Auteur Topic: WK Brazili? 2014  (gelezen 33541 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #20 Gepost op: juni 18, 2014, 09:24:45 am »
Wilmots mag zijn keuzes nog zo goed praten als hij wil, Chadli in de basis was een grote fout!
Die was 0,0!!

Stond dat nog centraal ook.

Bij mij zou Mertens altijd starten! Die jongen kan iets en pikt regelmatig ook zijn doelpuntje mee.

Ik had ook liever Januzaj zien invallen dan Fellaini, omdat die meer kan forceren, maar kijk, Marouane redt ons (samen met Dries) en viel schitterend in. Dus dat was een goede wissel.
Mertens noem ik geen goede wissel, omdat die dus al vanaf het begin op het veld moest staan.

Het is ook overduidelijk dat de basistechniek van Origi pakken beter is dan die van Lukaku.
Het kleinste kind weet, dat als je tegen een ploeg speelt die laag staat, Lukaku niet veel kan doen.
Speel je op de counter, dan vind je wellicht geen betere speler dan Romelu. Maar ik denk dat ook de Russen en de Koreanen laag zullen staan tegen ons, dus zou ik Origi zetten!

Aja, die Algerijnen, wat een zwak ploegje zeg.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #21 Gepost op: juni 18, 2014, 09:42:40 am »
Origi moet gewoon in de basis, dat is nu wel duidelijk. Viel al goed in tegen Zweden en speelde heel goed tegen Tunesi?.
Wat een prachtige stijl heeft die jongen ook en is daarbij nog eens razendsnel.
Die Lukaku kan er h?lemaal niks van. Maar lijkt dat zelf niet te beseffen.

Voorts moet Januzaj ook altijd in de basis staan. Jongen mag zelfs niet opwarmen.

Onze 'draaischijf' De Bruyne was ook onder de indruk blijkbaar. Man, wat was die zwak zeg?! Enige pluspunt was zijn assist bij 1-1 en balrecuperatie bij 2-1.

Grootste fout is nu natuurlijk dat Wilmots Fellaini de volgende wedstrijd laat starten. Niet doen.
Fellaini moet ?ltijd op de bank beginnen en mag je maar inbrengen wanneer je op achterstand staat en met lange ballen mo?t spelen, zoals gisteren dus.

Voorts kan ik nog h??l negatief doen over dat ellendige lamlendige trage spel, maar daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #22 Gepost op: juni 18, 2014, 12:08:02 pm »
Tja, door het oog van de naald zekers..

Gelukkig was het bobijntje na een uur af van Algerije, of ze stonden daar nog te proberen om een goal te maken.
Tzal belangrijk worden om zeker niet op achterstand te komen in de volgende matchen, vroeg of laat treffen ze een degelijke tegenstander en mogen ze het vergeten.
Aanvallend is de ploeg niet sterk genoeg vind ik om echt ver te geraken. Jammer dat een rasechte spits zoals Benteke of Vossen er niet bij is, als ge Fellaini al moet inbrengen als 2e spits  ::)
Als Lukaku geen goeie dag heeft of constant in de tang zit, hangt er al veel af van Origi, een manneke van amper 19 met nauwelijks ervaring..

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #23 Gepost op: juni 18, 2014, 12:21:36 pm »
Origi moet gewoon in de basis, dat is nu wel duidelijk. Viel al goed in tegen Zweden en speelde heel goed tegen Tunesi?.
Wat een prachtige stijl heeft die jongen ook en is daarbij nog eens razendsnel.
Die Lukaku kan er h?lemaal niks van. Maar lijkt dat zelf niet te beseffen.

Voorts moet Januzaj ook altijd in de basis staan. Jongen mag zelfs niet opwarmen.

Onze 'draaischijf' De Bruyne was ook onder de indruk blijkbaar. Man, wat was die zwak zeg?! Enige pluspunt was zijn assist bij 1-1 en balrecuperatie bij 2-1.

Grootste fout is nu natuurlijk dat Wilmots Fellaini de volgende wedstrijd laat starten. Niet doen.
Fellaini moet ?ltijd op de bank beginnen en mag je maar inbrengen wanneer je op achterstand staat en met lange ballen mo?t spelen, zoals gisteren dus.

Voorts kan ik nog h??l negatief doen over dat ellendige lamlendige trage spel, maar daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken.
Lukaku zou ook beter geweest zijn met Fellaini naast zich,had dan wel ook belangrijk kunnen zijn,kon hem imo ook laten staan Lukaku(Lukaku scoort veel gemakkelijker dan Origi,Origi is meer de lopende spits met techniek), en had dan nog Januzi achter de hand.  Dembele en Chadli spelen een heel slecht seizoen (Vertonghen ook sinds de winterstop maar zijn er alternatieven voor hem?)bij The Spurs,snap echt niet dat die gasten mochten starten(Dembele speelde zijn beste voetbal als spits(bij AZ) of juist achter de spitsen(Fullham) haal veel minder rendement in zijn huidige positie.
Maar goed, ze hebben het rechtgetrokken, en dat is ook een verdienste,ik hoop dat iedereen nu een beetje normaler doet ivm De Duivels(vooral de media!! om ze dan achteraf beter te kunnen afknallen?)en match per match bekijkt!

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #24 Gepost op: juni 18, 2014, 12:33:23 pm »
WK-uitdaging:
bemachtig zo veel mogelijk Bossut-panini-stickers en plak ze op de markt van Kortrijk :-p

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #25 Gepost op: juni 18, 2014, 01:12:17 pm »
Het is ook overduidelijk dat de basistechniek van Origi pakken beter is dan die van Lukaku.
Het kleinste kind weet, dat als je tegen een ploeg speelt die laag staat, Lukaku niet veel kan doen.
Speel je op de counter, dan vind je wellicht geen betere speler dan Romelu. Maar ik denk dat ook de Russen en de Koreanen laag zullen staan tegen ons, dus zou ik Origi zetten!

Aja, die Algerijnen, wat een zwak ploegje zeg.
Everton speelt toch ook niet op de counter? Die hebben ook veel balbezit.. Maar Lukaku was idd heel zwak gisteren!
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #26 Gepost op: juni 18, 2014, 01:22:25 pm »
Everton speelt toch ook niet op de counter? Die hebben ook veel balbezit.. Maar Lukaku was idd heel zwak gisteren!

Zoek eens de goals op die Lukaku maakte bij Everton, veel op de counter of als er veel ruimte is.


Ach, het is gewoon duidelijk dat Origi een veel betere voetballer is.

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #27 Gepost op: juni 18, 2014, 01:51:24 pm »

Maar ik denk dat ook de Russen en de Koreanen laag zullen staan tegen ons, dus zou ik Origi zetten!

Aja, die Algerijnen, wat een zwak ploegje zeg.


No way dat Wilmots nu Origi gaat laten starten. Wat ga je dan doen als hij een draak van een match speelt tegen de Russen? Dan heb je 2 spitsen zonder vertrouwen.

De Russen gaan uit hun schulp moeten komen, want met een gelijkspel of een nederlaag liggen ze er vrijwel zeker uit. Ze gaan aanvallender moeten spelen en als we meer ruimte krijgen dan zal het hopelijk vlotter lopen.

Ik zou Dries laten starten ipv Chadli (en De Bruyne terug naar het midden) en Defour ipv Dembele.

Fellaini, Januzaj en Origi klaarhouden om in te vallen als we vastzitten.




Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #28 Gepost op: juni 18, 2014, 02:04:20 pm »
Origi moet gewoon in de basis, dat is nu wel duidelijk. Viel al goed in tegen Zweden en speelde heel goed tegen Tunesi?.
Wat een prachtige stijl heeft die jongen ook en is daarbij nog eens razendsnel.
Die Lukaku kan er h?lemaal niks van. Maar lijkt dat zelf niet te beseffen.

Voorts moet Januzaj ook altijd in de basis staan. Jongen mag zelfs niet opwarmen.

Onze 'draaischijf' De Bruyne was ook onder de indruk blijkbaar. Man, wat was die zwak zeg?! Enige pluspunt was zijn assist bij 1-1 en balrecuperatie bij 2-1.

Grootste fout is nu natuurlijk dat Wilmots Fellaini de volgende wedstrijd laat starten. Niet doen.
Fellaini moet ?ltijd op de bank beginnen en mag je maar inbrengen wanneer je op achterstand staat en met lange ballen mo?t spelen, zoals gisteren dus.

Voorts kan ik nog h??l negatief doen over dat ellendige lamlendige trage spel, maar daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken.

Ik ben niet akkoord over Fellaini. Hij brengt altijd dreiging op elke stilstaande fase, zorgt voor balrecuperatie en komt als 1 vd enige middenvelders vaak in de 16. Kijk maar naar de oefenmatch tegen Ivoorkust. Fellaini speelde eerste helft en was de gevaarlijkste man op het veld. Wanneer hij eraf was was het heel wat minder. Hij raakt mss veel minder de bal dan Dembele, maar hebben we dat nodig met al die goede balvaste spelers als Witsel en De Bruyne naast hem?

En ook Lukaku moet gewoon blijven staan. Dat hij zwak is met zijn rug naar doel is geweten. Hij kwam er dan ook niet aan te pas gisteren, maar dat ligt niet enkel aan hem zelf, hij werd gewoon nooit in stelling gebracht. De ballen die Origi kon achter hollen , dat kan Lukaku ook en Romelu is dan nog eens dodelijk efficient voor doel. De kans van Origi zou hij volgens mij wel afgewerkt hebben.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #29 Gepost op: juni 18, 2014, 04:35:50 pm »
Begin maar nu eens met Mertens en geef hem de kans te laten zien dat hij ook goed kan zijn als hij aan de match kan starten. Lukt het niet, gooi dan verdomme es Januzaj id ploeg. Die gast heeft het team tonnen zuurstof gegeven in de voorbije oefenmatchen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #30 Gepost op: juni 18, 2014, 09:51:33 pm »
Thoho, wat is dat met Spanje zeg.
Casillas (San Iker toch ;) ), Martinez, Ramos, Xabi Alonso, Pedro en Diego Costa, dat is armoe troef.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #31 Gepost op: juni 19, 2014, 08:39:11 am »
Misschien eens een nieuwe poll toevoegen over wie jullie denken dat het gaat halen? Ik denk Duitsland, hoop uiteraard op Nederland :)

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 784
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #32 Gepost op: juni 19, 2014, 09:28:27 am »
Misschien eens een nieuwe poll toevoegen over wie jullie denken dat het gaat halen? Ik denk Duitsland, hoop uiteraard op Nederland :)
Hopen op Nederland mag maar ze gaan absoluut geen kans maken op de eindoverwinning. Met zo'n verdediging en zonder topkeeper kan je geen Wereldkampioen worden!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #33 Gepost op: juni 19, 2014, 10:10:18 am »
Een Belg zijnde, hopen op Nederland, ik krijg er het schijt van.
Hier in de buurt lopen er ook een paar rond, die willen dat Belgi? verliest en dat Nederland wint.

Wss gefrustreerde Brugge supporters die gastjes.

Nederland wordt zeker geen wereldkampioen, verdediging is te zwak. Middenveld eigenlijk ook, Sneijder is niet meer die speler van 4 jaar geleden, De Guzman, dat is gewoon middenmoot en De Jong, tjah, dat is nen beenhouwer.

Mijn favorieten zijn nog altijd Brazili? (ook al spelen die niet echt schitterend), Chili en Duitsland.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #34 Gepost op: juni 19, 2014, 10:14:37 am »
Chili en Duitsland zijn de enige die getoond hebben dat ze kunnen voetballen. En Nederland natuurlijk tegen Spanje ook.
W?t een heerlijke ploeg zeg dat Chili. Schitterende 1e goal!
Van zo'n ploegen word ik vrolijk. Diepgang, gezonde agressiviteit, techniek,...
Duitsland heeft dat ook.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #35 Gepost op: juni 19, 2014, 10:19:45 am »
Chili en Duitsland zijn de enige die getoond hebben dat ze kunnen voetballen. En Nederland natuurlijk tegen Spanje ook.
W?t een heerlijke ploeg zeg dat Chili. Schitterende 1e goal!
Van zo'n ploegen word ik vrolijk. Diepgang, gezonde agressiviteit, techniek,...
Duitsland heeft dat ook.

Idd, het grote verschil is, Duitland doet dat met topspelers, Chili met eigenlijk "gewone" spelers.
Enkel Sanchez en Vidal zijn eigenlijk top, al zit Vidal nog ver van zijn topvorm.

Het is gewoon een goede ploeg, die wil vechten voor elkaar, het is dus nog eens duidelijk dat je geen topspelers nodig hebt om groots te presteren.

Keeper Chili zou volgens bepaalde bronnen 2de doelman worden bij Barcelona. Ik hoop eigenlijk van niet, zo iemand moet ergens 1ste doelman zijn. Goede reflexen, en heersen in de lucht, dan kom je al ver.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #36 Gepost op: juni 19, 2014, 11:10:45 am »
Een Belg zijnde, hopen op Nederland, ik krijg er het schijt van.
Hier in de buurt lopen er ook een paar rond, die willen dat Belgi? verliest en dat Nederland wint.

Wss gefrustreerde Brugge supporters die gastjes.

Nederland wordt zeker geen wereldkampioen, verdediging is te zwak. Middenveld eigenlijk ook, Sneijder is niet meer die speler van 4 jaar geleden, De Guzman, dat is gewoon middenmoot en De Jong, tjah, dat is nen beenhouwer.

Mijn favorieten zijn nog altijd Brazili? (ook al spelen die niet echt schitterend), Chili en Duitsland.

Ik ben een niet-gefrustreerde Waregemsupporter die al sinds 1988 een boon heeft voor Oranje, mag het? Of wil je daar ook een waardeoordeel over vellen, o oppergod van ons? Gek dat je afsluit dat jouw favorieten ook een ander land dan Belgi? zijn, niet? Of is het zo dat Nederland ons al duizend keer de oorlog verklaarde? Of staat het ergens in de grondwet dat we als Belg tegen Holland mo?ten zijn? Op i?der groot tornooi (behalve dat van 2002 ;) ) hangt bij mij de rood-wit-blauwe-tricolore in de tuin, m?t oranje vlagjes erbij. Moet ik nu naar de gevangenis?
Dat Oranje dit keer met een kutploeg is afgereisd klopt volledig, al lopen er wel 3 spelers (als Sneijdertje top is tenminste) rond die er met kop en schouders bovenuit steken. Moet ik daarom niet voor het land supporteren waarvoor ik altijd supporter? Moet ik daarom plots meedoen met de Rode Duivelshype waar ik niets mee heb en waarmee ik nooit iets gehad heb?

EDIT: aangezien ik het spel en de spelers van de Belgen wel kan appreci?ren, hoop ik uiteraard ook dat zij ver geraken, laat dat duidelijk zijn. Maar komen ze tegen Oranje uit, dan ...
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2014, 11:17:52 am door Wouter »

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #37 Gepost op: juni 19, 2014, 01:25:45 pm »
Ik ben een niet-gefrustreerde Waregemsupporter die al sinds 1988 een boon heeft voor Oranje, mag het? Of wil je daar ook een waardeoordeel over vellen, o oppergod van ons? Gek dat je afsluit dat jouw favorieten ook een ander land dan Belgi? zijn, niet? Of is het zo dat Nederland ons al duizend keer de oorlog verklaarde? Of staat het ergens in de grondwet dat we als Belg tegen Holland mo?ten zijn? Op i?der groot tornooi (behalve dat van 2002 ;) ) hangt bij mij de rood-wit-blauwe-tricolore in de tuin, m?t oranje vlagjes erbij. Moet ik nu naar de gevangenis?
Dat Oranje dit keer met een kutploeg is afgereisd klopt volledig, al lopen er wel 3 spelers (als Sneijdertje top is tenminste) rond die er met kop en schouders bovenuit steken. Moet ik daarom niet voor het land supporteren waarvoor ik altijd supporter? Moet ik daarom plots meedoen met de Rode Duivelshype waar ik niets mee heb en waarmee ik nooit iets gehad heb?

EDIT: aangezien ik het spel en de spelers van de Belgen wel kan appreci?ren, hoop ik uiteraard ook dat zij ver geraken, laat dat duidelijk zijn. Maar komen ze tegen Oranje uit, dan ...
Ik had het op de favorieten die het tornooi kunnen winnen.
Belgi? staat daar idd niet tussen omdat we 1: een flutcoach hebben en 2: teveel dezelfde spelers.

Die hype is idd overdreven, geef ik ook gerust toe.

Bericht was ook niet echt tegen jou hoor, ik ergerde me vooral aan mensen die soms anti Belgi? zijn, wat ik totaal niet begrijp.

Offline TRS

  • Leden
  • Berichten: 226
  • Essevee!
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #38 Gepost op: juni 19, 2014, 05:22:13 pm »
belgie hoort ook gewoon helemaal niet tussen een lijst met favorieten, ze hebben gewoon een middelmatige ploeg (op het wk) en zullen enkel maar in de kwartfinale raken als ze geluk hebben in de 1/8e
en wouter zegt dat hij het spel wel kan apprecieren, ik helemaal niet, nog geen enkele match gezien waarvan ik kan zeggen amai goe gespeeld

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: WK Brazili? 2014
« Reactie #39 Gepost op: juni 19, 2014, 07:11:19 pm »
Inderdaad, belachelijk. Een hype en positieve sfeer rond de nationale ploeg op het grootste voetbalfeest ter wereld zonder dat we een van de favorieten zijn. Een schande!