Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439896 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2180 Gepost op: maart 09, 2016, 06:58:37 pm »
De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ik zie Dury na de match nog altijd een klare analyse geven op de persconferentie met de twee trainers en zie hem ook tijdens de match doen wat hij al altijd deed.
Ik vind wel dat we er rekening mee moeten houden dat we voor het tweede jaar op rij en de stadion verbouwingen zullen daar voor veel tussen zitten met een kwalitatief mindere kern zitten. Betere spelers halen zit er niet in wegens te duur en huurspelers tja dat zijn huurspelers.
Nu rondom mij zitten er in de tribune al 15 jaar Dury buiten te roepen als het wat minder loopt.
Ik blijf bij mijn standpunt : met deze kern linkerkolom halen en op de laatste speeldag nog een (water)kans op PO1 hebben zullen er weinig Dury na doen. Wat niet wil zeggen dat ik het met al zijn keuzes eens ben.
Dan verschillen we van mening,maar dat is zeker geen probleem.   Ik bewonder zelfs uw positieve kijk,is zeker geen reden om van dit forum weg te blijven,integendeel.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2181 Gepost op: maart 10, 2016, 09:24:58 am »
Het enige wat mij stoort aan Dury dit seizoen is dat hij nooit enige lijn in de ploeg gekregen heeft. Het hele seizoen defensieve problemen (de hoge tegen doelpunten), geen 2 dezelfde elftallen neer zetten (ok heeft ook hij niet altijd in de hand), spelers waar het vertrouwen ver zoek is wegens de ene week op de bank de andere week super invaller, dan 2 weken starten en dan terug naar de bank. Ik heb het gevoel dat Dury zich te veel laat leiden door wat iemand de vorige wedstrijd deed ipv op training. Hij houdt zelf geen voet bij stuk en straat zo geen vertrouwen uit naar de ploeg.

Het is natuurlijk ook niet allemaal Dury zijn fout. Veel zaken hebben de spelers ook een hand in.

Denk soms ook dat Dury allemaal zeeskes in de kleedkamer wil, maar er zouden eens wat mannen met baarden bij moeten zoals ze in anderslecht zeggen. En dan bedoel ik niet alleen een vechtersmentaliteit op het veld want dat kunnen we wel (zie match in mechelen) Een beetje botsen met de trainer kan geen kwaad, er moet ook wat vuur in de kleedkamer zitten. Alleen hopen dat Dury dan geen spelers uit de kern zet voor domme redenen.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.254
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2182 Gepost op: maart 10, 2016, 11:22:26 am »
-knip-
Een beetje botsen met de trainer kan geen kwaad, er moet ook wat vuur in de kleedkamer zitten.
Alleen hopen dat Dury dan geen spelers uit de kern zet voor domme redenen.
Ik denk dat je daar zelf het antwoord vormt... Het is toch geweten dat Franky nu niet echt iemand is die het makkelijk aanvaardt dat een speler hem een antwoord geeft of even op tafel klopt omdat hij van zijn radar verdwenen is...  ???
Wat heeft D'Ulivo miszegt/misdaan dat hij zelfs naar de B-kern moest wegens "onprofessioneel gedrag"?
Wat heeft Brebels miszegt/misdaan dat hij fulltime bankzitter is en zelfs niet meer mag invallen?
Wat heeft Storm miszegt/misdaan dat hij zelfs de bank niet meer haalt?

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2183 Gepost op: maart 10, 2016, 11:32:22 am »
?Het moet stoppen: in Extra Time wordt onze coach gewoon belachelijk gemaakt?
donderdag 10 maart 2016 - 7:58 via : voetbal24.be

Zulte Waregem-coach Francky Dury reageerde bijzonder heftig na de nederlaag in Kortrijk. Ook vooral het buitenspeldoelpunt van Standard tegen RC Genk lag de coach zwaar op de maag.

Algemeen manager Eddy Cordier steunt zijn trainer. ?Onze coach vertelde tijdens het interview voor de camera?s dat kleine ploegen tegenover een andere kleine ploeg kunnen winnen, maar dat je tegen een grote ploeg kansloos bent?, aldus Cordier in Het Nieuwsblad.

?Dat verhaal kan ik alleen maar bevestigen. Dit zou eens moeten gebeuren bij Anderlecht, Gent of Club Brugge? Er zouden bladzijden over gevuld worden?, meent Cordier.

?Als zo?n buitenspeldoelpunt in het nadeel van Zulte Waregem valt, wordt dat gewoon weggelachen. In Extra Time wordt er tien minuten over gebabbeld en worden de uitspraken van mijn coach in het belachelijke getrokken. Het moet ergens stoppen.?

Bron: http://www.voetbal24.be/het-moet-stoppen-in-extra-time-wordt-onze-coach-gewoon-belachelijk-gemaakt/

Hoe komt het toch dat ondanks europese prestaties en vice-kampioenschap, wij zo belabberd worden afgeschilderd in de media? (zeker in vgl met kortrik en oostende die nog noegaballen bewezen hebben)





EDIT: het volledige artikel bijgezet
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2016, 11:52:26 am door Frederik »

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2184 Gepost op: maart 10, 2016, 12:27:48 pm »
All? Eddy Cordier gaat het nog wat olie op het vuur gooien.
Zou beter de trainer en spelers hun levieten lezen !!!!!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.285
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2185 Gepost op: maart 10, 2016, 01:18:58 pm »
All? Eddy Cordier gaat het nog wat olie op het vuur gooien.
Zou beter de trainer en spelers hun levieten lezen !!!!!
Ik vind het niet slecht dat Cordier het opneemt voor zijn trainer.
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2186 Gepost op: maart 10, 2016, 01:21:42 pm »
Ik vind het niet slecht dat Cordier het opneemt voor zijn trainer.

Inderdaad, tzou nog schoner worden mocht Cordier Dury de les spellen. Er moet wel wat eenheid zijn naar buiten toe ee mannekes.

Btw: er zijn zelf teams (Club en standard? dacht ik) die een openlijk persbericht op hun website zetten met fouten die door een scheidsrechter tegen hen werden gefloten. Dus een opsomming van die keren dat de scheids hen 'benadeelde'. Da's pas een schande

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2187 Gepost op: maart 10, 2016, 01:33:53 pm »
Inderdaad, tzou nog schoner worden mocht Cordier Dury de les spellen. Er moet wel wat eenheid zijn naar buiten toe ee mannekes.

Btw: er zijn zelf teams (Club en standard? dacht ik) die een openlijk persbericht op hun website zetten met fouten die door een scheidsrechter tegen hen werden gefloten. Dus een opsomming van die keren dat de scheids hen 'benadeelde'. Da's pas een schande
Focus op Zondag! Niet op vorige week zaterdag.
We staan 7e omdat wij , Essevee, (niet de scheidsrechters) gefaald hebben na nieuwjaar, zo simpel is het. Ook Eddy Cordier (transferbeleid) is hier schuldig aan.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2188 Gepost op: maart 10, 2016, 01:53:28 pm »

We staan 7e omdat wij , Essevee, (niet de scheidsrechters) gefaald hebben na nieuwjaar, zo simpel is het. Ook Eddy Cordier (transferbeleid) is hier schuldig aan.

Ah ok, dus het ging goed tot nieuwjaar maar Cordier heeft gefaald omdat we 3 nieuwe spelers haalden (waarvan ik nog altijd denk dat ze alle 3 weldegelijk aanwinsten zijn) en het nu na nieuwjaar slecht deden. Het moet toch niet gekker worden

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2189 Gepost op: maart 10, 2016, 04:11:39 pm »
All? Eddy Cordier gaat het nog wat olie op het vuur gooien.
Zou beter de trainer en spelers hun levieten lezen !!!!!

Ik ken een club in het Brusselse die talent genoeg heeft om met 2 ploegen los kampioen te spelen in onze competitie.  Daar worden regelmatig levieten gelezen.   Voor het resultaat van dergelijke praktijken moet je eens kijken naar het klassement, het verloop van trainers, etc.
Meneer Cordier heeft 100% gelijk met wat hij zegt in de pers !

Offline mike

  • Leden
  • Berichten: 98
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2190 Gepost op: maart 12, 2016, 10:14:40 am »
wees blij met wat we al hebben berijkt.
geen gevecht tegen de degradatie nieuw stadion in opbouw.
ik had liever ook een beter seizoen meegemaakt.
maar ik ben er zeker van dat we nog gloriejaren zullen meemaken ;) :D

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.285
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2191 Gepost op: maart 14, 2016, 11:53:05 am »
Waar zijn die azijnpissers nu ?  :)
SV TILL I DIE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2192 Gepost op: maart 14, 2016, 11:59:03 am »
Waar zijn die azijnpissers nu ?  :)
Ja, aanwezig, wa d'ist :D?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.285
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2193 Gepost op: maart 14, 2016, 12:15:50 pm »
Ja, aanwezig, wa d'ist :D?
Wat moet er nu aangedaan worden? 4 keer PO1 in 7 edities.. Welke trainer zou beter doen met Essevee? En met deze ploeg...
SV TILL I DIE

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2194 Gepost op: maart 14, 2016, 12:50:21 pm »
Wat moet er nu aangedaan worden? 4 keer PO1 in 7 edities.. Welke trainer zou beter doen met Essevee? En met deze ploeg...

ik stel soms ook de vraag : geef me dan 1 trainer (of desnoods een paar) waarmee we het minstens even goed hadden gedaan.  is natuurlijk onmogelijk te weten hoe het met andere gegaan zou zijn, maar ik heb toch nog nooit een "deftige" vervanger of voorstel gehoord :)

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.285
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2195 Gepost op: maart 14, 2016, 12:51:56 pm »
ik stel soms ook de vraag : geef me dan 1 trainer (of desnoods een paar) waarmee we het minstens even goed hadden gedaan.  is natuurlijk onmogelijk te weten hoe het met andere gegaan zou zijn, maar ik heb toch nog nooit een "deftige" vervanger of voorstel gehoord :)
Inderdaad, de enige die ik nog zou kunnen bedenken is Vercauteren  :P
SV TILL I DIE

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2196 Gepost op: maart 14, 2016, 01:55:30 pm »
Wat moet er nu aangedaan worden? 4 keer PO1 in 7 edities.. Welke trainer zou beter doen met Essevee? En met deze ploeg...
Ge onderschat onze ploeg en ge overschat onze trainer(op dit moment).  Wie in eerste klasse heeft als trainer zoveel inspraak in .... alles?  Hoe kan ik daar op antwoorden, er zijn nog meer goeie trainers hoor die resultaten halen,er is aan ieder trainer wel iets dat ze verkeerd doen,ik zag de hand van Dury niet meer;tijdens de winterstop zei hij al dat plaats 7 ook goed was,hij smeet spelers onherroepelijk op de bank of nog verder, en andere liet hij dan te lang staan,er zat nog weinig systeem in,geen looplijnen,teveel twijfel in het hoofd van Dury en geen geloof in de ploeg en zijn bank,dat had duidelijk veel invloed op de spelers.
Niet vergeten dat er is geen enkele trainer is die zoveel inspraak heeft, indien Dury weg is, is die alleenheerschappij ook weg,vond dat Dury voor de match weer was geland(gaf toe dat hij fout was ivm zijn uitschuiver tegenover de scheids(de rode kaart van Meit?) en gaf toe dat hij het niet meer wist ,hij was/is de weg kwijt door .... angst??,speelde 'eindelijk' eens met Cordaro,De Ridder,Thiam,Leye en Kaya samen, zette Storm terug op de bank, ik hoop op een Dury 4 nu  ;)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2197 Gepost op: maart 14, 2016, 02:12:15 pm »
Ge onderschat onze ploeg en ge overschat onze trainer(op dit moment).  Wie in eerste klasse heeft als trainer zoveel inspraak in .... alles?  Hoe kan ik daar op antwoorden, er zijn nog meer goeie trainers hoor die resultaten halen,er is aan ieder trainer wel iets dat ze verkeerd doen,ik zag de hand van Dury niet meer;tijdens de winterstop zei hij al dat plaats 7 ook goed was,hij smeet spelers onherroepelijk op de bank of nog verder, en andere liet hij dan te lang staan,er zat nog weinig systeem in,geen looplijnen,teveel twijfel in het hoofd van Dury en geen geloof in de ploeg en zijn bank,dat had duidelijk veel invloed op de spelers.
Niet vergeten dat er is geen enkele trainer is die zoveel inspraak heeft, indien Dury weg is, is die alleenheerschappij ook weg,vond dat Dury voor de match weer was geland(gaf toe dat hij fout was ivm zijn uitschuiver tegenover de scheids(de rode kaart van Meit?) en gaf toe dat hij het niet meer wist ,hij was/is de weg kwijt door .... angst??,speelde 'eindelijk' eens met Cordaro,De Ridder,Thiam,Leye en Kaya samen, zette Storm terug op de bank, ik hoop op een Dury 4 nu  ;).
Over het eerste helemaal niet akkoord. Er zijn ploegen die na ZW zijn geeindigd die beter zijn en een betere kern hebben.
Over Dury : zelfs in ons beste seizoen waren er die ?Dury buiten' riepen. Je hebt nu eenmaal pro en contra en zoals overal is de trainer de eerste die het moet ontgelden als het minder loopt.
Niet vergeten dat de spelers die het voor ons moeten doen (Bossut, Verboom, Lepoint, Kaya, Leye, Thiam om maar die te noemen) in die periode allemaal niet in beste doen waren. Iedere trainer heeft het dan moeilijk.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2198 Gepost op: maart 14, 2016, 02:13:56 pm »
Inderdaad, de enige die ik nog zou kunnen bedenken is Vercauteren  :P

En laat dat nou de naam zijn die circuleert als Dury zou besluiten om te stoppen met T1. Daarmee gaat Dury niet weg uit de club maar zal de rol verder uitoefenen van sportief manager maar geen T1 meer zijn. Dat Dury en Vercauteren het goed met elkaar kunnen vinden is ook geen geheim dacht ik. Maar goed, denk niet dat dit scenario snel zal plaats vinden. Dury heeft altijd aangegeven dat hij europees wil spelen in het nieuwe stadion en dat hij dan stopt. De kans dat we eerder europees spelen dan dat het stadion helemaal af is acht ik eigenlijk vrij groot in  :P.

Ge onderschat onze ploeg en ge overschat onze trainer(op dit moment).  Wie in eerste klasse heeft als trainer zoveel inspraak in .... alles?  Hoe kan ik daar op antwoorden, er zijn nog meer goeie trainers hoor die resultaten halen,er is aan ieder trainer wel iets dat ze verkeerd doen,ik zag de hand van Dury niet meer;tijdens de winterstop zei hij al dat plaats 7 ook goed was,hij smeet spelers onherroepelijk op de bank of nog verder, en andere liet hij dan te lang staan,er zat nog weinig systeem in,geen looplijnen,teveel twijfel in het hoofd van Dury en geen geloof in de ploeg en zijn bank,dat had duidelijk veel invloed op de spelers.
Niet vergeten dat er is geen enkele trainer is die zoveel inspraak heeft, indien Dury weg is, is die alleenheerschappij ook weg,vond dat Dury voor de match weer was geland(gaf toe dat hij fout was ivm zijn uitschuiver tegenover de scheids(de rode kaart van Meit?) en gaf toe dat hij het niet meer wist ,hij was/is de weg kwijt door .... angst??,speelde 'eindelijk' eens met Cordaro,De Ridder,Thiam,Leye en Kaya samen, zette Storm terug op de bank, ik hoop op een Dury 4 nu  ;)
Moet je hierin toch ook gelijk geven, Dury heeft volgens mij een erg moeilijk jaar gekend op trainer gebied. Hoop dat hij er opnieuw van gegroeid en van bij geleerd heeft. Je zag dan gisteren ook dat de emoties groot waren. Hoop dat hij samen met de ploeg mag genieten van Play-off 1 en dat we volgend jaar Dury versie 4.0 aan het werk mogen zien  ;D

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2199 Gepost op: maart 14, 2016, 02:16:35 pm »
Ge onderschat onze ploeg en ge overschat onze trainer(op dit moment).  Wie in eerste klasse heeft als trainer zoveel inspraak in .... alles?  Hoe kan ik daar op antwoorden, er zijn nog meer goeie trainers hoor die resultaten halen,er is aan ieder trainer wel iets dat ze verkeerd doen,ik zag de hand van Dury niet meer;tijdens de winterstop zei hij al dat plaats 7 ook goed was,hij smeet spelers onherroepelijk op de bank of nog verder, en andere liet hij dan te lang staan,er zat nog weinig systeem in,geen looplijnen,teveel twijfel in het hoofd van Dury en geen geloof in de ploeg en zijn bank,dat had duidelijk veel invloed op de spelers.
Niet vergeten dat er is geen enkele trainer is die zoveel inspraak heeft, indien Dury weg is, is die alleenheerschappij ook weg,vond dat Dury voor de match weer was geland(gaf toe dat hij fout was ivm zijn uitschuiver tegenover de scheids(de rode kaart van Meit?) en gaf toe dat hij het niet meer wist ,hij was/is de weg kwijt door .... angst??,speelde 'eindelijk' eens met Cordaro,De Ridder,Thiam,Leye en Kaya samen, zette Storm terug op de bank, ik hoop op een Dury 4 nu  ;)
2
De eerste maal in vele maanden dat er niks aan de opstelling aan te merken was en dat hebben we ook aan het resultaat gezien. Al de topspelers deden mee en de meesten werden ook op hun sterkste positie uitgespeeld.
De kritiek op Dury was niet meer dan terecht, waarom start je na de winterstop met Poletanovic ipv Essikal, onbegrijpelijk.

De azijnpissers, waarvan ik er ??n ben/was, hebben hier door 1 gewonnen partij niet minder gelijk.
Gisteren zijn we 'back to basics' gegaan en het heeft gewerkt. Iets wat de 'azijnpissers' hier al weken vroegen.