Auteur Topic: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School  (gelezen 81826 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #180 Gepost op: maart 26, 2018, 02:30:19 pm »
Amateurisme tot en met, ik vraag mij af of ons bestuur wel beseft hoe slecht we hier uitkomen?  En indien die ouders een contract van 6 jaar tekenden en Essevee voldoet niet en verbreekt dit contract éénzijdig, wat dan? 
Hoe dan ook, heel slechte reclame voor de jeugdwerking en de club, er zullen er hier weer dit minimaliseren tot en met(want kritiek op Essevee, oei, dat kan niet!)maar de club denkt niet na over hun imago, en dan vallen ze uit de lucht dat er kritiek komt.
Uiteraard is dat slechte reclame maar als je iets stopzet kan je moeilijk in de media gaan zeggen dat je gewoon voortdoet toch ? Dan beter de korte pijn. Of heb je liever dat ze voor hun imago nog tien jaar voortsukkelen aan 500000 Euro per jaar ?
De grootste fout is volgens mij dat ze dat nooit als een afzonderlijk project hadden mogen beginnen maar met PDC was the sky the limit hé. In Antwerp hebben ze dat iets vlugger ingezien.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #181 Gepost op: maart 26, 2018, 02:32:01 pm »
Ik neem (inderdaad) aan dat er geen makkelijke of goeie manier was om dit op te lossen. Het kwaad was geschied, beter de korte pijn dan zoals Patje zegt. Hopelijk staat de club die ouders (en kinderen) bij waar nodig/mogelijk.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #182 Gepost op: maart 26, 2018, 02:55:39 pm »
Dan moesten ze vorig jaar dit project hebben verkocht, of de termijn uitdoen,ze wisten hoeveel het koste(konden dit gemakkelijk budgeteren, ze hebben zelfs geen pogingen gedaan om het project te laten lopen maar met mindere kosten), maar goed, er zijn er hier die alles wat Essevee doet goedkeuren(met PDC was dat ook al zo), het is under goed recht, maar dit is slap bestuur(en nee, niet alles wat ons bestuur doet is slecht, verre van zelfs, maar dit is echt amateurisme). 
Moest mijn kind bij de soccerschool zitten, en ze beloven vorig jaar nog dat ze voortdoen, en we hebben een contract die nog loopt, ik doe ze, de club, een proces aan, als club moet je die verbintenis niet verbreken(zeker niet omwille van het 'rendement' omdat dit een project is van minsten 1Ojaar!!!), en ik weet ook wel dat gasten zoals die Limbombé een voorcontract had en toch wegvluchtte naar Genk(is een evengrote schande), imo hebben die anndere ouders goeie argumenten om onze club een proces aan te doen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #183 Gepost op: maart 26, 2018, 04:05:46 pm »
Dan moesten ze vorig jaar dit project hebben verkocht, of de termijn uitdoen,ze wisten hoeveel het koste(konden dit gemakkelijk budgeteren, ze hebben zelfs geen pogingen gedaan om het project te laten lopen maar met mindere kosten), maar goed, er zijn er hier die alles wat Essevee doet goedkeuren(met PDC was dat ook al zo), het is under goed recht, maar dit is slap bestuur(en nee, niet alles wat ons bestuur doet is slecht, verre van zelfs, maar dit is echt amateurisme). 
Moest mijn kind bij de soccerschool zitten, en ze beloven vorig jaar nog dat ze voortdoen, en we hebben een contract die nog loopt, ik doe ze, de club, een proces aan, als club moet je die verbintenis niet verbreken(zeker niet omwille van het 'rendement' omdat dit een project is van minsten 1Ojaar!!!), en ik weet ook wel dat gasten zoals die Limbombé een voorcontract had en toch wegvluchtte naar Genk(is een evengrote schande), imo hebben die anndere ouders goeie argumenten om onze club een proces aan te doen.

Het gaat hem hier niet over goedkeuren of afkeuren van wat het bestuur doet.
Vraag is of men een project dat tot nu toe blijkbaar niet werkt (al heeft niemand daar zicht op)
moet verdergezet worden of niet.
Ik verneem dat veel clubs waar geen soccerschool is door de hervorming van de jeugdreeksen ook de jeugdwerking moeten omgooien.
De soccerschool verdwijnt in feite niet als ik het goed begrijp maar wordt geintegreerd in de gewone jeugdopleiding. De bestaande verbintenissen worden volgens info van de club nagekomen maar de betrokken spelers krijgen de keuze bij ZW te blijven of een andere ploeg te vervoegen.
Het verhaal is dus niet zwart/wit. Dat dit ooit zou gebeuren was zonneklaar.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #184 Gepost op: maart 26, 2018, 04:33:36 pm »
Dan moesten ze vorig jaar dit project hebben verkocht, of de termijn uitdoen,ze wisten hoeveel het koste(konden dit gemakkelijk budgeteren, ze hebben zelfs geen pogingen gedaan om het project te laten lopen maar met mindere kosten), maar goed, er zijn er hier die alles wat Essevee doet goedkeuren(met PDC was dat ook al zo), het is under goed recht, maar dit is slap bestuur(en nee, niet alles wat ons bestuur doet is slecht, verre van zelfs, maar dit is echt amateurisme). 
Moest mijn kind bij de soccerschool zitten, en ze beloven vorig jaar nog dat ze voortdoen, en we hebben een contract die nog loopt, ik doe ze, de club, een proces aan, als club moet je die verbintenis niet verbreken(zeker niet omwille van het 'rendement' omdat dit een project is van minsten 1Ojaar!!!), en ik weet ook wel dat gasten zoals die Limbombé een voorcontract had en toch wegvluchtte naar Genk(is een evengrote schande), imo hebben die anndere ouders goeie argumenten om onze club een proces aan te doen.

Het gaat hem hier niet over goedkeuren of afkeuren van wat het bestuur doet.
Vraag is of men een project dat tot nu toe blijkbaar niet werkt (al heeft niemand daar zicht op)
moet verdergezet worden of niet.
Ik verneem dat veel clubs waar geen soccerschool is door de hervorming van de jeugdreeksen ook de jeugdwerking moeten omgooien.
De soccerschool verdwijnt in feite niet als ik het goed begrijp maar wordt geintegreerd in de gewone jeugdopleiding. De bestaande verbintenissen worden volgens info van de club nagekomen maar de betrokken spelers krijgen de keuze bij ZW te blijven of een andere ploeg te vervoegen.
Het verhaal is dus niet zwart/wit. Dat dit ooit zou gebeuren was zonneklaar.
De soccerschool zoals ze was en waarvoor die ouders en hun kinderen wilden komen is weg, dit was een speciaal project, gestoeld op heel andere methodes dan de gewone jeugdwerking, ze was dus ook exclusief, en vooral dat stoorde de gewone jeugdwerking 'waarom zij en wij niet', tja, als je Latijnse doet zijn er ook andere vakken dan wanneer je in metaal of bouw zit(is daarvoor niet minderwaardig maar anders).
Dus die mensen kiezen specifiek voor zo'n opleiding, niet voor een gewone jeugdwerking(wat SVZW die mensen nu wil aanbieden), dan kunnen  die mensen uit Limburg,Brabant of omgeving Aalst evengoed dicht bij huis zich inschrijven bij een club met de gewone jeugdopleiding.
Dus integratie in de gewone jeugdopleiding wil gewoon zeggen dat de soccerschool zoals ze  is ophoudt te bestaan, punt(zo zwart wit is het).

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #185 Gepost op: maart 26, 2018, 07:23:19 pm »
Hoeveel respect hebben die ouders voor de club als ze goed blijken te zijn en een topclub voor de deur staan ? Einde discussie. Geen compassie hoor.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #186 Gepost op: maart 26, 2018, 09:29:54 pm »
Wat er ook van zij...

Ik vind het bizar dat een speler uit de Soccer School het aanbod krijgt om aan te sluiten bij de Provinciale reeksen terwijl ik dacht dat enkel talenten in de School werden toegelaten en je dus zou verwachten dat die allemaal het niveau van de Nationale reeksen hebben en daar dus probleemloos zouden moeten kunnen aansluiten...  :o

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #187 Gepost op: maart 28, 2018, 04:30:37 pm »
Sport/Voetbalmagazine 28-03-2018
Via Joost M


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #188 Gepost op: maart 29, 2018, 01:04:34 am »
Dank u wel Dury! 

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #189 Gepost op: maart 29, 2018, 07:29:58 am »
Dank u wel Dury!
Was ook mijn eerste gedacht al neem ik zo'n artikels ook wel met een korreltje zout...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #190 Gepost op: maart 29, 2018, 09:04:24 am »
Klopt, niet alles wat men schrijft is correct natuurlijk.

Maar zoals ik eerder schreef, zo'n prestigieus project is volgens mij een beetje te hoog gegrepen voor een club als Essevee, toch in de fase waarin wij ons momenteel bevinden. Volgens mij kwam dit 10j te vroeg.

Stel je es voor wat we konden doen de voorbije 5 jaar met de 2.500.000€ dat nu reeds is uitgegeven.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #191 Gepost op: maart 29, 2018, 12:34:21 pm »
Klopt, niet alles wat men schrijft is correct natuurlijk.

Maar zoals ik eerder schreef, zo'n prestigieus project is volgens mij een beetje te hoog gegrepen voor een club als Essevee, toch in de fase waarin wij ons momenteel bevinden. Volgens mij kwam dit 10j te vroeg.

Stel je es voor wat we konden doen de voorbije 5 jaar met de 2.500.000€ dat nu reeds is uitgegeven.
Tja, de gewone jeugdwerking kost,dacht ik,in tovaal 800000 euro per jaar,ook met nul rendement,moet die dan ook niet weg?Hoeveel geld kon men niet uitsparen  indien we  (een jeugdwerking is nu éénmaal verplicht )de provinciale reeksen zouden afschaffen ?   Ik vind dat een foute redenering.
Bij zo'n project moet iedereen daarin geloven,en van meetaf aan was Dury daar tegen(omdat het Decuyper zijn idee was? Omdat hij dan minder budget had voor transfers? Omdat er anderen binnen de club meer 'impact' hadden bij die spelers dan Dury? Dat weten we allemaal niet).
Feit is dat Dury veel te weinig eigen jeugd laat doorstromen,die onzin over het fysieke aspect van die jeugdspelers (daar kan je echt wel iets aan doen als ge wilt)had ik al gehoord.  Het was waarschijnlijk heel frustrerend werken voor Stijn Meert,ook dat is een heel spijtige zaak.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #192 Gepost op: maart 29, 2018, 01:19:52 pm »
Klopt, niet alles wat men schrijft is correct natuurlijk.

Maar zoals ik eerder schreef, zo'n prestigieus project is volgens mij een beetje te hoog gegrepen voor een club als Essevee, toch in de fase waarin wij ons momenteel bevinden. Volgens mij kwam dit 10j te vroeg.

Stel je es voor wat we konden doen de voorbije 5 jaar met de 2.500.000€ dat nu reeds is uitgegeven.
Tja, de gewone jeugdwerking kost,dacht ik,in tovaal 800000 euro per jaar,ook met nul rendement,moet die dan ook niet weg?Hoeveel geld kon men niet uitsparen  indien we  (een jeugdwerking is nu éénmaal verplicht )de provinciale reeksen zouden afschaffen ?   Ik vind dat een foute redenering.
Bij zo'n project moet iedereen daarin geloven,en van meetaf aan was Dury daar tegen(omdat het Decuyper zijn idee was? Omdat hij dan minder budget had voor transfers? Omdat er anderen binnen de club meer 'impact' hadden bij die spelers dan Dury? Dat weten we allemaal niet).
Feit is dat Dury veel te weinig eigen jeugd laat doorstromen,die onzin over het fysieke aspect van die jeugdspelers (daar kan je echt wel iets aan doen als ge wilt)had ik al gehoord.  Het was waarschijnlijk heel frustrerend werken voor Stijn Meert,ook dat is een heel spijtige zaak.

Als de gewone jeugdwerking ook 800.000€ kost per jaar, dan spreken we al over een uitgavenpost 1.300.000€ per jaar hé. Dat is toch een serieus pak geld voor een clubje als Essevee hoor.

Zoals ik eerder schreef is de Soccer School naar mijn gevoel 10j te vroeg begonnen, momenteel zijn er andere prioriteiten bij Essevee. Stadion volledig klaar krijgen, sportief niet (meer) in de problemen komen ...

Ik denk dat er wel weer ruimte voor zal zijn als het stadion volledig is afgewerkt en we ons sportief permanent kunnen nestelen in de linker kolom.


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #193 Gepost op: september 09, 2018, 08:33:04 pm »
Essevee Soccer School reïncarneert in Soccer School Eendracht Aalst
07/09/18 via  Sport/Voetbalmagazine

In maart doekte Zulte Waregem zijn Essevee Soccer School op. Hans Beeckman startte intussen in Aalst de Soccer School EA op.

Hans Beeckman was in de Essevee Soccer School assistent van Thomas Caers, die nu bij Zulte Waregem de U18 coacht. Hij zegt het nog altijd onbegrijpelijk te vinden dat ze in Waregem stopten met de Soccer School.

'Tenslotte versierden tal van talenten van de Soccer School nationale selecties. Zeven van hen kregen trouwens een profcontract aangeboden. Ik ben ervan overtuigd dat het een winstpost had moeten worden.'

Hij zet nu de filosofie van zijn mentor voort onder de vleugels van Eendracht Aalst. 'We streven naar technisch perfect voetbal, spectaculair maar ook efficiënt, en we hechten ook veel belang aan fairplay en ethiek', aldus Beeckman. 'Wekelijks trainen we minstens veertien uur met als doel het verwerven van een functionele techniek, het ontwikkelen van spelintelligentie en van creativiteit. Met meer dan 2000 balcontacten gaan we op zoek naar de perfectie.'

Lightversie
De SSEA is niet in internaatsvorm, maar voor de rest is er weinig verschil met de ESS, benadrukt Beeckman.

'Spelers krijgen er een soortgelijke opleiding en het doel is hen zo snel mogelijk naar het eerste elftal van Eendracht Aalst te leiden. Na een evaluatieperiode spelen ze op basis van hun kwaliteiten ook competitiewedstrijden. Op dit moment gaat het in Aalst uiteraard om een lightversie. Zes spelers van de Essevee Soccer School kwamen mee met mij over.

Ik ben voorzitter Patrick Le Juste dankbaar dat hij hen de mogelijkheid bood om hun opleiding volgens hun geliefkoosde filosofie hier voort te zetten. Want allemaal werden ze gesolliciteerd door eliteclubs.

Allen gaan ze naar school in Aalst en ze geraken er op eigen kracht. Dus: geen kosten van internaat en dergelijke. Die zes worden aangevuld met jongens die ik al kende of die zich via selectiedagen kwalificeerden. Ook zij komen op eigen houtje naar Aalst.

De selectiedagen in de Essevee Soccer School leerden mij dat de vraag naar dergelijke opleiding enorm groot is. Vanaf het seizoen 2019-2020 beginnen we met een betalende academie.'

Bron: https://sportmagazine.knack.be/sport/voetbal-nationaal/essevee-soccer-school-reincarneert-in-soccer-school-eendracht-aalst/article-normal-1194285.html

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #194 Gepost op: september 10, 2018, 08:40:30 am »
Tot ze ook gaan inzien dat de grote clubs die gastjes gratis komen ophalen vlak voor ze een profcontract kunnen tekenen.

Offline Macl

  • Leden
  • Berichten: 63
  • Essevee!
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #195 Gepost op: september 10, 2018, 10:17:39 am »
Tot ze ook gaan inzien dat de grote clubs die gastjes gratis komen ophalen vlak voor ze een profcontract kunnen tekenen.
op Limbombe na, is er uit de soccerschool niemand zomaar vertrokken...
6 spelers tekenden een contract bij waregem...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #196 Gepost op: juli 22, 2019, 12:19:55 pm »
Thomas Caers gaat aan de slag bij SK Ronse.
Hij zal er de dagtrainingen leiden.

Blijft hij ook nog voor onse scouting werken?

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #197 Gepost op: juli 22, 2019, 12:36:43 pm »
Thomas Caers gaat aan de slag bij SK Ronse.
Hij zal er de dagtrainingen leiden.

Blijft hij ook nog voor onse scouting werken?

Via PDC zonder twijfel...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #198 Gepost op: juli 22, 2019, 12:52:42 pm »
Thomas Caers gaat aan de slag bij SK Ronse.
Hij zal er de dagtrainingen leiden.

Blijft hij ook nog voor onse scouting werken?

Via PDC zonder twijfel...

Ja, tuurlijk.

Wordt geen T1 of T2, maar moet gewoon overdag die talenten uit de streek trainen...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Jeugdacademie Essevee / Essevee Soccer School
« Reactie #199 Gepost op: juli 22, 2019, 05:13:53 pm »
Ge kunt geen 2 klakken aandoen.  Daarbij,Dury gaat dit niet tolereren denk ik(imo terecht).