Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439896 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2220 Gepost op: mei 11, 2016, 07:51:48 am »
Is Dury iets aan het voorbereiden?  ::)

Dury lyrisch over fans van club uit Play-Off I: "Beste publiek van Belgi?"
11 Mei 2016 07:40 via voetbalnieuws.be

Club Brugge is dit seizoen in eigen huis haast onaantastbaar. Komend weekend kunnen de Brugse fans hun team bovendien naar een nieuwe landstitel stuwen, wanneer Anderlecht op bezoek komt. Het is duidelijk dat voor hen weer een cruciale rol is weggelegd.

De atmosfeer op Jan Breydel imponeert ook Francky Dury: ?Die broeierige sfeer maakt indruk op de tegenstander?, vertelt hij aan Sport/Voetbalmagazine. ?Het doet me denken aan het tijdperk van de twee titels van Standard. Naar Sclessin trekken was altijd een hachelijke onderneming. Tegenwoordig is het zo in Brugge dat als Jos? Izquierdo een goeie actie doet, het publiek zijn naam scandeert. Wanneer Timmy Simons een actie van de tegenstander afblokt, zingt het publiek voor hem. Wanneer Ludovic Butelle een moeilijke bal pakt, heeft hij recht op gezangen.?

?Alle spelers worden erbij betrokken?, vervolgt Dury. ?De reacties van het publiek komen er niet alleen bij doelpunten, maar evengoed na een mooi schot of een geslaagde tackle. De opponenten worden niet met zoiets geconfronteerd bij Standard, Anderlecht, AA Gent of Racing Genk.? Voor de trainer van Zulte Waregem is het dan ook duidelijk: ?Club heeft altijd al het beste publiek van Belgi? gehad, daar bestaat geen twijfel over. Eender welke coach droomt ervan om zulke supporters achter hem te hebben.?

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/212909/Dury_lyrisch_over_fans_van_club_uit_Play-Off_I:_Beste_publiek_van_Belgi?#ixzz48MBQv652

Edit: Opmaak gewijzigd
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2016, 04:18:36 pm door svennay »
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2221 Gepost op: mei 11, 2016, 10:08:04 am »
Beste publiek van Belgi?  ;D, als je boe en awoe-roepen meetelt zeker...  Ik ben veel meer onder de indruk van de sfeer in Mechelen, Charleroi of Standard.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.700
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2222 Gepost op: mei 11, 2016, 10:50:25 am »
Ofwel solliciteert hij opnieuw (club haakte toen af onder luid protest van die "beste" supporters) ofwel willen we enkele spelers van Club vangen in de transferperiode (wat ik al vermoedde na onze slappe prestatie ginds).

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2223 Gepost op: mei 11, 2016, 11:09:21 am »
Ongelooflijk wat een uitspraak kan veroorzaken aan reacties op allerlei fora. Ik heb niets met Club Brugge maar het heeft me toch altijd verbaasd hoe de supporters daar ondanks uitblijven van een titel blijven komen en zelfs nog toenemen. Ik zou het nog wel eens willen zien mocht Anderlecht tien jaar geen titel halen.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2224 Gepost op: mei 11, 2016, 12:04:05 pm »
Pfff domme uitspraak v Dury.
Ofwel ziet hij een opening?

Alleszins zakt hij opnieuw in mijn achting.
Hij werkt al 15jaar in Waregem, zou moeten beseffen hoe moeilijk dit ligt.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2225 Gepost op: mei 11, 2016, 01:43:57 pm »
Pfff domme uitspraak v Dury.
Ofwel ziet hij een opening?

Alleszins zakt hij opnieuw in mijn achting.
Hij werkt al 15jaar in Waregem, zou moeten beseffen hoe moeilijk dit ligt.
2.  Volgens mij is dit toch een sollicitatie, moeten we zoeken naar een andere coach?

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2226 Gepost op: mei 11, 2016, 02:00:52 pm »
Pfff domme uitspraak v Dury.
Ofwel ziet hij een opening?

Alleszins zakt hij opnieuw in mijn achting.
Hij werkt al 15jaar in Waregem, zou moeten beseffen hoe moeilijk dit ligt.
Je moet ook zien waar die uitspraak gedaan is. In SVM gaat het over de twaalfde man van Club en niet over die van Essevee. Hij zegt daar niets verkeerd in mijn ogen. Je kan ook moeilijk verwachten dat rond de 8000 man evenveel lawaai maken als 26000 natuurlijk.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2227 Gepost op: mei 11, 2016, 02:37:18 pm »
Patje's Dagelijke



Good News Show

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2228 Gepost op: mei 11, 2016, 03:01:07 pm »
Patje's Dagelijke



Good News Show
Is een goeie ook al lijk ik er helemaal niet op. Ik ben inderdaad positief ingesteld, er zitten hier al verzuurde mensen genoeg op dit forum. Het is maar voetbal hoor.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2229 Gepost op: mei 11, 2016, 03:22:35 pm »
Patje's Dagelijke



Good News Show

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2230 Gepost op: mei 11, 2016, 04:52:09 pm »
Goesse en Mogul die wat stoken. Twee mensen die geen Dury-fan zijn. Wat zegt Dury nu verkeerd in alle eerlijkheid?

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2231 Gepost op: mei 11, 2016, 08:30:19 pm »
Goesse en Mogul die wat stoken. Twee mensen die geen Dury-fan zijn. Wat zegt Dury nu verkeerd in alle eerlijkheid?

Stoken is het juiste woord idd ! Sommigen vinden zelfs een speldekop in een hooischuur om iemand te prikken.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2232 Gepost op: mei 11, 2016, 10:56:05 pm »
Pfff domme uitspraak v Dury.
Ofwel ziet hij een opening?

Alleszins zakt hij opnieuw in mijn achting.
Hij werkt al 15jaar in Waregem, zou moeten beseffen hoe moeilijk dit ligt.

Precies vergeten wanneer we op de laatste plaats stonden, de esseveefans steeds op een positieve manier -zonder rellen of agressie- massaal de ploeg bleven steunen. In schril contrast met de hooligantoestanden nog niet zolang geleden in brugge wanneer het wat minder ging.


Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2233 Gepost op: mei 11, 2016, 11:38:05 pm »
Gazettepraat moet je altijd met korreltje zout nemen ,de 'stokers' Heulen altijd mee met het verhaaltje dat hen het beste schikt ......👎🚮

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.772
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2234 Gepost op: mei 12, 2016, 08:54:34 am »
zegt daar idd niks verkeerd...en hij en Mannaert komen goed overeen...ook niks fout mee

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.254
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2235 Gepost op: mei 25, 2016, 08:36:47 pm »
10 mogelijke kandidaten om Besnik Hasi op te volgen bij Anderlecht
25 Mei 2016 19:00 via voetbalnieuws.be

4. Francky Dury

In de wandelgangen wordt al langer gefluisterd dat Philippe Collin gecharmeerd is van de kwaliteiten van Francky Dury. De West-Vlaming werd in 2013 ei zo na landskampioen met Zulte Waregem tijdens de beslissende titelmatch in het Astridpark, maar een afgeweken vrije trap van Biglia besliste daar anders over. Hoewel Dury de Alex Ferguson van de West-Vlamingen lijkt te worden, zou hij een aanbod van Paars-Wit wellicht niet kunnen afslaan.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/214290/10_mogelijke_kandidaten_om_Besnik_Hasi_op_te_volgen_bij_Anderlecht#ixzz49h5DEHmD

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.254
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2236 Gepost op: juni 22, 2016, 08:20:42 am »
Belgische clubs dachten aan Dury: "Een compliment voor mezelf"
22 juni 2016 08:06 via voetbalprimeur.be

Francky Dury begint aan een nieuw seizoen bij Zulte Waregem. Het had niet veel gescheeld of hij was nu trainer van een andere club. Zo dachten verschillende ploegen aan de trainer van Zulte Waregem.

Het Laatste Nieuws meldt dat de naam van Dury de voorbije maanden bij Genk, het Franse Lille en Club Brugge is gevallen. Genk koos uiteindelijk voor Peter Maes en Michel Preud'homme besloot om bij Blauw-Zwart te blijven. Lille drong w?l aan, maar tot een overgang kwam het niet. Dat vindt Dury niet zo erg.

"Eigenlijk praat ik hier niet graag over, maar ergens vind ik het een compliment voor mezelf en Zulte Waregem dat die clubs aan me gedacht hebben. Ze kennen me en weten waar ik voor sta", vertelt hij in de ochtendkrant.

"Lille heeft me een aanbieding gedaan, maar op dat moment - na een moeilijk seizoen vol zorgen - vond ik niet dat ik het kon maken om te vertrekken, ook al was die belangstelling behoorlijk concreet. Die interesse was een leuke vorm van appreciatie."

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/668616/belgische-clubs-dachten-aan-dury-een-compliment-voor-mezelf-.html?utm_source=vpclubsectie&utm_medium=facebookclub&utm_campaign=fbsvzultewaregemprimeur

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2237 Gepost op: augustus 23, 2016, 01:19:24 pm »
Wist niet waar ik het precies moest zetten. Dury geeft een woordje uitleg over de ploeg.
Artikel vanop HLN van 22 augustus

BALANS is het codewoord
22 augustus 2016 via hln+


Zelfs met een vergrootglas is de magie van pakweg Thorgan Hazard in dit Zulte Waregem niet te vinden. En toch legt Essevee heerlijk voetbal op de mat. Toeval bestaat niet: dit spel is de vrucht van herhaling, herhaling en nog eens herhaling. Met ?balans? als codewoord.

Francky Dury kust zijn beide handen voor de komst van Davy De fauw, Timothy Derijck en Brian Hamalainen. Het is namelijk door die drie aanwinsten dat hij in staat is om het voetbal te spelen waar hij van houdt: met hoge flanken, maar tegelijk verdedigende zekerheid - vorig seizoen was die balans er niet. Onder Dury moet de defensie - met ook buffers Lukas Lerager en Soualiho Me?t? voor het duo Derijck-Marvin Baudry - het centrum versmachten. Spelers vertellen ons dat de trainer die visie verkoopt als ?de defensieve T?, omdat die letter de vorm heeft die z?n ploeg moet aannemen als de tegenstander oprukt.

Vergis u niet: de flanken worden daarbij niet vrijgelaten, maar als er dan t?ch tegenprikken dreigen, dan verkiest Dury dat de tegenstander oprukt langs de buitenkanten - altijd minder gevaarlijk. Die benadering is ook een noodzakelijk kwaad voor Zulte Waregem, want vaak staan vleugelverdedigers De fauw en Hamalainen z? hoog, dat er amper een moment is om op tijd terug te zakken bij counters. ?We staan met veel jongens voor de bal, vandaar dat het cruciaal is dat je de bal niet verliest op het middenveld?, aldus Dury. ?Net dat hebben we wel gedaan bij dat eerste tegendoelpunt - die goal ligt me een beetje op de maag. Het zal wel verteren.?

Lerager past perfect binnen de tactiek van Zulte Waregem. Hij voetbalt zuiver, heeft het loopvermogen om te infiltreren en is balvast. Me?t? heeft in se dezelfde mogelijkheden, maar legt te veel risico in zijn spel. Zijn nonchalance, met balverlies, bezorgt zijn coach grijze haren. ?Maar Me?t? is wel een goeie gast?, glimlachte Dury.

Voorts liggen voor elke match de aanvalspatronen anders - het hangt af van de zwakke punten van de tegenstander. Dury: ?We trainen daar dagelijks op. De spelers weten perfect wat ze moeten doen in eender welke situatie.? E?n van de meest gebruikte aanvallen is de volgende: (flank)verdediger speelt in op de afhakende diepe spits Mbaye Leye, die aflegt op de spelverdeler. Die bedient op zijn beurt de lopende mensen in de rug van de defensie. Bedoeling is dat alles in de mate van het mogelijke in ??n tijd gebeurt - de passvormen studeert Dury tot vervelens toe in op training. Het is saai, maar het werkt. En het is de reden waarom Zulte Waregem bij machte is om zelfs zonder creatieve nummer tien - genre Onur Kaya of destijds Hazard of Berrier - attractief voetbal af te leveren.

De sleutel in Dury?s filosofie is wel tactische discipline. De coach gunt zijn offensieve pionnen de vrijheid om van positie te wisselen, maar elke zone moet wel voortdurend ingevuld worden. Concreet: als Igor Vetokele diep staat, zakt Leye af naar links. En als Derijck inschuift met de bal aan de voet, blijft Me?t? of Lerager centraal achterin hangen.

Onvoorspelbaar

Dury juicht die wijzigingen toe - het maakt Essevee onvoorspelbaar - op voorwaarde dus dat de balans behouden blijft. ?Iedereen, tot zelfs de aanvallers toe, werken bijzonder hard. Mijn spelers zijn niet bang om hun mouwen op te stropen. Gelukkig maar, want enkel zo kunnen we meespelen.?

Dury beseft immers beter dan wie ook dat hij een uitzonderlijke speler als Thorgan Hazard mist om hoger te mikken. ?We hebben een even goeie ploeg als in het jaar waarin we vierde eindigden, maar zijn niet zo sterk als het seizoen waarin we maar net de titel misten. Het verschil heet een enorm talent als Thorgan.? De enige manier om dat verschil zo klein mogelijk te houden, is defensieve en offensieve balans. En dus zullen de passvormen vaste kost blijven. Maar wees gerust: als de resultaten blijven volgen, zal geen enkele speler daarover klagen.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2016, 03:03:31 pm door svennay »

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.254
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2238 Gepost op: augustus 23, 2016, 03:07:08 pm »
Zulte Waregem heeft nieuwe Malanda en Delaplace gevonden: "Collectief sterker"
23 augustus 2016 om 11:22 via voetbalprimeur.be

Zulte Waregem is bezig aan een vergelijkbare start als in het topseizoen waarin de club tweede werd. Toen beschikte Essevee over spelers zoals Junior Malanda en Jonathan Delaplace. Die lijkt Zulte Waregem opnieuw gevonden te hebben.

"Iedereen weet dat ik Malanda zeer hoog inschatte", vertelt Francky Dury aan Het Nieuwsblad. "Voetballend zou hij bij VfL Wolfsburg nog veel stappen hebben gezet. Maar Soualiho Meit?, die dezelfde body en fysieke kracht heeft, is niet alleen tweevoetig: hij heeft ook meer voetballende kwaliteiten."

"Hetzelfde bij Lukas Lerager en Delaplace: ze zijn allebei een norm wat loopvermogen betreft, maar Lerager heeft betere voeten. Lerager - pas 23 - is volume ?n balvastheid in ??n. Eigenlijk is hij Delaplace ?n Kums tegelijk", klinkt het.

Beleeft Zulte Waregem ook een nieuw topseizoen? Mogelijk, maar een nieuwe tweede plek zit er volgens Dury niet in. "Essevee is vandaag in de breedte ?n collectief sterker. De groep heeft bovendien een geweldige mentaliteit. Je mag onze eerste plaats niet overschatten maar je moet ze ook niet onderschatten." Dury weet ook wat Zulte Waregem mist, een Thorgan Hazard.

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/683177/zulte-waregem-heeft-nieuwe-malanda-en-delaplace-gevonden-collectief-sterker-.html?utm_source=vpclubsectie&utm_medium=facebookclub&utm_campaign=fbsvzultewaregemprimeur

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2239 Gepost op: augustus 24, 2016, 04:26:56 pm »
Misschien niet helemaal hier op zijn plaats, maar het is wel in lijn met bovenstaand artikel en de vergelijking met 3 jaar geleden.

Ik heb het gevoel dat iedereen, zelfs tot Dury toe, vergeet dat het succes van 12-13 v??l meer aan Berrier toe te schrijven is dan aan Hazard. Gouden Thorgan, da's vooral 13-14.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2016, 02:08:16 pm door Naessens C »