Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439787 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2440 Gepost op: mei 03, 2017, 02:01:27 pm »
Het is eigenlijke een schande dat "Het Belang van Limburg" in koeieletters schrijft dat Dury de volgende trainer wordt van Brugge. Inderdaad, verschillende bronnen zouden graag hebben dat Dury weggaat met de hoop dat onze ploeg in de toekomst geen concurrent meer is voor de ploegen die PO1 willen spelen. Bijvoorbeeld Genk.
Al dit gezever over Dury wel of niet naar Brugge , is er omdat vorige maandag tegen Brugge gespeeld werd.
Voor mij is het duidelijk dat Dury blijft bij Essevee. Men gaat via de offici?le site toch geen regelrechte leugens verkondigen. Lees "Duiding bij geruchten omtrent Dury" op de site.

De duiding van de club zegt eigenlijk zeer weinig ... toch niets nieuws. Het enige ze weerleggen is de roddel dat de club wel eens een buitenlandse trainer zou willen. Ze ontkennen niet dat Dury zal of wil vertrekken. In feite is dat een keuze dat Franky moet nemen en niet de club.

Zolang Franky niet getekend heeft ?n er geen regeling is onder de clubs is Franky tot nader order van Essevee. Met hun duiding zeggen ze helemaal niet duidelijk dat Dury blijft, ze zeggen alleen dat hij een contract heeft van nog x jaar en dat ze tevreden zijn en graag met hem verder willen.

Lees maar es : http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1822

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2441 Gepost op: mei 03, 2017, 02:57:35 pm »
Ervaring leert me dat Sport/Voetbalmagazine meestal correctere informatie geeft dan de kranten. Daar wordt er wel nog aandacht besteedt aan het artikel en de journalistieke waarde en niet enkel aan de clicks en shares.

Wat ik denk (op basis van de info uit de pers en buikgevoel):
 - Verhaeghe en Mannaert hebben inderdaad gesprekken gehad hebben met Dury over het trainerschap bij Brugge.
 - Zowel Dury als het Brugs bestuur vreest de reactie van de Brugse supporters. Dury is bijgevolg niet de eerste keuze van Mannaert/Verhaeghe noch is er (al) een akkoord dat Dury er trainer wordt.
 - Het bestuur van SVZW is van alles op de hoogte
 - Dury zijn hart ligt bij SVZW maar wil meer sportieve middelen om ook volgend jaar te kunnen wedijveren met de G5 + Oostende. Hij gebruikt de Brugse interesse om dit te bereiken.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2442 Gepost op: mei 03, 2017, 03:04:28 pm »
Dus ben ik dan de enige die zich niet kan vinden in het feit dat Dury de interesse van Club Brugge aan het 'misbruiken' is om meer financi?le middelen los te krijgen bij het bestuur?

(wetende dat onze club al 1 faillissement heeft doorgemaakt en we blijkbaar bijna een 2e teloorgang van onze club meemaakten)

Dit doe je niet met de 'club van je hart' naar mijn mening.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2443 Gepost op: mei 03, 2017, 03:39:47 pm »
Dus ben ik dan de enige die zich niet kan vinden in het feit dat Dury de interesse van Club Brugge aan het 'misbruiken' is om meer financi?le middelen los te krijgen bij het bestuur?

(wetende dat onze club al 1 faillissement heeft doorgemaakt en we blijkbaar bijna een 2e teloorgang van onze club meemaakten)

Dit doe je niet met de 'club van je hart' naar mijn mening.

Dat zou ik niet durven zeggen ...

Dury staat heel dicht bij het bestuur en beslist mee over veel zaken.
Met het vertrek lees: verkoop van Meit? en Dalsgaard alleen al zal er een inkomend budget zijn die we nog nooit eerder ter beschikking hebben gehad.

Bestuur zegt : we herinvesteren 33% en we houden 66% in een pot als marge/reserve of gebruiken het voor iets anders. Dury wil meer en gebruikt Brugge situatie als drukkingsmiddel.

Lijkt me geen raar verhaal :)
Maar ... dit alles zijn "gissingen" en berusten niet op interne info.

Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2444 Gepost op: mei 03, 2017, 05:17:18 pm »
Voor wat het waard is...
Een kennis zou het aan een kennis gezegd hebben.

Peter Maes zou vandaag al gespot zijn in Waregem...
Als (!) Dury zou vertrekken, dan is het wel degelijk zo'n type (kaliber) dat nodig zal zijn om dat vertrek enigszins op te vangen...
dat zou ik DE man vinden om dury op te volgen ! maar ja wie ben ik ?

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2445 Gepost op: mei 03, 2017, 05:26:09 pm »
"noodoplossing","als andere pistes doodlopen"...mooi zo, Dury zal dat graag lezen  :)

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.695
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2446 Gepost op: mei 03, 2017, 05:54:46 pm »
Het is eigenlijke een schande dat "Het Belang van Limburg" in koeieletters schrijft dat Dury de volgende trainer wordt van Brugge. Inderdaad, verschillende bronnen zouden graag hebben dat Dury weggaat met de hoop dat onze ploeg in de toekomst geen concurrent meer is voor de ploegen die PO1 willen spelen. Bijvoorbeeld Genk.
Al dit gezever over Dury wel of niet naar Brugge , is er omdat vorige maandag tegen Brugge gespeeld werd.
Voor mij is het duidelijk dat Dury blijft bij Essevee. Men gaat via de offici?le site toch geen regelrechte leugens verkondigen. Lees "Duiding bij geruchten omtrent Dury" op de site.

De duiding van de club zegt eigenlijk zeer weinig ... toch niets nieuws. Het enige ze weerleggen is de roddel dat de club wel eens een buitenlandse trainer zou willen. Ze ontkennen niet dat Dury zal of wil vertrekken. In feite is dat een keuze dat Franky moet nemen en niet de club.

Zolang Franky niet getekend heeft ?n er geen regeling is onder de clubs is Franky tot nader order van Essevee. Met hun duiding zeggen ze helemaal niet duidelijk dat Dury blijft, ze zeggen alleen dat hij een contract heeft van nog x jaar en dat ze tevreden zijn en graag met hem verder willen.

Lees maar es : http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1822

Ze communiceren zo omdat je er achteraf niet op zou gepakt worden. In de voetbalwereld kan alles, maar geloof me, Dury zal zich niet (meer) aan zo'n avontuur wagen. Hij kan op straat staan tegen de winter. Bovendien lijkt Dury ook geen man die het met Verhaeghe makkelijk zal vinden.

Allemaal veel geblaat door enkele roddelende journalisten. Graag snel terug over naar de orde van de dag.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2447 Gepost op: mei 03, 2017, 05:56:08 pm »
Club Brugge en Francky Dury: vals geflirt
03/05/17 om 01:00 - Bijgewerkt om 14:05 via voetbalmagazine.be

Zelden is er voor een match zo gespeculeerd over de overgang van de ene coach, Francky Dury, naar de tegenpartij, Club Brugge. Vreemd geflirt dat (allicht) niet tot een relatie zal leiden, zo weet onze Esseveewatcher Jonas Creteur.

Opvallend hoeveel kranten, makelaars en analisten Francky Dury volgend seizoen al bij Club Brugge zien, en hoe blauw-zwart dat niet ontkracht. Nochtans concludeerde voorzitter Bart Verhaeghe, die prat gaat op zijn mensenkennis, al v??l langer dan vandaag, na een etentje met Dury: "Niet geschikt voor Club." Mede omdat hij vreest dat het Brugse publiek Dury niet zou aanvaarden. Dat hoeft de buitenwereld echter niet te weten, want zo kan Club rustig op zoek naar andere coaches. Alleen als al die pistes doodlopen, wordt Dury misschien nog een optie.

Na de vele (al dan niet ingefluisterde) speculaties in de pers benadrukte Zulte Waregem "dat alle partijen en in het bijzonder Tony Beeuwsaert (hoofdaandeelhouder van Essevee, nvdr) willen voortbouwen op het afgelegde traject" en dat "insinuaties over minder intense relaties tussen het bestuur en Dury uit de lucht gegrepen zijn."

Dat Essevee Dury, gezien het verleden, wil houden, is logisch, maar dat die en het bestuur, met gedelegeerd bestuurder Hendrik Deruyck op kop, h?lemaal op dezelfde lijn zitten, klopt niet. Dury gaf z?lf toe dat hij "geen gemakkelijke" is in de gesprekken over de uitbouw van een nieuwe ploeg. De coach zei weken geleden al dat Zulte Waregem ??n miljoen euro moet durven te betalen voor een speler. Waarop Deruyck hem in dit magazine, ?n onder vier ogen, terugfloot. Hij ging wel mee in Dury's eis om de kern uit te breiden, maar na de financieel penibele jaren en door de stadionvernieuwing is ??n miljoen neerdokken uitgesloten, ondanks de uitgaande transfers van Me?t?, Lerager en Dalsgaard. "G??n financi?le avonturen meer!", aldus Deruyck.

Dury milderde zijn toon, al herhaalde hij na het verlies tegen AA Gent dat Essevee zich "serieus zal moeten versterken". De irritatie na de slechte resultaten in play-off 1 borrelde steeds meer op. Tijdens de persconferentie, ?n daags erna b?nnenskamers. Voor de zomermercato zal de lat immers op zo'n half miljoen euro gelegd worden. En hoewel Dury telkens beklemtoont dat hij ??k sportief manager is, heeft hij daar niets in te zeggen. Deruyck, zoals hij in dit blad accentueerde, beslist immers of een transfer financieel haalbaar is - al dan niet na toestemming van het hele bestuur.

Niet onlogisch dus dat Dury op de vragen of hij een overgang naar Club ziet zitten nog niet vlakaf n??n zei - "Dat is hypothetisch" -, gevolgd door: "Zolang ik me hier amuseer, zie ik geen reden om te vertrekken" - let op de voorwaarde. De druk opvoeren, heet dat. Zoals Dury ervoor ook graag liet vallen dat Wolfsburg hem "via een agent" benaderd zou hebben, nadat hij eerder (al dan niet concrete) voorstellen van Lille afgewimpeld heeft.

Conclusie: enerzijds wil Dury graag zijn contract tot 2023 (met degressieve afkoopsom) bij 'zijn' Essevee uitdoen, maar wordt zijn grote ambitie noodgedwongen geremd, anderzijds is de club waar hij die wel kan vervullen, niet ?cht ge?nteresseerd. Dat weten beide partijen, maar als de buitenwereld het tegenovergestelde gelooft, komt hen dat goed uit.

Bron: http://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/club-brugge-en-francky-dury-vals-geflirt/article-normal-847597.html



Offline matti essevee

  • Leden
  • Berichten: 313
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2448 Gepost op: mei 03, 2017, 06:13:11 pm »
ja hbvl zegt het dan weer anders..... ik ben mss wat cru maar ik hoop dat essevee nu al aant anticiperen is voor het overige zeg ik nog dit: twordt gewoon tijd dat voor ider??n duidelijk is kaarten op tafel dury of je zegt ik ben en blijf trainer van zulte waregem ook volgend seizoen ! of hij blijft der over rond de pot draaien en dan weten we ook allemaal genoeg....

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2449 Gepost op: mei 03, 2017, 06:39:59 pm »
ja hbvl zegt het dan weer anders..... ik ben mss wat cru maar ik hoop dat essevee nu al aant anticiperen is voor het overige zeg ik nog dit: twordt gewoon tijd dat voor ider??n duidelijk is kaarten op tafel dury of je zegt ik ben en blijf trainer van zulte waregem ook volgend seizoen ! of hij blijft der over rond de pot draaien en dan weten we ook allemaal genoeg....

Als hij deze situatie gebruikt als drukkingsmiddel om meer centen te krijgen, dan zal hij geen statement maken dat hij blijft he... toch niet zolang hij zijn zin niet heeft gekregen.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2450 Gepost op: mei 03, 2017, 06:42:32 pm »
Dus ben ik dan de enige die zich niet kan vinden in het feit dat Dury de interesse van Club Brugge aan het 'misbruiken' is om meer financi?le middelen los te krijgen bij het bestuur?

(wetende dat onze club al 1 faillissement heeft doorgemaakt en we blijkbaar bijna een 2e teloorgang van onze club meemaakten)

Dit doe je niet met de 'club van je hart' naar mijn mening.

Als wij er betere spelers door krijgen, mag hij zoveel dreigen als hij wil.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2451 Gepost op: mei 03, 2017, 06:49:08 pm »
Dus ben ik dan de enige die zich niet kan vinden in het feit dat Dury de interesse van Club Brugge aan het 'misbruiken' is om meer financi?le middelen los te krijgen bij het bestuur?

(wetende dat onze club al 1 faillissement heeft doorgemaakt en we blijkbaar bijna een 2e teloorgang van onze club meemaakten)

Dit doe je niet met de 'club van je hart' naar mijn mening.

Als wij er betere spelers door krijgen, mag hij zoveel dreigen als hij wil.

?

We hebben het hier over het voetbalwereldje. Een mes in de rug meer of minder, dagelijkse kost.

Als we ons al aan dit soort zaken gaan moeten storen dan geraken we nergens.

Ik zou zelfs meer zeggen, het toont de passie en ambitie van Dury, wat alleen maar toe te juichen valt. Ik ga er van uit dat het bestuur zich niet opnieuw zal laten vangen als met Decuyper destijds.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2452 Gepost op: mei 03, 2017, 06:52:02 pm »
ja hbvl zegt het dan weer anders..... ik ben mss wat cru maar ik hoop dat essevee nu al aant anticiperen is voor het overige zeg ik nog dit: twordt gewoon tijd dat voor ider??n duidelijk is kaarten op tafel dury of je zegt ik ben en blijf trainer van zulte waregem ook volgend seizoen ! of hij blijft der over rond de pot draaien en dan weten we ook allemaal genoeg....

Als hij deze situatie gebruikt als drukkingsmiddel om meer centen te krijgen, dan zal hij geen statement maken dat hij blijft he... toch niet zolang hij zijn zin niet heeft gekregen.
In feite moet Dury niet zeggen dat hij blijft h? want hij heeft nog een langlopend contract. Als er van hem een statement komt zal het eerder zijn dat hij zijn contract niet uitdoet .... En ... de media hebben deze soaps nodig want anders moeten ze schrijven dat de door hen bejubelde PO's totaal niet spannend zijn en geen niveau halen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.683
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2453 Gepost op: mei 03, 2017, 09:54:20 pm »

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2454 Gepost op: mei 03, 2017, 10:07:52 pm »
Weinig zeggend of nieuws ...

https://www.facebook.com/proximus11/videos/1368480403189568

En alweer,  hetzelfde mysterieus gezwam. Hij zet Essevee onder druk.
-SVZW Forever-

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 999
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2455 Gepost op: mei 03, 2017, 10:38:18 pm »
Weinig zeggend of nieuws ...

https://www.facebook.com/proximus11/videos/1368480403189568

En alweer,  hetzelfde mysterieus gezwam. Hij zet Essevee onder druk.

idd, ligt er vingerdik op dat hij een spelleke poker aan het spelen is met het bestuur om de spelers te halen die hij wil... 't Wordt tijd dat ze beiden hun kaarten op tafel leggen.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2456 Gepost op: mei 04, 2017, 08:51:47 am »
Weinig zeggend of nieuws ...

https://www.facebook.com/proximus11/videos/1368480403189568

En alweer,  hetzelfde mysterieus gezwam. Hij zet Essevee onder druk.
Dury zijn gedrag begint mij te irriteren.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2457 Gepost op: mei 04, 2017, 08:54:08 am »
[
Voor wat het waard is...
Een kennis zou het aan een kennis gezegd hebben.

Peter Maes zou vandaag al gespot zijn in Waregem...

En Filip Desmet zou ook al gesignaleerd zijn in Waregem. En zijn caf? zou al te koop staan.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2458 Gepost op: mei 04, 2017, 09:01:37 am »
Weinig zeggend of nieuws ...

https://www.facebook.com/proximus11/videos/1368480403189568

En alweer,  hetzelfde mysterieus gezwam. Hij zet Essevee onder druk.

idd, ligt er vingerdik op dat hij een spelleke poker aan het spelen is met het bestuur om de spelers te halen die hij wil... 't Wordt tijd dat ze beiden hun kaarten op tafel leggen.

Het meest voor de hand liggende is dat Dury gewoon de deur niet wil dichtslaan in het gezicht van Mannaert, dus wacht hij af tot ze een beslissing hebben genomen

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2459 Gepost op: mei 04, 2017, 09:13:59 am »
[
Voor wat het waard is...
Een kennis zou het aan een kennis gezegd hebben.

Peter Maes zou vandaag al gespot zijn in Waregem...

En Filip Desmet zou ook al gesignaleerd zijn in Waregem. En zijn caf? zou al te koop staan.

 ;D ;D