Auteur Topic: Over Standard  (gelezen 60028 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Over Standard
« Gepost op: juni 24, 2015, 02:33:41 pm »
Duch?telet verkoopt al zijn aandelen in Standard aan nieuwe sterke man Venanzi
24/06/15 - 11u52  Bron: Het Laatste Nieuws, belga

Roland Duch?telet (68) is niet langer eigenaar van Standard. Hij heeft zijn aandelen verkocht aan nieuwe sterke man Bruno Venanzi (45). Venanzi is de huidige ondervoorzitter van de Rouches, een functie die hij sinds november 2014 bekleedt, en tevens medeoprichter en aandeelhouder van de energieleverancier Lampiris.
 
Op langere termijn wil Venanzi vaste klant zijn in de top drie en de vruchten plukken van de jeugdwerking op de Acad?mie. "We willen een nieuwe generatie sterkhouders kneden en de infrastructuur verbeteren"
-Bruno Venanzi

Venanzi neemt 99,9 procent van de aandelen, en dus de facto de club, over van Duch?telet. De nieuwe preses kwam in november 2014 bij de Rouches en kreeg er dag na dag meer invloed. Welk bedrag hij voor de aandelen op tafel legde, wilde hij niet kwijt. "Dat is vertrouwelijk", klonk het. Venanzi kondigde overigens ook aan binnen drie tot vijf jaar kapitaal open te stellen voor de supporters, naar het voorbeeld van FC Barcelona. "Zonder supporters is Standard niets. Sommige clubs hebben toeschouwers, wij hebben supporters", vertelde de kersverse sterke man van de Rouches.

"Of dit een droom is die in vervulling gaat? Eigenlijk was het mijn kinderdroom ooit voor Standard te spelen. Maar als volwassene is voorzitter worden zeker een droom die uitkomt", ging Venanzi verder. Op sportief vlak wil de preses inzetten op het versterken van de Academie en, op langere termijn, wil hij ook Sclessin (het stadion van de Rouches) aanpakken. Komend seizoen mikt hij met de Luikenaars op een plaats in de top drie.

 
Ik heb de ideale oplossing gevonden. Ik ben er zeker van dat de club waarvan ik hou in goede handen is bij Bruno Venanzi. Hij heeft dezelfde visie en inzicht. Veel succes aan Bruno
-Roland Duch?telet

Emotioneel afscheid
Duch?telet trekt de deur van Sclessin achter zich dicht, maar blijft wel in het voetbal - zijn netwerk bestaat nu nog uit Charlton, STVV (via zijn partner), Alcorcon, Jena en Ujpest. Hij opende zichtbaar ge?motioneerd de persconferentie. "Een normaal mens leeft tot zijn 75ste in een goeie mentale en fysieke gezondheid. Dat wil zeggen dat ik nog zo'n 350 weken heb (Duch?telet is 68, red.). Op mijn leeftijd primeert de kwaliteit van het leven. Ik hou nog steeds van Standard maar de zaken zijn hier ingewikkeld geworden. Ik heb de ideale oplossing gevonden. Ik ben er zeker van dat de club in goede handen is bij Bruno Venanzi. Hij heeft de visie en het intellect om Standard te leiden. Een voetbalclub besturen is niet eenvoudig. Het is moeilijker dan een normaal bedrijf leiden of een politiek mandaat uitvoeren."

41 miljoen euro
De gewiekste zakenman kocht Standard in 2011 voor 41 miljoen euro. Twee jaar later stak de storm op toen hij zichzelf 20 miljoen aan dividenden uitkeerde. Die storm werd een orkaan. Vooral bij de supporters had de Limburger het verkorven na een aantal omstreden sportieve en financi?le beslissingen. In juni 2013 organiseerden de Standard-fans nabij het stadion zelfs een heuse betoging tegen Duch?telet. Daar kwamen toen enkele duizenden mensen op af. Duch?telet plooide echter niet voor de kritiek, zelfs niet toen een deel van de harde kern verhaal kwam halen in zijn bureau.

STVV
Nu Duch?telet heeft beslist Standard te verlaten, wordt een terugkeer naar STVV geopperd, al ging de Limburger daar niet op in op de persconferentie. "Mijn vertrek staat los van STVV", hield Duch?telet vol. Destijds verliet hij de Limburgse club, die komend seizoen weer aantreedt in in eerste klasse, om sterke man bij Standard te worden.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1325/Standard/article/detail/2374476/2015/06/24/Duchatelet-verkoopt-al-zijn-aandelen-in-Standard-aan-nieuwe-sterke-man-Venanzi.dhtml

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Over Standard
« Reactie #1 Gepost op: oktober 27, 2015, 07:01:38 pm »
Standard straft zijn eigen supporters na het krapuleuze gedrag van een deel van hen op Charleroi afgelopen zondag door hen geen kaarten aan te bieden voor de wedstrijden op STVV en Zulte Waregem...
Da's wel gemakkelijk, ja!  >:(
Het kost henzelf genen bal en ge straft er bovendien nog eens den tegenstander mee, want dat is normaal gezien 2 x een vol bezoekersvak.
Ik zou net het omgekeerde willen voorstellen als straf : 2 thuiswedstrijden zonder THUISPUBLIEK afwerken, met enkel bezoekende supporters!!!

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Over Standard
« Reactie #2 Gepost op: oktober 27, 2015, 10:44:49 pm »
Standard straft zijn eigen supporters na het krapuleuze gedrag van een deel van hen op Charleroi afgelopen zondag door hen geen kaarten aan te bieden voor de wedstrijden op STVV en Zulte Waregem...
Da's wel gemakkelijk, ja!  >:(
Het kost henzelf genen bal en ge straft er bovendien nog eens den tegenstander mee, want dat is normaal gezien 2 x een vol bezoekersvak.
Ik zou net het omgekeerde willen voorstellen als straf : 2 thuiswedstrijden zonder THUISPUBLIEK afwerken, met enkel bezoekende supporters!!!

Jij zit in met die bezoekersrecette? Ik ben blij dat Standard het met minder aanhang moet doen bij ons. Maar die mannen zullen natuurlijk elders hun tickets wel halen, dus veel zal er niet veranderen.
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2015, 10:49:39 pm door Naessens C »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over Standard
« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2015, 11:07:33 am »
Degoutant eigenlijk, als je er over nadenkt.

Hoeveel keer is dat nu al niet dat Standard beloond wordt omdat hun fans met vuurpijlen en dergelijke naar de tegenstander gooien?

Waarom grijpt de voetbalbond niet in? Waarom worden die nooit gestraft? De enige les die je hier eigenlijk uit kan trekken is: loopt het niet zo lekker tegen pakweg Kortrijk volgend weekend, of staan we 0-1 achter, eventjes het veld en hun keeper bestoken met alles wat we in handen krijgen, inclusief vuurwerk, dan kunnen Dury en onze spelers zich eventjes gaan opladen in de kleedkamers om zo terug in de wedstrijd te komen.


Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Over Standard
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2016, 05:55:47 pm »
van nen transfer gesproken begot!!!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.064
  • Voice of the voiceless!
Re: Over Standard
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2016, 08:36:56 pm »
34, maar goed voor ne keeper zou dat mogen veevallen in de pintjes league

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Over Standard
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2016, 09:19:09 pm »
Is inderdaad een fantastische transfer voor Standard en de pintjesliga.

Zou er in principe moeten bovenuit steken, toch enkele kanttekeningen :

Soms zijn er nog van die "grote" spelers gekomen, maar zijn meestal langs de achterdeur vertrokken..
Valdes heb ik altijd een goede keeper gevonden, maar verre van het niveau van pakweg Casillas, Courtois, Neyer,...
Valdes heeft tijdens zijn topjaren altijd het geluk gehad dat hij bij Barcelona misschien wel de beste verdediging van de wereld had op dat moment met Piqu?, Abidal, Puyol, Alves in hun topjaren.

En niet te vergeten in een ploeg stond, welke haast niet moest achteruit plooien, aangezien ze door het spel op het middenveld en de aanval pakweg alles en iedereen overrompelden.

Meneer wou niet verlengen en dacht even aan de slag te gaan bij ??n of andere topclub, maar het werd een sabatjaar... Heeft na zijn vertrek haast niet meer gespeeld...dat wil veel zeggen over zijn persoonlijk niveau.

Voor alle duidelijkheid zou Valdes hier ronduit TOP moeten zijn, maar ik wil het toch wel nog even zien.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Over Standard
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2016, 10:46:55 pm »
Ik vind het wel straf dat zo'n vedette hier in ons land wilt komen spelen. Moet toch zijn dat onze competitie aantrekkelijker wordt?
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Over Standard
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2016, 10:54:29 pm »
Ik vind het wel straf dat zo'n vedette hier in ons land wilt komen spelen. Moet toch zijn dat onze competitie aantrekkelijker wordt?

Ach is 34 jaar, heeft in 2 jaar geen match gespeeld en dit seizoen einde contract. Dus moet wel ergens spelen, wil hij volgend seizoen nog een contract krijgen. En dan nog op die leeftijd... Qua naam is dit een grote transfer, qua huidige kwaliteiten heb ik serieus mijn twijfels.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Over Standard
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2016, 11:23:45 pm »
Ach is 34 jaar, heeft in 2 jaar geen match gespeeld en dit seizoen einde contract. Dus moet wel ergens spelen, wil hij volgend seizoen nog een contract krijgen. En dan nog op die leeftijd... Qua naam is dit een grote transfer, qua huidige kwaliteiten heb ik serieus mijn twijfels.
Dan zou ik eerder denken aan MLS of in Qatar ergens. Heeft een Valdes dan zin om in het kuipje te gaan keepen?
SV TILL I DIE

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Standard
« Reactie #11 Gepost op: januari 22, 2016, 09:12:12 am »
Ik vind het wel straf dat zo'n vedette hier in ons land wilt komen spelen. Moet toch zijn dat onze competitie aantrekkelijker wordt?

Mist idd matchritme en is al aan de oude kant natuurlijk. Ik las gisteren ook dat hij zijn topjaren beleefde in de jaren zijn ploegmaats ook allemaal top waren. Bijna alle aanvallen werden door de supersterke spelers al onderschept voor ze voor zijn neus kwamen...  Waarmee ik niet wil bedoelen dat het een slechte doelman is ...

Ze huren hem dus voor 500.000? tot einde seizoen, wat daarna gebeurd is blijkbaar nog niet duidelijk.
Man U blijft zijn loon doorbetalen ... geschat op 4milj per jaar  :D

En wat in de zomer ... nog niet bekend.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-01-22/dit-onwaarschijnlijk-lage-bedrag-hoest-standard-op-voor-de-transfer-van-victor-valdes-manchester-united
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2016, 09:15:13 am door Frederik »

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Over Standard
« Reactie #12 Gepost op: januari 22, 2016, 12:50:54 pm »
Volgens mij is Dutoit sterker dan Valdes

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Standard
« Reactie #13 Gepost op: januari 31, 2016, 12:48:06 am »
Dan zou ik eerder denken aan MLS of in Qatar ergens. Heeft een Valdes dan zin om in het kuipje te gaan keepen?
MLS is wss zijn volgende stap...

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Over Standard
« Reactie #14 Gepost op: maart 02, 2016, 02:37:38 pm »
Standard moet wedstrijd zonder supporters spelen

Eersteklasser Standard Luik moet ??n wedstrijd achter gesloten deuren afwerken. De datum van die wedstrijd moet nog vastgelegd worden.

Standard Luik moet een wedstrijd achter gesloten deuren afwerken. Dat heeft de Geschillencommissie Hoger Beroep van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) woensdag bekendgemaakt. Het vonnis volgt na de incidenten met supporters tijdens de wedstrijd Charleroi-Standard (2-3) op de twaalfde speeldag in de Jupiler Pro League. De datum moet nog vastgelegd worden.

ROOK

Het competitieduel op 25 oktober werd door scheidsrechter Luc Wouters tijdelijk stilgelegd nadat Standardsupporters een tweede maal bommetjes richting Charleroidoelman Penneteau hadden gegooid. De partij was ook later van start gegaan omdat er heel wat rook hing in het Stade du Pays door toedoen van de supporters.

VOLGT UIT VORIGE STRAF

Het Bondsparket riep beide eersteklassers voor het wangedrag van de supporters op voor de Geschillencommissie en vorderde een wedstrijd achter gesloten deuren voor de Rouches bovenop een boete van 5.000 euro. Die vordering van het Bondsparket volgt uit een voorwaardelijke sanctie van een jaar geleden, nadat supporters Anderlecht onthaalden met een wansmakelijke tifo voor Steven Defour.

EXTRA VOORWAARDELIJKE STRAF

De Geschillencommissie volgde de vordering van het Bondsparket en voegde er een voorwaardelijke straf aan toe. Als Standardsupporters het in het komende jaar (tot 1 maart 2017) opnieuw te bont maken, volgt nog een wedstrijd achter gesloten deuren.

Bron: http://www.sport.be/nl/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=758325

Ik vind toch dat ze er alweer (te) goed vanaf komen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Over Standard
« Reactie #15 Gepost op: maart 02, 2016, 02:44:45 pm »
Lachwekkend. Niet te geloven met wat die allemaal wegkomen.

Hoe (en hoeveel) die hun fans bepaalde wedstrijden hebben be?nvloed met dat marginaal gedrag, het is niet meer bij te houden.


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Over Standard
« Reactie #16 Gepost op: maart 02, 2016, 02:53:36 pm »
Eigenlijk moesten ze die wedstrijd achter gesloten deuren al gekregen hebben na hun fratsen tegen ons. Toen stonden ze al met een voorwaardelijke straf van 1 speeldag en toch is daar toen geen gevolg aan gegeven. Ik hoop trouwens wel dat de bezoekende supporters welkom blijven.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Standard
« Reactie #17 Gepost op: maart 06, 2016, 01:41:38 am »
die 2-1....
wat een schande
had je zelfs geen herhaling voor nodig....

die gasten blijven maar cadeaukes krijgen....

en die match zonder publiek?
die komt er volgens mij nooit....

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Over Standard
« Reactie #18 Gepost op: maart 06, 2016, 02:06:18 am »
die 2-1....
wat een schande
had je zelfs geen herhaling voor nodig....

die gasten blijven maar cadeaukes krijgen....

en die match zonder publiek?
die komt er volgens mij nooit....
Ze staan met 5!!!! 5 duidelijk buitenspel.  Dury moest dit aankaarten, maar ik vrees dat ze dan gaan zeggen' het is door het zwakke spel van Essevee dat ze niet in PO1 zitten(is ook wel een beetje waar)' en veel blabla, maar de kern van de zaak, BEWUST NIET WILLEN ZIEN dat ze buitenspel staan zal dan weer vergoelijkt worden door te zeggen dat alles op het einde zich compenseert.  Het is zonneklaar dat er hier iets niet pluis is.

Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: Over Standard
« Reactie #19 Gepost op: maart 06, 2016, 07:50:03 am »
Klopt allemaal...

De buitenspelfases (bij mogelijke doelpogingen) van ons zijn sinds de winterstop ook op 1 hand te tellen.
Waarmee ik wil zeggen dat het aan ons zelf te wijten is dat we geen PO1, niet aan de slechte beoordeling van die scheidsrechter.