Auteur Topic: voetbalkrant.com  (gelezen 41108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #140 Gepost op: december 29, 2011, 05:28:17 pm »
Lierse: 15de
Stvv: 16de

Dan zijn we zeker 12de  :)

Boer Boerie

  • Gast
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #141 Gepost op: december 29, 2011, 08:33:28 pm »
Ik hoop dat die site er wa van kent en gelijk heeft :s

Offline X-man

  • Leden
  • Berichten: 109
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #142 Gepost op: december 31, 2011, 12:44:00 pm »
Ik hoop dat die site er wa van kent en gelijk heeft :s

In tegenstelling tot anderen ?  :D

Na wat ik van matchen al zag
1) Club (Na 1x) (Bij flitsen toch heel goed voetbal)
2) Anderlecht (Na 3x) (Totaal niet overtuigend en weinig creatief, wel effici?nt)
3) Lokeren (3x) (Goede organisatie, maar moeilijk scoren)
4) Mechelen (2x) (Werkvoetbal en enorm veel inzet, eens op voorsprong immens gevaarlijk)
5) Genk (1x) (Het zit er in, het moet er enkel nog uitkomen)
6) Wij (Na 3x)
7) Gent (1x) (Tegen Standard speelden ze mooi voetbal bij momenten, maar soms te slordig)
8 ) Standard (3x) (Enkel verkopen en niks (noemenswaardig) binnenhalen gaat ni ongestraft blijven)
9) Lierse (1x) (Niet slecht maar veel te weinig lang hun goed voetbal aanhouden)
10 ) Leuven (2x) (Inzet alleen is niet genoeg, voetballend moet het beter)
11) Bergen (1x) (Scoren makkelijk zonder echt goed voetbal te brengen)
12) Kortrijk (1x) (Middenveld is echt wel zwak, slaan het daarom heel vaak over)
13) Westerlo (2x) (Missen een scorende spits.  Met wat geluk vinden ze een Enrique voor 1 sept)

Boer Boerie

  • Gast
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #143 Gepost op: januari 02, 2012, 05:01:22 pm »
Ik hoop dat die site er wa van kent en gelijk heeft :s

In tegenstelling tot anderen ?  :D

Na wat ik van matchen al zag
1) Club (Na 1x) (Bij flitsen toch heel goed voetbal)
2) Anderlecht (Na 3x) (Totaal niet overtuigend en weinig creatief, wel effici?nt)
3) Lokeren (3x) (Goede organisatie, maar moeilijk scoren)
4) Mechelen (2x) (Werkvoetbal en enorm veel inzet, eens op voorsprong immens gevaarlijk)
5) Genk (1x) (Het zit er in, het moet er enkel nog uitkomen)
6) Wij (Na 3x)
7) Gent (1x) (Tegen Standard speelden ze mooi voetbal bij momenten, maar soms te slordig)
8 ) Standard (3x) (Enkel verkopen en niks (noemenswaardig) binnenhalen gaat ni ongestraft blijven)
9) Lierse (1x) (Niet slecht maar veel te weinig lang hun goed voetbal aanhouden)
10 ) Leuven (2x) (Inzet alleen is niet genoeg, voetballend moet het beter)
11) Bergen (1x) (Scoren makkelijk zonder echt goed voetbal te brengen)
12) Kortrijk (1x) (Middenveld is echt wel zwak, slaan het daarom heel vaak over)
13) Westerlo (2x) (Missen een scorende spits.  Met wat geluk vinden ze een Enrique voor 1 sept)

Wilt ge ook de uitleg erbij lezen :)
na 2 (TWEE) keer gezien te hebben
;)

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #144 Gepost op: november 14, 2012, 07:24:56 pm »
Berrier: "Sommige aanbiedingen kan je niet weigeren"

Franck Berrier staat met Essevee voor ??n van de hoogtepunten van het seizoen. De middenvelder die bij Standard moest ophoepelen, hoopt de Luikenaars zondag samen met het swingende Zulte Waregem een hak te zetten.
 
Tomas Taecke in Waregem

Na een pittige training in de schaduw van het zonovergoten Regenboogstadion stond Franck Berrier woensdagmiddag de pers te woord. Onze redactie sprak met de sensatie van Essevee, die zijn ex-club Standard zondag absoluut een nederlaag in de buik wil splitsen. De Franse middenvelder liet ook noteren dat hij Zulte Waregem enkel voor een absolute topclub zou verlaten. Berrier gaf aan dat er op dit moment geen concrete aanbiedingen zijn en hij zich ten volle concentreert op de partij tegen de club die hem vorig seizoen met de vinger heeft gewezen.

"De match tegen Standard is niet speciaal want zoals elke week kunnen we maar drie punten verdienen", ontkent Berrier dat de partij tegen de Rouches met stip genoteerd staat. "Tegen Mechelen haalden we een slecht resultaat. Straks moeten we het thuis veel beter gaan doen, want we verloren al te vaak punten op ons eigen veld. Maar goed, de prestatie was op zich niet slecht. We gingen vol voor de herfsttitel en het was ook logisch geweest als we de match tegen Malinwa winnend hadden afgesloten".

"Nu moeten we de terugronde goed trachten in te zetten. We staan bovenin en willen in de top zes blijven. Als je na vijftien speeldagen tweede staat, kan je je niet wegsteken. In de terugronde zullen de tegenstanders ons met een andere ingesteldheid tegemoet komen. We moeten de lijn gewoon doortrekken en zoals altijd vroeg proberen te scoren en vol voor de drie punten gaan. Het speelde de voorbije maanden in ons voordeel dat de coach het huis enorm goed kent. Andere clubs hebben een nieuwe coach of deden veel transfers en zijn nog wat zoekend. Het is wel zo dat teams als Standard en Club Brugge gegarandeerd in PO1 zullen terechtkomen".

Met tien doelpunten en een resem assists behoort Franck Berrier opnieuw tot de beste en ook meest productieve spelers in de Jupiler Pro League. Het hoeft geen betoog dat dit ook diverse binnen- en buitenlandse clubs de voorbije maanden niet is ontgaan.

"Ik concentreer mij op Zulte Waregem en wil hier het seizoen rondmaken. Natuurlijk zijn er aanbiedingen die ik niet naast mij kan neerleggen. Op dit moment zijn die er niet voor alle duidelijkheid. Ik droom van de Spaanse competitie maar ook de Serie A en Bundesliga spreken mij aan. Enkel in Frankrijk wil ik niet aan de slag. Dat voetbal ligt mij niet. Nederland is ook een optie: ik heb nog vaak contact met Teddy Chevalier (RKC Waalwijk red.), met wie het op dit moment heel goed gaat. Enkel voor een club die bovenin meedraait zou ik Essevee verlaten. Of Standard een optie is? Het huidige bestuur hoefde mij niet langer, dus momenteel is dit niet aan de orde".

"Ik heb niet het gevoel dat mijn palmares voorlopig somber oogt. Ik ben 28 jaar, het is niet zo dat mijn carri?re er al opzit. Over zes jaar kunnen we er nog eens over spreken (lacht). Het klopt ook dat Francky Dury voor mij heel belangrijk is. Hij heeft me vertrouwen en dat is onontbeerlijk voor een speler. Ik hoef mij niet druk te maken over eventuele speelkansen want ik sta elke week in de basis. De rol die hij mij toedraagt, kan ik me heel erg goed in vinden".

Franck Berrier had tot slot nog enkele mooie woorden voor de jongeren in de groep, die een quasi even groot aandeel in het succes van de seizoensrevalatie hebben als de routiniers.

"Momenteel maak ik deel uit van ??n van de meest verstandige spelersgroepen die ik ooit gekend heb. De jongere spelers zijn allemaal heel intelligent en komen niet om zich wat te amuseren. Ze nemen dit heel serieus en bouwen aan hun toekomst. Spelers als Malanda en Verboom beschikken over heel wat kwaliteiten en spelen de pannen van het dak, maar voor mij is Hinostroza nog steeds het grootste fenomeen. We moeten nu zoveel mogelijk punten verzamelen in de komende wedstrijden, want je weet nooit wat er tijdens de mercato gebeurt. Wanneer het goed gaat is het vaak niet moeilijk, maar hoe zullen ze reageren als het minder loopt", aldus Franck Berrier

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: voetbalkrant.com
« Reactie #145 Gepost op: februari 24, 2013, 10:42:02 pm »
"Zulte-Waregem doet het dit seizoen voortreffelijk in de Jupiler Pro League. De prestaties van de troepen van trainer Francky Dury worden meer en meer vergeleken met de glorietijd van het toenmalige SV Waregem halverwege de jaren 80.

Door Thomas Eeckhout

Zulte Waregem blijft verbazen in de Jupiler Pro League. Op een zucht van het einde van de reguliere competitie staat de ploeg van Francky Dury stevig op de tweede plaats. Als de fusieclub kan bevestigen in de play-offs zit Europees voetbal erin.

De prestaties van Zulte-Waregem roepen gelijkenissen op met de glorietijd van het toenmalige SV Waregem, dat in het seizoen 85-86 de halve finales van de UEFA-Cup bereikte. Dat vindt ook Danny Veyt, die deel uitmaakte van het SV Waregem van halverwege de jaren 80.

"De glorietijd van SV Waregem is te vergelijken met de prestaties nu", vertelt Veyt. "We draaiden het hele seizoen bovenaan mee. Het seizoen 84-85 werd uiteindelijk afgesloten op een vierde plaats. Waarna we het seizoen nadien de halve finales van de UEFA Cup haalden. Ook nu doet Zulte-Waregem het uitstekend in de competitie."

Sfeer en professionaliteit

Veyt ziet ook grote gelijkenissen op vlak van sfeer. "Ik de indruk dat er binnen de club opnieuw een gevoel van gastvrijheid leeft zoals dat vroeger ook het geval was", zegt hij. "Ik merk dat als ik in Waregem ben voor bijvoorbeeld een scoutingsopdracht. Iedereen is er vriendelijk en de spelers lopen gewoon tussen het publiek. Zo was het vroeger ook. Meer nog de spelers leefden onder het publiek. We sloten ons niet op. Ik zie dat nu ook opnieuw. Kijk maar naar wat de spelers doen als ze een wedstrijd winnen. Dan gaan ze gewoon met zijn allen naar het publiek en gaan ze de spionkop in. Er is dus een goede verstandhouding tussen spelers en publiek."

Ook huidig Zulte-Waregemspeler Bryan Verboom bevestigt de goede relatie met het publiek. "Na een gewonnen wedstrijd kruipen we in de tribune", vertelt de jonge Belg. "De supporters geven ons veel steun. Dat doet ons deugd en dus doen we graag iets terug. Dat zie je bij niet veel teams. Of we daarmee zoals vroeger zijn, weet ik niet, maar we doen wel ons ding."

Team

Veyt is van mening dat ook het team van nu erg lijkt op dat van de jaren 80. "We hadden een groep zonder vedetten", legt hij uit. "We waren goede vrienden en daardoor vormden we een sterk geheel. Daardoor kwam niemand graag naar Waregem spelen. Dat is nu niet anders denk ik. Zulte-Waregem speelt mooi en aanvallend voetbal, waardoor ze moeilijk te kloppen zijn. Ik denk ook dat er niemand echt boven de groep staat, dat bevordert de sfeer in de groep."

Danny Veyt, die als speler van Waregem op het WK 86 speelde, heeft ook lof voor de onopvallende spelers in het team van Francky Dury. "Kijk naar Colpaert en D'Haene. Die spelen altijd hun wedstrijd, maar vallen niet op. Toch zijn ze van onschatbare waarde voor het huidige Zulte-Waregem."

Trainer

SV Waregem had in de jaren 80 met Urbain Haesaert een coach die de ploeg volledig in de hand had. "Onze trainer Urbain Haesaert had de groep stevig in de hand", vertelt Veyt. "Net zoals Dury dat nu doet. Er werden dingen toegelaten, maar er werd gepresteerd op training en op de wedstrijden, waardoor de resultaten er waren. Ik zie veel gelijkenissen met de aanpak van Dury. Als het nodig is wordt er geconcentreerd en hard gewerkt, maar er is ruimte voor ontspanning."

Bryan Verboom en Thorgan Hazard beamen de woorden van Danny Veyt. "Dury is de man die ons leidt. Wij luisteren. Hij praat veel met iedereen", zegt Verboom. Hazard treedt hem bij. "Dury is een psycholoog. Hij spreekt ook veel met de jongeren, maar als je moet werken, dan moet je werken. Hij zorgt er voor dat we de concentratie niet verliezen."


www.voetbalkrant.com
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly