Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439888 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2420 Gepost op: mei 02, 2017, 05:29:39 pm »
Misschien eens afstappen van al die cliche namen a la Maes, Vercauteren en andere Peeters' (die toch geen trainer wordt).

Neen, eens een nieuwe frisse wind in de trainerswereld. Ik weet dat dit een risico is, maar soms moet je durven springen...
Namen kan ik dus bijgevolg niet geven. Maar ik denk dan aan voorbeelden van een Nagelsman bij Hoffenheim om maar iets te zeggen he. Jong, weinig ervaring als speler op het hoogste niveau enzo...

Maar in Belgi? blijft zo iets moeilijk merk ik. Men blijft altijd vast houden aan dezelfde clich? namen.

Hebben dat willen proberen met De Roover, en we weten allemaal hoe dit afgelopen is...

Maar 't kan inderdaad meevallen ook.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2421 Gepost op: mei 02, 2017, 05:35:05 pm »
Misschien eens afstappen van al die cliche namen a la Maes, Vercauteren en andere Peeters' (die toch geen trainer wordt).

Neen, eens een nieuwe frisse wind in de trainerswereld. Ik weet dat dit een risico is, maar soms moet je durven springen...
Namen kan ik dus bijgevolg niet geven. Maar ik denk dan aan voorbeelden van een Nagelsman bij Hoffenheim om maar iets te zeggen he. Jong, weinig ervaring als speler op het hoogste niveau enzo...

Maar in Belgi? blijft zo iets moeilijk merk ik. Men blijft altijd vast houden aan dezelfde clich? namen.

Hebben dat willen proberen met De Roover, en we weten allemaal hoe dit afgelopen is...

Maar 't kan inderdaad meevallen ook.

Klopt, maar dan moet je wel een goede screening doen nauurlijk.

De Roover, zag je toch onmiddellijk, had net zoals Clement de uitstraling van de spons waarmee 1972 zijn auto wast.

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.046
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2422 Gepost op: mei 02, 2017, 05:50:06 pm »
Walter Meeuws, Peruzovic, Desaeyere, Leekens, ... keuze genoeg toch !

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2423 Gepost op: mei 02, 2017, 05:59:10 pm »
Walter Meeuws, Peruzovic, Desaeyere, Leekens, ... keuze genoeg toch !

 ;D

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2424 Gepost op: mei 02, 2017, 06:46:24 pm »
Wat mij een beetje verontrust is dat hij (Dury zelf dus, en niet de club) dus geen duidelijkheid schept.

of hij wil dit misbruiken om het bestuur te dwingen wat meer geld uit te geven
of hij geniet van al deze aandacht en speelt het spelletje mee
of hij en het bestuur (van Essevee) spelen het mediaspelletje mee om in het nieuws te blijven

of het is al in kannen en kruiken en houd de bal af tot na PO1

Mag er niet aan denken dat hij zou vertrekken ... al zou ik het er makkelijker mee hebben mocht hij naar Dortmund of Lille zijn gegaan, maar Brugge ... da's echt om de hoek.

Inderdaad, heb net hetzelfde gevoel...
Ik vrees daarom enkel dat je enkele zaken mag schrappen...

Eigenlijk niet normaal hoe de journalisten of media in het algemeen, eigenlijk voor alles en iedereen beslissen...

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.119
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2425 Gepost op: mei 02, 2017, 07:34:17 pm »
3/4 doet alsof Dury al weg is ? Wij zijn als club niet klaar voor het vertrek van Dury volgens mij , seizoen 2017-2018 gaat een moeilijk seizoen worden voor ons en als Dury vertrekt gaat het er nog moeilijker op worden het centrale middenveld moet vervangen worden en das nog altijd onze motor !
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2017, 07:36:45 pm door japarov »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2426 Gepost op: mei 02, 2017, 07:40:24 pm »
Voor wat het waard is...
Een kennis zou het aan een kennis gezegd hebben.

Peter Maes zou vandaag al gespot zijn in Waregem...

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.031
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2427 Gepost op: mei 02, 2017, 07:43:14 pm »
Voor wat het waard is...
Een kennis zou het aan een kennis gezegd hebben.

Peter Maes zou vandaag al gespot zijn in Waregem...
Als (!) Dury zou vertrekken, dan is het wel degelijk zo'n type (kaliber) dat nodig zal zijn om dat vertrek enigszins op te vangen...

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2428 Gepost op: mei 02, 2017, 07:46:23 pm »
Tchit? heeft zijn Pro License cursus afgerond en zou hier torenhoog favoriet zijn om Dury op te volgen.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.218
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2429 Gepost op: mei 02, 2017, 07:48:21 pm »
Voor wat het waard is...
Een kennis zou het aan een kennis gezegd hebben.

Peter Maes zou vandaag al gespot zijn in Waregem...
Als (!) Dury zou vertrekken, dan is het wel degelijk zo'n type (kaliber) dat nodig zal zijn om dat vertrek enigszins op te vangen...

Heb jij een ploeg van Maes al goed voetbal zien spelen?
Speelt altijd met 2 brekers voor de defensie, geen voetballers.

Ik zou daar geen gan van zijn.
Dury is ook meer dan coach he. Maes heeft het verstand niet om 'meer' te zijn. En ik zeg dat niet om hem af te breken


Waarom denken we niet aan Bico  :D

Offline Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.031
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2430 Gepost op: mei 02, 2017, 08:22:20 pm »
Voor wat het waard is...
Een kennis zou het aan een kennis gezegd hebben.

Peter Maes zou vandaag al gespot zijn in Waregem...
Als (!) Dury zou vertrekken, dan is het wel degelijk zo'n type (kaliber) dat nodig zal zijn om dat vertrek enigszins op te vangen...

Heb jij een ploeg van Maes al goed voetbal zien spelen?
Speelt altijd met 2 brekers voor de defensie, geen voetballers.

Ik zou daar geen gan van zijn.
Dury is ook meer dan coach he. Maes heeft het verstand niet om 'meer' te zijn. En ik zeg dat niet om hem af te breken


Waarom denken we niet aan Bico  :D
En toch is het een van de weinigen die ik 'capabel' zie om de erfenis van Dury te dragen... Veel alternatieven zie ik helaas niet. En enkele nobele onbekenden/buitenlanders hebben we hier een paar jaar terug al gezien.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2431 Gepost op: mei 02, 2017, 10:06:35 pm »
Voor wat het waard is...
Een kennis zou het aan een kennis gezegd hebben.

Peter Maes zou vandaag al gespot zijn in Waregem...
Als (!) Dury zou vertrekken, dan is het wel degelijk zo'n type (kaliber) dat nodig zal zijn om dat vertrek enigszins op te vangen...

Heb jij een ploeg van Maes al goed voetbal zien spelen?
Speelt altijd met 2 brekers voor de defensie, geen voetballers.

Ik zou daar geen gan van zijn.
Dury is ook meer dan coach he. Maes heeft het verstand niet om 'meer' te zijn. En ik zeg dat niet om hem af te breken


Waarom denken we niet aan Bico  :D
En toch is het een van de weinigen die ik 'capabel' zie om de erfenis van Dury te dragen... Veel alternatieven zie ik helaas niet. En enkele nobele onbekenden/buitenlanders hebben we hier een paar jaar terug al gezien.

Spijtig genoeg is er geen enkele zekerheid als je een trainer aanstelt. Voor hetzelfde geld mislukt een Maes of een Vercauteren terwijl een Peeters of een Belhocine het misschien wel goed zouden doen.
Een goede trainer zijn is 1 ding, je spelers meekrijgen in je verhaal en resultaten halen een ander.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2432 Gepost op: mei 02, 2017, 10:08:46 pm »
Dury als opvolger van Preud'homme? "Enkel als alle andere pistes doodlopen"
2 mei 2017 om 21:49 via voetbalprimeur.be

Michel Preud?homme zal na dit seizoen hoogstwaarschijnlijk opstappen als trainer van Club Brugge. Volgens Het Belang Van Limburg is het vrijwel zeker dat Francky Dury volgend seizoen op de bank zit in het Jan Breydelstadion, maar Sport/Voetbalmagazine is daar helemaal niet mee akkoord.

Volgens het weekblad is Dury geen optie voor Blauw-Zwart. "Het is opvallend hoeveel kranten, makelaars en analisten Francky Dury volgend seizoen al bij Club Brugge zien. En vooral het feit dat Club dat gerucht niet ontkracht", staat er te lezen.

"Nochtans concludeerde voorzitter Bart Verhaeghe, die prat gaat op zijn mensenkennis, al v??l langer dan vandaag dat Dury ?niet geschikt is voor Club'. Mede omdat Verhaeghe vreest dat het Brugse publiek Dury niet zou aanvaarden."

"Dat hoeft de buitenwereld echter niet te weten, want zo kan Club rustig op zoek naar andere coaches. Enkel als alle andere pistes doodlopen, wordt Dury misschien nog een optie."

Bron: https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/738595/dury-als-opvolger-van-preud-homme-enkel-als-alle-andere-pistes-doodlopen-.html

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2433 Gepost op: mei 02, 2017, 10:13:23 pm »
Dury inderdaad een appartement in Knokke gekocht wat hij volledig aan het verbouwen is.
Voor wat het waard is natuurlijk.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2434 Gepost op: mei 02, 2017, 10:15:08 pm »
Origineel artikel:

Francky Dury kon voetbalgeschiedenis schrijven, maar deed het niet
02/05/17 om 15:45 - Bijgewerkt om 15:48 via voetbalmagazine

Sportjournalist Dirk Vandenberghe kijkt terug op de horrortackle van Zulte Waregemspeler Henrik Dalsgaard afgelopen weekend. 'Francky Dury, een gentlemen en uiterlijk doorgaans van het rustige, kordate type, had daar een voorbeeld kunnen stellen.'

Alleen als alle andere pistes doodlopen, is Francky Dury misschien nog een optie voor Club Brugge.

Francky Dury, coach van SV Zulte Waregem, heeft afgelopen weekeinde jammer genoeg een kans gemist om wereldwijd voetbalgeschiedenis te schrijven. In de eerste helft van de match tussen zijn ploeg en Club Brugge ging zijn speler Henrik Dalsgaard nogal driest een duel aan met Ruud Vormer. Dalsgaard nam een aanloopje en sprong met twee benen vooruit richting bal. Vormer ontsnapte alleen aan een zware blessure omdat hij tijdig opsprong. Zo was het voor Dalsgaard ook eenvoudig om alsnog de bal te spelen.

'Francky Dury kon voetbalgeschiedenis schrijven, maar deed het niet'

De analisten waren het na de wedstrijd roerend eens: donkerrood, want de integriteit van de speler was in het gedrang gebracht. Scheidsrechter Alexandre Boucaut, op een tiental meter van de actie, knipperde even met de ogen en liet vervolgens doorspelen. Een black-out? Een tijdelijke zinsverbijstering? Of gewoon een beetje vermoeid?

Het is op dat moment dat de coach Dury geschiedenis had kunnen schrijven. Zoals een speler wel eens toegeeft dat hij de bal met de hand beroerde, of een onterecht toegekende strafschop overduidelijk naast schiet, zo had Dury na deze fase Dalsgaard naar binnen kunnen roepen voor een verfrissende douche, zonder hem te vervangen.

Dury, een gentlemen en uiterlijk doorgaans van het rustige, kordate type, had zo een voorbeeld kunnen stellen. Niet alleen een voorbeeld van fair play, maar ook een principieel voorbeeld: dit soort gedrag hoeven we niet meer te tolereren op een voetbalveld. Dury had na de wedstrijd zijn speler nog wat geschiedenis kunnen bijbrengen. Over het einde van de loopbaan van Luc Nilis, bijvoorbeeld. Of hoe voormalig Waregem-speler Yvan Desloover voor de rest van zijn voetballoopbaan bekend stond als die speler die het been brak van Juan Lozano, met een rechtszaak als gevolg.


Bovendien, cynisch genoeg had Dury zijn team met tien man kunnen laten spelen zonder al te erge sportieve gevolgen. Zulte Waregem won al de beker en is daardoor zeker van de Europa League. Het kan maar beter niet te goed presteren in Play-off I, of het dreigt nog voorronde te moeten spelen voor de Champions League, wat met alle respect een kansloze missie is.

Ik dacht alleen: vervang die man, snel, voor er echt ongelukken gebeuren.

Neen, niemand had het Dury kwalijk genomen, integendeel. De beelden zouden de wereld zijn rondgegaan als een lichtend voorbeeld. De coach die een grens trekt wat betreft brutaliteit van eigen spelers, de voormalige agent die paal en perk stelt aan voetbalgeweld op het gras. CNN en BBC zouden vandaag de weg hebben gezocht naar het riante trainingscomplex van SVZW.

Dat het toch niet gebeurde, zal ik Dury zeker niet ten kwade duiden. Dit soort onorthodoxe fair play maakt helaas geen deel uit van de zeden van het voetbal. En in alle eerlijkheid: het was ook niet mijn eerste reflex. Ik dacht alleen: vervang die man, snel, voor er echt ongelukken gebeuren. De mogelijkheid hem gewoon van het veld te halen zonder te vervangen, als een statement, kwam bij mij ook pas vanochtend, tijdens het uitlaten van de hond.

Zou Dalsgaard van het veld halen na?ef zijn geweest? Of is het na?ef om te denken dat een trainer ooit zoiets zou kunnen doen? Uiteraard is dat na?ef. Maar voetbal hangt, naast geld, cynisme en brutaliteit, aan elkaar van de na?viteit. De na?eve hoop van de supporter dat het dit jaar anders en beter wordt, dat Club Brugge of Anderlecht eens de Champions League kan winnen, Waregem de Europa League of KV Kortrijk de landstitel. Ok?, dat laatste is overdreven, maar na?eve hoop hoort bij het voetbal. En het voetbal zou beter gediend zijn met wat meer na?viteit en wat minder brutale tackles. Na?ef is het nieuwe stoer, ol? ol?!

Bron: http://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/francky-dury-kon-voetbalgeschiedenis-schrijven-maar-deed-het-niet/article-opinion-847641.html

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.778
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2435 Gepost op: mei 02, 2017, 10:27:10 pm »
efkes wa overdijven... met 2 benen vooruit...

Dury vrijwillig met 10 verder spelen...
ja tuurlijk, wij moeten moeder theresa worden

CNN BBC die de weg vinden naar ons riant trainingscomplex.....
moeten wij die man nog au serieux nemen...

Ik hoop dat men binnen bestuur begint te beseffen
dat de grove hamer door
essevee gehaald wordt...

elk klein stukje wordt enorm opgeblazen
en wij afgemaakt...


Zoals ik zei, Manaert wil het, Verhaeghe niet echt....

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2436 Gepost op: mei 03, 2017, 12:04:17 am »
Sport Voetbalmagazine
Via Ludwig V




Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.699
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2437 Gepost op: mei 03, 2017, 08:33:27 am »
Eindelijk objectieve journalistiek. Wat anders dan die Krotrijk supporter Buyse die voor het Nieuwsblad schrijft. Die laatste verkneukelde hem al in een teloorgang van Zulte Waregem...

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.290
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2438 Gepost op: mei 03, 2017, 12:30:29 pm »
Het wordt blijkbaar "de" soap van het begin der transferperiode: Bart Verhaeghe ziet Dury absoluut niet als kandidaat trainer  nummer 1, eerder als noodoplossing... (Voetbalprimeur)
Wordt vervolgd....

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.475
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2439 Gepost op: mei 03, 2017, 01:18:06 pm »
Het is eigenlijke een schande dat "Het Belang van Limburg" in koeieletters schrijft dat Dury de volgende trainer wordt van Brugge. Inderdaad, verschillende bronnen zouden graag hebben dat Dury weggaat met de hoop dat onze ploeg in de toekomst geen concurrent meer is voor de ploegen die PO1 willen spelen. Bijvoorbeeld Genk.
Al dit gezever over Dury wel of niet naar Brugge , is er omdat vorige maandag tegen Brugge gespeeld werd.
Voor mij is het duidelijk dat Dury blijft bij Essevee. Men gaat via de offici?le site toch geen regelrechte leugens verkondigen. Lees "Duiding bij geruchten omtrent Dury" op de site.