Auteur Topic: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk  (gelezen 19746 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #40 Gepost op: september 23, 2021, 04:49:06 pm »
...
Bewijst allang wat ik hier zeg. De tijd van die derby's is allang voorbij. is voor mij een match zoals een andere. Ben al langer pleitbezorger voor één regioclub. We moeten kijken naar de economische realiteit en niet nostaligisch doen. Er is maar 1 oplossing : fusie met de veekaa, schaalvergroting, etc,...
Ik ben ook voor één regioclub : DE ONZE!!!
En er is nog een oplossing : de concurrentie sportief en budgettair de loef afsteken zodat ze overbodig worden!!!
« Laatst bewerkt op: september 23, 2021, 04:53:17 pm door die hard esseveeër »

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.785
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #41 Gepost op: september 23, 2021, 04:58:43 pm »
...
Bewijst allang wat ik hier zeg. De tijd van die derby's is allang voorbij. is voor mij een match zoals een andere. Ben al langer pleitbezorger voor één regioclub. We moeten kijken naar de economische realiteit en niet nostaligisch doen. Er is maar 1 oplossing : fusie met de veekaa, schaalvergroting, etc,...
Ik ben ook voor één regioclub : DE ONZE!!!
En er is nog een oplossing : de concurrentie sportief en budgettair de loef afsteken zodat ze overbodig worden!!!
2
hadden de spelers maar deze ingesteldheid…

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #42 Gepost op: september 23, 2021, 05:02:01 pm »
...
Bewijst allang wat ik hier zeg. De tijd van die derby's is allang voorbij. is voor mij een match zoals een andere. Ben al langer pleitbezorger voor één regioclub. We moeten kijken naar de economische realiteit en niet nostaligisch doen. Er is maar 1 oplossing : fusie met de veekaa, schaalvergroting, etc,...
Ik ben ook voor één regioclub : DE ONZE!!!
En er is nog een oplossing : de concurrentie sportief en budgettair de loef afsteken zodat ze overbodig worden!!!
Danku. Danku. Danku.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.268
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #43 Gepost op: september 24, 2021, 09:01:37 am »
Vorig seizoen was de ingesteldheid van onze spelers alleszins dik ok, in de derby. Je kan ook niet alle derby's winnen, hé zeg ! Alleen moeten we "strijd tussen de lijnen zien". En dat verwacht ik wel. Het is aan ONS om het belang ervan duidelijk te maken. Dat kan met tifo's, vlaggen, maar ook "gewoon" door 200% achter de ploeg te kruipen. Al begint dat met AANWEZIG te zijn ! Zagen en klagen digitaal is niet zo moeilijk, maar als je "kerntaak" als supporter al achterwege blijft, zwijg dan maar! Het is aan Bossut, Cirrani, Pletinckx, De Bock (die loopt wel degelijk ook rond op de club), Vossen, ... om het belang nog es te onderstrepen. Naast de affiche ook het belang voor die 3 punten. Waarmee we weer "mee zijn". En ook t feit dat we thuis nog niet wonnen. Verliezen (of gelijkspelen) in een derby aanvaard ik enkel als ik strijd, zweet en passie gezien heb. Als we 1-0 voorstaan, 3x de paal raken en dan vervolgens met een afgeweken bal 2 punten verliezen, vind ik niet dat je de ploeg moet neersabelen. Omstandigheden spelen altijd een rol! Tegen Cercle was ik ook furieus en ontgoocheld. Dat mag nooit gebeuren ! Niet op zo'n manier ! Maar ok...vooruitkijken is de boodschap. Met onze kern moet je eigenlijk nu 6 op 6 pakken tegen Kortrijk en Seraing. Als je top 8 wil halen, moet je deze winnen (maar dat zei ik ook over Cercle).

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #44 Gepost op: september 24, 2021, 10:54:11 am »
Vorig seizoen was de ingesteldheid van onze spelers alleszins dik ok, in de derby. Je kan ook niet alle derby's winnen, hé zeg ! Alleen moeten we "strijd tussen de lijnen zien". En dat verwacht ik wel. Het is aan ONS om het belang ervan duidelijk te maken. Dat kan met tifo's, vlaggen, maar ook "gewoon" door 200% achter de ploeg te kruipen. Al begint dat met AANWEZIG te zijn ! Zagen en klagen digitaal is niet zo moeilijk, maar als je "kerntaak" als supporter al achterwege blijft, zwijg dan maar! Het is aan Bossut, Cirrani, Pletinckx, De Bock (die loopt wel degelijk ook rond op de club), Vossen, ... om het belang nog es te onderstrepen. Naast de affiche ook het belang voor die 3 punten. Waarmee we weer "mee zijn". En ook t feit dat we thuis nog niet wonnen. Verliezen (of gelijkspelen) in een derby aanvaard ik enkel als ik strijd, zweet en passie gezien heb. Als we 1-0 voorstaan, 3x de paal raken en dan vervolgens met een afgeweken bal 2 punten verliezen, vind ik niet dat je de ploeg moet neersabelen. Omstandigheden spelen altijd een rol! Tegen Cercle was ik ook furieus en ontgoocheld. Dat mag nooit gebeuren ! Niet op zo'n manier ! Maar ok...vooruitkijken is de boodschap. Met onze kern moet je eigenlijk nu 6 op 6 pakken tegen Kortrijk en Seraing. Als je top 8 wil halen, moet je deze winnen (maar dat zei ik ook over Cercle).
Akkoord maar je kan niet alle derby’s winnen ? Voor de vorige 2 derby’s hebben we er wel 5!! op rij verloren. Is nu dus beetje flauw excuus nadat we er maar 1 wonnen. Deze moet gwn gewonnen worden al was het maar om onze 1/12 die we thuis behaalden wat op te poetsen. Indien we winnen kunnen we weer naar boven kijken, in het andere geval wordt het toch benauwelijk.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.785
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #45 Gepost op: september 24, 2021, 10:56:34 am »
Vorig seizoen was de ingesteldheid van onze spelers alleszins dik ok, in de derby. Je kan ook niet alle derby's winnen, hé zeg ! Alleen moeten we "strijd tussen de lijnen zien". En dat verwacht ik wel. Het is aan ONS om het belang ervan duidelijk te maken. Dat kan met tifo's, vlaggen, maar ook "gewoon" door 200% achter de ploeg te kruipen. Al begint dat met AANWEZIG te zijn ! Zagen en klagen digitaal is niet zo moeilijk, maar als je "kerntaak" als supporter al achterwege blijft, zwijg dan maar! Het is aan Bossut, Cirrani, Pletinckx, De Bock (die loopt wel degelijk ook rond op de club), Vossen, ... om het belang nog es te onderstrepen. Naast de affiche ook het belang voor die 3 punten. Waarmee we weer "mee zijn". En ook t feit dat we thuis nog niet wonnen. Verliezen (of gelijkspelen) in een derby aanvaard ik enkel als ik strijd, zweet en passie gezien heb. Als we 1-0 voorstaan, 3x de paal raken en dan vervolgens met een afgeweken bal 2 punten verliezen, vind ik niet dat je de ploeg moet neersabelen. Omstandigheden spelen altijd een rol! Tegen Cercle was ik ook furieus en ontgoocheld. Dat mag nooit gebeuren ! Niet op zo'n manier ! Maar ok...vooruitkijken is de boodschap. Met onze kern moet je eigenlijk nu 6 op 6 pakken tegen Kortrijk en Seraing. Als je top 8 wil halen, moet je deze winnen (maar dat zei ik ook over Cercle).
Akkoord maar je kan niet alle derby’s winnen ? Voor de vorige 2 derby’s hebben we er wel 5!! op rij verloren. Is nu dus beetje flauw excuus nadat we er maar 1 wonnen. Deze moet gwn gewonnen worden al was het maar om onze 1/12 die we thuis behaalden wat op te poetsen. Indien we winnen kunnen we weer naar boven kijken, in het andere geval wordt het toch benauwelijk.
2
deze march moet gewonnen worden, derby of niet
de thuisfans moeten dringend eens verwend worden

bij verlies wordt het een bangelijk lang seizoen

Offline express

  • Leden
  • Berichten: 234
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #46 Gepost op: september 24, 2021, 03:05:48 pm »
Doumbia in de selectie ... Die zal wss starten

Offline Cuypers

  • Leden
  • Berichten: 99
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #47 Gepost op: september 24, 2021, 03:06:53 pm »
Hier is de selectie voor #DenDerby! ⚔️

❌ Van Aken en De Bock zijn uit met een blessure
❌ Sissako zit een schorsing uit
✅ Doumbia is klaar voor zijn eerste selectie
✅ Belofte Lukas Willen maakt voor het eerst deel uit van de wedstrijdselectie

#DenDerby #ZwaKvk

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.785
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #48 Gepost op: september 24, 2021, 03:16:04 pm »
5 verdedigers waarvan 1 belofte….

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.752
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #49 Gepost op: september 24, 2021, 03:19:04 pm »
5 verdedigers waarvan 1 belofte….

Bwa, Boya en Hubert kunnen daar ook altijd.
Daarbij spelen we toch maar met 3 centrale verdedigers...
Ik zie geen probleem.

Goeie zaak dat Doumbia erbij is!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.715
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #50 Gepost op: september 24, 2021, 05:05:14 pm »
5 verdedigers waarvan 1 belofte….

Bwa, Boya en Hubert kunnen daar ook altijd.
Daarbij spelen we toch maar met 3 centrale verdedigers...
Ik zie geen probleem.

Goeie zaak dat Doumbia erbij is!
Inderdaad, in feite hebben we er 7.    Daarbij, een De Poorter is ook een verdediger en kan je ook in uw selectie steken.  Aangezien het niveau van onze verdedigers zo zwak is, moeten we er niet mee inzitten dat wanneer je een jongere inbrengt het die slechter gaat doen :) .  Maar goed, het is tegen Kortrijk, we moeten nu niet experimenteren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #51 Gepost op: september 24, 2021, 06:16:31 pm »
Kopzorgen voor KV Kortrijk-coach Luka Elsner in aanloop naar derby
“Het is mijn job om oplossingen te vinden”

24/09/2021 via Het Nieuwsblad

Luka Elsner staat aan de vooravond van zijn tweede derby tussen Kortrijk en Zulte Waregem. Met kopzorgen weliswaar. Door de blessure van Timothy Derijck en de geschorste Aleksandar *Radovanovic en Lucas Rougeaux beschikt hij over slechts één centrale verdediger.

Door de schorsing van Rougeaux moet je met slechts één centrale verdediger richting Zulte Waregem, dat op twee scherpschutters kan rekenen.

“Het wordt hoegenaamd niet makkelijk om Gano en Vossen af te stoppen. Ik kan dat alleen door iemand weg te trekken uit zijn positie. Gilles Dewaele of Kevin Vandendriessche, inderdaad. Kortrijk teert op een solide organisatie. Tegen onze grote rivaal Zulte Waregem zal dat per uitzondering wat minder zijn, waardoor we verder van ons doel weg zullen moeten spelen.”

Je hebt een heel duidelijke strategie: combinatievoetbal, gestoeld op een solide organisatie. De structuur is er, maar het mooie spel komt er nog niet uit.

“Dat klopt, maar ik ben ook veranderd als coach. Ik heb geleerd uit mijn fouten. Bij Amiens zei iedereen: Wat een mooi voetbal. Maar we pakten geen punten. Ik wil ons eerst van het behoud verzekeren, daarna kan het mooie spel geïntegreerd* worden*. Mijn ploeg zette al enorme stappen. Er staat een team op het veld dat voor elkaar vecht, maar er zijn nog verbeterpunten.”

Zoals?

“Ik wil op de korte termijn progressie zien op twee punten. Ten eerste, Kortrijk is het team dat het minst op doel trapt. Onze tegenstanders bekampen ons vaak met een hoge pressing, waardoor ze risico’s nemen. Dat geeft mogelijkheden die we moeten afstraffen. Ons offensieve volume moet dus groter. Ten tweede moeten we zelf niet panikeren als we de bal laag veroveren, maar simpel uitverdedigen.”

Rachid Alioui bleef tegen Gent een hele wedstrijd op de bank. Hoe klaar is hij na zijn burn-out?

“Als een speler oordeelt dat dit tot het verleden behoort, dan is dat ook voor mij zo. Tegen Gent heb ik hem niet gebruikt omdat ik iemand nodig had die à la minute de hoge intensiteit kon brengen.”

Wordt druk onderschat in het profvoetbal?

“In het voetbal heeft iederéén op een gegeven moment een periode van twijfel. Als het dan ook privé minder gaat, wordt het moeilijk. In sport stellen de mensen zich niet de vraag wat er achterliggend zou kunnen spelen. Ofwel was je goed, ofwel slecht. En dan laten ze je meteen vallen als een baksteen. Toen ik bij Amiens spandoeken tegen mij zag verschijnen, moest ik ook even slikken.”

Hoe zet je dat dan van je af?

“Door te focussen op het proces en wat ervoor nodig is om resultaten te halen. Mijn vrouw en dochter van acht helpen me om te ontspannen, maar nu zitten mijn gedachten bij de derby. Dit is als een finale. Enkel het resultaat telt. Aan ons om opnieuw te winnen.”

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210923_97010982

Offline matti fanatic

  • Leden
  • Berichten: 291
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #52 Gepost op: september 24, 2021, 07:01:54 pm »
en wat heeft onze coach te vertellen voor deze derby?

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #53 Gepost op: september 24, 2021, 07:03:36 pm »
en wat heeft onze coach te vertellen voor deze derby?
Het is een match zoals een andere, 3 ptn te verdienen niet meer niet minder. Zal zoiets zijn.

Offline express

  • Leden
  • Berichten: 234
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #54 Gepost op: september 24, 2021, 07:18:47 pm »
                    Bostyn
    Ciranni humpreys sormo
         Doumbia    Hubert
Kutesa.        Vigen.       Dompé
               Vossen.    Gano


Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #55 Gepost op: september 24, 2021, 08:49:54 pm »
                    Bostyn
    Ciranni humpreys sormo
         Doumbia    Hubert
Kutesa.        Vigen.       Dompé
               Vossen.    Gano

Zowel Boya als Doumbia gaan in de ploeg komen.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.785
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #56 Gepost op: september 24, 2021, 10:41:31 pm »
5 verdedigers waarvan 1 belofte….

Bwa, Boya en Hubert kunnen daar ook altijd.
Daarbij spelen we toch maar met 3 centrale verdedigers...
Ik zie geen probleem.

Goeie zaak dat Doumbia erbij is!
Inderdaad, in feite hebben we er 7.    Daarbij, een De Poorter is ook een verdediger en kan je ook in uw selectie steken.  Aangezien het niveau van onze verdedigers zo zwak is, moeten we er niet mee inzitten dat wanneer je een jongere inbrengt het die slechter gaat doen :) .  Maar goed, het is tegen Kortrijk, we moeten nu niet experimenteren.
niet experimenteren….
daar zegde zo iets…
mss net wel
want De buren hebben ook problemen dus waarom keer niet…
bostyn
cirrani humprey pletinckx Sormo
(Doumbia) Seck Hubert
srarfi      Dompe
vossen Gano
424
532
442
kan zowa alles spelen….
« Laatst bewerkt op: september 24, 2021, 10:44:38 pm door Boer uit Waregem »

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #57 Gepost op: september 24, 2021, 10:44:54 pm »
5 verdedigers waarvan 1 belofte….

Bwa, Boya en Hubert kunnen daar ook altijd.
Daarbij spelen we toch maar met 3 centrale verdedigers...
Ik zie geen probleem.

Goeie zaak dat Doumbia erbij is!
Inderdaad, in feite hebben we er 7.    Daarbij, een De Poorter is ook een verdediger en kan je ook in uw selectie steken.  Aangezien het niveau van onze verdedigers zo zwak is, moeten we er niet mee inzitten dat wanneer je een jongere inbrengt het die slechter gaat doen :) .  Maar goed, het is tegen Kortrijk, we moeten nu niet experimenteren.
niet experimenteren….
daar zegde zo iets…
mss net wel
want De buren hebben ook problemen dus waarom keer niet…
bostyn
cirrani humprey pletinckx Sormo
doumbia Seck
srarfi      Dompe
vossen Gano
424
532
442
kan zowa alles spelen….
Ik zou toch sowieso Kutesa zetten …

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #58 Gepost op: september 25, 2021, 06:52:22 am »
Derbyday!!!

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: Speeldag 9 : 25/09/2021 - 18.30u : Essevee - KV Kortrijk
« Reactie #59 Gepost op: september 25, 2021, 09:48:35 am »
Hopelijk 10000 man!