Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439782 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2200 Gepost op: maart 14, 2016, 05:28:08 pm »
De zogenoemde azijnpissers zullen dan ook altijd wel iets vinden om over te praten, dat is ook heel gemakkelijk natuurlijk, zo achteraf.

Werd er gisteren niet gewonnen met deze 11, dan zou er wel weer een opmerking geweest zijn op de opstelling. Zeker weten.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.683
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2201 Gepost op: maart 14, 2016, 10:12:36 pm »
De zogenoemde azijnpissers zullen dan ook altijd wel iets vinden om over te praten, dat is ook heel gemakkelijk natuurlijk, zo achteraf.

Werd er gisteren niet gewonnen met deze 11, dan zou er wel weer een opmerking geweest zijn op de opstelling. Zeker weten.
Wat een azijnpissig antwoord :).

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.251
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2202 Gepost op: maart 15, 2016, 04:29:48 pm »
Dury reageert op kritiek: "Vermijd zulke dingen gewoon"
15 Maart 2016 15:53 - Voetbalnieuws.be

Met veel dank aan KV Mechelen, wist Zulte Waregem zich zondag als laatste ploeg voor Play-Off I te plaatsen. Franky Dury haalde dus zijn slag thuis. Hij wil zich vooral amuseren in de belangrijkste nacompetitie.

Een uitgesproken doel heeft Zulte Waregem niet in Play-Off I. "We maken er gewoon tien toffe matchen van. Ik zei het de jongens: tien keer genieten. We zijn al heel blij dat we erbij zijn. Eerst had ik een stage in Marbella gepland, maar we doen het niet: ik laat de jongens deze week thuis ontstressen. De druk is groot geweest", zei de coach in Het Laatste Nieuws.

Dury haalde de voorbije weken meermaals uit. Naast de arbitrage, moest ook de voetbalbond er aan geloven. Zo kon de coach het niet vatten dat een Waalse scheidsrechter werd aangeduid om de West-Vlaamse derby tussen Kortrijk en Essevee in goede banen te leiden. Een uitspraak die op heel wat kritiek werd onthaald. "Vermijd zulke dingen, dan krijg je ook geen insinuaties", reageerde hij hierop.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/207555/Dury_reageert_op_kritiek:_Vermijd_zulke_dingen_gewoon#ixzz42zBXTW9N

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2203 Gepost op: maart 15, 2016, 04:39:51 pm »
Met veel dank aan KV Mechelen. Op wat slaat dat nu?

Met veel dank aan onze sterke heenronde waar we probleemloos meedraaiden bovenin, bedoelen ze misschien?

Met veel dank aan de 43 punten die wij bijeen sprokkelden, bedoelen ze?

Of de 51 doelpunten die we maakten (enkel Club Brugge, Gent en Oostende doen beter)?


Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2204 Gepost op: maart 15, 2016, 06:23:07 pm »
Als trainer van Zulte Waregem 4 keer in 7 edities POI halen is bijzonder knap.
Ik ben altijd een voorstander geweest van Dury. Al was er bij mij de laatste weken zeer grote twijfel.

Ik vind wel: je moet de dingen kunnen scheiden.

Ja het is knap, 4 op 7. M??r er mag wel aangekaart worden dat het waanzin is dat Kaya z?? lang op de bank moest zitten voor De Ridder (nummer 10 positie).

Net als ook het volgende (detail) mag aangekaart worden: je staat 3-0 voor tegen Moeskroen. Waarom dan tot minuut 85 wachten om te wisselen ?

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2205 Gepost op: maart 15, 2016, 07:07:38 pm »
Als trainer van Zulte Waregem 4 keer in 7 edities POI halen is bijzonder knap.
Ik ben altijd een voorstander geweest van Dury. Al was er bij mij de laatste weken zeer grote twijfel.

Ik vind wel: je moet de dingen kunnen scheiden.

Ja het is knap, 4 op 7. M??r er mag wel aangekaart worden dat het waanzin is dat Kaya z?? lang op de bank moest zitten voor De Ridder (nummer 10 positie).

Net als ook het volgende (detail) mag aangekaart worden: je staat 3-0 voor tegen Moeskroen. Waarom dan tot minuut 85 wachten om te wisselen ?

Wat Kaya betreft : bij ons in de tribune begreep men niet waarom het zolang duurde eer hij Kaya op de bank zette omdat hij compleet uit vorm was. Je ziet dat niet iedereen dezelfde mening heeft en dat is het mooie aan deze sport.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.251
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2206 Gepost op: maart 15, 2016, 07:19:14 pm »
-knip-
Net als ook het volgende (detail) mag aangekaart worden: je staat 3-0 voor tegen Moeskroen. Waarom dan tot minuut 85 wachten om te wisselen ?
Hij wou enkele applausvervangingen zoals gezien dus daarom zal hij tot op het einde van de match gewacht hebben...

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2207 Gepost op: maart 15, 2016, 08:17:45 pm »
Francky Dury doet het toch maar weer, zelfs na een moeilijk seizoen en ondanks de miljoenen van KV Coucke, Standard en Genk...
Onder Dury zelfs 4 op 5 keer POI gehaald! (Dat half seizoen na Kalezic reken ik niet mee)

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2208 Gepost op: maart 16, 2016, 08:50:54 am »
Hij wou enkele applausvervangingen zoals gezien dus daarom zal hij tot op het einde van de match gewacht hebben...

Het waren zuivere applaus vervangingen voor de 3 sterkhouders dit seizoen. Lepoint, Kaya en Leye ervan halen zijn gewoon applaus vervangingen. Dit is gewoon de manier van een coach om dit ook aan te geven. Waarom hij Brebels, Storm en Baudry dan inbrengt is mij wel een vraagteken. Wil hij hiermee aangeven dat e Storm nog terug zien? Baudry staat ook dicht bij de basis? Brebels zien we misschien ook nog eens dit jaar? Of was dit de laatste keer dat we ze alle 3 te zien krijgen? Of zoek ik er gewoon te veel achter?  :P

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.683
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2209 Gepost op: maart 29, 2016, 12:36:03 pm »
Ok, fijn interview van Dury...4?  Ben blij dat hij erkent dat er meer 'eigen' spelers moeten komen,geef hem over de meeste dingen gelijk.
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.2613412

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2210 Gepost op: maart 29, 2016, 01:17:35 pm »
Ok, fijn interview van Dury...4?  Ben blij dat hij erkent dat er meer 'eigen' spelers moeten komen,geef hem over de meeste dingen gelijk.
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.2613412
Idd, behalve dat hij zegt dat Club Brugge na 10 jaar nog eens een titel zou verdienen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2211 Gepost op: maart 29, 2016, 03:52:23 pm »
Goed interview.

Genuanceerd ivm het befaamde 'complot'. Geeft toe dat het in de eerste plaats frustratie was (eigen falen), wat velen hier ook dachten/hoopten.


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2212 Gepost op: maart 29, 2016, 04:06:30 pm »
Vond het ook een sterk interview, gaf eigen fouten toe maar was ook positief over de sterk punten.
Verder viel op hoe hij dit jaar een verdediger op als D'Haene/Colpaert gemist heeft. Denk dat we dan ook de laatste match van Sami al gezien zullen hebben. Dury zal waarschijnlijk al meerdere keren gehoopt hebben dat Karel dit seizoen toch al terug fit zou zijn.

Verder wel bezorgd over het feit dat hij de vraag of hij nu een oplossing heeft voor de defensive probleem maar hier geen antwoord op heeft. Denk dat er volgend seizoen vooral verdedigend versterking gezocht zal worden.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2213 Gepost op: maart 29, 2016, 04:37:55 pm »
Vond het ook een sterk interview, gaf eigen fouten toe maar was ook positief over de sterk punten.
Verder viel op hoe hij dit jaar een verdediger op als D'Haene/Colpaert gemist heeft. Denk dat we dan ook de laatste match van Sami al gezien zullen hebben. Dury zal waarschijnlijk al meerdere keren gehoopt hebben dat Karel dit seizoen toch al terug fit zou zijn.

Verder wel bezorgd over het feit dat hij de vraag of hij nu een oplossing heeft voor de defensive probleem maar hier geen antwoord op heeft. Denk dat er volgend seizoen vooral verdedigend versterking gezocht zal worden.

Van de verdedigers is over het gehele seizoen gezien volgens mij Diallo deze met de beste prestaties al heeft zijn nonchalance ons ook punten gekost. Heeft ook beste toekomstperspectief.
Voor de rest vond ik de Sami van voor zijn kwetsuur niet slechter als de rest maar dat is mijn persoonlijke mening.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2214 Gepost op: maart 30, 2016, 08:50:00 am »
Wat hij zegt is natuurlijk wel correct maar een kritische journalist/supporter zou zich vragen stellen bij:
- waarom Godeau dan laten vertrekken (als je die problemen ziet)?
- de wintertransfers Poletanovic/Meite konden het probleem op het middenveld ook niet oplossen ... . Slechte scouting?


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2215 Gepost op: maart 30, 2016, 10:28:56 am »
Wat hij zegt is natuurlijk wel correct maar een kritische journalist/supporter zou zich vragen stellen bij:
- waarom Godeau dan laten vertrekken (als je die problemen ziet)?
- de wintertransfers Poletanovic/Meite konden het probleem op het middenveld ook niet oplossen ... . Slechte scouting?

Ik denk dat er al genoeg artikels verschenen waarin stond dat Godeau weg wilde en mocht als er een aanvaardbaar bod kwam. Ik had hem ook gehouden maar ken natuurlijk de afspraken niet tussen club en speler. Godeau is een goede back-up maar maakt toch ook (te) veel fouten om altijd in de basis te staan.
Wat de wintertransfers betreft : die mislukken bijna altijd en overal of je moet dure vogels binnenhalen en dan nog. Had je nu echt verwacht dat een bankzitter van Gent (speelde heel zelden) of een belofte zoals Meite de ploeg gingen dragen ? Die mannen waren waarschijnlijk bijna gratis te krijgen. Wat konden Kaya en Cordaro verleden jaar bijbrengen ?
Hoeveel van de aankopen van Gent, Anderlecht, Standard rendeerden direct ? En dan spreken we over spelers die miljoenen hebben gekost. Het is een beetje mode geworden voor iedere ploeg om spelers te halen in de winterstop. Veel resultaat brengt dat meestal niet op of toch niet onmiddellijk of ze moeten zoals jaren geleden Leye en Berrier heten.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2216 Gepost op: maart 30, 2016, 10:58:05 am »
Ik denk dat er al genoeg artikels verschenen waarin stond dat Godeau weg wilde en mocht als er een aanvaardbaar bod kwam. Ik had hem ook gehouden maar ken natuurlijk de afspraken niet tussen club en speler. Godeau is een goede back-up maar maakt toch ook (te) veel fouten om altijd in de basis te staan.
Wat de wintertransfers betreft : die mislukken bijna altijd en overal of je moet dure vogels binnenhalen en dan nog. Had je nu echt verwacht dat een bankzitter van Gent (speelde heel zelden) of een belofte zoals Meite de ploeg gingen dragen ? Die mannen waren waarschijnlijk bijna gratis te krijgen. Wat konden Kaya en Cordaro verleden jaar bijbrengen ?
Hoeveel van de aankopen van Gent, Anderlecht, Standard rendeerden direct ? En dan spreken we over spelers die miljoenen hebben gekost. Het is een beetje mode geworden voor iedere ploeg om spelers te halen in de winterstop. Veel resultaat brengt dat meestal niet op of toch niet onmiddellijk of ze moeten zoals jaren geleden Leye en Berrier heten.
Dat weet ik ook wel maar waarom moest Essikal meteen plaats ruimen voor Poletanovic & Meite na de winterstop?
Ik begrijp dat je de ploeg wil verbreden en zo maar niet dat iemand die aan het groeien was terug uit de ploeg gooit.
Maar goed, eind goed, al goed.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2217 Gepost op: maart 30, 2016, 11:02:49 am »
Dat weet ik ook wel maar waarom moest Essikal meteen plaats ruimen voor Poletanovic & Meite na de winterstop?
Ik begrijp dat je de ploeg wil verbreden en zo maar niet dat iemand die aan het groeien was terug uit de ploeg gooit.
Maar goed, eind goed, al goed.
100 pct akkoord.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2218 Gepost op: maart 30, 2016, 12:42:21 pm »
Dat weet ik ook wel maar waarom moest Essikal meteen plaats ruimen voor Poletanovic & Meite na de winterstop?
Ik begrijp dat je de ploeg wil verbreden en zo maar niet dat iemand die aan het groeien was terug uit de ploeg gooit.
Maar goed, eind goed, al goed.

Tis nu ook niet dat Essikal toen al incontournable was.
Ok, tegen Oostende heel goed en dan er uit ten nadele van de nieuwelingen. Was jammer.
Maar toch ook vooral daarna dan dat hij een constant niveau haalde en basisplaats waard was

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2219 Gepost op: maart 31, 2016, 08:04:37 am »
teken dat het bij Essikal heel goed zit! goede mentaliteit!
Poletanovic mag van mij blijven. Het is er nog niet volledig uit gekomen maar je ziet dat die gast iets kan. Is nog jong en serieuze groeimarge. Het is al vaak geweest dat spelers tijdens de winterstop het jaar nadien maar renderen.