Auteur Topic: Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"  (gelezen 29245 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #120 Gepost op: juni 02, 2011, 11:23:57 am »
Ge kunt schrijven wat ge wilt, maar het is Zulte die  Waregem uit het moeras heeft gehaald. Wij stonden op het punt te verdrenken en Zulte heeft ons gered. Blijkbaar zijn velen dat vergeten. Wij hebben ook het stamnummer van Zulte, dus is het normaal dat de naam Zulte eerst komt in de benaming.  Het stamnummer van KSV Waregem bestaat gewoon niet meer en voor mij is KSV Waregem in 2001 opgehouden te bestaan.  Het oude KSV Waregem komt toch niet meer terug.

ps. Ik ben esseveesupporter van het eerste uur en heb ze nog zien kampioen spelen in derde (toen nog op het leeuwke) met onderandere Piet Vandenbossche, Cras, Rigolle, Van Weymelbeke, Wijckhuyse, Chaves, Coorevidts, De Meester enz.... en in tweede afdeling met Demeyer, Van Maldegem, Bettens,  Van Moerkerke, Van Hoorebeke enz...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #121 Gepost op: juni 02, 2011, 11:25:30 am »
Dat de stad Waregem de naam wil veranderen in SVZ Waregem is toch de normaalste zaak van de wereld ? Waregem doet serieuze inspanningen en wat krijgt het in de plaats ? Spelers, trainers, zelfs media die altijd maar weer over Zulte spreken. Mocht ik Vanryckeghem zijn, ik zou juist hetzelfde doen.
Zulte kan zich er nog wel een beetje uitpraten door " Zonder Zulte was er geen voetbal meer in Waregem ". Dit is waar, maar commercieel gezien is SVZ Waregem gewoon beter.
Zou de stad dan ook geen deel van de opbrengsten krijgen net als die holdings die investeren?  

Als ik me niet vergis stond in het artikel dat die opbrengsten in ruil mochten terugvloeien naar de renovatie van het stadion. (maar ik ben het niet zeker)

Offline MrVosken

  • Leden
  • Berichten: 22
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #122 Gepost op: juni 02, 2011, 11:30:38 am »
Iedereen klaagt hier maar over onzen burgemeester. Maar ik hoop wel dat de meeste ook beseffen dat dit perfect past in het totale plaatje van De Cuyper. Geld is hier de hoofdreden, zoals bij Beerschot. En als dit nodig is voor de groei van Essevee dan is het zo.

WAEREGHEM

  • Gast
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #123 Gepost op: juni 02, 2011, 11:51:43 am »
In mijn ogen hadden zowel Zulte als Waregem elkaar nodig om ooit nog enige rol van betekenis te spelen in het Belgische voetballandschap. Ik denk dat het verkeerd is om zeggen dat enkel Waregem Zulte gered heeft, of omgekeerd. Zulte had iets te bieden, Waregem had iets te bieden, samen vorm(d)en zij een goede mix. Volgens mij zijn er in het begin van de fusie enkele (grote) fouten gemaakt, zoals het verbod op rood-witte vlaggen, waardoor een groot deel fanatieke voetbalfans zijn weggebleven. Het kan niet worden ontkend dat heel wat Waregemnaars ? ondanks het feit dat velen van hen nog steeds praten over ?Waregem?, ik ook overigens ? zich niet bepaald (meer) kunnen vinden in deze club. Laat ons eventjes h??l eerlijk zijn; er is weinig supporterscultuur rond deze fusieclub, weinig voeling met de fans, ik heb in de laatste tien jaar zoveel mensen zien passeren die ik nog nooit gezien had, en die ook flink verschilden in mentaliteit in vergelijking met de fans vroeger, ten tijde van Ksv Waregem. De sfeer is ongezien slecht, we mogen stellen dat er gewoon geen is; en dat heeft niet alleen met het stadion mee te maken, want vroeger kon het wel. Maar oke, fouten worden overal gemaakt, alleen mogen ze volgens mij niet vergeten noch ontkend worden.

Dat de stad Waregem nu vraagt om de naam iets meer te richten op Waregem, lijkt me ergens wel te begrijpen. Uiteindelijk, de overgrote meerderheid van de achterban komt uit Waregem, het stadion bevindt zich in Waregem, en de naam Waregem straalt historie en faam uit. Het lijkt me echter ook wel ietwat getuigen van weinig respect naar de fans van het oude Zulte toe, om nu de naam Zulte te verkleinen tot een simpele ?Z?. Langs de andere kant, ik betwijfel of iemand van de Zultenaren ? die nu luid schreeuwen uit protest ? ooit geklaagd heeft over het feit dat de overgrote meerderheid van de media en voetbalfans het tien jaar lang hebben gehad over Zulte, en niet over Zulte Waregem of Essevee? Want als zij respect zo hoog in het vaandel dragen, waarom hebben zij nooit geklaagd over dat laatste? Ik weet het, er is een verschil tussen een beslissing van de club en de achteloosheid van de media, maar toch.

Nu goed, ik ben eerlijk gezegd voorstander, maar dat komt omdat ik al ettelijke decennia naar het Regenboogstadion kom om mijn ?Waregem? aan het werk te zien. Ik sta volledig achter Zulte Waregem als club (ook al is het uiteraard een h??l ander gevoel dan vroeger), maar zou ? en dit is mijn persoonlijke mening, en bijgevolg mijn volste recht ? de naam SVZ Waregem een heel mooie zet vinden. Ik begrijp dat de mensen van Zulte dit g??n goede zet vinden, maar die vonden het waarschijnlijk ? zoals ik al zei ? niet zo erg dat iedereen het over Zulte had de voorbije tien jaar. Zij moeten ook begrijpen dat, en in mijn ogen staat of valt een voetbalclub met haar achterban, de overgrote meerderheid van de fans van Essevee uit Waregem komt.

Voor mij hoeft het niet per se, en ik begrijp zoals gezegd de mensen van Zulte, maar ik zou het persoonlijk (!) een mooie zet vinden. De mensen die zeggen dat 'Zulte Waregem' een begrip is geworden de voorbije jaren, ik zou graag eens weten waarover die het hebben. Zowat iedereen praat over Zulte, of Waregem, of Essevee. Zulte Waregem heeft weinig of geen supporterscultuur, heel wat nieuwe, jonge fans; en straalt naar de rest van Belgi? - geloof me vrij - weinig of niks spannends/moois/leuks/... uit.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.721
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #124 Gepost op: juni 02, 2011, 11:52:48 am »
Man man man...wat is me dat hier? Ik was vroeger SVW-fan in hart en nieren, nu SVZW-fan, straks BLIJF ik bovenal Essevee-fan! Ik vind de vraag van het stadsbestuur niet onlogisch, eerlijk gezegd. En ik zie de ploeg op termijn ook terugkeren in een volledig rode uitrusting (afgewerkt met een groen/wit streepje...). So what? Ik vond indertijd, in 4de klasse, dat geel/groen van Molecule ronduit belachelijk! In rood-groen kon ik me vinden, maar ik geloof niet dat veel ex-Waregemfans het erg vinden dat het SVZ Waregem wordt, hoor! En voor de "nieuwe supporters", die er kwamen na de fusie, ook niet! Zij supporteren voor Essevee, en dit zal blijven (de roepnaam). Met heel veel respect, maar vooral de ex-Zultenaars zullen het hier lastig mee hebben! (en dat begrijp ik). Maar ook dat zal overwaaien...en wat de sfeer in vak X betreft: de naamsverandering komt er pas binnen een goed jaar en...ik vraag me af wat dit in wezen zal veranderen aan het gevoel om de spelers tijdens de match vooruit te schreeuwen...niks toch? Forza ESSEVEE!
Forza ESSEVEE. Groot gelijk.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.721
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #125 Gepost op: juni 02, 2011, 11:56:12 am »
In mijn ogen hadden zowel Zulte als Waregem elkaar nodig om ooit nog enige rol van betekenis te spelen in het Belgische voetballandschap. Ik denk dat het verkeerd is om zeggen dat enkel Waregem Zulte gered heeft, of omgekeerd. Zulte had iets te bieden, Waregem had iets te bieden, samen vorm(d)en zij een goede mix. Volgens mij zijn er in het begin van de fusie enkele (grote) fouten gemaakt, zoals het verbod op rood-witte vlaggen, waardoor een groot deel fanatieke voetbalfans zijn weggebleven. Het kan niet worden ontkend dat heel wat Waregemnaars ? ondanks het feit dat velen van hen nog steeds praten over ?Waregem?, ik ook overigens ? zich niet bepaald (meer) kunnen vinden in deze club. Laat ons eventjes h??l eerlijk zijn; er is weinig supporterscultuur rond deze fusieclub, weinig voeling met de fans, ik heb in de laatste tien jaar zoveel mensen zien passeren die ik nog nooit gezien had, en die ook flink verschilden in mentaliteit in vergelijking met de fans vroeger, ten tijde van Ksv Waregem. De sfeer is ongezien slecht, we mogen stellen dat er gewoon geen is; en dat heeft niet alleen met het stadion mee te maken, want vroeger kon het wel. Maar oke, fouten worden overal gemaakt, alleen mogen ze volgens mij niet vergeten noch ontkend worden.

Dat de stad Waregem nu vraagt om de naam iets meer te richten op Waregem, lijkt me ergens wel te begrijpen. Uiteindelijk, de overgrote meerderheid van de achterban komt uit Waregem, het stadion bevindt zich in Waregem, en de naam Waregem straalt historie en faam uit. Het lijkt me echter ook wel ietwat getuigen van weinig respect naar de fans van het oude Zulte toe, om nu de naam Zulte te verkleinen tot een simpele ?Z?. Langs de andere kant, ik betwijfel of iemand van de Zultenaren ? die nu luid schreeuwen uit protest ? ooit geklaagd heeft over het feit dat de overgrote meerderheid van de media en voetbalfans het tien jaar lang hebben gehad over Zulte, en niet over Zulte Waregem of Essevee? Want als zij respect zo hoog in het vaandel dragen, waarom hebben zij nooit geklaagd over dat laatste? Ik weet het, er is een verschil tussen een beslissing van de club en de achteloosheid van de media, maar toch.

Nu goed, ik ben eerlijk gezegd voorstander, maar dat komt omdat ik al ettelijke decennia naar het Regenboogstadion kom om mijn ?Waregem? aan het werk te zien. Ik sta volledig achter Zulte Waregem als club (ook al is het uiteraard een h??l ander gevoel dan vroeger), maar zou ? en dit is mijn persoonlijke mening, en bijgevolg mijn volste recht ? de naam SVZ Waregem een heel mooie zet vinden. Ik begrijp dat de mensen van Zulte dit g??n goede zet vinden, maar die vonden het waarschijnlijk ? zoals ik al zei ? niet zo erg dat iedereen het over Zulte had de voorbije tien jaar. Zij moeten ook begrijpen dat, en in mijn ogen staat of valt een voetbalclub met haar achterban, de overgrote meerderheid van de fans van Essevee uit Waregem komt.

Voor mij hoeft het niet per se, en ik begrijp zoals gezegd de mensen van Zulte, maar ik zou het persoonlijk (!) een mooie zet vinden. De mensen die zeggen dat 'Zulte Waregem' een begrip is geworden de voorbije jaren, ik zou graag eens weten waarover die het hebben. Zowat iedereen praat over Zulte, of Waregem, of Essevee. Zulte Waregem heeft weinig of geen supporterscultuur, heel wat nieuwe, jonge fans; en straalt naar de rest van Belgi? - geloof me vrij - weinig of niks spannends/moois/leuks/... uit.

Kan het niet beter verwoorden.

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 528
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #126 Gepost op: juni 02, 2011, 12:03:18 pm »
In mijn ogen hadden zowel Zulte als Waregem elkaar nodig om ooit nog enige rol van betekenis te spelen in het Belgische voetballandschap. Ik denk dat het verkeerd is om zeggen dat enkel Waregem Zulte gered heeft, of omgekeerd. Zulte had iets te bieden, Waregem had iets te bieden, samen vorm(d)en zij een goede mix. Volgens mij zijn er in het begin van de fusie enkele (grote) fouten gemaakt, zoals het verbod op rood-witte vlaggen, waardoor een groot deel fanatieke voetbalfans zijn weggebleven. Het kan niet worden ontkend dat heel wat Waregemnaars ? ondanks het feit dat velen van hen nog steeds praten over ?Waregem?, ik ook overigens ? zich niet bepaald (meer) kunnen vinden in deze club. Laat ons eventjes h??l eerlijk zijn; er is weinig supporterscultuur rond deze fusieclub, weinig voeling met de fans, ik heb in de laatste tien jaar zoveel mensen zien passeren die ik nog nooit gezien had, en die ook flink verschilden in mentaliteit in vergelijking met de fans vroeger, ten tijde van Ksv Waregem. De sfeer is ongezien slecht, we mogen stellen dat er gewoon geen is; en dat heeft niet alleen met het stadion mee te maken, want vroeger kon het wel. Maar oke, fouten worden overal gemaakt, alleen mogen ze volgens mij niet vergeten noch ontkend worden.

Dat de stad Waregem nu vraagt om de naam iets meer te richten op Waregem, lijkt me ergens wel te begrijpen. Uiteindelijk, de overgrote meerderheid van de achterban komt uit Waregem, het stadion bevindt zich in Waregem, en de naam Waregem straalt historie en faam uit. Het lijkt me echter ook wel ietwat getuigen van weinig respect naar de fans van het oude Zulte toe, om nu de naam Zulte te verkleinen tot een simpele ?Z?. Langs de andere kant, ik betwijfel of iemand van de Zultenaren ? die nu luid schreeuwen uit protest ? ooit geklaagd heeft over het feit dat de overgrote meerderheid van de media en voetbalfans het tien jaar lang hebben gehad over Zulte, en niet over Zulte Waregem of Essevee? Want als zij respect zo hoog in het vaandel dragen, waarom hebben zij nooit geklaagd over dat laatste? Ik weet het, er is een verschil tussen een beslissing van de club en de achteloosheid van de media, maar toch.

Nu goed, ik ben eerlijk gezegd voorstander, maar dat komt omdat ik al ettelijke decennia naar het Regenboogstadion kom om mijn ?Waregem? aan het werk te zien. Ik sta volledig achter Zulte Waregem als club (ook al is het uiteraard een h??l ander gevoel dan vroeger), maar zou ? en dit is mijn persoonlijke mening, en bijgevolg mijn volste recht ? de naam SVZ Waregem een heel mooie zet vinden. Ik begrijp dat de mensen van Zulte dit g??n goede zet vinden, maar die vonden het waarschijnlijk ? zoals ik al zei ? niet zo erg dat iedereen het over Zulte had de voorbije tien jaar. Zij moeten ook begrijpen dat, en in mijn ogen staat of valt een voetbalclub met haar achterban, de overgrote meerderheid van de fans van Essevee uit Waregem komt.

Voor mij hoeft het niet per se, en ik begrijp zoals gezegd de mensen van Zulte, maar ik zou het persoonlijk (!) een mooie zet vinden. De mensen die zeggen dat 'Zulte Waregem' een begrip is geworden de voorbije jaren, ik zou graag eens weten waarover die het hebben. Zowat iedereen praat over Zulte, of Waregem, of Essevee. Zulte Waregem heeft weinig of geen supporterscultuur, heel wat nieuwe, jonge fans; en straalt naar de rest van Belgi? - geloof me vrij - weinig of niks spannends/moois/leuks/... uit.

Kan het niet beter verwoorden.
voila,re bonk op....dit is ook mijn gevoel...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.163
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #127 Gepost op: juni 02, 2011, 12:15:52 pm »
Had dit wel ooit verwacht dat dit er ging komen en zeker na de naamswijziging van germinal beerschot naar beerschot, zag ik het bij ons ook niet meer lang duren.  Tes nu eenmaal zo lommel bv is ook terug lommel, beveren zal op termijn ook terug beveren zijn.  En ik versta de stad waregem wel.  Ik ben ook 100% pro.  Al ga ik er niet van wakker liggen dat het zutle waregem is.  Maar sv waregem bekt zo veel beter en heeft veel meer uitstraling en is pakken aantrekkelijker.  Wat me wel bv stoort met de naam zulte waregem dat er veel express of onbewust zulte zeggen.  Dan ga ik krullen als waregemnaar en ksv waregem fan.  Dus pro!  Vele fans zullen ook terug komen door die naamsverandering. Met alle respect voor zulte, en veel dank voor alles.  Maar voor die msh 400 fans en het palmares van zulte tegenover ksv waregem en de vele fans van het destijdse ksv waregem, dan is deze keuze logisch.  Ook ik zie terug een rood witte uitrusting terugkeren zoals hierboven al vermeld.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2011, 12:18:33 pm door essevee007 »

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #128 Gepost op: juni 02, 2011, 12:17:49 pm »
En als Essevee nu gewoon voor eens en altijd in de media verklaart dat men ofwel Essevee ofwel Zulte Waregem (of in het slechtste geval: Waregem) mag zeggen? Enkel de Nekken zullen ons dan nog meer *****, maar who gives a ****. Enkel personen van slechte wil zeggen dan Zulte. Trouwens, in de media (journalisten etc.) zegt niemand Zulte. Enkel trainers en spelers die interviews geven, ja. Maar geef toe, zoveel praat men toch ook niet over de volgende match 'tegen Zulte'?

edit: Even vergeten dat we binnenkort top in Belgi? worden. Onze naam zal dan vaker aangehaald worden...  ::) :P

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #129 Gepost op: juni 02, 2011, 12:27:59 pm »
Had dit wel ooit verwacht dat dit er ging komen en zeker na de naamswijziging van germinal beerschot naar beerschot, zag ik het bij ons ook niet meer lang duren.  Tes nu eenmaal zo lommel bv is ook terug lommel, beveren zal op termijn ook terug beveren zijn.  En ik versta de stad waregem wel.  Ik ben ook 100% pro.  Al ga ik er niet van wakker liggen dat het zutle waregem is.  Maar sv waregem bekt zo veel beter en heeft veel meer uitstraling en is pakken aantrekkelijker.  Wat me wel bv stoort met de naam zulte waregem dat er veel express of onbewust zulte zeggen.  Dan ga ik krullen als waregemnaar en ksv waregem fan.  Dus pro!  Vele fans zullen ook terug komen door die naamsverandering. Met alle respect voor zulte, en veel dank voor alles.  Maar voor die msh 400 fans en het palmares van zulte tegenover ksv waregem en de vele fans van het destijdse ksv waregem, dan is deze keuze logisch.  Ook ik zie terug een rood witte uitrusting terugkeren zoals hierboven al vermeld.

Jij denkt dus dat de vroegere supporters van Waregem (die zich 10j geleden niet konden verzoenen met een fusieploeg, wat hun volste recht is uiteraard) nu plots massaal al hun principes gaan verloochenen en in grote getale plooien? Wishful thinking...

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 528
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #130 Gepost op: juni 02, 2011, 12:31:07 pm »
afsluiter nu:sluit deze topic....sommige zijn voor,andere tegen....that's life....we kunnen blijven doorlullen....koelen zonder blazen.....let it go....als sommige nu afhaken,of terugkomen ....ok soit;maar dan heb ik daar mijn gedacht over...Ik ga al 24 jaar naar het voetbal gaan kijken in het regenboogstadion....en blijf gaan....dat velen mogen volgen....

WAEREGHEM

  • Gast
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #131 Gepost op: juni 02, 2011, 12:32:04 pm »
En als Essevee nu gewoon voor eens en altijd in de media verklaart dat men ofwel Essevee ofwel Zulte Waregem (of in het slechtste geval: Waregem) mag zeggen? Enkel de Nekken zullen ons dan nog meer *****, maar who gives a ****. Enkel personen van slechte wil zeggen dan Zulte. Trouwens, in de media (journalisten etc.) zegt niemand Zulte. Enkel trainers en spelers die interviews geven, ja. Maar geef toe, zoveel praat men toch ook niet over de volgende match 'tegen Zulte'?

De club heeft zich de laatste tijd duidelijk geprofileerd (of toch getracht) als zijnde Essevee. Heel wat media, en waarschijnlijk drie kwart van de Belgische voetbalfans (?n trainers/spelers) heeft het echter over Zulte. Bij de Kortrijkzanen is dat om de Waregemnaars te kloten, bij de media is dat nalatigheid, bij de Belgische voetbalfans en trainers en spelers is dat (neem ik aan) omdat het makkelijker is om Zulte te zeggen in plaats van Zulte Waregem - kan je al deze mensen ongelijk geven. Hoe je het ook draait of keert, Waregem is een grotere naam. Het is de op vier na grootste stad van West-Vlaanderen, staat in binnen -en buitenland bekend om Waregem Koerse, heeft een groots verleden met als hoogtepunt de halve finale van de Uefa Cup, en levert de overgrote meerderheid van de achterban. Ik begrijp dat het misschien getuigt van weinig respect naar de Zultenaren toe (of toch zo overkomt), het verkorten van de naam, maar die mensen heb ik niet horen klagen de afgelopen jaren toen zovelen het over Zulte hadden, en niet over Zulte Waregem. En uiteindelijk, zo lijkt me, verandert er weinig of niks. Zulte wordt afgekort tot een 'Z', maar zit uiteraard nog in de clubnaam. Net zoals de Waregemnaars, ondanks hun fierheid en historie, destijds genoegen moesten nemen met een miniem rood-wit streepje in de afschuwelijkste truitjes die ooit gemaakt zijn. Lijkt me.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #132 Gepost op: juni 02, 2011, 12:39:48 pm »
In 2000 waren we op sterven na dood. Wij speelden in vierde afdeling, de resultaten bleven uit, de sponsors haakten af en de spelers werden niet meer betaald. Bij Zulte hadden een paar mensen (Naessens, Dury) hoge ambities en wilden zo vlug mogelijk hogerop maar hadden de accommodatie niet om hun ambities waar te maken. Zo is de fusie tot stand gekomen, met als enig doel, de accommodatie van de stad Waregem te gebruiken om hun doel te bereiken. Ik denk niet dat de gemeente Zulte ambitie had of heeft voor een eerste klasse ploeg. Het ging uit van de ambitie van een paar mensen.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #133 Gepost op: juni 02, 2011, 12:44:18 pm »
Ik weet niet goed of het een goede zet is om die Zulte te laten verdwijnen, aan den andere kant moet Zulte volgens mij ook geld in de club pompen. Het kan niet zijn dat Waregem nu alles mag oplossen (die geld kost) en Zulte alles mooi meepikt. Anyway de rust zal er niet op verbeteren nu..

Wat zal er trouwens in de toekomst op lange termijn gebeuren, op http://blog.seniorennet.be/wareber2/ staat er een artikel dat er al mensen aan het onderzoeken zijn voor nieuwe regio, gewest indeling waarbij Zulte mss zelfs ooit bij Waregem zal toegevoegd worden. (zoek maar op die blog titel "Zulte met Waregem samen in provincie Zuid-Vlaanderen'")

Offline tranti

  • Leden
  • Berichten: 52
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #134 Gepost op: juni 02, 2011, 01:05:25 pm »
Zulte leverde de voetbalploeg met stamnummer. Waregem zorgt voor de infrastructuur.
Vandaar dat Zult(s)e verandert is in Zulte Waregem.
Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord waarom Zulte nu plots tot 'Z' moet gereduceerd worden.

Offline Vigil

  • Leden
  • Berichten: 58
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #135 Gepost op: juni 02, 2011, 01:11:51 pm »
In mijn ogen hadden zowel Zulte als Waregem elkaar nodig om ooit nog enige rol van betekenis te spelen in het Belgische voetballandschap. Ik denk dat het verkeerd is om zeggen dat enkel Waregem Zulte gered heeft, of omgekeerd. Zulte had iets te bieden, Waregem had iets te bieden, samen vorm(d)en zij een goede mix. Volgens mij zijn er in het begin van de fusie enkele (grote) fouten gemaakt, zoals het verbod op rood-witte vlaggen, waardoor een groot deel fanatieke voetbalfans zijn weggebleven. Het kan niet worden ontkend dat heel wat Waregemnaars ? ondanks het feit dat velen van hen nog steeds praten over ?Waregem?, ik ook overigens ? zich niet bepaald (meer) kunnen vinden in deze club. Laat ons eventjes h??l eerlijk zijn; er is weinig supporterscultuur rond deze fusieclub, weinig voeling met de fans, ik heb in de laatste tien jaar zoveel mensen zien passeren die ik nog nooit gezien had, en die ook flink verschilden in mentaliteit in vergelijking met de fans vroeger, ten tijde van Ksv Waregem. De sfeer is ongezien slecht, we mogen stellen dat er gewoon geen is; en dat heeft niet alleen met het stadion mee te maken, want vroeger kon het wel. Maar oke, fouten worden overal gemaakt, alleen mogen ze volgens mij niet vergeten noch ontkend worden.

Dat de stad Waregem nu vraagt om de naam iets meer te richten op Waregem, lijkt me ergens wel te begrijpen. Uiteindelijk, de overgrote meerderheid van de achterban komt uit Waregem, het stadion bevindt zich in Waregem, en de naam Waregem straalt historie en faam uit. Het lijkt me echter ook wel ietwat getuigen van weinig respect naar de fans van het oude Zulte toe, om nu de naam Zulte te verkleinen tot een simpele ?Z?. Langs de andere kant, ik betwijfel of iemand van de Zultenaren ? die nu luid schreeuwen uit protest ? ooit geklaagd heeft over het feit dat de overgrote meerderheid van de media en voetbalfans het tien jaar lang hebben gehad over Zulte, en niet over Zulte Waregem of Essevee? Want als zij respect zo hoog in het vaandel dragen, waarom hebben zij nooit geklaagd over dat laatste? Ik weet het, er is een verschil tussen een beslissing van de club en de achteloosheid van de media, maar toch.

Nu goed, ik ben eerlijk gezegd voorstander, maar dat komt omdat ik al ettelijke decennia naar het Regenboogstadion kom om mijn ?Waregem? aan het werk te zien. Ik sta volledig achter Zulte Waregem als club (ook al is het uiteraard een h??l ander gevoel dan vroeger), maar zou ? en dit is mijn persoonlijke mening, en bijgevolg mijn volste recht ? de naam SVZ Waregem een heel mooie zet vinden. Ik begrijp dat de mensen van Zulte dit g??n goede zet vinden, maar die vonden het waarschijnlijk ? zoals ik al zei ? niet zo erg dat iedereen het over Zulte had de voorbije tien jaar. Zij moeten ook begrijpen dat, en in mijn ogen staat of valt een voetbalclub met haar achterban, de overgrote meerderheid van de fans van Essevee uit Waregem komt.

Voor mij hoeft het niet per se, en ik begrijp zoals gezegd de mensen van Zulte, maar ik zou het persoonlijk (!) een mooie zet vinden. De mensen die zeggen dat 'Zulte Waregem' een begrip is geworden de voorbije jaren, ik zou graag eens weten waarover die het hebben. Zowat iedereen praat over Zulte, of Waregem, of Essevee. Zulte Waregem heeft weinig of geen supporterscultuur, heel wat nieuwe, jonge fans; en straalt naar de rest van Belgi? - geloof me vrij - weinig of niks spannends/moois/leuks/... uit.

Amen to that

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #136 Gepost op: juni 02, 2011, 01:29:57 pm »
Voor mij is het oude KSV Waregem dood en begraven. Deze ploeg heeft geen enkele binding met het verleden van KSV Waregem, buiten het terrein waarop er gespeeld wordt, en het maakt mij dan ook niet uit hoe de naam is. voor mij moet het niet veranderen.

Offline deltas

  • Leden
  • Berichten: 698
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #137 Gepost op: juni 02, 2011, 01:38:33 pm »
Er is nog een groot voordeel bij de naamsverandering. De sjaals zullen niet meer zo lang zijn. ;D

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #138 Gepost op: juni 02, 2011, 01:39:17 pm »
Er is nog een groot voordeel bij de naamsverandering. De sjaals zullen niet meer zo lang zijn. ;D

Dat had dan wel weer zijn voordeel bij de klassementen waar we er altijd tussenuitsprongen :)

WAEREGHEM

  • Gast
Re:Stad Waregem: "Naamswijziging naar SVZ Waregem"
« Reactie #139 Gepost op: juni 02, 2011, 02:03:05 pm »
Voor mij is het oude KSV Waregem dood en begraven. Deze ploeg heeft geen enkele binding met het verleden van KSV Waregem, buiten het terrein waarop er gespeeld wordt, en het maakt mij dan ook niet uit hoe de naam is. voor mij moet het niet veranderen.

Sommigen doen hier alsof Zulte wegvalt, maar de naam zou enkel verkort worden tot de letter 'Z'. Net zoals vele media onze naam schreven als 'Zulte-W.', of tijdens wedstrijden bovenaan op het scherm 'ZUL' stond, of zovelen het over 'Zulte' hadden de afgelopen tien jaar.

In ieder geval, we zullen zien wat er van komt, voor hetzelfde geld is dit een storm in een glas water. Er gebeurt heel veel de laatste tijd binnen onze club, aan een snel tempo - het zal een tijdje duren vooraleer we conclusies kunnen trekken en de rekening(en) maken.