Auteur Topic: Speeldag 1 : 30/07/2016 20.00u Essevee - KAS Eupen  (gelezen 27409 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #40 Gepost op: juli 30, 2016, 11:26:27 am »
Het Nieuwsblad 30/07/2016
Via Joost M


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #41 Gepost op: juli 30, 2016, 01:19:09 pm »
De eerste match van Zulte Waregem in eerste klasse was ook een stunt in Gent
30 juli 2016 12:48 via voetbalkrant.com

Zulte Waregem krijgt met Eupen de nieuwkomer in eerste klasse over de vloer op speeldag 1. Francky Dury wil die tegenstander zeker niet onderschatten en verwijst naar een episode uit het glorierijke verleden van Essevee.

"We kunnen het ons niet permitteren om zonder concentratie naar een match te gaan in de competitie", aldus Francky Dury op zijn wekelijkse persbabbel.

Temeer de coach van Zulte Waregem weet hoe het voelt om als nieuwkomer op het hoogste niveau te beginnen met een stunt. "Onze eerste match in eerste klasse in 2005 was op Gent. Georges Leekens ontving ons in het Ottenstadion, het was een fantastische ervaring."

"Maar op het einde van de match hadden we wel 1-3 gewonnen en was de stunt een feit. Die match ga ik ook als voorbeeld aanhalen", aldus nog de oefenmeester van Essevee.

Beelden van toen? Hier! Opgelet, het laden van het filmpje kan enkele seconden duren ...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SZ9W8i3e7k8[/youtube]

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-07-30/francky-dury-weet-dat-nieuwkomers-drijven-op-enthousiasme-voor-zulte-waregem---eupen

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #42 Gepost op: juli 30, 2016, 07:19:09 pm »

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #43 Gepost op: juli 30, 2016, 10:17:33 pm »
Wedstrijd zopas afgelopen.
3-0 overwinning.
Alles prima kunnen volgen via livestream vanuit het buitenland.
Vond er eerlijk gezegd niet veel aan.
Het deed me heel erg denken aan kluup van vorig seizoen: strontvoetbal en uiteindelijk toch een ruime overwinning dankzij de scheids...
Soit, als de rest van het seizoen dan ook afloopt zoals het vorig seizoen voor kluup afgelopen is, dan hoor je mij niet klagen... 😉

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #44 Gepost op: juli 30, 2016, 10:21:54 pm »
Wie zei er ook alweer dat Lepoint geen plaats meer heeft in het team..?   :D
Meite zal daarentegen een tandje mogen bijsteken om zijn plaats te behouden...
Defauw en Hamalainen zijn terug een verademing maar Baudry hoort geen basismateriaal te zijn. Graag dringend nog een centrale verdediger. Cordaro mag er voor mij ook uit ten voordele van Naessens. Flauwe eerste match dankzij een non-penalty en een rode kaart toch met dikke cijfers gewonnen.
Eupen is wel nie slecht vind ik.

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #45 Gepost op: juli 30, 2016, 10:44:41 pm »
Wie zei er ook alweer dat Lepoint geen plaats meer heeft in het team..?   :D
Meite zal daarentegen een tandje mogen bijsteken om zijn plaats te behouden...
Defauw en Hamalainen zijn terug een verademing maar Baudry hoort geen basismateriaal te zijn. Graag dringend nog een centrale verdediger. Cordaro mag er voor mij ook uit ten voordele van Naessens. Flauwe eerste match dankzij een non-penalty en een rode kaart toch met dikke cijfers gewonnen.
Eupen is wel nie slecht vind ik.

lepoint is gewoon een drama en omdat hij een goal maakt is hij plots een goeie.
met zijn hoofd kan hij iets maar met zijn voeten niks.
tis ook al duidelijk voor brebels dat hij beter een andere ploeg zoekt .aan 1 helft had dury al genoeg gezien.
vetokele staat gewoon niet op zijn plaats .
zouden beter ook nog op zoek gaan naar een deftige keeper want met sammy zal het weer hetzelfde liedje zijn als anders.
ik weet niet of we hadden gewonnen als we een normale scheidsrechter gehad hadden want visser is een drama.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #46 Gepost op: juli 30, 2016, 10:55:35 pm »
Wie zei er ook alweer dat Lepoint geen plaats meer heeft in het team..?   :D
Meite zal daarentegen een tandje mogen bijsteken om zijn plaats te behouden...
Defauw en Hamalainen zijn terug een verademing maar Baudry hoort geen basismateriaal te zijn. Graag dringend nog een centrale verdediger. Cordaro mag er voor mij ook uit ten voordele van Naessens. Flauwe eerste match dankzij een non-penalty en een rode kaart toch met dikke cijfers gewonnen.
Eupen is wel nie slecht vind ik.

Ja zat duidelijk naar een andere match te kijken.
Lepoint was voetballend wederom gewoon zwak. Lerager gezien, dat is 3x beter materiaal dan Lepoint hoor.
Hamalainen idem, slechte passing en controles dat die deed, man man. Dury werd er ook gek van.
Meit? speelde wel goed, overal aanwezig, 80% van zijn passing was zeker goed en dat is gewoon een toptalent.

Tandem Meit?-Lerager, als die 2 elkaar kunnen vinden, zullen we er nog plezier aan beleven.

Wat er weer mis was met Leye, geen idee, liep de laatste 10min weer constant te zagen en liep achter geen enkele bal meer

Offline mike

  • Leden
  • Berichten: 98
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #47 Gepost op: juli 30, 2016, 10:57:35 pm »
was penaltie als je voor een tweede keer een fout maakt als de bal al weg is lees reglement >:(

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #48 Gepost op: juli 30, 2016, 11:41:11 pm »
Hoe werd de sfeer ervaren vanop de andere tribunes?
Hoe zag de tifo eruit?
Graag wat feedback van jullie zicht...
South Lane Crew.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #49 Gepost op: juli 30, 2016, 11:46:04 pm »
Hoe werd de sfeer ervaren vanop de andere tribunes?
Hoe zag de tifo eruit?
Graag wat feedback van jullie zicht...

Heb al de tifo-thread aangemaakt ... foto's en commentaren kunnen best daar geplaatst worden.
http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2794.msg219285

Online Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #50 Gepost op: juli 31, 2016, 01:19:56 am »
lepoint is gewoon een drama en omdat hij een goal maakt is hij plots een goeie.
met zijn hoofd kan hij iets maar met zijn voeten niks.
tis ook al duidelijk voor brebels dat hij beter een andere ploeg zoekt .aan 1 helft had dury al genoeg gezien.
vetokele staat gewoon niet op zijn plaats .
zouden beter ook nog op zoek gaan naar een deftige keeper want met sammy zal het weer hetzelfde liedje zijn als anders.
ik weet niet of we hadden gewonnen als we een normale scheidsrechter gehad hadden want visser is een drama.

Bwa, vooral dom van die speler van Eupen om opnieuw te gaan hangen/blok zetten als je al verwittigd bent geweest. Een verwittigd man...
Rode kaart niet echt verdiend maarja, die Visser fluit voor het minste, dat was vorig jaar ook al zo.

Sammy idd weer de nar van dienst, dat we dit weer een gans seizoen moeten verdragen.. :(
Leye ook bij de mindere vandaag imo, precies of het tegen zijn goesting was, won ook weinig duels en nauwelijks gevaarlijk geweest.

En toeval of niet, toen Brebels eraf ging voor Lerager ging het aanvallend meteen een stuk vlotter. Zijn doorsteekpass leidde na enkele minuten al meteen naar de eerste kans.
Meit?, daar zit wel iets in, als die nog het hele seizoen kan blijven meedraaien..
Plaatsjes worden wel heel duur daar op het middenveld, met Essikal nog op de bank en mss nog van der bruggen op komst..

En de nieuwe tribune, daar zit ook wel muziek in, precies ook veel meer galm dan aan de overkant.
Nog wat onwennig en misschien wat minder gezellig dan de vroegere X, maar veel meer plaats en een mooier zicht op het veld.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #51 Gepost op: juli 31, 2016, 01:36:50 am »
-knip-

En de nieuwe tribune, daar zit ook wel muziek in, precies ook veel meer galm dan aan de overkant.
Nog wat onwennig en misschien wat minder gezellig dan de vroegere X, maar veel meer plaats en een mooier zicht op het veld.

Die galm komt waarschijnlijk ook omdat de ambiance gemaakt Wordt centraal in de tribune. Terwijl men in tribune 4 in een hoekje geduwd zat. Het dak en de 2 gesloten zijkanten helpen daar ook veel aan mee. Goeie akoestiek.
De gezelligheid is inderdaad nog werk aan. Je merkt dat alles nog in een soort van luxe-ruwbouwfase staat. Hier en daar zal er nog wel iets veranderen de komende weken om de gezelligheid omhoog te krikken. Komt goed!
No pain, no gain.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #52 Gepost op: juli 31, 2016, 08:14:50 am »
Sfeer zat goed maar dat constant trommelgeroffel is irritant! Is gelijk een mug een ganse nacht aan uw oren.. 😮

Offline zulwar

  • Leden
  • Berichten: 203
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #53 Gepost op: juli 31, 2016, 09:35:56 am »
Die van Eupen gaan toch nog wat rode kaarten vangen als ze zo hevig blijven spelen. Voor de rest vond ik het in de combinatie toch al wat vlotter dan vorig seizoen.
Dury zijn plannetje klopte ook niet helemaal. Hoeveel keer zag Baudry eigenlijk twee man op zich zien af komen. Hoopgevend is dat die wel secuur stond te verdedigen.

En Sammy .... Tja, dat wordt weer bibberen dit seizoen.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #54 Gepost op: juli 31, 2016, 09:48:28 am »
Moeilijke 1ste match.
Brebels en Cordaro komen voor mij te kort.

Lerager viel goed in, deed me denken aan Delaplace.

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #55 Gepost op: juli 31, 2016, 10:10:08 am »
Vetokele niet gezien, duidelijk de minste, samen met Brebels. Weet wel niet waar je Bossut op afrekent...

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #56 Gepost op: juli 31, 2016, 10:15:20 am »
Weet wel niet waar je Bossut op afrekent...

Ik denk op een persoonlijk minderwaardigheidscomplex... Moet waarschijnlijk ooit eens een lief zijn aan verloren in het derde kleuterklasje
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #57 Gepost op: juli 31, 2016, 10:18:31 am »
Ik snap ook niet wat Bossut gisteren precies verkeerd gedaan heeft.

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 517
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #58 Gepost op: juli 31, 2016, 10:38:02 am »
Ik heb de match opgenomen en ga straks eens herkijken om te zien waar je Sammy nu op betrapt... ;) Ik vond hem er staan op de momenten dat het nodig was...Nieuwe tribune is wel top.veel ruimte,heel goed zicht op het veld.Is in orde!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 1 : 30/07/2016 20u Essevee - KAS Eupen
« Reactie #59 Gepost op: juli 31, 2016, 10:39:03 am »
Brebels en Vetokele vond ik de zwakste, vooral de eerste zal vermoedelijk te licht zijn om op het middenveld parton te spelen.
Deze match hoeft geen schoonheidsprijs, de punt tellen bij de start van de competitie, pieken naar mooi voetbal is voor enkele weken later.

Sammy was trouwens ok, geen domme fouten gemaakt, dus graag beetje objectieve kritiek aub.

Nieuwe tribune voelt nog wat onwenning, maar tegen standard zal er hopelijk wat meer volk terug zijn uit conge.