Auteur Topic: voetbalkrant.com  (gelezen 41266 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #120 Gepost op: juli 28, 2010, 01:15:47 pm »
belangrijke spelers vertrokken: lyng (1 keer gescoord, dacht ik) en vandermarliere  :D  ???
zo hard gaan we die niet missen denk ik

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #121 Gepost op: november 10, 2010, 02:56:47 pm »
Aan alle criticasters over onze 'het verbuitenlandsen' van Essevee. Niet slecht he.

Gemiddeld aantal Belgen per match

Sint-Truiden 8,71
Westerlo 7,21
Zulte Waregem 6,79
KV Kortrijk 6,43
KV Mechelen 6,36
Germinal Beerschot 5,86
Lokeren 5,79
RC Genk 5,64
Standard 5,50
Cercle Brugge 5,43
Charleroi 5,14
Club Brugge 4,71
Anderlecht 4,29
AA Gent 4,21
Lierse 4,00
Eupen 3,79


Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #122 Gepost op: november 10, 2010, 03:08:02 pm »
Aan alle criticasters over onze 'het verbuitenlandsen' van Essevee. Niet slecht he.



Vind je dat zo een succes? Omdat we in de top 3 staan wil dat nog niet zeggen dat we goed bezig zijn. Enkele jaren terug hadden we er nog gemiddeld 9 op het plein staan, we zijn dus aan het 'verbuitenlandsen'....

Nuja, vorig jaar stond er tijdens Portsmouth tegen Arsenal geen enkele Engelsman meer op het plein, is evolutie die niet meer te stoppen valt...

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #123 Gepost op: november 10, 2010, 03:10:04 pm »
Sint-Truiden 8,71
Westerlo 7,21
Zulte Waregem 6,79
KV Kortrijk 6,43

Dus er zal een halve Belg minder op het veld staan zondag.
" nen halven " + " Belg " + " bij Kortrijk ". Glenne heeft prijs.

@ Streuvels: als je in de top drie staat van zo'n klassement, ben je goed bezig ten opzichte van je concurrenten. Met het item dat je er na vermeldt er nog eens bij, helemaal niet slecht. Met andere woorden: een redelijk succes.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #124 Gepost op: november 10, 2010, 04:47:00 pm »

@ Streuvels: als je in de top drie staat van zo'n klassement, ben je goed bezig ten opzichte van je concurrenten. Met het item dat je er na vermeldt er nog eens bij, helemaal niet slecht. Met andere woorden: een redelijk succes.


Statistieken zijn zoals bikinis. Ze trekken je aandacht en verhullen de essentie.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #125 Gepost op: november 10, 2010, 05:20:23 pm »

@ Streuvels: als je in de top drie staat van zo'n klassement, ben je goed bezig ten opzichte van je concurrenten. Met het item dat je er na vermeldt er nog eens bij, helemaal niet slecht. Met andere woorden: een redelijk succes.


Statistieken zijn zoals bikinis. Ze trekken je aandacht en verhullen de essentie.

Gemiddeld 7 van de 11 spelers Belgisch vind ik een goed resultaat. Het is nu eenmaal zo dat er weinig Belgische spitsen rondlopen (jaja, Sonck, tuurlijk) en ook moesten we plots onze goed linksback vlug vervangen. Zo komen we bij die 'gemiddeld 4 buitenlanders' aan Mar?val en dan 2 buitenlandse spitsen met Habibou en Nfor en dan hebben we nog Hyland die gewoon een klasbak is. Voor de rest bezondigen we ons niet aan goedkope bucht uit het oostblok enzovoort. Voor mij is een gemiddelde van 6 a 7 spelers als Belgen een goed gemiddelde.

Het zijn bij ons dan nog 'echte Belgen'. Neem nu Gent, daar speelde El Ghanassy een paar matchen terug als enige Belg samen met 10 buitenlanders en tis dan zelf nog een halve Marrokaan... :)

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #126 Gepost op: november 12, 2010, 08:53:47 pm »

@ Streuvels: als je in de top drie staat van zo'n klassement, ben je goed bezig ten opzichte van je concurrenten. Met het item dat je er na vermeldt er nog eens bij, helemaal niet slecht. Met andere woorden: een redelijk succes.


Statistieken zijn zoals bikinis. Ze trekken je aandacht en verhullen de essentie.

Ge reageert er toch zelf ook op? Trouwens een toffe uitspraak, maar niet bepaald sterk qua argumentatie...
Wat is de essentie dan volgens jou? Beter doen dan het gemiddelde is niet slecht...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #127 Gepost op: november 15, 2010, 09:36:35 pm »
Dit weekend 14 spelers gebruikt, waarvan 8 buitenlanders = 43 % belgen = 4,7 belg op het plein.

Daarmee staan we 12e in het lijstje...  ;)


fox

  • Gast
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #128 Gepost op: november 15, 2010, 09:54:38 pm »
Dit weekend 14 spelers gebruikt, waarvan 8 buitenlanders = 43 % belgen = 4,7 belg op het plein.

Daarmee staan we 12e in het lijstje...  ;)



Onzinnig

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #129 Gepost op: november 15, 2010, 11:08:55 pm »
Dit weekend 14 spelers gebruikt, waarvan 8 buitenlanders = 43 % belgen = 4,7 belg op het plein.

Daarmee staan we 12e in het lijstje...  ;)

Dus jij zegt dat statistieken als bikini's zijn?
Ofwel toon je nu tieten, ofwel kruipte weer in uw kot en zwijg je over bikini's en statistieken.

"Statistieken zijn zoals bikinis. Ze trekken je aandacht en verhullen de essentie." - StreuvelsX

"Jouw posts zijn zoals bikini's. Ge kunt er zoveel bekijken als je wil, maar iedere dag heb ik er spijt van dat ik ze niet met mijn ogen kan wegtoveren." - Eigen spontaan citaat
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #130 Gepost op: november 15, 2010, 11:24:24 pm »
Dit weekend 14 spelers gebruikt, waarvan 8 buitenlanders = 43 % belgen = 4,7 belg op het plein.
Daarmee staan we 12e in het lijstje...  ;)
Eigenlijk niet. Dit weekend 52% Belgen. ge moet naar de speelminuten kijken. Dan komt ge op meer dan 52%. ;)

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #131 Gepost op: november 16, 2010, 09:30:44 am »

Ofwel toon je nu tieten, ofwel kruipte weer in uw kot en zwijg je over bikini's en statistieken


Ik geef de cijfers weer om te bewijzen dat statistiek van 4 dagen geleden al volledig achterhaald is en dus nutteloos en een argument op zichzelf is.

En WTF is uw probleem? Iedereen die eens kritiek heeft gehad op u blijft ge achtervolgen en commentaar geven op zijn posts om de man te spelen en niet de bal. Neem een voorbeeld aan sv_forever die heel correct en rustig zijn commentaar geeft.

En neem ipv Rafa gerust maar Mourinho als nickname. Ook een kenner, ook een eikel.

fox

  • Gast
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #132 Gepost op: november 16, 2010, 10:22:32 am »

Ofwel toon je nu tieten, ofwel kruipte weer in uw kot en zwijg je over bikini's en statistieken


Ik geef de cijfers weer om te bewijzen dat statistiek van 4 dagen geleden al volledig achterhaald is en dus nutteloos en een argument op zichzelf is.


Neen, dat doe je helemaal niet. Je vergelijkt appels met peren.

Je neemt ten eerste niet het aantal minuten dat elke speler op het veld heeft gestaan zoals in de vorige statistiek en daarenboven ga je nog eens speeldag 15 vergelijken met speeldag 1 tot en met 14.

Ik dacht dat ik genoeg had gezegd met het woord "onzinnig" maar blijkbaar is het nog nodig dat we het uitleggen ook. Dus misschien best eens de basisbeginselen van statistiek leren alvorens je er bikini uitspraken over doet die nergens op slaan.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #133 Gepost op: november 16, 2010, 12:00:35 pm »

Ofwel toon je nu tieten, ofwel kruipte weer in uw kot en zwijg je over bikini's en statistieken

Ik geef de cijfers weer om te bewijzen dat statistiek van 4 dagen geleden al volledig achterhaald is en dus nutteloos en een argument op zichzelf is.

En WTF is uw probleem? Iedereen die eens kritiek heeft gehad op u blijft ge achtervolgen en commentaar geven op zijn posts om de man te spelen en niet de bal. Neem een voorbeeld aan sv_forever die heel correct en rustig zijn commentaar geeft.

En neem ipv Rafa gerust maar Mourinho als nickname. Ook een kenner, ook een eikel.


Geachte

Aangezien ik van toeten noch blazen weet wie jij bent, is het niet leuk om u "aan te vallen". De vergelijking met Mourinho is volgens mij trouwens toch een compliment. Waarom je mij en hem een eikel noemt, begrijp ik jammer genoeg niet. Jos? en ik, de minst arrogante mensen van onzen tijd... Da's toch echt wel zuiver de man spelen?

Even herinneren aan uw uitspraak: "Iedereen die eens kritiek heeft gehad op u blijft ge achtervolgen en commentaar geven op zijn posts om de man te spelen en niet de bal."

De pot verwijt de ketel zou Streuvels zeggen terwijl hij zich omdraait in zijn graf. :)

MINDER STATISTIEKEN
MINDER BIKINI'S
MEER TETTEN

Mvg,
M.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #134 Gepost op: november 16, 2010, 02:01:22 pm »
Ale ale, allemaal een beetje rustig nu. Het is inderdaad onnuttig om 1 speeldag te vergelijken met een gemiddelde van andere speeldagen. Je kan ook niet altijd zomaar kiezen om alleen maar Belgen op te stellen. er zijn bijna geen Begische spitsen. We speelden met 2 en 3 spitsen, dus dan zijn dat inderdaad buitenlanders. Ik denk dat ze bij Essevee ook liever nog met Buysse hadden gespeeld als linksachter. Roelandts, een basisspeler in de aanval is dan ook geblesseerd en wie weet als Meert niet geblesseerd was geraakt voor de match, speelde hij ook ipv Gueye bvb, of als Sterckx zich niet blesseerde, dan speelde hij misschien in de plaats van Delaplace, dus dan konden die cijfers weer en stuk hoger gelegen hebben. We zijn gestart met meer Belgen dan buitenlanders en dat is goed. Het is maar op het einde van het jaar dat die cijfers tellen. Ik hou trouwens sinds een aantal jaar statistiekjes bij van onze ploeg en daaronder ook het aantal speelminuten voor Belgische spelers:

07-08: 63.16%
08-09: 69.53%
09-10: 57.40%
10-11: 59.68% (met de match van tegen Kortrijk inbegrepen. Deze is de match met het laagste percentage van dit jaar en dus niet representatief voor het gehele seizoen. :)

Offline drets

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #135 Gepost op: juli 03, 2011, 02:22:31 pm »
De "grensverleggende" jeugdwerking van Zulte Waregem

De toestroom van buitenlandse voetballers valt deze zomermercato niet meer te overzien. Ondertussen probeert Zulte Waregem te bouwen op zijn jeugdwerking. "We zijn grensverleggend."
03/07/2011 10:20 | 4 reacties | 1345x gelezen

?Onze jeugdwerking heeft heel wat bijval geoogst?, klinkt het bij Zulte Waregem. ?Ons project wordt door veel omliggende clubs zelf gekopieerd.?

Zo start Zulte Waregem dit seizoen met een persoonlijk ontwikkelingsplan, waarbij naast de testen aan de Universiteit ook alle medische, sportieve, mentale en studiegegevens worden opgevolgd. Per speler en per ploeg worden er tijdens trainingen en wedstrijden voor videoanalyses gezorgd.

Meer en meer specifieke trainingsarbeid kan niet anders dan betere sportieve prestaties opleveren?, is Zulte Waregem hoopvol. De resultaten bij de jeugd zijn echter niet prioritair. ?Maar we kunnen er niet naast kijken dat de meeste van onze jeugdploegen zich opgewerkt hebben tot de middenmoot, waarbij een aantal zelfs de top-zes binnengedrongen zijn.?

De voorbije twee seizoenen legde Zulte Wargem zeven jeugdspelers onder contract. En vanaf de U14 tot en met de beloften werden zestien jongens opgeroepen voor de nationale jeugdploegen. ?Dat komt ongeveer neer op een gemiddelde van drie spelers per team?, rekenen ze bij Zulte Waregem trots uit.

Voor de ploeg aan de Gaverbeek zijn de prestaties op school echter even belangrijk ? ?Voetbal mag, school moet.? Om die sybmiose te optimaliseren heeft Zulte Waregem een samenwerkingsakkoord met twee scholen, het internaat van de middenschool Groenhove en het KA Zeswegen. Per jeugdteam wordt er ook een ouderavond georganiseerd om de communicatie met de ouders te verzorgen.

Auteur: Steurbaut Kersten
Schrijffouten hierboven zijn er met de bedoeling mij een stap dichter te brengen bij werelddominantie.. Duhh!!

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #136 Gepost op: oktober 28, 2011, 08:55:19 am »
Reportage: Kalezic, de strateeg: op missie langs de Gaverbeek

25 mei, een zomerse lentedag aan de Gaverbeek. Zulte Waregem heeft zijn nieuwe trainer beet. Darije Kalezic is de naam. Loodste De Graafschap naar de Eredivisie en moet vanaf heden Essevee naar successen leiden. Op lange termijn weliswaar.
28/10/2011 08:30 | 0 reacties

Vijf maanden later, een zomerse herfstavond. Zulte Waregem wordt bestolen door ene Laurent Colements, ligt uit de Cofidis Cup en staat op dat moment dertiende in de Jupiler Pro League. Kalezic blijft ijzig kalm, staat de pers te woord, feliciteert Jos? Riga en verlaat goed gemutst de perszaal van het Regenboogstadion.

"Hij is altijd zo behoudend geweest", weet Marc Teloh, persverantwoordelijke bij De Graafschap. "Een echte strateeg, zowel op als naast het veld. Kalezic wist precies wat hij zei. Altijd behoudend, op een vriendelijke manier en zelden met stoere woorden."

Steve de Ridder, drie seizoenen onder Kalezic spelende en vandaag op zoek naar meer in de Championship, verwoordt het anders, maar bedoelt hetzelfde. "Kalezic is iemand die boven de groep staat, maar ook precies weet wat er in de groep leeft. De rust die hij uitstraalt, heeft effect op de groep, zowel op als naast het veld."

"In de drie jaar dat ik met hem werkte, waren er nooit zware incidenten. Stak er eens iets de kop op, dan loste hij het stijlvol op." Woorden van De Ridder die niet beter vertaalbaar zijn dan door deze beelden.

De tegenstander

"Darije is een meester in het analyseren van zijn tegenstander", vertelt Teloh. "Als een strateeg de tegenstander niet in zijn spel laten komen, daar kickt hij op."

De Ridder bevestigt. "Darije is een moderne trainer die alle mogelijke middelen zal inzetten om alles over zijn tegenstrever te weten te komen." De instructies die hij invaller ?n debutant Lion Kaak geeft op deze video spreken voor zich.

"Wat me altijd opviel aan Darije was dat hij in alle omstandigheden rustig bleef, hoe zwaar we tijdens de rust ook achter stonden. Hoe slecht we ook speelden. Daardoor bogen we vaak een slecht resultaat nog om in een positief resultaat", aldus De Ridder.

"Met Darije pakten we vaak punten in de slotminuten", herinnert Teloh zich nog goed. "Ga de statistieken er maar op na. Darije besteedt veel aandacht aan het fysieke aspect, maar ging tegelijkertijd ook heel goed om met periodisering. Hij wist perfect wanneer zijn spelers rust nodig hadden, waardoor ze fysiek ook heel vaak top waren en wedstrijden in het slotkwartier konden beslissen."

"Hij had een groot aandeel in mijn ontwikkeling. Ik moest vechten voor zijn vertrouwen, maar eens je zijn vertrouwen te pakken hebt, geraak je het niet snel meer kwijt", besluit De Ridder.

Alleen maar mooie woorden dus voor de Zwitserse Bosni?r. "Zulte Waregem heeft een mooi project voor de toekomst waar ik deel van wil uitmaken", klonk het al even mooi die 25ste van de vijfde maand. Het moet gezegd zijn. De kleedkamer is ondertussen gereformateerd. Maar alleen met resultaten zal Kalezic de harten van het Essevee-publiek kunnen veroveren. Iets waar hij bij de Superboeren in wist te slagen...door hen in de Eredivisie te houden.

Auteur: Jim Bogaert

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #137 Gepost op: december 29, 2011, 11:16:10 am »
Alee, op voetbalkrant zien ze ons niet bij de laatste 3 eindigen ;)

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #138 Gepost op: december 29, 2011, 03:21:31 pm »
Alee, op voetbalkrant zien ze ons niet bij de laatste 3 eindigen ;)

OHL: 13de
Westerlo: 14de
... ?

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #139 Gepost op: december 29, 2011, 05:10:48 pm »
Lierse: 15de
Stvv: 16de