Auteur Topic: Toeschouwersaantallen  (gelezen 10729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Toeschouwersaantallen
« Gepost op: december 30, 2015, 02:38:21 pm »
Knappe 3e plaats! 8)




Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2015, 02:42:05 pm »
Ben eens benieuwd met de nieuwe tribune wat het % dan zal zijn

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2015, 12:15:20 am »
Knappe 3e plaats! 8)

Beetje een scheefgetrokken ranking toch, aangezien we (voorlopig) 1 van de kleinste stadions van eerste klasse hebben.

Qua gemiddeld aantal toeschouwers (ook voorlopig) slechts 9e, ben ook eens benieuwd of we met de nieuwe tribune volgend jaar kunnen concurreren met Charleroi, Mechelen en STVV en ons zo onder de G5 kunnen parkeren.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #3 Gepost op: januari 01, 2016, 10:35:28 pm »
Hebben wij geen enkele uitverkochte match dit jaar? Klopt toch ergens niet. Of tellen ze het bezoekersvak mee mss?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2016, 12:12:05 pm »
Snel eventjes een klassement gemaakt van percentages van toeschouwersaantallen tov inwonersaantallen:

1. Genk: 26%
2. Sint-Truiden: 25%
3. Westerlo: 25%
4. Essevee: 23%
5. Lokeren: 20%
6. Club Brugge: 21%
7. Standard: 12%
8. Mechelen: 12%
9. Anderlecht: 11%
10. Beveren: 11%
11. Kortrijk: 10%
12. Oostende: 9%
13. Leuven: 8%
14. Gent: 8%
15. Charleroi: 5%
16. Moeskroen: 4%

Toch vrij opmerkelijk.

Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat grote(re) steden (behalve Kortrijk) meer te bieden hebben dan enkel voetbal, waardoor de percentages van voetbalsupporters lager liggen.

Langs de andere kant is het zo dat grote clubs als Club Brugge en Anderlecht voetbalfans aantrekken van over het hele land.

Had altijd onthouden dat het voetbal in Waregem enorm leeft in vergelijking met andere clubs, en dat blijkt toch ook (een beetje) uit dit klassement.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2016, 12:37:22 pm »
Snel eventjes een klassement gemaakt van percentages van toeschouwersaantallen tov inwonersaantallen.

thx!  :)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2016, 01:23:24 pm »
Snel eventjes een klassement gemaakt van percentages van toeschouwersaantallen tov inwonersaantallen:

1. Genk: 26%
2. Sint-Truiden: 25%
3. Westerlo: 25%
4. Essevee: 23%
5. Lokeren: 20%
6. Club Brugge: 21%
7. Standard: 12%
8. Mechelen: 12%
9. Anderlecht: 11%
10. Beveren: 11%
11. Kortrijk: 10%
12. Oostende: 9%
13. Leuven: 8%
14. Gent: 8%
15. Charleroi: 5%
16. Moeskroen: 4%

Toch vrij opmerkelijk.

Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat grote(re) steden (behalve Kortrijk) meer te bieden hebben dan enkel voetbal, waardoor de percentages van voetbalsupporters lager liggen.

Langs de andere kant is het zo dat grote clubs als Club Brugge en Anderlecht voetbalfans aantrekken van over het hele land.

Had altijd onthouden dat het voetbal in Waregem enorm leeft in vergelijking met andere clubs, en dat blijkt toch ook (een beetje) uit dit klassement.
Wel vergeten om inwoners van Zulte erbij te nemen?  Dan komen we op 52000 inwoners en rond de 16 procent!!!  Die cijfers zeggen niks,beter zou zijn, hoeveel voetbalsupporters zijn er in Waregem en in Zulte en hoeveel van die supporters zijn er voor Essevee?  Dan ga je waarschijnlijk zien dat er enorm veel Club,Anderlecht en in mindere mate AA Gent supporters zijn.  Voetbal leeft in Waregem, dat is zeker,maar ik denk in vergelijking met vroeger(de goeie jaren, gelijk dat er nu goeie jaren zijn)dat er procentueel veel meer fans van de grote ploegen bijgekomen zijn dan vroeger,het is een 'natte-vinger'oefening, kan het niet staven met statistiek, het is een aanvoelen.
Enkel met een nieuwe accommodatie(en een aangepast beleid om nieuwe supporters te lokken)en vooral veel succes kan daar verandering in brengen,maar ik zie ons toch nooit meer dan 11 ? 12000 toeschouwers krijgen, ik hoop dat ze(het nieuwe bestuur) dat ook beseffen en dat de ambitie(zoals de ambitie van PDC ons bijna de das omdeed) op maat is van onze club(en dus zeker geen fusies of dergelijke waanidee?n!).

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2016, 10:42:45 pm »
Wel vergeten om inwoners van Zulte erbij te nemen?  Dan komen we op 52000 inwoners en rond de 16 procent!!!  Die cijfers zeggen niks,beter zou zijn, hoeveel voetbalsupporters zijn er in Waregem en in Zulte en hoeveel van die supporters zijn er voor Essevee?  Dan ga je waarschijnlijk zien dat er enorm veel Club,Anderlecht en in mindere mate AA Gent supporters zijn.  Voetbal leeft in Waregem, dat is zeker,maar ik denk in vergelijking met vroeger(de goeie jaren, gelijk dat er nu goeie jaren zijn)dat er procentueel veel meer fans van de grote ploegen bijgekomen zijn dan vroeger,het is een 'natte-vinger'oefening, kan het niet staven met statistiek, het is een aanvoelen.
Enkel met een nieuwe accommodatie(en een aangepast beleid om nieuwe supporters te lokken)en vooral veel succes kan daar verandering in brengen,maar ik zie ons toch nooit meer dan 11 ? 12000 toeschouwers krijgen, ik hoop dat ze(het nieuwe bestuur) dat ook beseffen en dat de ambitie(zoals de ambitie van PDC ons bijna de das omdeed) op maat is van onze club(en dus zeker geen fusies of dergelijke waanidee?n!).


De grootte van de plannen werden uitgewerkt met een sporteconoom (bekende, naam ontsnapt me) en dateert van voor de pdc periode, waarop de capaciteit van 13000 werd vooropgesteld.  Aantallen linken aan de grootte van de thuisstad lijkt me weinig zinvol. Denk dat er meer volk uit pakweg Anzegem dan Zulte naar essevee komt zien. Alle omliggende gemeenten waar essevee sterk staat zijn voornamelijk landelijk gebied.  Door de oude esseveeglorie, wat de ziel van de club blijft (schande dat op de website of fb geen enkele melding werd gemaakt rond 30j AC Milan) en de "bouwvakkers" die in 2006 de "groten" naar huis speelden, heeft essevee veel sympathisanten tot ver buiten Waregem city.





Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2016, 02:41:19 am »

De grootte van de plannen werden uitgewerkt met een sporteconoom (bekende, naam ontsnapt me) en dateert van voor de pdc periode, waarop de capaciteit van 13000 werd vooropgesteld.  Aantallen linken aan de grootte van de thuisstad lijkt me weinig zinvol. Denk dat er meer volk uit pakweg Anzegem dan Zulte naar essevee komt zien. Alle omliggende gemeenten waar essevee sterk staat zijn voornamelijk landelijk gebied.  Door de oude esseveeglorie, wat de ziel van de club blijft (schande dat op de website of fb geen enkele melding werd gemaakt rond 30j AC Milan) en de "bouwvakkers" die in 2006 de "groten" naar huis speelden, heeft essevee veel sympathisanten tot ver buiten Waregem city.
Trudo De Jonghe ;-)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2016, 07:26:05 am »

De grootte van de plannen werden uitgewerkt met een sporteconoom (bekende, naam ontsnapt me) en dateert van voor de pdc periode, waarop de capaciteit van 13000 werd vooropgesteld.  Aantallen linken aan de grootte van de thuisstad lijkt me weinig zinvol. Denk dat er meer volk uit pakweg Anzegem dan Zulte naar essevee komt zien. Alle omliggende gemeenten waar essevee sterk staat zijn voornamelijk landelijk gebied.  Door de oude esseveeglorie, wat de ziel van de club blijft (schande dat op de website of fb geen enkele melding werd gemaakt rond 30j AC Milan) en de "bouwvakkers" die in 2006 de "groten" naar huis speelden, heeft essevee veel sympathisanten tot ver buiten Waregem city.
De plannen van de bouw dateren van Manaert toch?
was er toen een grotere capaciteit voorzien?

Offline Tjompe

  • Leden
  • Berichten: 290
  • Motherfucker from hell
Re: Toeschouwersaantallen
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2016, 10:08:10 am »
De plannen van de bouw dateren van Manaert toch?
was er toen een grotere capaciteit voorzien?

Trudo De Jonghe is een kennis van mij. De plannen dateren inderdaad al van in de tijd van Mannaert, de eerste gesprekken met Trudo gingen trouwens door aan een tafel en een stoel, Mannaert had zelfs nog geen eigen bureau! Uit de berekeningen toen werd ook al een capaciteit van 13000 vooropgesteld.