Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439790 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2140 Gepost op: februari 27, 2016, 07:36:38 pm »
Omdat ik vandaag de Hoogvliegers van Mbaye Leye gegrabbed heb en de repo van Dury per toeval ook weer in de pool zat op Play Sports 8, heb ik die maar ook even mee gegrabbed.

Franky Dury - De weg naar de top (2014)

[youtube]AFUoJuJil34[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=AFUoJuJil34 [HD versie]
https://www.youtube.com/watch?v=PuEBh7qkLZI [SD versie]

Idem als de repo van Mbaye, gelieve niet te delen op sociale media, ik heb beide fragmenten niet openbaar gezet in youtube. Dus enkel mensen met de link kunnen het zien, vanwege de copyrights van Telenet!



EDIT: HD versie gemaakt en aangepast in bericht :)
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2016, 09:20:57 am door Frederik »

Offline toolman

  • Leden
  • Berichten: 251
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2141 Gepost op: februari 28, 2016, 10:16:07 am »
Omdat ik vandaag de Hoogvliegers van Mbaye Leye gegrabbed heb en de repo van Dury per toeval ook weer in de pool zat op Play Sports 8, heb ik die maar ook even mee gegrabbed.

Franky Dury - De weg naar de top (2014)

[youtube]PuEBh7qkLZI[/youtube]

Idem als de repo van Mbaye, gelieve niet te delen op sociale media, ik heb beide fragmenten niet openbaar gezet in youtube. Dus enkel mensen met de link kunnen het zien, vanwege de copyrights van Telenet.

Dit zijn hele mooie reportages, hebben heel lang op mijn digirecorder gestaan....

Offline Tomtom2459

  • Leden
  • Berichten: 121
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2142 Gepost op: februari 28, 2016, 12:30:27 pm »
mss is dit net de juiste plaats voor mijn reactie maar ondanks alle kritiek van de voorbije dagen zat hij gisteren bij het juiste eind met zijn opstelling....

Steppe in de goal! (veel meer communicatie met de verdedigers, bal sneller in het spel brengen, op zijn minst evengoed van de bossut van nu qua reflexen enzo, aan de goal was niet veel te doen....)

op kunstgras met een gretige cordaro spelen was DE juiste zet!
lepoint speelde een degelijke wedstrijd, was achter de man bij de goal maar dat is sami en diallo al het hele seizoen. voor de rest veel ballen (op zijn lepoints) ongevaarlijk gemaakt...

Ik snap niet waarom lepoint vorige week op de bank zat, die gast zat na de match met de tranen in zijn ogen van ontgoocheling.... hij is verre van een messi maar is een pure vechter, en dat is wat we OOK nodig hebben op een veld.... gisteren ook met die ceuvas... hele match al hem laten vallen, lepoint was zalig in zijn reactie :D.

thiam had ik als diepe spits beter verwacht en kan idd makkelijker zijn mannetje voorbij gaan langs de flank.

ik vraag me alleen 2 dingen af... is kaya niet wat veeeeeeel ziek, veel met de griep? mss wat minder waterpijp gaan roken :D .

En de ridder, ja een vechter das waar :p maar als ge met geel staat nen speler zo pakken, begrijp ik niet :p?

allesinds, dury had het deze keer bij het rechte eind met zijn wissels (buyls) en zijn opstelling (vooral cordaro dus). Als het goed is mag het ook gezegd worden :D

« Laatst bewerkt op: februari 28, 2016, 12:33:46 pm door Tomtom2459 »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2143 Gepost op: februari 28, 2016, 07:03:34 pm »
idd Cordaro was goed! Lepoint speelde ook niet slecht...won veel duels.
eindelijk Buyl nog eens gezien! verdient die goal wel

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2144 Gepost op: maart 03, 2016, 09:21:37 am »
Gisteren ook zoals bij de Hoogvliegers van Leye een HD versie gecaptured van de reportage van Franky.

Heb het eerdere bericht aangepast :)

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 550
  • Superboeren
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2145 Gepost op: maart 03, 2016, 12:49:04 pm »
Gisteren ook zoals bij de Hoogvliegers van Leye een HD versie gecaptured van de reportage van Franky.

Heb het eerdere bericht aangepast :)
Held!
Ik heb thuis geen Telenet, dus heel handig om het zo toch te kunnen bekijken. Merci!

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2146 Gepost op: maart 07, 2016, 08:28:20 am »
Beste meneer Dury,
het is er inderdaad over... niet de scheidsrechterlijke blunder tijdens standard-genk, maar vooral je uithaal naar de belgische scheidsrechters.
Wat zou je er van denken als die scheidsrechters in het openbaar jouw integriteit in vraag zouden stellen ?
Zou je niet beter eerst eens voor de spiegel staan en de schuld van de magere prestaties in 2016 bij jezelf (en je team) zoeken ? Ben je misschien vergeten dat een even grote scheidsrechterlijke blunder ons de zege opbracht tegen Oostende (cfr. geen rode kaart voor Deridder), het enige hoogtepunt tot nu toe in 2016 ?
Kijk eerst in eigen boezem en geef dan toe dat :
- je geen oplossing vond of wilde vinden tegen het stugge verdedigen van K*K
- je Dalsgard een ganse wedstrijd liet zwemmen tegen Kag?
- je opnieuw verkeerde tactische keuzes maakte (wie zet nu Kaya op de bank, de enige speler die met een sublieme flits of assist de defensieve gordel van de tegenstander kan ontgrendelen ?)
- je vervangingen opnieuw geen effect hadden (wie vervangt nu bij een 1-0 achterstand een aanvallend ingestelde speler (Cordaro) door een defensieve middenvelder (Meit?) ?)
- je transferbeleid dit seizoen ondermaats was (er zit geen evenwicht in de kern (overtal aan centrale middenvelders, met onvoldoende kwaliteit), je laat Godeau vertrekken, terwijl je defensief onvoldoende kwaliteit en kwantiteit hebt, te veel gehuurde spelers,...)
- je de ploeg al een ganse tijd zonder risico, te traag en te weinig aanvallend laat voetballen
- je er niet in slaagt om een vaste basisopstelling te vinden
- je geen vertrouwen uitstraalt en zeker geen vertrouwen geeft aan je spelers
- je al lang zeker kon zijn van PO1, maar het zelf liet liggen tegen Genk, Mechelen, OHL, ...
- ....
Je fouten toegeven, hieruit werkpunten halen en er mee aan de slag gaan : dit zou je team helpen. Een negatieve uithaal naar anderen zijn vijgen na pasen, haalt niets uit, maskeert enkel je eigen falen en brengt je team, je organisatie in een negatief daglicht.
Meneer Dury,
je hebt nog 6 dagen om je team klaar te stomen voor de zoveelste kans... grijp ze, steek je energie in je team, in een goede wedstrijdvoorbereiding en haal het onderste uit de kan !
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2016, 09:02:12 am door gva »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2147 Gepost op: maart 07, 2016, 08:32:07 am »
Kijk, de arbitrage aan de kaak stellen als ze eens een fout maken hoeft niet. Als ze echter bewust wedstrijden gaan vervalsen dan is het zijn plicht om dat wel te doen. Mij ga je niet vertellen dat wat er in Standard gebeurde, niet bewust was.

Offline kulle

  • Leden
  • Berichten: 249
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2148 Gepost op: maart 07, 2016, 08:55:34 am »
Ik vind dat het bestuur dury mag straffen,hij maakt essevee belachelijk met zijn uitspraken
meneer dury je moet groot zijn in u verlies,wij verdienen niet voor in play off 1 te spelen en daarmee
basta!!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.691
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2149 Gepost op: maart 07, 2016, 09:10:42 am »
Beste meneer Dury,
het is er inderdaad over... niet de scheidsrechterlijke blunder tijdens standard-genk, maar vooral je uithaal naar de belgische scheidsrechters.
Wat zou je er van denken als die scheidsrechters in het openbaar jouw integriteit in vraag zouden stellen ?
Zou je niet beter eerst eens voor de spiegel staan en de schuld van de magere prestaties in 2016 bij jezelf (en je team) zoeken ? Ben je misschien vergeten dat een even grote scheidsrechterlijke blunder ons de zege opbracht tegen Oostende (cfr. geen rode kaart voor Deridder), het enige hoogtepunt tot nu toe in 2016 ?
Kijk eerst in eigen boezem en geef dan toe dat :
- je geen oplossing vond of wilde vinden tegen het stugge verdedigen van K*K
- je Dalsgard een ganse wedstrijd liet zwemmen tegen Kag?
- je opnieuw verkeerde tactische keuzes maakte (wie zet nu Kaya op de bank, de enige speler die met een sublieme flits of assist de defensieve gordel van de tegenstander kan ontgrendelen ?)
- je vervangingen opnieuw geen effect hadden (wie vervangt nu bij een 1-0 achterstand een aanvallend ingestelde speler (Cordaro) door een defensieve middenvelder (Meit?) ?)
- je transferbeleid dit seizoen ondermaats was (er zit geen evenwicht in de kern (overtal aan centrale middenvelders, met onvoldoende kwaliteit), je laat Godeau vertrekken, terwijl je defensief onvoldoende kwaliteit en kwantiteit hebt, te veel gehuurde spelers,...)
- je de ploeg al een ganse tijd zonder risico, te traag en te weinig aanvallend laat voetballen
- je er niet in slaagt om een vaste basisopstelling te vinden
- je geen vertrouwen uitstraalt en zeker geen vertrouwen geeft aan je spelers
- je al lang zeker kon zijn van PO1, maar het zelf liet liggen tegen Genk, Mechelen, OHL, ...
- ....
Je fouten toegeven, hieruit werkpunten halen en er mee aan de slag gaan : dit zou je team helpen. Een negatieve uithaal naar anderen zijn vijgen na pasen, haalt niets uit, maskeert enkel je eigen falen en brengt je team, je organisatie in een negatief daglicht.
Meneer Dury,
je hebt nog 6 dagen om je team klaar te stomen voor de zoveelste kans... grijp ze, steek je energie in je team, in een goede wedstrijdvoorbereiding en haal het onderste uit de kan !
Het is inderdaad heel correct dat de niet gegeven rode kaart aan De Ridder tegen KVO al even 'bewust' niet werd gezien door Geldhof,een Vlaamse ref  :),ik treed u bij!!

Online mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.379
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2150 Gepost op: maart 07, 2016, 01:30:47 pm »
Beste meneer Dury,
het is er inderdaad over... niet de scheidsrechterlijke blunder tijdens standard-genk, maar vooral je uithaal naar de belgische scheidsrechters.
Wat zou je er van denken als die scheidsrechters in het openbaar jouw integriteit in vraag zouden stellen ?
Zou je niet beter eerst eens voor de spiegel staan en de schuld van de magere prestaties in 2016 bij jezelf (en je team) zoeken ? Ben je misschien vergeten dat een even grote scheidsrechterlijke blunder ons de zege opbracht tegen Oostende (cfr. geen rode kaart voor Deridder), het enige hoogtepunt tot nu toe in 2016 ?
Kijk eerst in eigen boezem en geef dan toe dat :
- je geen oplossing vond of wilde vinden tegen het stugge verdedigen van K*K
- je Dalsgard een ganse wedstrijd liet zwemmen tegen Kag?
- je opnieuw verkeerde tactische keuzes maakte (wie zet nu Kaya op de bank, de enige speler die met een sublieme flits of assist de defensieve gordel van de tegenstander kan ontgrendelen ?)
- je vervangingen opnieuw geen effect hadden (wie vervangt nu bij een 1-0 achterstand een aanvallend ingestelde speler (Cordaro) door een defensieve middenvelder (Meit?) ?)
- je transferbeleid dit seizoen ondermaats was (er zit geen evenwicht in de kern (overtal aan centrale middenvelders, met onvoldoende kwaliteit), je laat Godeau vertrekken, terwijl je defensief onvoldoende kwaliteit en kwantiteit hebt, te veel gehuurde spelers,...)
- je de ploeg al een ganse tijd zonder risico, te traag en te weinig aanvallend laat voetballen
- je er niet in slaagt om een vaste basisopstelling te vinden
- je geen vertrouwen uitstraalt en zeker geen vertrouwen geeft aan je spelers
- je al lang zeker kon zijn van PO1, maar het zelf liet liggen tegen Genk, Mechelen, OHL, ...
- ....
Je fouten toegeven, hieruit werkpunten halen en er mee aan de slag gaan : dit zou je team helpen. Een negatieve uithaal naar anderen zijn vijgen na pasen, haalt niets uit, maskeert enkel je eigen falen en brengt je team, je organisatie in een negatief daglicht.
Meneer Dury,
je hebt nog 6 dagen om je team klaar te stomen voor de zoveelste kans... grijp ze, steek je energie in je team, in een goede wedstrijdvoorbereiding en haal het onderste uit de kan !


Amen ...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2151 Gepost op: maart 07, 2016, 02:11:29 pm »
Kijk, de arbitrage aan de kaak stellen als ze eens een fout maken hoeft niet. Als ze echter bewust wedstrijden gaan vervalsen dan is het zijn plicht om dat wel te doen. Mij ga je niet vertellen dat wat er in Standard gebeurde, niet bewust was.

 ;D:D of  :'(

Ik kan niet kiezen.

Online WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2152 Gepost op: maart 07, 2016, 02:24:08 pm »
Beste meneer Dury,
het is er inderdaad over... niet de scheidsrechterlijke blunder tijdens standard-genk, maar vooral je uithaal naar de belgische scheidsrechters.
Wat zou je er van denken als die scheidsrechters in het openbaar jouw integriteit in vraag zouden stellen ?
Zou je niet beter eerst eens voor de spiegel staan en de schuld van de magere prestaties in 2016 bij jezelf (en je team) zoeken ? Ben je misschien vergeten dat een even grote scheidsrechterlijke blunder ons de zege opbracht tegen Oostende (cfr. geen rode kaart voor Deridder), het enige hoogtepunt tot nu toe in 2016 ?
Kijk eerst in eigen boezem en geef dan toe dat :
- je geen oplossing vond of wilde vinden tegen het stugge verdedigen van K*K
- je Dalsgard een ganse wedstrijd liet zwemmen tegen Kag?
- je opnieuw verkeerde tactische keuzes maakte (wie zet nu Kaya op de bank, de enige speler die met een sublieme flits of assist de defensieve gordel van de tegenstander kan ontgrendelen ?)
- je vervangingen opnieuw geen effect hadden (wie vervangt nu bij een 1-0 achterstand een aanvallend ingestelde speler (Cordaro) door een defensieve middenvelder (Meit?) ?)
- je transferbeleid dit seizoen ondermaats was (er zit geen evenwicht in de kern (overtal aan centrale middenvelders, met onvoldoende kwaliteit), je laat Godeau vertrekken, terwijl je defensief onvoldoende kwaliteit en kwantiteit hebt, te veel gehuurde spelers,...)
- je de ploeg al een ganse tijd zonder risico, te traag en te weinig aanvallend laat voetballen
- je er niet in slaagt om een vaste basisopstelling te vinden
- je geen vertrouwen uitstraalt en zeker geen vertrouwen geeft aan je spelers
- je al lang zeker kon zijn van PO1, maar het zelf liet liggen tegen Genk, Mechelen, OHL, ...
- ....
Je fouten toegeven, hieruit werkpunten halen en er mee aan de slag gaan : dit zou je team helpen. Een negatieve uithaal naar anderen zijn vijgen na pasen, haalt niets uit, maskeert enkel je eigen falen en brengt je team, je organisatie in een negatief daglicht.
Meneer Dury,
je hebt nog 6 dagen om je team klaar te stomen voor de zoveelste kans... grijp ze, steek je energie in je team, in een goede wedstrijdvoorbereiding en haal het onderste uit de kan !

Voila zie. Helemaal erop!

Hopelijk leest hij dit hier.

Met ??n dingetje wel niet akkoord: voor PO I hebben we geen kans meer, tis gedaan

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2153 Gepost op: maart 07, 2016, 03:32:43 pm »
Ik vind dat een pak mensen hier wel erg hard van stapel lopen hoor.

Bepaalde mensen denken dat wij plots AA Gent, Club Brugge of Anderlecht zijn geworden, omdat we n keer 2 minuten kampioen zijn geweest? Onze logische plaats is en blijft tot nader order nog steeds rond de 7-8e plaats, weliswaar met nu en dan een (verplichtte) uitschieter.

Uiteraard moet PO1 een hoofdtarget zijn, maar we moeten goed beseffen dat we die regelmatig zullen missen.

En wie ga je dan binnenhalen om Dury te vervangen?
Volgens mij is Dury momenteel het hoogst haalbare voor ons Essevee.

Vorig jaar zijn we zeer slecht gestart en beter beginnen spelen: Dury is maar weinig de zondebok geweest.
Dit jaar speelden we redelijk goed en gaan we slechter spelen; Dury is plots een slechte trainer?

Enja, hadden we zelf onze wedstrijden gewonnen dan maakte die offside van Standard weinig tot geen verschil, maar ik kan het Dury niet kwalijk nemen dat hij dat aanhaalt want het was echt een frappante vertoning.



Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2154 Gepost op: maart 07, 2016, 03:37:52 pm »
Dury zet gewoon druk op het scheidsrechterskorps.

In mijn ogen doen we dat zelfs te weinig. Trainers zoals Preud'homme, Leekens en Vanhaezebrouck zetten al dagen voor dat de match begint, druk op de scheidsrechters met als doel de wedstrijdleiding te be?nvloeden of er zeker voor te zorgen dat de scheids in kwestie belangrijke twijfelgevallen correct of sereen tracht te behandelen.

Altijd hetzelfde. Als Preud'homme of Vanhaezebrouck grove zaken zeggen over de "kwaliteit van de scheidsrechters in Belgi?", kraait er geen haan naar. Doet een trainer van een kleine club dat, worden die trainers direct geviseerd.

Het is m.i. misschien niet slecht dat de zaken op scherp worden gesteld voor komende zondag. We laten ons veelal doen door de "groten" of "den bond" of "den journalist".

Dury weet ook wel dat het zaterdag op niets trok in Kortrijk, maar hij neemt zijn spelers daarmee in bescherming en leidt de aandacht af van de zwakke prestatie.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2155 Gepost op: maart 07, 2016, 03:39:46 pm »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2156 Gepost op: maart 07, 2016, 04:08:27 pm »
dat in Standard was idd flagrant en eigenlijk schandalig.
maar een ploeg die na nieuwjaar het noorden compleet kwijt is is ook schandalig.
akkoord...niemand had voor het seizoen verwacht dat we gingen meestrijden voor PO I.
ik denk ook, zoals enkele anderen, dat het misschien tijd wordt voor een niewe coach en Dury als TD.
Dury brengt wel naar buiten dat hij achter zijn spelers staat maar in het echt is hij nog altijd hard en weinig vergevingsgezind.
uit dit materiaal is meer te halen dan na de winterstop!!
ik erger me wel dood aan zijn zever van: heel goeie stage achter de rug, heel goeie transfers....ik wou die er pers? bij,de nieuwe meteen ophemelen, iemand met dit profiel hadden we nog niet.....bla bla bla...
hij wordt op den duur even ongeloofwaardig als de politiek! veel bla bla maar weinig...

Online WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2157 Gepost op: maart 07, 2016, 04:16:48 pm »
Niemand die zegt dat Dury buiten moet hoor.  Allez, toch zeker ik niet.

Vind het nog steeds een goeie trainer voor alle duidelijkheid.

Maar moet de fouten eens bij zichzelf en bij zijn ploeg zoeken, i.p.v. in het rond te slaan op alles en nog wat (of te zagen over de arbitrage).

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.691
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2158 Gepost op: maart 07, 2016, 06:21:55 pm »
Niemand die zegt dat Dury buiten moet hoor.  Allez, toch zeker ik niet.

Vind het nog steeds een goeie trainer voor alle duidelijkheid.

Maar moet de fouten eens bij zichzelf en bij zijn ploeg zoeken, i.p.v. in het rond te slaan op alles en nog wat (of te zagen over de arbitrage).
Ik wel,ook en vooral omdat hij alles is bij Essevee,dat is een heel gevaarlijk iets, Dury zijn wil is wet(binnen het financieel kader natuurlijk).   En ik denk niet dat we Gent of Brugge zijn, maar als je niet ziet dat we na de winterstop degradatievoetbal speelde en dit met een kwalitatief sterke groep dan ben je blind, punt.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2159 Gepost op: maart 07, 2016, 06:27:56 pm »
Ik wel,ook en vooral omdat hij alles is bij Essevee,dat is een heel gevaarlijk iets, Dury zijn wil is wet(binnen het financieel kader natuurlijk).   En ik denk niet dat we Gent of Brugge zijn, maar als je niet ziet dat we na de winterstop degradatievoetbal speelde en dit met een kwalitatief sterke groep dan ben je blind, punt.

Akkoord, maar wie ga je dan in de plek zetten?
En als we tegenwoordig (los van PO1/PO2) niet tevreden zijn met een 7e plaats ...
We mogen ook niet teveel eisend zijn.

Akkoord, iedereen wil kampioen spelen en moet er alles aan doen om dat te behalen, maar met onze middelen en mogelijkheden is een eindstand rond de 7e plaats voor ons de normale eindstand.