Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 439893 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.218
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3080 Gepost op: oktober 28, 2020, 04:44:07 pm »
Zoals Messoudi zegt, er staat geen ploeg op het veld.
Brys kan een ploeg smeden, Storck kan dat.
Dury dus niet. Nooit geweest. Denk maar aan de eerste jaren waar ie zelf aan Leleu gaat vragen om een ploeg te smeden. Hij moest dat in goede banen leiden.

Ik vraag mij langs de andere kant ook af of Timme en Davy dit zouden kunnen bij vertrek Dury?
Die 2 zitten hier nu al, dan moeten zij daar toch ook aan werken?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3081 Gepost op: oktober 28, 2020, 04:47:15 pm »
Zoals Messoudi zegt, er staat geen ploeg op het veld.
Brys kan een ploeg smeden, Storck kan dat.
Dury dus niet. Nooit geweest. Denk maar aan de eerste jaren waar ie zelf aan Leleu gaat vragen om een ploeg te smeden. Hij moest dat in goede banen leiden.

Ik vraag mij langs de andere kant ook af of Timme en Davy dit zouden kunnen bij vertrek Dury?
Die 2 zitten hier nu al, dan moeten zij daar toch ook aan werken?

Timmy hoofdcoach maken en Dury enkel TD om zo de ontslagvergoeding te omzeilen en hem aan boord te houden? Zou Timmy dat (aan)kunnen?

En wie halen we dan in Timmy zijn plaats? 

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3082 Gepost op: oktober 28, 2020, 05:04:02 pm »


Zulte Waregem duidelijk over ontslag Dury
28 Oktober 2020 07:37 bron: Voetbalkrant via Voetbalnieuws.be

Zulte Waregem zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen. In zijn zes voorbije competitiewedstrijden slaagde Essevee erin om slechts één puntje te pakken. De club staat in het klassement dan ook op de zestiende plaats, enkel Waasland-Beveren en Moeskroen behaalden nog minder punten.

Die twee laatste ploegen hebben echter nog een wedstrijd, in het geval van WB zelfs twee wedstrijden, minder gespeeld. Bovendien boekte Zulte Waregem enkel tegen hun een overwinning. Voorts werd gelijkgespeeld tegen een matig Standard, de rest van de wedstrijden gingen telkens verloren. Allerminst dus de resultaten waar men op hoopte, toen eind vorig seizoen het zogenaamde 'Essevee 2.0' werd aangekondigd.

Er worden dan ook steeds meer vraagtekens geplaatst bij de positie van coach Francky Dury. Zijn verdiensten voor de club staan uiteraard buiten kijf en de trainer wist een scheve situatie in het verleden al meermaals recht te trekken. Toch zou een nieuwe wind geen kwaad kunnen. Het probleem is echter dat Dury nog een lopend contract heeft tot 2024. Hem aan de kant schuiven zou dus een stevige duit kosten.

Voorlopig is een ontslag dan ook niet aan de orde, dat laat CEO Eddy Cordier weten aan Sport/Voetbalmagazine. Hij benadrukt wel dat er absoluut een ommekeer moet komen, met de huidige resultaten kan het bestuur niet leven. Er wordt dan ook regelmatig overlegd met Dury en zijn staf. Pas wanneer er geen verandering volgt in de situatie, zullen verdere stappen overwogen worden.

Bron: https://www.voetbalnieuws.be/news/559519/francky-dury-gijzelt-zulte-waregem

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3083 Gepost op: oktober 28, 2020, 06:11:50 pm »


Zulte Waregem duidelijk over ontslag Dury
28 Oktober 2020 07:37 bron: Voetbalkrant via Voetbalnieuws.be

Zulte Waregem zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen. In zijn zes voorbije competitiewedstrijden slaagde Essevee erin om slechts één puntje te pakken. De club staat in het klassement dan ook op de zestiende plaats, enkel Waasland-Beveren en Moeskroen behaalden nog minder punten.

Die twee laatste ploegen hebben echter nog een wedstrijd, in het geval van WB zelfs twee wedstrijden, minder gespeeld. Bovendien boekte Zulte Waregem enkel tegen hun een overwinning. Voorts werd gelijkgespeeld tegen een matig Standard, de rest van de wedstrijden gingen telkens verloren. Allerminst dus de resultaten waar men op hoopte, toen eind vorig seizoen het zogenaamde 'Essevee 2.0' werd aangekondigd.

Er worden dan ook steeds meer vraagtekens geplaatst bij de positie van coach Francky Dury. Zijn verdiensten voor de club staan uiteraard buiten kijf en de trainer wist een scheve situatie in het verleden al meermaals recht te trekken. Toch zou een nieuwe wind geen kwaad kunnen. Het probleem is echter dat Dury nog een lopend contract heeft tot 2024. Hem aan de kant schuiven zou dus een stevige duit kosten.

Voorlopig is een ontslag dan ook niet aan de orde, dat laat CEO Eddy Cordier weten aan Sport/Voetbalmagazine. Hij benadrukt wel dat er absoluut een ommekeer moet komen, met de huidige resultaten kan het bestuur niet leven. Er wordt dan ook regelmatig overlegd met Dury en zijn staf. Pas wanneer er geen verandering volgt in de situatie, zullen verdere stappen overwogen worden.

Bron: https://www.voetbalnieuws.be/news/559519/francky-dury-gijzelt-zulte-waregem
Verdere stappen? 2 nieuwe assistenten?  Zoals de vorige keer?

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.475
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3084 Gepost op: oktober 28, 2020, 08:39:03 pm »
Zou Tmmy eerder T1 kunnen worden dan De Fauw ?

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3085 Gepost op: oktober 28, 2020, 09:13:51 pm »
Vooral dat zinnetje dat bestuur niet kan leven met de huidige resultaten en absoluut een ommekeer wil zien, toont aan dat het krediet van Dury op geraakt ondanks zijn verdiensten voor de club.

Of Simons in zo een moeilijke context met succes kan overnemen, dat betwijfel ik sterk. Ademt veel te weinig het DNA van de club.

Ik denk dat er een heel nieuwe wind moet komen door de club. Nieuwe CEO, trainer die staat voor resultaatvoetbal+ nadenken over spelerswerving en extra middelen zoeken. Dan pas zullen de meeste fans er terug in geloven.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.365
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3086 Gepost op: oktober 29, 2020, 08:21:23 am »
Vooral dat zinnetje dat bestuur niet kan leven met de huidige resultaten en absoluut een ommekeer wil zien, toont aan dat het krediet van Dury op geraakt ondanks zijn verdiensten voor de club.

Of Simons in zo een moeilijke context met succes kan overnemen, dat betwijfel ik sterk. Ademt veel te weinig het DNA van de club.

Ik denk dat er een heel nieuwe wind moet komen door de club. Nieuwe CEO, trainer die staat voor resultaatvoetbal+ nadenken over spelerswerving en extra middelen zoeken. Dan pas zullen de meeste fans er terug in geloven.

Ik blijf het jammer vinden dat we in deze situatie zijn verzeild geraakt en dat we moeten overwegen onze coach buiten te gooien. Hoe is het zover kunnen komen.  En we kunnen niet zeggen het is toeval : het is al het 4de jaar na elkaar. 

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.708
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3087 Gepost op: oktober 29, 2020, 11:10:12 am »
Vooral dat zinnetje dat bestuur niet kan leven met de huidige resultaten en absoluut een ommekeer wil zien, toont aan dat het krediet van Dury op geraakt ondanks zijn verdiensten voor de club.

Of Simons in zo een moeilijke context met succes kan overnemen, dat betwijfel ik sterk. Ademt veel te weinig het DNA van de club.

Ik denk dat er een heel nieuwe wind moet komen door de club. Nieuwe CEO, trainer die staat voor resultaatvoetbal+ nadenken over spelerswerving en extra middelen zoeken. Dan pas zullen de meeste fans er terug in geloven.

Ik blijf het jammer vinden dat we in deze situatie zijn verzeild geraakt en dat we moeten overwegen onze coach buiten te gooien. Hoe is het zover kunnen komen.  En we kunnen niet zeggen het is toeval : het is al het 4de jaar na elkaar.
Er zitten hier genoeg mensen die dit al jaren zagen aankomen,zowel op financieel vlak als op structureel vlak als op sportief vlak, maar het  was allemaal niet waar, liefde maakt blind zeker?  Niet kritisch genoeg zeker, wanneer je al 47 jaar supporter bent van Essevee, en met al die goeie momenten maar ook heel heel slechte, Demey, de fusie,PDC, en deze malaise kan het einde van de club betekenen omdat we te laat reageerden, dan ben je in de eerste plaats waakzaam en kritisch, terecht imo.   Ik vind het ook erg dat de man die de club zo ver bracht de pedalen kwijt geraakte, er waren de laatste jaren kansen genoeg om een deftige en correcte afspraak te maken met Dury om hem niet buiten te moeten smijten, maar eervol een oplossing te zoeken, dan was al dienen shit niet nodig.
Als bestuur zou ik  afspraken maken met Dury, hij moet zijn 'dna-spelsysteem ' laten vallen, meer luisteren naar zijn assistenten, dan gaan de resultaten sowieso verbeteren, en zeggen dat dit zijn laatste jaar als coach is en hem een andere functie voorstellen(hij is een goeie babbelaar, mag van mij een zitje hebben in het bestuur maar zeker geen allesbepalende functie). 

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.290
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3088 Gepost op: oktober 29, 2020, 11:27:49 am »
De vraag is natuurlijk wat de visie is van die 2 assistenten. Hebben volgens mij nog niet veel gehoord van hen. Misschien hebben zij wel  "krak" dezelfde voetbalinzichten? >:( :'(

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3089 Gepost op: oktober 29, 2020, 12:01:33 pm »
De vraag is natuurlijk wat de visie is van die 2 assistenten. Hebben volgens mij nog niet veel gehoord van hen. Misschien hebben zij wel  "krak" dezelfde voetbalinzichten? >:( :'(

Kan me niet voorstellen dat Simons krak dezelfde voetbalideeën heeft als Dury.
Ligt zeker ook niet in zijn aard om blindelings andermans mening te volgen.
Als speler zag je al dat dat iemand is met karakter en mentaliteit, dus zal dat als trainer ook wel zo zijn.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3090 Gepost op: oktober 29, 2020, 07:28:12 pm »
Er is iets wat mij opvalt op Instagram. De laatste weken worden de posts van Zulte Waregem elke keer geliked door jawel ... Leye Mbaye. Misschien heel dwaas wat ik zeg, maar dat is ooit anders geweest na zijn vertrek bij de club. Ik heb een gevoel dat die man ah wachten is op het vertrek van Dury voor zijn kans te grijpen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3091 Gepost op: oktober 29, 2020, 08:24:45 pm »
Er is iets wat mij opvalt op Instagram. De laatste weken worden de posts van Zulte Waregem elke keer geliked door jawel ... Leye Mbaye. Misschien heel dwaas wat ik zeg, maar dat is ooit anders geweest na zijn vertrek bij de club. Ik heb een gevoel dat die man ah wachten is op het vertrek van Dury voor zijn kans te grijpen.

Hahaha man man man Mbaye Leye. De man die geen kritiek kan verdragen.
Dan gaat het schoon worden.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.218
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3092 Gepost op: oktober 29, 2020, 08:27:31 pm »
Er is iets wat mij opvalt op Instagram. De laatste weken worden de posts van Zulte Waregem elke keer geliked door jawel ... Leye Mbaye. Misschien heel dwaas wat ik zeg, maar dat is ooit anders geweest na zijn vertrek bij de club. Ik heb een gevoel dat die man ah wachten is op het vertrek van Dury voor zijn kans te grijpen.

Hahaha man man man Mbaye Leye. De man die geen kritiek kan verdragen.
Dan gaat het schoon worden.

En kan niet door 1 deur met Cordier

Offline Fanatic

  • Leden
  • Berichten: 86
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3093 Gepost op: oktober 29, 2020, 08:32:44 pm »
Als je Leko vandaag ziet coachen langs de lijn dan weet je het wel...
Tijd voor verjonging en verfrissing!

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3094 Gepost op: oktober 29, 2020, 08:57:19 pm »
Er is iets wat mij opvalt op Instagram. De laatste weken worden de posts van Zulte Waregem elke keer geliked door jawel ... Leye Mbaye. Misschien heel dwaas wat ik zeg, maar dat is ooit anders geweest na zijn vertrek bij de club. Ik heb een gevoel dat die man ah wachten is op het vertrek van Dury voor zijn kans te grijpen.

Hahaha man man man Mbaye Leye. De man die geen kritiek kan verdragen.
Dan gaat het schoon worden.

En kan niet door 1 deur met Cordier
Indien Dury vertrekt, wees maar zeker dat we Cordier ook niet meer zien. Misschien weet Mbaye meer ... Ik heb een gevoel dat er achter gesloten deuren al wat contacten zijn geweest. Dit is puur mijn gevoel

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 936
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3095 Gepost op: oktober 29, 2020, 09:01:13 pm »
Er is iets wat mij opvalt op Instagram. De laatste weken worden de posts van Zulte Waregem elke keer geliked door jawel ... Leye Mbaye. Misschien heel dwaas wat ik zeg, maar dat is ooit anders geweest na zijn vertrek bij de club. Ik heb een gevoel dat die man ah wachten is op het vertrek van Dury voor zijn kans te grijpen.

Hahaha man man man Mbaye Leye. De man die geen kritiek kan verdragen.
Dan gaat het schoon worden.

En kan niet door 1 deur met Cordier
Indien Dury vertrekt, wees maar zeker dat we Cordier ook niet meer zien. Misschien weet Mbaye meer ... Ik heb een gevoel dat er achter gesloten deuren al wat contacten zijn geweest. Dit is puur mijn gevoel

Die is alleen maar goed genoeg voor Kortrijk, zo een nek gekregen sinds hij hier de eerste keer aankwam.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.779
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3096 Gepost op: oktober 29, 2020, 09:03:32 pm »
Er is iets wat mij opvalt op Instagram. De laatste weken worden de posts van Zulte Waregem elke keer geliked door jawel ... Leye Mbaye. Misschien heel dwaas wat ik zeg, maar dat is ooit anders geweest na zijn vertrek bij de club. Ik heb een gevoel dat die man ah wachten is op het vertrek van Dury voor zijn kans te grijpen.

Hahaha man man man Mbaye Leye. De man die geen kritiek kan verdragen.
Dan gaat het schoon worden.

En kan niet door 1 deur met Cordier
Indien Dury vertrekt, wees maar zeker dat we Cordier ook niet meer zien. Misschien weet Mbaye meer ... Ik heb een gevoel dat er achter gesloten deuren al wat contacten zijn geweest. Dit is puur mijn gevoel
:)

als je als CEO fouten maakt tegen de COVID maatregelen
dan breng je “uw” bedrijf in gevaar
met mogelijk ongeziene gevolgen
gelukkig heeft het virus soms een vrije dag

Online Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3097 Gepost op: oktober 30, 2020, 12:15:23 am »
Er is iets wat mij opvalt op Instagram. De laatste weken worden de posts van Zulte Waregem elke keer geliked door jawel ... Leye Mbaye. Misschien heel dwaas wat ik zeg, maar dat is ooit anders geweest na zijn vertrek bij de club. Ik heb een gevoel dat die man ah wachten is op het vertrek van Dury voor zijn kans te grijpen.

Hahaha man man man Mbaye Leye. De man die geen kritiek kan verdragen.
Dan gaat het schoon worden.

En kan niet door 1 deur met Cordier
Indien Dury vertrekt, wees maar zeker dat we Cordier ook niet meer zien. Misschien weet Mbaye meer ... Ik heb een gevoel dat er achter gesloten deuren al wat contacten zijn geweest. Dit is puur mijn gevoel
:)

als je als CEO fouten maakt tegen de COVID maatregelen
dan breng je “uw” bedrijf in gevaar
met mogelijk ongeziene gevolgen
gelukkig heeft het virus soms een vrije dag

Nochtans meerdere medewerkers hebben momenteel corona binnen de club... dus misschien toch geen covid vrije dag ?

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.927
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3098 Gepost op: oktober 30, 2020, 07:02:19 am »
Als je Leko vandaag ziet coachen langs de lijn dan weet je het wel...
Tijd voor verjonging en verfrissing!

Leko is overdreven. Zo hoeft het zeker niet!

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #3099 Gepost op: oktober 30, 2020, 04:12:59 pm »
Er is iets wat mij opvalt op Instagram. De laatste weken worden de posts van Zulte Waregem elke keer geliked door jawel ... Leye Mbaye. Misschien heel dwaas wat ik zeg, maar dat is ooit anders geweest na zijn vertrek bij de club. Ik heb een gevoel dat die man ah wachten is op het vertrek van Dury voor zijn kans te grijpen.

Hahaha man man man Mbaye Leye. De man die geen kritiek kan verdragen.
Dan gaat het schoon worden.

En kan niet door 1 deur met Cordier

Indien Dury vertrekt, wees maar zeker dat we Cordier ook niet meer zien. Misschien weet Mbaye meer ... Ik heb een gevoel dat er achter gesloten deuren al wat contacten zijn geweest. Dit is puur mijn gevoel


 :)

als je als CEO fouten maakt tegen de COVID maatregelen
dan breng je “uw” bedrijf in gevaar
met mogelijk ongeziene gevolgen
gelukkig heeft het virus soms een vrije dag

Kan je iets duidelijker zijn? Ik begrijp dit niet zo goed...