Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439781 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2060 Gepost op: november 11, 2015, 05:23:47 pm »
piet ? of paul :) ?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2061 Gepost op: november 11, 2015, 05:45:33 pm »
Tzal wel Philippe Huyzentruyt zijn dan wss, zit al in het bestuur nu  :P

Edit: Artikel van gevonden:
http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/616785/revolutie-bij-zulte-waregem-komt-ex-coach-van-stvv-dury-opvolgen-.html
« Laatst bewerkt op: november 11, 2015, 05:48:18 pm door Svarrogh »

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2062 Gepost op: november 11, 2015, 06:49:22 pm »
Betreft het artikel in SVM van deze week:

Zojuist het artikel online gelezen (een dubbele pagina)

Een korte resum?:
1) Door het risicovol beleid van Decuyper en de bouw vh nieuwe stadion is de slagkracht van essevee nog altijd beperkt
2) Essevee zit volop in een groeiproces waardoor er 4 nieuwe leden in de raad v bestuur werden toegevoegd: Frank Delanghe (advocaat), Ondernemers Tony Beeuwsaert en Philippe Huyzentruyt en Jos Donvil (topman v Base). Er zou nog een 5de naam toegevoegd worden.
3) Er komt een herschikking van de aandelen mogelijks al midden dec 2015 (verkoop vh bestaande aandelenpakket v Naessens, Schelfout en Declerq en misschien ook Balli?re
4) Binnen de 2 jaar zou dit tot volgend organigram kunnen leiden:
Nieuwe voorzitter: Ph. Huyzentruyt; Naessens: erevoorzitter; Donvil: CEO; Dury: Sportief directeur; Caers: T1; Eddy Cordier: algemeen directeur?
5) Academie Caers: Dury en Huyzentruyt zeer onder de indruk vd klasse die er momenteel rondloopt en erkennen het sportief en financieel potentieel ervan. 

Voila: artikel zeer summier.
Voor de esseveesupporter een echte aanrader om te gaan halen en het volledig te lezen, want het wordt toch wel een hele revolutie binnen de club de komende 2 jaar!   
« Laatst bewerkt op: november 11, 2015, 07:05:23 pm door Frank D »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.683
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2063 Gepost op: november 11, 2015, 07:52:02 pm »
Straf.  Dury moest eerst niet weten van die academie(het enige echt goeie dat Decuyper deed, buiten enkele andere kleine dingetjes).  Maar... we zijn nog zo ver niet,Dury enkel maar TD?  Ik denk dat hij dan ook iets meer wil dan dat, eerst zien dan geloven.
Ook van die Huyzentruyt weet ik niet wat ik er moet van denken, ik hoorde reeds verhalen dat hij voorstander is van fusie met Kortrijk(stel dat Tan Kvk wil verkopen met  een beetje winst),maar bon, we zullen wel zien.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.776
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2064 Gepost op: november 11, 2015, 09:07:44 pm »
ik lees dit wel graag :)

behalve het zich wegsteken achter "minder slagkracht door het bouwen"

Online Thomas

  • Leden
  • Berichten: 1.907
  • Essevee forever!!!!


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2067 Gepost op: november 11, 2015, 09:43:50 pm »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.776
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2068 Gepost op: november 11, 2015, 11:26:28 pm »

Hopelijk is de rest vh artikel wel waar  :-[

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.683
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2069 Gepost op: november 12, 2015, 09:49:56 am »
Hopelijk is de rest vh artikel wel waar  :-[
Hoop ik ook,maar plaats wel kanttekeningen(als Essevee-supporter hebben we al genoeg voorzitters en/of bestuurders aan het roer gehad die teveel ambitie hadden (Van Neder) of ronduit crimineel waren(Demey) of een beetje van  beiden (Decuyper)).  Als de ambitie is, top 6,zonder bijkomende fusie, met af en toe een uitschieter, dan zitten we goed.  Indien de ambitie is om minstens top 3 te spelen, dan zitten we fout,wegens te kleine fan-basis en dan komen die ambitieuze heren(maar niet zo rijk als Mark Coucke) misschien wel aandraven met een fusie en wat-weet-ik-allemaal.  Maar, inderdaad, het is goed dat het oude bestuur wordt vervangen door kapitaalkrachtig volk met meer allure.
Een serieuze blunder van VM is toch wel het verhaal rond Thomas Caers, of was dit een idee van onze nieuwe voorzitter die te vroeg als waarheid werd aanzien? 

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2070 Gepost op: november 12, 2015, 10:13:35 am »
Verhaal van Caers is toch wel raar ... heeft geen licentie, zou snel aan de opleiding starten.
Zijn toch dingen die je niet zomaar gaat verzinnen.

Misschien bestuurslid wat teveel gezegd, en nu (deels) kakje intrekken?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2071 Gepost op: november 12, 2015, 10:36:47 am »
wat ik het liefst lees is dat Caers zegt: onze trainer :-)...
laat Caers maar verder zijn werk doen en de kans bestaat dat binnen een jaar of 2-3 de eerste spelers kunnen doorgroeien....

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2072 Gepost op: november 12, 2015, 10:38:29 am »
en denk dat die 2-3 jaar nog voorbarig is...

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2073 Gepost op: november 12, 2015, 10:49:00 am »
SVM zal dat toch ook wel niet uit zijn duim zuigen? En die soccer school mag dan wel goed werk leveren, ik heb toch nog mijn twijfels. Aangezien ze maar op hun 17e 11-11 spel en constant trainen op techniek... Fysiek zijn ze dan bijlange nog niet klaar... + Je speelt nog altijd bij Zulte Waregem niet bij Barcelona, waar combineren op de kleine ruimte evident is.  Ruimtes bij ons zijn veel groter, waardoor fysieke paraatheid belangrijker is. En als je dan maar op je 17e voor het eerst 11-11 speelt, is dat niet echt evident

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2074 Gepost op: november 12, 2015, 10:56:18 am »
SVM zal dat toch ook wel niet uit zijn duim zuigen? En die soccer school mag dan wel goed werk leveren, ik heb toch nog mijn twijfels. Aangezien ze maar op hun 17e 11-11 spel en constant trainen op techniek... Fysiek zijn ze dan bijlange nog niet klaar... + Je speelt nog altijd bij Zulte Waregem niet bij Barcelona, waar combineren op de kleine ruimte evident is.  Ruimtes bij ons zijn veel groter, waardoor fysieke paraatheid belangrijker is. En als je dan maar op je 17e voor het eerst 11-11 speelt, is dat niet echt evident

Het gaat wel niet alleen om techniek h?. Zijn zwaar met taktiek en wedstrijdautomatismes bezig ook. Hoe het met fysiek zit weet ik niet meteen, maar vaak worden kinderen op dat vlak nogal overbelast. Uiteindelijk is het zowieso beter om maar vanaf 16 jaar te beginnen in het krachthonk hoor. Op dat vlak kan je trouwens ook heel snel progressie maken. Techniek en automatismes zijn op jongere leeftijd veel belangrijker dan in te zetten op het fysieke. Ik denk trouwens dat het met die jongens hun fysiek wel zal meevallen hoor. Hun grootste werkpunt later zal natuurlijk wel de duelkracht zijn. Als je naar filmpjes van de soccerschool kijkt zie je eigenlijk techniek, taktiek en daarin verweven wel wat kracht. Duels zie je er eigenlijk nooit. Dus die jongens zullen inderdaad niet kunnen tackelen, maar ik zie dan ook niet al teveel verdedigers uit die soccerschool komen ;)

« Laatst bewerkt op: november 12, 2015, 11:02:40 am door Will McAvoy »

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2075 Gepost op: november 12, 2015, 12:31:02 pm »
Hopelijk mag Thomas Caers nog lang blijven werken aan de academie, want hij levert daar inderdaad schitterend werk

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2076 Gepost op: november 12, 2015, 12:48:26 pm »
Afwachten of dit allemaal goed nieuws is, enkele kanttekeningen:
1.
Die Academie ook niet te overschatten.
Kijk naar Lierse, vorig jaar kampioen bij de beloften in 1ste klasse en ze geven die gasten nu een kans in 2e klasse ... veel brengen ze er niet van terecht.

2.
De man die 9maanden geleden nog KVKortrijk wou kopen zou dus onze 'nieuwe' toekomstige sterke man worden?
Opportunisme boven clubliefde? Ik begreep al niet dat die bestuurder kon blijven na zogezegd 'cavalier seul' te hebben gespeeld in die saga.
« Laatst bewerkt op: november 12, 2015, 02:09:26 pm door Goesse »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2077 Gepost op: november 12, 2015, 02:29:05 pm »
2. De man die 9maanden geleden nog KVKortrijk wou kopen zou dus onze 'nieuwe' toekomstige sterke man worden?
Opportunisme boven clubliefde? Ik begreep al niet dat die bestuurder kon blijven na zogezegd 'cavalier seul' te hebben gespeeld in die saga.

Het bestuur zal niet meer de fout maken om iemand alleenrecht te geven, en al zeker niet op dat vlak.
Had Stad Waregem ook geen garanties gevraagd (net zoals Stad Kortrijk dat bij KVK gedaan heeft)?

& als hij KVK wilde kopen dan wil dat ook zeggen dat hij zijn portefeuille wilde bovenhalen. 1. je moet ze hebben (de centen) en 2. je moet ze willen uithalen.

En ... horen deze discussies niet beter thuis in de "bestuurskamer"?

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 550
  • Superboeren
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2078 Gepost op: november 12, 2015, 03:21:14 pm »
Iemand die een mailadres of andere contactgegevens van Caers heeft?
Ik maak mijn bachelorproef over de Soccer School en moet hem daar uiteraard voor spreken. Voorlopig nog geen succes gehad via zijn facebook of via Essevee zelf.

PS: Als alles goed gaat (m.a.w. als ik mijn bachelorproef tot een goed einde breng) weten jullie ook hoe het daar aan toe gaat in die Soccer School :)

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2079 Gepost op: november 12, 2015, 05:47:34 pm »
...
1) Door het risicovol beleid van Decuyper en de bouw vh nieuwe stadion is de slagkracht van essevee nog altijd beperkt
Stadionbouw ok, maar het lijkt me toch een beetje gemakkelijk om nog steeds alles wat foutloopt in de schoenen van PDC te schuiven...
...
2) Essevee zit volop in een groeiproces waardoor er 4 nieuwe leden in de raad v bestuur werden toegevoegd: Frank Delanghe (advocaat), Ondernemers Tony Beeuwsaert en Philippe Huyzentruyt en Jos Donvil (topman v Base). Er zou nog een 5de naam toegevoegd worden.
3) Er komt een herschikking van de aandelen mogelijks al midden dec 2015 (verkoop vh bestaande aandelenpakket v Naessens, Schelfout en Declerq en misschien ook Balli?re
4) Binnen de 2 jaar zou dit tot volgend organigram kunnen leiden:
Nieuwe voorzitter: Ph. Huyzentruyt; Naessens: erevoorzitter; Donvil: CEO; Dury: Sportief directeur; Caers: T1; Eddy Cordier: algemeen directeur?
Dus : de man die akkoord was met de verhuis naar Antwerpen en de overname van Oostende die zijn aandelen verkoopt aan de man die de veekaa ging opkopen... Ik weet het nog niet wel of ik hier echt gelukkig mee moet zijn...
...
5) Academie Caers: Dury en Huyzentruyt zeer onder de indruk vd klasse die er momenteel rondloopt en erkennen het sportief en financieel potentieel ervan. 
Ja, wat moeten ze anders zeggen? 'Neen, er loopt werkelijk niets tussen dat we ooit in eerste klasse zouden kunnen gebruiken?' Ik denk ook dat er ondertussen geen andere keuze is dan volop in te zetten op de academie. Je wilt echt niet weten hoeveel centen daar ondertussen ingekropen zijn... Nu, op zich niets mis mee, er moeten op termijn maar een paar toppertjes uitkomen en het is snel terug verdiend natuurlijk. 
...