Auteur Topic: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse  (gelezen 13453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #40 Gepost op: oktober 20, 2017, 07:37:23 am »
Deze morgen in de Volkskrant:
Vitesse moest het tegen de Belgische bekerwinnaar doen zonder topschutter Tim Matavz. De spits verbleef in Sloveni? vanwege de geboorte van zijn kind. Luc Castaignos nam de plek in de punt van de aanval over, maar kon nauwelijks overtuigen. De huurling van Sporting Lissabon liep negentig minuten verongelijkt rond, maar was in de vijfde minuut niet bij de les toen Bryan Linssen de bal scherp voortrok.

Het was het sein voor de negenhonderd meegereisde Vitessesupporters om zich maar weer eens te laten horen. 's Middags hadden zij de pleinen en kroegen in het centrum van Waregem al overgenomen. Ook in het stadion, dat grondig wordt verbouwd en deels in de steigers staat, produceerden zij meer geluid dan de tienduizend Belgische fans.

Voetballend hield het niet over wat beide ploegen lieten zien. Veel passes kwamen niet aan of werden niet begrepen. Alsof de spelers last hadden van plankenkoorts.

Pas toen Zult Waregem - met onder meer Timothy Derijck (ex-Feyenoord en ADO) en Onur Kaya (ex-Vitesse) in de basis - via een eigendoelpunt van Guram Kashia op voorsprong kwam, gooide Vitesse de schroom van zich af. Thomas Bruns maakte snel gelijk. De middenvelder schoot een afgeslagen voorzet vanaf zestien meter onder in de hoek.

De afgelopen weken was pijnlijk duidelijk geworden dat de Nederlandse ploegen niets in te brengen hebben tegen Europese (sub)toppers. In die categorie valt Zulte Waregem als nummer zeven van Belgi? niet, waardoor een boeiend gevecht ontstond.

Vitesse kreeg gedurende de wedstrijd meer grip en kwam er een aantal keer aardig uit, zonder heel grote kansen te cre?ren. Aan de andere kant gaf het achterin nog te veel ruimte weg. Waar Lazio en Nice de kansen direct afstraften, liet Zulte Waregem de mogelijkheden onbenut.

In de slotfase kroop Vitesse tot twee keer toe door het oog van de naald toen Coopman en Olayinka de bal van dichtbij over het doel van Remko Pasveer kopten. Eerder had Linssen zijn ploeg via de enige echte kans na rust op voorsprong kunnen zetten. Keeper Bostyn redde bekwaam op het harde schot van rappe aanvaller.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #41 Gepost op: oktober 20, 2017, 09:25:35 am »
Ik heb hier blijkbaar ook een andere wedstrijd gezien. Want uiteidenlijk waren we over de 90 minuten gezien de ploeg die het meeste aanspraak kon maken op de overwinnen. Alleen schort het zoals wel vaker de laatste tijd aan de afwerking. Ze krijgen er gewoon zelf geen bal meer in. In de eerste helft moet je altijd 2 keer scoren en ook in de 2e helft is het onbegrijpelijk dat Coopman en Olayenka die ballen blijven missen. Wat moet je eigenlijk meer krijgen om te scoren?

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #42 Gepost op: oktober 20, 2017, 09:39:00 am »
Op basis van het spel was Vitesse de baas, op basis van kansen moesten wij gewoon winnen. Ik heb me eerlijk gezegd mateloos ge?rriteerd. Had ook een gevoel dat sommige er na 60 minuten al stikkapot bij zaten. Je kan dan wel praten over 3 wedstrijden in de week maar kom op jongens, zijn we profs of wat? zowel bij onze ploeg als dury merk ik op dit moment wat twijfel. Logisch na de voorbije resultaten. Ik krijg een deja vu van onze verdediging 2 seizoenen geleden... want nu kunnen we ook niet meer de 0 houden.

En de sfeer. Tjah, ik vind je kan Tappi niks kwalijk nemen. Maar als je als club maar de helft van je sfeertribune opent, plus je neemt klapstoeltjes in bezit terwijl je perfect kon doen wat Standard en Anderlecht doen. Dan moet je niet verwachten dat je luider gaat zijn dan een vol uitvak. Nu gaat de helft van die ''sfeer'' tribune al gaan zitten. De club speelt dan eens Europees, doe je er niet alles aan om de sfeer te optimaliseren. Mensen kunnen nu ook wel denken dat ik streng ben. Maar de feiten zijn er. We werden gisteren overzongen door een publiek dat in Nederland normaal gezien niet van de luidste is.

Een gemiste kans gisteren.


Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #43 Gepost op: oktober 20, 2017, 09:41:12 am »
Ik heb hier blijkbaar ook een andere wedstrijd gezien. Want uiteidenlijk waren we over de 90 minuten gezien de ploeg die het meeste aanspraak kon maken op de overwinnen. Alleen schort het zoals wel vaker de laatste tijd aan de afwerking. Ze krijgen er gewoon zelf geen bal meer in. In de eerste helft moet je altijd 2 keer scoren en ook in de 2e helft is het onbegrijpelijk dat Coopman en Olayenka die ballen blijven missen. Wat moet je eigenlijk meer krijgen om te scoren?
Dat olayinka die kans mist, dat begrijp ik nog. Heeft de longen uit zijn lijf gelopen. Wat Coopman en vooral Iseka hebben laten liggen, daar kan ik minder mee om.  Enfin, Coopman probeert tenminste (al was het gisteren maar een fractie van wat hij vorig seizoen liet zien).
Iseka daarentegen doet geen enkele moeite om achter een bal aan te lopen. 'De aanvaller is de eerste verdediger'?? Niet bij Iseka dus...  OK, goals maken dan??  Ook niet...  Kopduels winnen als target??  Nope!  Als pivot een balletje aannemen en naar de flanken passen??  Kan nauwelijks een bal stoppen... Een mooie dribbel richting doel?  Sorry, bal kwijt terwijl hij afspeelmogelijkheden heeft...  SAPONJIC graag a.u.b!  Die werkt tenminste nog voor de ploeg.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #44 Gepost op: oktober 20, 2017, 10:10:40 am »
Ik heb hier blijkbaar ook een andere wedstrijd gezien. Want uiteidenlijk waren we over de 90 minuten gezien de ploeg die het meeste aanspraak kon maken op de overwinnen. Alleen schort het zoals wel vaker de laatste tijd aan de afwerking. Ze krijgen er gewoon zelf geen bal meer in. In de eerste helft moet je altijd 2 keer scoren en ook in de 2e helft is het onbegrijpelijk dat Coopman en Olayenka die ballen blijven missen. Wat moet je eigenlijk meer krijgen om te scoren?
Dat olayinka die kans mist, dat begrijp ik nog. Heeft de longen uit zijn lijf gelopen. Wat Coopman en vooral Iseka hebben laten liggen, daar kan ik minder mee om.  Enfin, Coopman probeert tenminste (al was het gisteren maar een fractie van wat hij vorig seizoen liet zien).
Iseka daarentegen doet geen enkele moeite om achter een bal aan te lopen. 'De aanvaller is de eerste verdediger'?? Niet bij Iseka dus...  OK, goals maken dan??  Ook niet...  Kopduels winnen als target??  Nope!  Als pivot een balletje aannemen en naar de flanken passen??  Kan nauwelijks een bal stoppen... Een mooie dribbel richting doel?  Sorry, bal kwijt terwijl hij afspeelmogelijkheden heeft...  SAPONJIC graag a.u.b!  Die werkt tenminste nog voor de ploeg.

Buiten het eerste kwartier vond ik Iseka echt heel weinig brengen. Snap ook niet waarom hij de voorkeur krijgt op Saponjic.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #45 Gepost op: oktober 20, 2017, 10:32:52 am »
terechte uitslag.
wij tot aan het doelpunt beter....dan was Vitesse beter en de laatste 20 minuten terug essevee.
De Sart: veruit de beste voor mij.
De Mets: dikke pluim! vond het spijtig dat hij tegen Antwerp niet startte. tegen Kortrijk was het duidelijk te vroeg maar ik vond hem goed spelen.
Walsh: we hebben onze rechtsback voor de komende jaren.
De Pauw: sterke invalbeurt (mooi om zien dat hij op het einde van de eerste helft iedereen oppepte!)
Kaya, Olayinka: niet super maar ook niet slecht. Olayinka probeert soms te veel...moest een kwartier voor tijd gewoon zijn actie onderbroken hebben ipv naar doel te gaan. die kleine speler van Vitesse ging dan mogen douchen.
rest van de verdedigers: uitvoetballend soms slecht en risicopasses maar in duel goed.
Iseka: heeft wel veel gelopen maar positioneel nog veel werk en begint soms te laat te lopen...ongelukkige match.
Coopman: niet zo goed. verbeterde toen hij centraal mocht staan.
Bostyn: vind ik geen 1ste klasse niveau. wat een slechte intrappen zeg.

Dury: we kwamen terug meer in het spel toen hij Kaya links zette, De Pauw op rechts en Coopman in het centrum. Haamalainen ging ook meer naar voor als Kaya links stond.
Zijn vervangingen in de 88ste minuut zijn en blijven een mysterie....


Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.267
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #46 Gepost op: oktober 20, 2017, 10:55:21 am »
De sfeer was inderdaad pover bij ons. Tappi doet zijn best (zoals steeds), maar het bestuur weet van niet beter, of wil van niet beter weten. Dan wordt het inderdaad moeilijk. Niet zozeer alleen qua aantal supporters, maar ook qua mensen die echte sfeer willen maken. Op de zijkanten zitten veel mensen die 60 euro gewoon goedkoop vinden en zittend de match willen volgen (met alle respect, overigens). Je zou dan denken, die stoeltjes bewaar je, die heb je...maar neen. Wellicht worden die 1100 de volgende keer weer gewoon bovengehaald. Niet minder, maar zeker niet meer...Dan heb je inderdaad een "sfeertribune", bedoeld om een 12de man te hebben die naam waardig, elk jaar top 6 te spelen (met kans op Europees voetbal)...en dan ga je uitgerekend op dat Europees voetbal besparen op ..."sfeer"...Tja...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #47 Gepost op: oktober 20, 2017, 11:03:13 am »
terechte uitslag.
wij tot aan het doelpunt beter....dan was Vitesse beter en de laatste 20 minuten terug essevee.
De Sart: veruit de beste voor mij.
De Mets: dikke pluim! vond het spijtig dat hij tegen Antwerp niet startte. tegen Kortrijk was het duidelijk te vroeg maar ik vond hem goed spelen.
Walsh: we hebben onze rechtsback voor de komende jaren.
De Pauw: sterke invalbeurt (mooi om zien dat hij op het einde van de eerste helft iedereen oppepte!)
Kaya, Olayinka: niet super maar ook niet slecht. Olayinka probeert soms te veel...moest een kwartier voor tijd gewoon zijn actie onderbroken hebben ipv naar doel te gaan. die kleine speler van Vitesse ging dan mogen douchen.
rest van de verdedigers: uitvoetballend soms slecht en risicopasses maar in duel goed.
Iseka: heeft wel veel gelopen maar positioneel nog veel werk en begint soms te laat te lopen...ongelukkige match.
Coopman: niet zo goed. verbeterde toen hij centraal mocht staan.
Bostyn: vind ik geen 1ste klasse niveau. wat een slechte intrappen zeg.

Dury: we kwamen terug meer in het spel toen hij Kaya links zette, De Pauw op rechts en Coopman in het centrum. Haamalainen ging ook meer naar voor als Kaya links stond.
Zijn vervangingen in de 88ste minuut zijn en blijven een mysterie....

Kan me grotendeels vinden in je analyse.
Het is wel duidelijk dat we ervaring en kracht missen in de ploeg om op dat niveau te kunnen winnen.
Al had iets meer lef wel gemogen. Het middenveld is maar beter gaan spelen nadat De Pauw inviel en de posities wisselden.


Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #48 Gepost op: oktober 20, 2017, 11:03:40 am »
Ik begrijp nog altijd niet waarom niet de hele sfeertribune voorzien is van stoeltjes, dan bouw je een tribune van enkele miljoenen euro's en dan is er geen budget voor 1000 extra plastic stoeltjes ? Of is dat de reden niet? Het zicht alleen al van zo een halve tribune met stoeltjes trekt op niets...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #49 Gepost op: oktober 20, 2017, 11:10:51 am »
De sfeer was inderdaad pover bij ons. Tappi doet zijn best (zoals steeds), maar het bestuur weet van niet beter, of wil van niet beter weten. Dan wordt het inderdaad moeilijk. Niet zozeer alleen qua aantal supporters, maar ook qua mensen die echte sfeer willen maken. Op de zijkanten zitten veel mensen die 60 euro gewoon goedkoop vinden en zittend de match willen volgen (met alle respect, overigens). Je zou dan denken, die stoeltjes bewaar je, die heb je...maar neen. Wellicht worden die 1100 de volgende keer weer gewoon bovengehaald. Niet minder, maar zeker niet meer...Dan heb je inderdaad een "sfeertribune", bedoeld om een 12de man te hebben die naam waardig, elk jaar top 6 te spelen (met kans op Europees voetbal)...en dan ga je uitgerekend op dat Europees voetbal besparen op ..."sfeer"...Tja...

Heeft helemaal niks met die stoeltjes te maken, maar alles met de mentaliteit bij de supporters. We hebben dan wel een trouwe en grote achterban, maar het zijn voornamelijk liefhebbers (en daar is niks mis mee). De meest enthousiaste fans zijn 14 (waar opnieuw niks mis mee is), maar het geluid dat die produceren is natuurlijk niet hetzelfde als 1000 zatte Hollanders van minstens 25.

Geef de fans van Antwerp onze tribune, desnoods met sofa's in, en die maken sowieso meer sfeer. Dat is geen schande want die club bestaat al 137 jaar (in vergelijking met onze 15 jaar). Ik snap het gezaag ?cht niet. Dit is gewoon een goede oplossing en het stadion zit lekker vol, het is gezellig dus de schuld (weer eens) bij de club leggen vind ik wel h??l makkelijk.

Gewoon blijven voort doen, proberen overleg te hebben en houden met de club (wat ze proberen denk ik), een oplossing zoeken voor het 'controleren' van wie op het middenste vak komt en wie niet, en we komen er wel. Want binnen 5 jaar zijn die gasten die daar nu zijn ook twintigers, dus komt wel goed.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #50 Gepost op: oktober 20, 2017, 12:11:42 pm »
Juiste uitslag. Verder heb ik de volgende bedenkingen :
- Scheidsrechter was met ons. Gelukkig.
- Olayinka speelde op een eiland. Hij moest alles alleen doen. Vroeger speelde hij op links en werd hij gesteund door twee of drie man. Waar is die steun naartoe ?
- De Sart was goed. Hebben hem gemist de laatste drie verloren partijen.
- Onze fysiek is niet goed. Waren blijkbaar al moe na vijftig minuten. Ja, drie wedstrijden in een week, het kruipt in de benen. Ik heb dat nog eens beweerd hier en dat kost punten in de competitie. Ben benieuwd voor zondag tegen Waasland Beveren.
- Kaya kan geen goede voorzetten meer geven. Ik vind hem steeds zwakker spelen.
- Coopman was nog zo slecht niet.
- Saponjic vind ik toch te licht uitvallen. Hunker naar een grote zware aanvaller, a la Thiam. Maar ja die is er nu niet en Iseka moet nog heel veel leren.
- Walsch is een pluspunt. Komt fysiek nog wat tekort maar dat ligt natuurlijk aan het feit dat hij weinig speelkansen krijgt.
- Wat te zeggen over Jensen en Kastanos ? Waar blijven dit toch in godsnaam ?

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.752
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #51 Gepost op: oktober 20, 2017, 12:20:48 pm »
Een erg mooi uitvak van Vitesse met veel, en een paar erg grote vlaggen. Zou er daar enen gezaagd hebben da ze voor zijn gezicht zwaaiden?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #52 Gepost op: oktober 20, 2017, 12:41:10 pm »
Die goal van Vitesse die afgekeurd werd, dat was niet meer dan terecht. Schandalig was dat van die Vitesse speler. Er lag iemand geblesseerd op de grond. De man met bal steekt zijn hand uit om te zeggen dat ie de bal gaat buiten spelen. Daardoor gaat depauw niet in duel en vervolgens steekt die gast de bal in de diepte waardoor de spits in scoringspositie komt. Razend word ik daarvan

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.121
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #53 Gepost op: oktober 20, 2017, 12:44:52 pm »
Iets anders nu , de cafe's in buurt v stadion das ook een ramp zeg in half time en regenboog geen bier meer ???? Ik versta dat niet ze weten dat er voetbal is en meer dan 10000 man ga zijn zwel bestel wa vaten meer ??? Die mannen willen geen extra centje verdienen zekers ......

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #54 Gepost op: oktober 20, 2017, 01:04:14 pm »
ik dwarste veel vitessesupporters rond 18u...en er hadden er al veel een glaasje te veel op :-).
duidelijk meer volk voor een wedstrijd om 19u.
vond s leuk om op zo'n uur naar de match te gaan....
maar het verkeer in Waregem was een ramp. ik kwam van werk centrum Gent en heb nog meest tijd verloren in Waregem (halfuur vanaf afrit Waregem naar leeuwke...)

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.049
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #55 Gepost op: oktober 20, 2017, 01:11:59 pm »
Wat er hier al gezaagd werd. Slechte match, geen sfeer, geen bier, te druk op de baan... courage, tzit er bijna op. Ge zoudt er al tegenop kijken om nog eens europees te spelen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #56 Gepost op: oktober 20, 2017, 01:35:30 pm »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
20 oktober 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #57 Gepost op: oktober 20, 2017, 01:37:10 pm »
Via Ludwig V. uit Het Nieuwsblad
20 oktober 2017

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #58 Gepost op: oktober 20, 2017, 01:41:48 pm »
Ik heb hier gesmeekt om een meer verdedigende opstelling maar gisteren was het dan weer overdreven. Demets en De Sart zijn niet over de middellijn geweest. Jammer.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #59 Gepost op: oktober 20, 2017, 01:46:13 pm »
Vreemde conclusie van die Vandewalle wetende dat er bij ons gisteren - als ik me niet vergis 9 Belgen (!!!) op het veld stonden. Kunnen de andere clubs, ik zeg maar iets Club Brugge dat 0 op 18 haalt in de zwakste CL groep ooit, iets van leren lijkt me.