen en horen hoe goed hij wel niet was, is daar nu mee geminderd (omdat hij die lof nu wel krijgt).
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2015, 05:33:09 pm door balboa »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1967 Gepost op: mei 23, 2015, 06:48:04 pm »
Niet alleen in de voetbal... al es Villa Politica gezien? Of heel de show van/rond onze Belgische beleidsmakers (de politiek) zelfs op lokaal niveau? Op TV in een debat of in de kamer/parlement maken ze elkaar woordelijk af tot 2m onder de grond, en als de dag voorbij is dan gaan ze allen samen enen drinken in de bar.

Ook in het televisiewereldje (productiehuizen en zenders onder elkaar) is het van hetzelfde laken een broek, elkaars mensen afsnoepen, idee?n pikken geen kans laten liggen om elkaar een loer te draaien, maar na de uren zit iedereen met elkaar op caf? of indien nodig en/of in nood, halen ze zelfs gewoon materiaal bij elkaar. Ik kan het weten, ik heb 3 jaar bij Endemol Entertainment gewerkt.

Ik wil maar zeggen dat niets is wat het lijkt, grotendeels dan toch...
Hoe meer geld ermee gemoeid is hoe hypocrieter het word. (en hoe meer show er rond verkocht word)

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1968 Gepost op: mei 23, 2015, 07:13:08 pm »
En ze zijn ook allemaal zo inconsequent als wat.

Hein zat vorig jaar in Extra Time na Kortrijk-Essevee.
Dat was in een periode dat Zulte Waregem telkens op achterstand kwam, maar i?dere keer weer terugvocht en nog minstens gelijkspeelde.
In de week voor de match op Kortrijk stond in de kranten een artikel met onze mental coach (Steven op 't Roodt).
Toen nam Hein in Extra Time van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat dat telkens terug in de match komen van Zulte Waregem "zeker niets te maken had met hun mental coach."
Deed daar toen dus lacherig over.

Gisteren zat Hein dus in Terzake en blies hij de loftrompet voor hun psychologe ("tis geen mental coach") Eva Maenhout.
Hein ging zelfs zo ver dat hij zei dat Eva Maenhout een groot aandeel had in de titel. "Sinds haar komst sinds nieuwjaar hebben we maar 1 match verloren." (met uitgestreken gezicht)

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1969 Gepost op: mei 25, 2015, 06:43:25 pm »
Herv? Renard is idd de nieuwe trainer van Lille

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1970 Gepost op: mei 26, 2015, 08:43:52 am »
En ze zijn ook allemaal zo inconsequent als wat.

Hein zat vorig jaar in Extra Time na Kortrijk-Essevee.
Dat was in een periode dat Zulte Waregem telkens op achterstand kwam, maar i?dere keer weer terugvocht en nog minstens gelijkspeelde.
In de week voor de match op Kortrijk stond in de kranten een artikel met onze mental coach (Steven op 't Roodt).
Toen nam Hein in Extra Time van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat dat telkens terug in de match komen van Zulte Waregem "zeker niets te maken had met hun mental coach."
Deed daar toen dus lacherig over.

Gisteren zat Hein dus in Terzake en blies hij de loftrompet voor hun psychologe ("tis geen mental coach") Eva Maenhout.
Hein ging zelfs zo ver dat hij zei dat Eva Maenhout een groot aandeel had in de titel. "Sinds haar komst sinds nieuwjaar hebben we maar 1 match verloren." (met uitgestreken gezicht)

Wat is daar nu inconsequent aan. Wie nooit van mening verandert, heeft zelden iets geleerd. Ik geloof dat Hein al heel wat heeft geleerd ondertussen.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1971 Gepost op: mei 29, 2015, 12:42:44 pm »
Hoop dat Dury niet naar de Rode Duivels vertrekt.

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.379
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1972 Gepost op: mei 29, 2015, 01:06:39 pm »
Hoop dat Dury niet naar de Rode Duivels vertrekt.

Gene paniek!

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1973 Gepost op: mei 29, 2015, 01:15:41 pm »
Hoop dat Dury niet naar de Rode Duivels vertrekt.

Is eerder een jobke voor michel preudhomme.  Of anders Dikke Hein of nog beter
Y. Vanderhaeghen !!  :D

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1974 Gepost op: mei 29, 2015, 01:19:20 pm »
Zal MPH worden en volgend jaar in Brugge weer drie verschillende trainers :D

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 999
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1975 Gepost op: mei 29, 2015, 01:42:32 pm »
Zal MPH worden en volgend jaar in Brugge weer drie verschillende trainers :D

en dikke Hein naar Club...

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1976 Gepost op: mei 29, 2015, 01:58:09 pm »
Zal MPH worden en volgend jaar in Brugge weer drie verschillende trainers :D
George Leekens staat al klaar  ;D

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1977 Gepost op: mei 30, 2015, 01:37:22 pm »
Zal MPH worden en volgend jaar in Brugge weer drie verschillende trainers :D
Pas maar op dat Bruhhe hier niet komt aankloppen als ze ne vervanger nodig hebben voor Michelleke...

Online abe

  • Leden
  • Berichten: 48
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1978 Gepost op: mei 30, 2015, 01:41:54 pm »
Pas maar op dat Bruhhe hier niet komt aankloppen als ze ne vervanger nodig hebben voor Michelleke...
Zo kan je bij elke trainerswissel (die er zelfs nog niet is!) paniek proberen zaaien...
http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=957

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #1979 Gepost op: mei 30, 2015, 02:03:54 pm »
Zo kan je bij elke trainerswissel (die er zelfs nog niet is!) paniek proberen zaaien...
http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=957
Paniek? Waarom?
Misschien zou het niet eeens een slechte zaak zijn voor alle partijen...
Centen in 't laatje voor Essevee wegens nog langlopend contract en Dury content dat ie bij een topploeg aan de slag kan.
En wat dat verhaaltje op de site van de club betreft, we weten allemaal dat (vooral) in het voetbalwereldje de waarheid van vandaag niet noodzakelijk die van morgen is...
We moeten niet na?ef zijn h?, als er genoeg centjes bij te pas komen, dan is Dury niet anders dan de anderen en kiest ie gewoon eieren voor zijn geld. ( En wie ben ik om hem daarin ongelijk te geven? )