Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.776
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2100 Gepost op: november 17, 2015, 10:27:51 am »
Een grote kwakkel als je het mij vraagt, als we het artikel mogen geloven.

Decuyper heeft slechts effectief 10% van de aandelen gekocht, de rest van de aandelen die hij wou kopen waren verdeeld in pakketten verspreid over enkele jaren. Hij moest gewoon tegen 31/12/15 (naargelang de bron) 400.000 tot 600.000? betalen (en geen miljoen) als hij het laatste pakket aandelen wou overkopen van die kleine aandeelhouders.


Het staat trouwens ook in uw artikel:

Zijn tien procent aandelen verkoopt hij weer aan de raad van bestuur. Hij doet ook afstand van zijn opties voor zestig procent. Die worden als het ware verscheurd. Ze liepen aanvankelijk tot 2015, met de bedoeling dat hij mij uiteindelijk zou opvolgen. Nu heeft dat geen zin meer."


Decuyper is imo al lang pass?, het was gewoon wachten tot de betaaldatum van die aandelenpakketten vervielen om de nieuwe herverdeling van de aandelen te kunnen opstarten.
Tziet er dus naar uit dat we heel wat veranderingen zullen zien op bestuurlijk vlak in 2016.
Waarde SVZW werd geschat op 8m?
10% is nog in zijn handen
die wordt teruggekocht, niet met geld van SVZW maar door
de sterke nieuwe lichting binnen het bestuur.
opties is al lang geen sprake meer van
PDC heeft geen interesse meer in SVZW....
De laatste optie die er bestond was die op de kleine
minderheidsaandeelhouders.

Let wel, er staan nog kwakkels in :)
Een aftredende hoofdaandeelhouder
kan niet vlak voor zijn vertrek nog rap rap bepalen
wat er na hem gebeurd....
De nieuwe grote aandeelhouders hebben graag zelf
nog het een en ander te schikken ;)
WN wil enkel dat alles veilig is, er geen kamelen komen zeggen
wat hier moet gebeuren en zijn titel van ere voorzitter...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2101 Gepost op: november 17, 2015, 10:49:13 am »
Waarde SVZW werd geschat op 8m?
10% is nog in zijn handen
die wordt teruggekocht, niet met geld van SVZW maar door
de sterke nieuwe lichting binnen het bestuur.
opties is al lang geen sprake meer van
PDC heeft geen interesse meer in SVZW....
De laatste optie die er bestond was die op de kleine
minderheidsaandeelhouders.

Let wel, er staan nog kwakkels in :)
Een aftredende hoofdaandeelhouder
kan niet vlak voor zijn vertrek nog rap rap bepalen
wat er na hem gebeurd....
De nieuwe grote aandeelhouders hebben graag zelf
nog het een en ander te schikken ;)
WN wil enkel dat alles veilig is, er geen kamelen komen zeggen
wat hier moet gebeuren en zijn titel van ere voorzitter...

Dus als ik het goed begrijp loopt PDC nog steeds (al 2j) rond met aandelen van SVZW, en moet de club ze terugkopen v??r 31/12/2015, vandaar ze een klein miljoen nodig hebben om PDC zijn aandelen te betalen.

Vind het toch vreemd dat ze dat zo lang laten aanslepen of zo lang wachten. Die zal zich geen zorgen maken, want volgens mij gaat de waarde van SVZW in een mooie stijgende lijn.


Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.776
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2102 Gepost op: november 17, 2015, 11:29:30 am »
Dus als ik het goed begrijp loopt PDC nog steeds (al 2j) rond met aandelen van SVZW, en moet de club ze terugkopen v??r 31/12/2015, vandaar ze een klein miljoen nodig hebben om PDC zijn aandelen te betalen.

Vind het toch vreemd dat ze dat zo lang laten aanslepen of zo lang wachten. Die zal zich geen zorgen maken, want volgens mij gaat de waarde van SVZW in een mooie stijgende lijn.
h
mag stijgen, prijs dat ze betalen is prijs dat PDC ze gekocht heeft....

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2103 Gepost op: november 17, 2015, 11:48:51 am »
h
mag stijgen, prijs dat ze betalen is prijs dat PDC ze gekocht heeft....

Uw uitleg is nogal verwarrend zo, hij heeft ze nooit gekocht, dus moet er niets terugbetaald worden. Hij had enkel een optie om ze te kopen, uiterlijk te betalen op 31/12/15.
De enige aandelen die hij had heeft hij verkocht toen hij is vertrokken, alle opties die hij had op de andere aandelen vervielen uiteraard door zijn 'ontslag'.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2104 Gepost op: januari 05, 2016, 05:16:08 pm »
Dury: 'Ik wil ook graag controle over de bal als ik hem n?et heb'
05/01/16 om 00:00 - Bijgewerkt om 11:35 via sportmagazine.knack.be

Francky Dury is aan zijn elfde seizoen in de Belgische eerste klasse bezig en gold lang als een 'countercoach'. In Sport/Voetbalmagazine legt hij uit wat de nuance is tussen omschakelingsvoetbal en countervoetbal.

Dat omschakelingsvoetbal een mooiere term is voor countervoetbal weerlegt Francky Dury met klem: "Het is een grote misvatting. Counteren is: geen initiatief nemen in balverlies, de bal per ongeluk weer in je voeten krijgen, en in de ruimte lopen die de tegenstander heeft gelaten. Omschakelen wil zeggen dat je z?lf initiatief neemt in balverlies en van de juiste posities die je hebt ingenomen profiteert om kansen te cre?ren. Een groot verschil.

Wie met mij werkt, weet dat wij er altijd op hebben getraind om in balverlies controle te hebben over de bal. Er liepen toen spelers bij ons die dat konden, zoals Franck Berrier en Matthieu Verschuere. Spelers met loopvermogen ook, zoals D'Haemers en Sergeant, en Salou. Dat we nu veel doelpunten pakken, komt doordat we die controle niet hebben."

"In het topvoetbal wordt er niet gecounterd, maar omgeschakeld"

"In het topvoetbal wordt er niet gecounterd, maar omgeschakeld. In ons tweede jaar in eerste klasse had ik het geluk Milanello (het trainingscomplex van AC Milan, nvdr) te kunnen bezoeken en er met Clarence Seedorf te praten. Ik vroeg hem naar het verschil tussen het Nederlandse en het Italiaanse voetbal. In ??n zin legde hij mij dat uit: 'In Itali? moeten ze de bal niet hebben om te scoren.' Ik heb toen veel Italiaans voetbal geanalyseerd. Vooral het Juventus van Marcello Lippi, een van mijn favoriete coaches. Wel, daar stond iets in balverlies. Maar was het counteren wat zij deden? Nee, het was omschakelen."

"Ik hou niet van counteren: ik vind het niet mooi. Ik heb met spelers als Thorgan Hazard, Ibrahima Conte en Sven Kums gewerkt: dan heb je altijd de bal in je ploeg. Maar ik wil ook graag controle over de bal als ik hem n?et heb. Vandaag hebben we daar de techniciens niet voor en zijn we meer verplicht om in het omschakelingsverhaal te stappen."

Is Lippi dan een voorbeeld voor Dury? "Ik heb als beginnend coach veel wedstrijden van Lippi bekeken. En ik heb hem ooit met de Pro Licence ontmoet. Hij beviel me, maar zeggen dat hij mijn grote inspirator is? Nee, dat is niet zo", zegt de coach van Zulte Waregem daarover. "Als ik een Belgische trainer iemand als voorbeeld hoor noemen, is mijn eerste reactie altijd: heb jij al met die man gesproken? Mourinho of Klopp: ik ken die mensen niet."

(Jonas Creteur/Jan Hauspie)

Lees het hele interview met Francky Dury in Sport/Voetbalmagazine van woensdag 6 januari 2016.

Bron: http://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/dury-ik-wil-ook-graag-controle-over-de-bal-als-ik-hem-niet-heb/article-normal-641791.html

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2105 Gepost op: januari 10, 2016, 10:19:28 am »
Citaat
Succescoach Dury zat ij zo na bij Club Brugge: Ik kan dat nu plaatsen

Francky Dury is ondertussen een echt meubelstuk geworden bij Zulte-Waregem, een Zulte-Waregem zonder hem kunnen we ons nog nauwelijks voorstellen. Nochtans had zijn carri?re ook anders kunnen lopen: hij had ook op de bank kunnen zitten bij Club Brugge.

De interesse van Club Brugge dateert uit de tijd van Adrie Koster. De Nederlander speelde mooi voetbal, maar zonder rendement. Het Brugse bestuur dacht eraan om hem te vervangen door Dury, maar de fans lieten blijken dat ze dat niet wilden. "Zonder Dury" rolde van de tribunes, het bestuur wist zo meteen dat de nieuwe coach niet welkom was in Jan Breydel. Dury kijkt met gemengde gevoelens terug op die vreemde periode.

Dury vindt niet dat zijn flirt met Club Brugge te hoog gegrepen was. "Dat was geen hoogmoed van mij. Ik heb toen inderdaad wel gedacht: het loopt goed, laten we nog een duwtje meer geven. Maar goed, het is voorbij. Ik kan het makkelijk plaatsen nu, toen was dat moeilijker. Ik beschouw het als een brok ervaring", aldus Dury in Sport/Voetbalmagazine.

http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/630538/succescoach-dury-zat-ij-zo-na-bij-club-brugge-ik-kan-dat-nu-plaatsen-.html

Eigelijk moeten we content zijn maar toch..
Het heeft zo ook z'n redenen waarom ze al meer dan 10 jaar wachten op een titel  ;)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.206
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2106 Gepost op: februari 17, 2016, 06:48:00 pm »
Mooi interview met David Gevaert in S/VM.
Daarin gaat het even over Dury en Zulte Waregem.
Verstandig persoon die Gevaert, trapt niet na zoals sommige anderen.

Maar het is nogmaals duidelijk hoe de mens Dury in elkaar zit...

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2107 Gepost op: februari 17, 2016, 08:22:44 pm »
Mooi interview met David Gevaert in S/VM.
Daarin gaat het even over Dury en Zulte Waregem.
Verstandig persoon die Gevaert, trapt niet na zoals sommige anderen.

Maar het is nogmaals duidelijk hoe de mens Dury in elkaar zit...

Kun je een foto van het interview posten aub  :)?

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2108 Gepost op: februari 17, 2016, 09:45:26 pm »
Eigelijk moeten we content zijn maar toch..
Het heeft zo ook z'n redenen waarom ze al meer dan 10 jaar wachten op een titel  ;)


dury had getekend bij brugge maar omdat de supporters tegen waren is het niet door gegaan.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2109 Gepost op: februari 20, 2016, 07:56:32 pm »

dury had getekend bij brugge maar omdat de supporters tegen waren is het niet door gegaan.

Toont de ruggengraat van Mannaert aan.

U laten leiden door supporters.  ;D

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2110 Gepost op: februari 22, 2016, 05:31:49 pm »
Voor de mensen die uitgekeken zijn op Dury (na gisteren hoor je toch weer meer en meer kritiek).

Wie als opvolger? Haalbare kaarten liefst...?
(serieuze vraag overigens)

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2111 Gepost op: februari 22, 2016, 06:22:25 pm »
Goede trainers ga je niet vinden op het trainers kerkhof, die koop je over! (maar kopen das nu net iets wat we momenteel niet kunnen) Nu ik heb nog vertrouwen in Dury, ook al is hij nu de pedalen kwijt.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2112 Gepost op: februari 22, 2016, 06:30:47 pm »
Die van mechelen vind ik echt een goeie trainer

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2113 Gepost op: februari 22, 2016, 06:36:24 pm »
Vercauteren

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2114 Gepost op: februari 22, 2016, 06:46:03 pm »
Mbaye Leye: "Met Mourinho of Guardiola als coach zou het net hetzelfde zijn"
MBAYE LEYE ERG TELEURGESTELD NA ZULTE WAREGEM
22 februari 2016 18:25 via voetbalkrant.com

Zulte Waregem ging in eigen huis de boot in tegen KV Mechelen (2-3). Na de match troffen we dan ook een erg teleurgestelde Mbaye Leye. Die ook erg kritisch was. "We hebben allemaal samen gefaald!"

"We hadden het lastig in de eerste helft, maar toch stonden we bij de rust 1-0 voor. We hadden de controle, en dan geven we het in de tweede helft op zo'n manier weg? Dat kan eigenlijk niet", beseft de spits van Essevee.

Toch wil hij niet dat er geschoten wordt op bepaalde spelers: "De fans moeten niet praten over een verdediger of over Sammy", meent de kapitein. "We maken als ploeg de fouten met zijn allen, want we krijgen de informatie en de beelden en slagen er toch niet in om domme tegengoals te vermijden."

En ook de coach wordt door Leye uit de wind gezet: "Hij heeft al alles geprobeerd dit seizoen. Met verschillende systemen. We moeten vooral naar onszelfs kijken, want met Mourinho of Guardiola aan de leiding van dit team waren de problemen er ook geweest. Het is nu aan ons om hard te werken en de oplossing te gaan vinden, want we hebben ze nog niet."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-02-22/mbaye-leye-erg-teleurgesteld-na-zulte-waregem---kv-mechelen

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.206
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2115 Gepost op: februari 22, 2016, 06:53:39 pm »
Jah, een kapitein gaat zijn trainer of medespelers natuurlijk niet aanvallen in de pers e

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2116 Gepost op: februari 22, 2016, 09:12:34 pm »
kzoe ier wel ne x Eric Gerets willen zien passeren anders! en jis voor de moment vrij dacht ik!

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2117 Gepost op: februari 22, 2016, 09:33:10 pm »
Wat mij betreft blijft Dury op de trainersbank zitten.
Hij is en blijft voor mij bij de beste 3 belgische trainers in de JPL.

Ok?, het is na de winter echt baggervoetbal en we halen PO1 niet. So what... (uiteraard had ik veel liever PO1 gehaald en vloek ik met het voetbal we te zien krijgen)

Wat velen vergeten is hij het diegene die ons na het "De Roover/Kalezic/Broos"-debacle er ons bovenop gehaald heeft. Is hij diegene die ons behoedde van degradatie vorig jaar.

Maes bv (ook bij de beste wat mij betreft) haalt mogelijks ook maar nipt PO1, met een budget waarvan SVZW maar kan van dromen.


Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2118 Gepost op: februari 22, 2016, 09:37:47 pm »
kzoe ier wel ne x Eric Gerets willen zien passeren anders! en jis voor de moment vrij dacht ik!

Ook goed op de hoogte...  ::) My god

-Liet duidelijk weten dat hij geen trainersjob meer aanvaardt
-Liet zelf zijn "geliefde" standard passeren... toen het in de miserie zat eerder dit jaar
-Met zijn loon kan ons stadion 2 jaar eerder worden afgewerkt zonder subsidies...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2119 Gepost op: februari 22, 2016, 10:02:01 pm »
Weinig zin om hierover te discussi?ren imo.
Nog een contract van 8 jaar (2024!) x 400.000? zag ik hier onlangs passeren.
Rekening is snel gemaakt.